خانه / انتخابات ریاست جمهوری سال 96 / نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری سال 96 / نتایج آخرین نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری,کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؟

نتایج آخرین نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری,کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir گزارش آخرین نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری,کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . نتایج تازه ترین  و آخرین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 96 چیست ؟ و کدام نامزد و کاندیدای ریاست جمهوری شانس بیشتر و زیادی برای کسب آرای بیشتر مردم و موفقیت و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت سال 96 را دارد ؟ بر اساس جدیدترین و آخرین نتایج نظرسنجی های گرفته شده از شهرها و روستاها و آرای مردمی کدام یک از نامزدهای انتخاباتی شانش بیشتری برای رئیس جمهور شدن را دارد ؟ نتایج نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری سال 96 کدامیک از نامزدها (حسن روحانی – محمدباقر قالیباف – رئیسی – میرسلیم – اسحاق جهانگیری – مصطفی هاشمی طبا) آرای بیشتری کسب کرده اند ؟ در ادامه مطلب گزارش نتیجه آخرین نظرسنجی های صورت گرفته درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ایران را مشاهده خواهید کرد .

نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری 96
نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری 96

نتایج آخرین نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری,کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؟,نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری 96,نتایج جدیدترین نظرسنجی درمورد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ایران,کدام نامزد و کاندیدای ریاست جمهوری شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را دارد؟,نظرسنجی های انتخابات 96,نظرسنجی ریاست جمهوری سال 96,نتایج نظرسنجی های صورت گرفته انتخابات ریاست جمهوری سال 96

نتایج آخرین نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری,کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؟

بر اساس این نظرسنجی که اخیراً و بعد از مناظره جمعه گذشته انجام شده و برای اولین بار روستاها نیز در آن لحاظ شده است، در دوگانه محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام روحانی، میزان اقبال به هریک از این کاندیداها 41.1 درصد شده و بنابراین برای اولین بار در نظرسنجی‌های این دوره از انتخابات، اقبال به محمدباقر قالیباف به سطح حسن روحانی رسیده است.

مقصود از نظرسنجی در دوگاه A و B به این صورت است که پرسیده می‌شود: اگر بین A و B بخواهید انتخاب کنید و رقیب دیگری در میدان نباشد، به کدام یک رأی خواهید داد؟

همچنین طبق این نظرسنجی، در دوگانه حجت‌الاسلام روحانی و سیدابراهیم رئیسی نیز علی‌رغم آنکه همچنان رئیس‌جمهور مستقر آرای بیشتری دارد، اما رشد آرای سیدابراهیم رئیسی قابل توجه است.

این نظرسنجی و سایر نظرسنجی‌های معتبر نشان‌دهنده  آن است که بعد از مناظره روز جمعه گذشته، محمدباقر قالیباف بیشترین رشد آرا و حجت‌الاسلام روحانی بیشترین افت و کاهش آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

توجه به رأی روستاها خلئی بود که در اکثر نظرسنجی‌های پیش از این وجود داشت. نظرسنجی‌های سابق عمدتاً در سطح مراکز استانها و نهایتاً شهرها انجام می‌شده است با این حال این نظرسنجی اولین افکارسنجی‌ای است که در آن رأی روستاها نیز اخذ شده است. بیش از 25 درصد آرای هر دوره، مربوط به روستاهاست.

*******************************************

براساس نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اکثر مردم به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی اعتماد ندارند.

 

در این نظرسنجی که در نیمه اسفند در تهران به‌صورت حضوری و با حجم نمونه ٩٠٠ نفر (٥٠ درصد زنان و ٥٠ درصد مردان) انجام شده است، ٤١ درصد برگزاری انتخابات الکترونیکی را قابل اعتماد دانسته‌اند و ٥٥ درصد این شیوه را قابل اعتماد نمی‌‌دانند. نکته درخور توجه در اعتماد پاسخ‌گویان به برگزاری انتخابات الکترونیکی تفاوت زیاد دیدگاه گروه‌های سنی مختلف است. ٥٤ درصد گروه سنی ١٨ تا ٢٩ سال، ٤٦ درصد گروه سنی ٣٠ تا ٤٩ سال و فقط ٢٥ درصد گروه سنی بالای ٥٠ سال به این شیوه برگزاری انتخابات اعتماد دارند. گفتنی است ٥٣ درصد از افراد دارای تحصیلات دانشگاهی به این شیوه برگزاری انتخابات اعتماد دارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی درباره تمایل مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سؤال شده است و نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد ٤١,٩ درصد مردم تهران قطعا در این انتخابات شرکت خواهند کرد. ١٨.٨ درصد نیز اعلام کرده‌‌اند به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت می‌کنند. ١٢ درصد هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌اند و ١١ درصد اعلام کرده‌اند احتمال کمی دارد که در این انتخابات شرکت کنند. ١٦ درصد نیز اعلام کرده‌‌اند به‌هیچ‌وجه در این انتخابات شرکت نخواهند کرد. در مجموع و با توجه به تجربه ایسپا در محاسبه نرخ مشارکت مردم در انتخابات می‌توان گفت درحال‌حاضر تمایل مردم تهران برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم حدود ٤٨ درصد است.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد تفاوت زیادی بین گروه‌های مختلف سنی از نظر تمایل به مشارکت در انتخابات پیشِ‌رو وجود دارد؛ ٥٨ درصد از گروه سنی بالای ٥٠ سال، ٤١ درصد از گروه سنی ٣٠ تا ٤٩ سال و ٣٠ درصد از گروه سنی ١٨ تا ٢٩ سال از مشارکت قطعی خود گفته‌اند. سؤال دیگر این نظرسنجی درباره چگونگی برگزیدن کاندیدا بود و ٣٦ درصد از پاسخ‌گویان گفته‌اند سوابق فردی کاندیداها را ملاک قرار می‌دهند. ١٩ درصد شعارها و برنامه‌‌های کاندیداها، ١٠ درصد حمایت دانشگاهیان و روشنفکران، ١٠ درصد نظر اطرافیان، هشت درصد انطباق با معیارهای نظام، شش درصد حمایت طیف‌‌های سیاسی را ملاک انتخاب خود ذکر کرده‌اند.

 

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. رحمان محمدی اصل

    فقط رئیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *