خانه / پول و ثروت / راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل

راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل را برای شما عزیزان قرار دادیم . چگونه میتواند صاحب پول و ثروت شد ؟ با چه راهها و روشهایی میتوان پولدار و ثروتمند شد ؟ آیا برای پولدار شدن باید شانس و مهارت و صبر و تحمل به خرج داد ؟ در ادامه مطلب روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن را مشاهده خواهید کرد ./

راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن - پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل
راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل

راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل,روشهای پولدار شدن,راههای ثروتمند شدن,آیا برای پولدار شدن باید صبر و تحمل و مهارت داشت؟,بهترین روش برای پولدار و ثروتمند شدن

راه و روشهای پولدار شدن و ثروتمند شدن – پولدار شدن ترکیبی از شانس،مهارت و صبر و تحمل

هرکسی به دنبالش است اما بعضی ها واقعا می دانند برای به دست آوردنش چه کار کنند؛ ثروت. پولدار شدن ترکیبی از شانس، مهارت و صبر و تحمل است. شاید بتوان از اهمیت نقش هر یک از اینها چشم پوشی کرد اما در نهایت باید اندکی خوش شانس بود؛ هرچند حتی اگر خودتان را خوش شانس و ثروتمند هم بدانید باز هم نیاز به برنامه ریزی های افراد طبقه متوسط دارید. در ادامه به برخی از راه های پولدار شدن اشاره کرده ایم.

1- کارت عابربانک تان را کنار بگذارید

افرادی که کارت عابربانک در کیف پولشان می گذارند، به طور میانگین بیشتر از افرادی که با پول نقد خرید می کنند، خرج می کنند. خرج کردن پول نقد و از دست دادن آن سخت تر و دردناکتر است اما هنگام استفاده از کارت عابربانک چنین حسی ندارید. اگر می توانید کارت عابربانک تان را کنار بگذارید، آن وقت ببینید که خرج کردن پول نقد چه دردی دارد. از این راه احتمالا موفق می شوید پول خوبی پس انداز کنید.

یکی از راه های کمتر خرید کردن با کارت این است که قبض های خریدی که با عابربانک انجام داده اید را موشکافی کنید تا ببینید هر ماه چقدر از این راه خرید کرده اید؛ بسیاری اوقات حتی قادر نیستید تشخیص دهید که چقدر پول خرج کرده اید تا وقتی آن را به صورت ارقام روی کاغذ ببینید.

راه و رسم زندگانی در دوران گرانی

از آنجا که حقه های اینترنتی زیاد شده ممکن است حتی بابت خریدی که نکرده اید هم پولی از حساب شما کسر شده باشد، باید ماهانه حساب تان را از راه قبض ها چک کنید و به قول معروف حساب کار را داشته باشید وگرنه خدا می داند که در عوض چکمه ها، هزینه رستوران و بلیط سینمای چه کسیف شما پول پرداخته اید! پس راهی که ما به شما ارائه می کنیم این است که کارت عابربانک خودتان را درون کیف پولتان حمل نکنید و آن را در یک جای امن در خانه نگه دارید.

2- پولدار بمانید

پولدار شدن سخت است اما پولدار ماندن سخت تر است. شرایط مالی شما همیشه تحت تاثیر بازار خواهد بود و بازار در حال نوسان است. اگر در شرایطی که اوضاعتان خوب است بیشتر از حد احساس رفاه کنید و در راه این رفاه خرج کنید، در دوره رکود بازار دوباره به شرایط قبل از پولدار شدن تان باز خواهید گشت.

اگر ترفیع گرفتید و درآمدتان بالاتر رفت، بیشتر از قبل خرج نکنید. مازاد درآمدتان را برای زمانی که روند تجارت کند است و درآمدتان پایین خواهد آمد پس انداز کنید، هیچ وقت اینگونه فکر نکنید که پول های شما به قدری است که هیچ وقت نمی توانید تمامش را خرج کنید. افرادی که برنده میلیون ها تومان پول بودند بر همین باور بودند که تمام پول شان را از دست دادند. حتی اگر خوش شانس هم باشیدنیاز به برنامه ریزی های افراد طبقه متوسط دارید.

3- یادداشت کنید

مخارج تان را برای چند ماه زیر نظر داشته باشید و بعد شروع کنید به برنامه ریزی، یک دفترچه داشته باشید تا تمام هزینه هایتان را در آن یادداشت کنید. فهرستی از هزینه های ماهانه با استفاده از اطلاعات دفترچه یا قبض های خرید تهیه کنید. وقتی آن را مرور کنید متوجه می شوید که کدام هزینه ها را می توانید کم کرده یا هر ماه چقدر خرج کنید. قبل از هر خریدی چند سوال ساده از خودتان بپرسید و با خودتان روراست باشید.

4- سهم خودتان را کنار بگذارید

«اول سهم خودتان را کنار بگذارید»، این جمله ای است که در برنامه ریزی های مالی مدام تکرار می شود. به جای اینکه پول مخارج را کنار بگذارید و بعد هرچه ماند را پس انداز کنید، برعکس رفتار کنید؛ حساب جداگانه ای باز کرده و فقط برای اهداف خاص از آن استفاده کنید. به محض اینکه پولی مازاد بر درآمد ماهانه تان به دست آوردید، آن را به این حساب واریز کنید؛ این کار کمک می کند قبل از خرج کردن تمام پول تان بخشی از آن را پس انداز کنید.

5- برنامه داشته باشید

یک برنامه مالی ماهانه شامل مخارج اساسی و کمی تفریح در نظر بگیرید و فقط در چارچوب آن خرج کنید. هدفی برای خودتان تعیین کنید؛ برای مثال تصمیم بگیرید تا پنج سال آینده مبلغ مشخصی در حساب پس اندازتان داشته باشید. این هدف کمک می کند برای خودتان پول کنار بگذارید. مشخص کنید که ماهیانه یک مبلغ خاص از حقوق تان را به حساب پس اندازتان اختصاص دهید. به این پول به هیچ عنوان دست نزنید مگر در مواقع خیلی ضروری.

6- شغل تان را عوض کنید!

با تغییر کارتان می توانید مهارت و درآمدتان را افزایش دهید. البته تا کار جدیدی پیدا نکرده اید، کار فعلی را ترک نکنید زیرا یافتن شغل جدید طول می کشد. اگر دنبال شغلی با درآمدی بهتر هستید ولی دیگر نمی توانید شغل تان را تحمل کنید، رهایش کنید. از این راه فرهنگ شرکت های مختلفی را تجربه می کنید. شاید اگر شرکت فعلی تان متوجه شود که واقعا می خواهید کارتان را ترک کنید، پیشنهاد حقوق بیشتری را به شما بدهد.

7- صرفه جویی کنید

راه هایی که پول تان را بیهوده خرج می کنید، بشناسید. برای مثال هر روز به فروشگاه نروید. هر هزار تومانی که برای یک قهوه فوری هزینه می کنید، در هفته شش هزار تومان آب می خورد که در سال می شود نزدیک به 300 هزار تومان. همیشه بهترین راه این نیست که خرده خرده خرید کنید. این روش ممکن است هزینه مالی بیشتری نسبت به خرید فله ای برای شما داشته باشد. به خصوص درباره کالاهایی که استفاده روزانه شما هستند مانند شوینده ها.

راه و رسم زندگانی در دوران گرانی

8- در بازار سهام سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در سهام یا اوراق بهادار که بازدهی سالیانه دارند در دوران بازنشستگی از شما حمایت می کنند اما خرید و فروش روزانه سهام راه خوبی برای پولدار شدن نیست و ممکن است به راحتی پول تان را از دست بدهید. به جای آن سرمایه گذاری بلندمدت را یاد بگیرید. سرمایه گذاری با پایه های محکم و مدیریت عالی را انتخاب کنید. اگر خردمندانه سرمایه گذاری کنید، در پایان با اندوخته ای حسابی مواجه خواهید شد.

برنامه مالی دقیق داشته باشید

یک برنامه مالی ماهانه شامل تمام مخارج اساسی و کمی هم برای تفریح و سرگرمی تهیه کنید. در چارچوب این برنامه خرج کنید و خارج از این برنامه رفتار نکنید. در نهایت مبلغی که هر ماه کنار می گذارید مطمئن ترین راه برای پولدار شدن است.

یک هدف برای خودتان تعیین کنید. برای مثال تصمیم بگیرید تا پنج سال آینده مبلغ مشخصی در حساب پس اندازتان داشته باشید. این هدف به شما کمک می کند تا مدام برای خودتان پول کنار بگذارید. مشخص کنید که ماهیانه یک مبلغ خاص از حقوق تان را به حساب پس اندازتان اختصاص دهید.

به این پول به هیچ وجه دست نزنید مگر در مواقع خیلی ضروری و اجتناب ناپذیر. اگر فکر می کنید پول کافی برای پرداختن قبوض خودتان ندارید به دنبال راهی برای کاهش دادن مصرف تان باشید. برنامه داشتن به این دلیل مهم است که می توانید از این طریق پول خودتان را مدیریت کنید و مدام وضعیت مالی خودتان را زیر نظر داشته باشید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *