خانه / دسته‌بندی نشده / استاد تغییر باشیم نه قربانی آن

استاد تغییر باشیم نه قربانی آن

با ارزش ترین کار در زندگی, فکر کردن است. بسیاری از افراد بر این باورند که افراد باهوش, خوب فکر می کنند. متاسفانه این باور بی چون و چرا هنوز در جامعه حکم فرماست. روی هم رفته تفکر ما گاهی بیش از حد کوته بینانه و خود محور می شود. هوش یک استعداد ذاتی است; اما تفکر یک مهارت و قابل یادگیری است.

انسانهای موفق, آینده خود را با فکر کردن رقم می زنند. انسانهای موفق همواره به این فکر میکنند که (چه) باید کرد؟ و (چگونه) می توان به اهداف خود در زندگی و کار رسید؟ ما باید از کلمات (چه) و (چگونه) زیاد استفاده کنیم. کلمات (چه) و (چگونه) ایده و خلاقیت را به وجود می آورند. کارکنان و افراد موفق, همواره در ذهن خود می گویند: (چه باید بکنیم و چگونه)؟

تغییرات همواره در کنار نسل بشر بوده است; مانند آب در کنار ماهی. اما متاسفانه انسانها غالبا از تغییر می ترسند.اکثر افراد از شنا کردن در آبهای خروشان می ترسند و ترجیح می دهند در آبهای راکد آب تنی کنند. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است, ذهن ما با سرعت نور می تواند حرکت کند و جالب اینکه همین سرعت زیاد می تواند یادگیری ما را کند نماید.

برخی از انسانها دچار ناتوانی در یادگیری هستند; بدتر اینکه حتی به ناتوانی خود در یادگیری, پی نمی برند. تغییر, اجتناب ناپذیر است; چون با دانش روزافزون و فن آوری رو به پیشرفت هدایت می شود.کار ما می بایست این باشد که استاد تغییر باشیم, نه قربانی آن!

تصمیمی بگیرید! اگر تعلل کنید در واقع تصمیم گرفته اید که تصمیم نگیرید. اگر چند بار این بی تصمیمی تکرار شود کپه ای از کارهای عقب مانده پیدا می شود.

طارق بن زیاد در هنگام نبرد با اسپانیا, در ساحل این کشور(تنگه ی جبل الطارق که به نام اوست) از کشتی پیاده شد و تمام کشتی ها را سوزاند و به لشکریانش در خطابه ای گفت: (دشمن, پیش رو, و دریا پشت سر ماست; جز پیروزی یا مرگ هیچ کاری نداریم).

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع:http://persiane.ir/Master-is-a-change-not-a-victim.html

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *