خانه / دسته‌بندی نشده / نسخه گیاهی صددرصد موثر برای کم کردن اشتها و کاهش وزن در طب سنتی

نسخه گیاهی صددرصد موثر برای کم کردن اشتها و کاهش وزن در طب سنتی

نسخه گیاهی برای کم کردن اشتها و کاهش وزن در طب سنتی

برای کاهش وزن و کاهش اشتها زیره کرمانی، آویشن شیرازی، جوز هندی، کندر، فوفل،تباشیر هندی، مصطکی رومی، افتیمون شامی، گلنار فارسی، خولنجان مصری کوبیده و هر دفعه کنی از آن را دم کرده آبش را صاف کنید و پس از هر وعده غذایی از آن بنوشید. برای رفع گرسنگی کاذب بادام شور یا بادامچه بخورید.

%image_alt%

اکنون به توضیح و معرفی مختصری درباره مواد این نسخه گیاهی کاهش وزن می پردازیم.

زیره کرمانی: میوه زیره سیاه ایرانی خاصیت دارویی دارد. مردم از این میوه به عنوان باد شکن و هضم کننده غذا استفاده می کنند. برای تقویت دستگاه گوارش و مداوای دل پیچه نوزادان نیز می توان از آن استفاده نمود.
آویشن شیرازی: آویشن یک داروی گیاهی بسیار مؤثر برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون چاقی، برونشیت، سیاه سرفه، ناراحتی معده، کثرت بلغم و… معرفی شده است که این گیاه برای درمان بیماری چاقی نیز بسیار مفید می باشد
جوز هندی: خواصی از جمله هضم‌کننده غذا، ضدنفخ، ضددرد، محرک، ضدمیکروب، مقوی معده و ضداسپاسم (دل‌درد) برای آن قائل بوده و هستند.
کندر: به دفع بلغم کمک می کنند.

%image_alt%
فوفل: از خواص فوفل کمک به هضم غذا بوده، این گیاه تقویت کننده معده می‌باشد.
فوفل مسهلی خوب، مدر و قاعده‌آور است
تباشیر هندی: جالب است بدانید که طباشیر یا تباشیر ماده ای سفید رنگ است که از درون نی هندی گرفته میشود.لازم به ذکر است که  این ماده که در گذشته در طب به کار می رفته  ماده سخت سیلیسی بلوری شکل می باشد که از گره های ساقه های بامبو یا خیزران می گیرند.
مصطکی رومی: مصطکی، (به انگلیسی:Mastic) شیره زرینی زرد رنگی است که در فارسی به نام‌های: «رماس»، «رماست»، «کِیَه» خوانده شده است. در کتاب‌های طب سنتی با نام‌های: «مصطکی»، «مصطکی رومی»، «کندر رومی»، «مستکی»، «علک رومی» ذکر شده است.
افتیمون شامی:

این گیاه که به زبان هندی اکاس بیل نامیده می شود گیاهی است از تیره پیچک صحرائی. دانه آن از دانه خردل ریزتر و قرمز مایل به زرد است طعم این گیاه تلخ و تند است
گلنار فارسی: دانه آن از دانه خردل ریزتر و قرمز مایل به زرد است طعم این گیاه تلخ و تند است.
خولنجان مصری: .       (( قسط شیرین )) ، (( قسط عربی )) یا خولنجان مصری )) که به فرانسوی Grand Galanga و Galanga Major  و به انگلیسی Sweet Costus و Greater Galangal و به هندی آن را (( برا خولنجان )) گویند

منبع:http://persiane.ir/Vegetarian-version-to-reduce-appetite-and-weight-loss-in-traditional-medicine-.html

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *