خانه / روز نیمه شعبان (تولد امام زمان) / پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى

پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى را برای شما عزیزان قرار دادیم .

پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى
پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى

پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى,پیشگویی حضرت محمد نسبت به ولادت امام زمان

پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى

پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى
پیشگویی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیه السلام درباره ولادت حضرت مهدى

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وائمه معصومین علیه السلام نسبت به ولادت حضرت مهدى ارواحنا له الفداء پیشگویى کرده بودند.
“عبدالرحمن بن سمره”مى گوید: به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عرض کردم: اى رسول خدا مرا به طریق نجات هدایت کن. فرمود: هنگامى که اختلاف خواسته ها و تفرقه آرا پیش آمد، بر تو باد رجوع به على بن ابى طالب که او امام امت من و خلیفه من بر آنان بعد از من است … از اوست دو امام امت من… و نه فرزند حسین، که نهم آنان، قائم امت من است که زمین را از عدل وداد پر مى کند، پس از آن که از ظلم و جور پر شده باشد[۱]
جابر بن عبدالله انصارى در روایتى از صحیفه اى خبر داده است که در دست حضرت فاطمه علیه السلام مشاهده نموده و در آن نام هاى دوازده امام علیه السلام همراه نام مادرانشان یاد آور شده و آخرین نام، قائم آل محمد علیه السلام بوده است. [۲]
امام حسین علیه السلام فرمود: قائم این امت، نهمین فرزند از اولاد من است، و اوست صاحب غیبت، و کسى که میراثش در حالى که زنده است، تقسیم مى شود. [۳]
و امَا روایاتى که در موردحضرت مهدى ارواحنا له الفداء غیبت ظهور، علامات ظهور و حوادث پس از ظهور. از طریق دو امام باقر و صادق علیه السلام نقل شده است به مراتب بیشتر از روایات رسیده از سایر معصومین علیه السلام است. ویژگى این روایات آن است که علاوه بر بیان اصل مسأله به بیان بعضى از خصوصیات نیز پرداخته اند. جابر جعفى از امام باقر علیه السلام نقل نموده که فرمود: زمانى بر مردم خواهد آمد که در آن زمان امامشان غایب خواهد شد. پس خوشا به حال کسانی که ثابت بر امر ما باشند. [۴]
روایت هایى نیز از حضرت على، امام حسن مجتبى[۵] امام سجاد[۶]وامام صادق[۷] امام کاظم[۸] امام رضا[۹]و امام جواد [۱۰] علیه السلام در پیشگویی ولادت حضرت مهدى ارواحنا له الفداء آمده است.

پیشگویى هاى واقع شده

برخى از حوادثى که احادیث، پیشاپیش از رخ دادن آن ها پیش از ظهور خبر داده اند
و وقوعشان در کتب تاریخى پس از گذشت سال ها به ثبت رسیده. پیشگویى هاى مطابق واقع ایشان از این قرار است:
پیشگویی اول و دوم : انحراف و فساد بنی عباس، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیه السلام درباره ویژگى هاى حکومت بنى عباس از جهت منحرف شدن آن ها به سمت فساد و خروجشان از مسیر حق خبر داده اند. به خوبى مى دانیم که دولت بنى عباس چه بر سر ائمه علیه السلام و دیگر فرزندان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در طول تاریخ آوردند و چه آوارگى ها، تعقیب ها و دستگیر شدن ها و ستم هایى را از آن ها چشیدند که مشهورتر از آن است که این روز ما بخواهیم آن را به نگارش درآوریم. امام باقر علیه السلام طى حدیثى مى فرماید: … سپس بنى عباس به سلطنت مى رسند و همواره در عیش و نشاط حکومت و وفور خوشى ها خواهند بود، تا اینکه در میان آن ها اختلاف مى افتد و پس از آن که دچار اختلاف شدند حکومت را از کف مى دهند. [۱۱]
لازم است به یاد داشته باشیم امام باقر علیه السلام پس از زوال سلسله بنى امیه به شهادت رسیدند و ۱۸ سال بعد حکومت عباسیان بر مسلمانان مسلط شدند. [۱۲]
پیشگویی سوم : اختلاف اهل مشرق و مغرب [۱۳] در ادامه حدیثى که از امام باقر علیه السلام نقل کردیم حضرت فرمودند: و اهل مشرق و مغرب دچار اختلاف مى شوند. [۱۴] که نمونه هاى بسیارى براى این اختلاف در طول تاریخ مى توان یافت: مانند اختلاف اهل مشرق و مغرب براى تعیین مرزهاى کشورهاى اسلامى که این مسأله سابقه طولانى در میان مسلمانان دارد به طورى که بر مشرق عباسیان حکومت مى کردند. و بر مغرب یا همه اندلس اسلامى حکمرانان اموى. یا اینکه در شمال آفریقا غرب دولت فاطمیون را تأسیس کردند. در هر دو حالت غرب از خلافت مشرق که در دست عباسیان بود، جدا شده بودند.

شاید هم منظور چیزى است که در عصرکنونى از زمان جنگ جهانى دوم تا الان- شاهدش هستیم که دو دولت بزرگ وجود داشته اند به طورى که یکى مدعى زعامت جمهورى ها در مشرق است و دیگرى خود را فرمانرواى غرب مى شمرد. به هر حال اختلاف را به هرکدام از این معانى یا معانى دیگر بگیریم این اختلاف میان شرق و غرب از جمله نشانه هاى ظهور است و همواره شاهدش بوده ایم.
این سه پیشگویى اتفاق افتاده در تاریخ آن هم پس از بیان آن حضرت و نقل محدثین در منابعشان، خود بهترین دلیل بر صدق صدور آن از معصوم است.
پیشگویی چهارم : انحراف جامعه اسلامی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بارها از انحراف در رهبرى اسلامى جامعه پس از خویش خبر داده اند که از آن جمله این روایت است که ابن عباس نقل کرده که حضرت ضمن صحبت هایشان از معراج، این مطالب را از جمله علایم ظهور برشمرده اند: کافران، فرمانرواى مردم مى شوند و فاجران ستمکاران سرپرست، و ظالمان هم آنان را یارى مى کنند و فاسقان هم مشاوران آن ها مى شوند.در چنین زمانى سه خسف فرو رفتن پیش مى آید: در مشرق، مغرب و جزیره العرب، بصره را هم یکى از نوادگان تو که زنگى ها از او پیروى مى کنند خراب مى کند. [۱۵]
و در حدیث دیگرى چنین مى فرمایند:… و پس از من، رهبرانى خواهند آمد که به هدایت من هدایت نگردند از طریق من که هدایت است پیروى نمى کنند و به سنت من هم رفتار نمى کنند، از میان آن ها مردانى قیام خواهند کرد که قلب هایشان قلب شیطان است درکالبد انسان.

این همان مسأله اى است که پس از رسول اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم رخ داد و حکومت بر اساس مصلحت ها و یا به طور موررثى دست به دست شد.

پیشگویی پنجم: شورش صاحب زنج , جریان صاحب الزنج و قومش در تاریخ از این قرار ثبت شده است که وى شخصى بود که در سال ۲۵۵ ق مصادف با میلاد حضرت مهدى ارواحنا له الفداء قیام کرد. نامش على بن محمد بود و على رقم اینکه از حیث عقاید و تفکرات با اهل بیت علیه السلام اختلاف داشت، گمان مى کرد که از علویان است. طى مدت ۱۵ سال در جامعه چنان فسادى به راه انداخته بود که نهایتاً در سال ۲۷۰ ق دستش را به قتل عام مردم آلوده کرد.علاوه بر انتساب خویش به علویان عمده مطلبى که در شورش خود روى آن تکیه مى کرد این بود به طور اساسى به کارگران و طبقه زحمتکش جامعه،خصوصاً بندگان و غلامان تحت سرپرستى دیگران نظر داشت و از این جهت بود که به وى صاحب الزنج یا سرور بندگان لقب داده بودند. فساد زیادى در جامعه به پا کرد ودولت عباسى را به شدت به زحمت انداخت و ساکنان بصره و بسیارى دیگر از شهرها را با قتل و غارت و سرگردانى مردم تحت فشار قرار داد. این واقعه تاریخى هم خود دلیل بزرگى براى صدق حدیث و گوینده آن مى باشد.

پیشگویی ششم : ظهور علم در شهر قم ,از جمله این احادیث، این مورد است که از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: کوفه از حضور مؤمنین خالى خواهد شد و علم از آن رخت برمى بندد، همانند مارى که به سوراخ لانه خویش خزیده باشد. سپس در شهرى که به آن قم مى گویند نمایان مى شود و آن جا معدن علم و فضل مى گردد، به طورى که هیچ مستضعفى از لحاظ دینى روى زمین باقی نمى ماند حتى عروسان حجله نشین که این جریان نزدیک ظهور قا ئم ارواحنا له الفداء مى با شد. [۱۶]

این موضوع در دهه گذشته پیش آمده است و عظمت امامان علیه السلام را زمانى متوجه مى شویم که بدانیم امام از ظهور علم دینى در قم در حالتى خبر مى دهند که حتى موقعیت مکانى این شهر در زمان ایشان هنوز ناشناخته بود و ساکنان آن هم بت پرست و آتش پرست بودند و پس از گذشت قریب ۱۲۰۰ سال مرکز مطالعات و شهر علم شیعه گشت.

پیشگویی های کتاب مقدس
در سال هاى اخیر، جهان مسیحیت شاهد بروز و ظهور موجى فزاینده از توجه به پیشگویى ها کتاب مقدس درباره آخر الزمان بوده است.

موجى که در آستانه سال۲۰۰۰م و پایان هزاره دوم میلادى به اوج خود رسید. در این سال ها در نشریات غربى و پایگاه هاى اینترنتی مقالات فراوانی منتشر شده که در آن ها پیشگوئى هاى کتاب مقدس با رویدادهاى عصر حاضر تطبیبق داده شده و از حوادث مختلف سیاسى اجتماعى و زیست محیطى که در سال های اخیر در جهان رخ داد .یا در حال رخ دادن است، به عنوان نشانه هاى آخر الزمان با بایان دنیا یاد شده است.

با اذعان به این مطلب که برخى از این مقالات با اهداف تبلیغى و تبشیرى مسیحیان در جهان هماهنگى و همسویى دارد و با نگاهى که امروز در میان مسیحیان درباره حوادث آخرالزمان وجود دارد . خلاصه یکى از این مقالات را می آوریم.[۱۷]

در خلال اعصار و قرون، شمارى از معلمان روحانى و غیب گویان، بصیرت خاصی نسبت به آینده دریافت کرده اند. یکى از عمیق ترین این بصیرت ها نسبت به آن چه اتفاق خواهد افتاد ۲۰۰۰سال پیش، در دامنه کوهى خارج از اورشلیم اعطا شد. گروه کوچکى از حقیقت جویان در گرد معلمشان، عیساى ناصرى جمع شده بودند. سؤالى که از او پرسیدند، جوابى را در پى داشت که سال ها وقرنها، تا این زمان که ما در آن زندگى می کنیم، ادامه دارد: و همانطور که او عیسى علیه السلام بر فراز کوه زیتون ها نشست، حواریون به سوى او آمدند، گفتند: به ما بگو نشانه هاى آمدن تو و پایان دنیا چه خواهد بود؟”
عیسى علیه السلام با شمارى از مشخصات جوابشان، را داد تا مراقب باشند .
عبارت پایان دنیا که در این جا به کار رفته به معناى پایان عمر کره زمین نیست، بلکه منظور پایان سلطه غیر انسانى بشر بر روى زمین است. اگر چه بسیارى از نشانه هایى که او داد، قرنها گریبانگیر دنیا بوده اما جالب توجه آن است که شدت و کثرت این نشانه ها اکنون افزایش یافته است:

۱٫ افزایش جنگها: از جنگ ها خواهید شنید و شایعات جنگ ها زیرا ملتى علیه ملتى بر خواهد خواست، و مملکتى علیه مملکت دیگر. هیچ مقطعى از تاریخ مانند قرن بیستم، شاهد افزایش تعداد جنگ ها نبوده است.

طبق برآورد صلیب سرخ جهانى، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جنگ هایى که از آغاز این قرن به وقوع پیوسته است جان خود را از دست داده اند.

از جنگ جهانى دوم تاکنون، بیش از ۱۵۰ جنگ عمده و صدها شورش مسلحانه و انقلاب رخ داده است .از پایان جنگ جهانى دوم، ارقام کشته ها در نزاع هاى مسلحانه، بیش از ۲۳ میلیون نفر است .

طبق گزارش واشنگتن پست: جنگ هاى قرن بیستم، جنگ هاى تمام عیارى علیه جنگجویان و غیر نظامیان بوده است. در حالى که در قیاس با آن، جنگ هاى وحشیانه قرون پیشین مانند جنگ هاى خیابانى بوده است.

۳٫ گسترش خشکسالی: و نیز خشکسالى خواهد بود. اواخر سال ۶ ۱۹۹، بانک جهانى گزارش کرد که روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه در جهان به سر مى برند و بیش از ۵۰۰ میلیون کودک، غذاى کافى براى رشد روانى و جسمانى دریافت نمی کنند. معاون بانک جهانى می گوید: روزانه حدود ۴۰ هزار نفر در جهان، بر اثر گرسنگى مى میرند که غالباً در مناطق روستایی رخ مى دهد.

۴٫ شیوع بیماری های مهلک : و نیز بیمارى هاى مهلک خواهد بود. کمتر از ۲۰ سال پیش، حرفه پزشکى مدعى بود که بر بسیارى از بیمارى هاى باکتریایى و ویروسى فائق آمده است، اما امروزه مواردى از بیمارى هاى عفونى بیداد کرده است. خبرگزارى آسوشیتد پرس گزارش مى دهد: ظهور انواع باکترى هایى که نمى توان با آنتى بیوتیک هاى فعلى آن ها را از بین برد، مى تواند خود تبدیل به تهدیدى علیه سلامت عمومى و بدتر از بیمارى ایدز شود. بیمارى هایى که اخیراً گمان مى رفت بر آن ها فائق آمده باشند، رفته رفته مهار ناشدنى مى شوند … دانشمندان انتظار چیزى کمتر از یک فاجعه پزشکى ندارند.

UNAIDS برنامه مشترک سازمان ملل علیه ویروس ایدز، درگزارش پایان سال خود در دسامبر ۱۹۹۶، عنوان کرد که در آن سال، ۳/ ۱ میلیون مورد جدید از آلودگى به ویروس اچ. آى. وى. در تمام دنیا رخ داده است. در سال۱۹۹۶، یک و نیم میلیون نفر از بیمارى ایدز مردند که مجموع کسانى که تا کنون در ارتباط با این بیمارى مرده اند به ۴/۶ میلیون نفر مى رسد. بر اساس همین نوشتار، افزون بر ۲۳ میلیون نفر مبتلا به ویروس اچ. آى . وى یا بیمارى ایدز، اکنون در تمام دنیا زندگى مى کنند این آمار و ارقام به خوبی مى رساند که از سال ۱۹۸۱ که این بیمارى براى اولین بار شناسایی شد تا کنون بالغ بر ۳۰ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانى مى گوید: در تمام دنیا روزانه بیش از ۶۰۰۰نفر به این بیمارى مبتلا مى شوند و این سرایت روز به روز بدتر مى شود.

۴٫ فراوانی زمین لرزه: در جاهاى متعدد زمین لرزه خواهد بود. سالنماى جهانى به ما مى گوید که بین سال هاى ۱۰۰۰و ۱۸۰۰ میلادى، تنها ۲۱زمین لرزه عمده وجود داشت. اما بین سال هاى ۱۸۰۰تا ۱۹۰۰ تعداد آن ۱۸ واقعه بود. بین سال هاى ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰, ۳۳ زمین لرزه بزرگ به وقوع پیوست تقریبا به انداز: آن چه در طى ۱۸۵۰ سال گذشته رخ داده است بین سال هاى ۱۹۵۰ تا۱۹۹۱ , ۹۳زمین لرزه بزرگ اتفاق افتاد تقریبا سه برابر تعداد آن در نیم قرن گذشته ، و ۳/ ۱ میلیون نفر از مردم را در سراسر جهان به کام مرگ فرستاد. بسیارى از دانشمندان هشدار مى دهند که ما در حال حاضر به دوره اى از بلایاى زمین لرزه اى وارد مى شویم.

۵٫ گسترش خشونت : یکى دیگر از شرایطى که به گفته عیسى علیه السلام درست در زمان پیش از بازگشتش رواج خواهد داشت، خشونت وحشیانه است: همانطورکه در ایام دوره نوح بوده در زمان آمدن پسر انسان نیز چنین خواهد بود. در ایام دوره نوح زمین در برابر خداوند فاسد و پر از خشونت بود ، روزنامه هاى امررز پر از تیترهاى از ماجراهاى غم انگیزى از خشونت هاى بی رحمانه است.

امروزه میزان آدم کش و خود کشى و قتل در آمریکا، تقریباً به اندازه مجموع کشته شدگان آمریکایی در طول جنگ ویتنام است. تنها در ۳۰ سال گذشته ، خود کشى و قتل جان بیش از یک میلیون و دویست هزار آمریکایى یعنى بیش از تمام مردانى را که در کل جنگ هاى تاریخ امریکا کشته شده اند، گرفته است.

۶٫ ابلاغ مژده انجیل :سرانجام وقتی به گوش همه مردم جهان رسید و همه از آن باخبر شدند . آن گاه دنیا به آخر خواهد رسید بر خلاف رشد غم انگیز جنگها، خشکسالى, طاعون و زمین لرزه هایی که به گفته عیسى، آغاز غم ها است ، ، ابلاغ موعظه انجیل به تمام ملت ها، نشانه اى ویژه براى زمانى است که دنیا حقیقتاً به پایان خود برسد.

هیچ گاه در طول تاریخ مانند الآن انجیل درسراسر دنیا و براى کل ملت ها خوانده نشده بود اگر چه مستقیماَ به وسیله مبلغان مسیحیت انجام نمى گیرد، اما با وسایل ارتباط جمعی نوین از قبیل : رادیو، تلویزیون و ارتباطات راه دور انجام مى گیرد.

طبق سالنامه جهان مسیحیت، پیام انجیل هم ا کنون براى چهار میلیارد نفر یعنی عملاً براى تمام کشورها موعظه شده است.آنگاه پایان فرا خواهد رسید.

۷٫ افزایش مسافرت ها : بسیارى به جلو و عقب خواهند دوید حوالى ۵۳۴ بیش از میلاد مسیح خداوند به پیامبرش دانیال گفت: در آخر زمان بسیارى به جلو و عقب خواهند دوید و دانش زیاد خواهد شد. عبارات بسیارى به جلو و عقب مى دوند، به لحاظ لغوى یعنى : به سرعت در اطراف در تکاپو هستند یا به قول لیوینگ بایبل: مسافرت ها افزایش خواهد یافت.در نظر بگیرید وسایل حمل و نقل مردم هزاران سال بود که تغییر اساسى نکرده بود، با این نگرش اهمیت این پیشگویى آشکار مى شود.

امروزه مى توانند ظرف ۲۳ ساعت دور دنیا را طى کنند فضا پیما قادر است در ۸۰ دقیقه کره زمین را دور بزند تعداد مردمى که امروزه اقدام به سفر مى کنند، بى سابقه است. به گفته متخصصان اقتصادى، مسافرت و گردشگرى، امروزه بزرگترین و پرانرژى ترین صنعت در دنیاست.

۸٫ فزونی دانش : دانش زیاد خواهد شد افزایش دانش در سال هاى اخیر، تقریبا خارج از تصور ماست واژه بار سنگین اطلاعات براى نسل ما وضع شده است.

هم اکنون روزانه، معادل بیش از ۳۰۰ میلیون صفحه از اطلاعات، به شبکه اینترنت فرستاده مى شود . هم اکنون هشتاد درصد ازکل دانشمندان بشریت، در قید حیات هستند و در هر دقیقه ۲۰۰۰ صفحه به علوم بشر اضافه مى کنند. حدوداً نیمى از دانش پزشکى، هر ده سال یک بار منسوخ شده از دور خارج مى شود .

فناورى رایانه، انفجار دانشى را که در زیر بار آن قرار داریم ترسیم مى کند. در سال ۱۹۴۸، ترانزیستور یا واحد ساختمانى اصلى رایانه ها، در آزمایشگاه هاى بل ابداع شد. در سال ۲۰۰۰، هر تراشه پردازشگر، شامل میلیارد ترانزیستور خواهد بود .

۹٫ ظهور ضد مسیح : ضد مسیح مى آید نشانه با اهمیت و پایانى آخر زمان که چندین فصل انجیل به آن اختصاص یافته است، ظهور حکومت واحد جهانى به سرکردگى یک مستبد اهریمنى، موسوم به ضد مسیح یا جانور است.

به گفته کتاب مکاشفه، تمام دنیا، شیطان را در قالب این رهبر حیوان منش جهانى پرستش خواهد کرد. به گفته انجیل، پیمان یا موافقت نامه صلح ابتکارآمیزى به مدت هفت سال، نقشى محورى در ادعاى ضد مسیح در رهبرى جهان دارد. این توافقنامه، بحران خاورمیانه را موقتاً با صلحى میان اسرائیل و کشورهاى عرب همسایه، حل خواهد کرد.

کوه موریاه در اورشلیم بیت المقدس که زمانى معبد یهودیان در آن قرارداشت و همانجا که قبه الصخره مسلمانان هم اکنون وجود دارد، نقطه کانونى خواهد بود . سه سال و نیم پس از وضع پیمان، ضد مسیح آن را لغو خواهد کرد . آنگاه بیت المقدس را پایتخت بین المللى خود خواهد نمود و غیر از پرستش خود و تصویر عرفانى اش، تمام ادیان را ممنوع خواهد کرد. این تصویر به طریقى نیرو مى گیرد تا هم صحبت کند و هم سبب کشته شدن کسانى شود که از پرستش او سرباز مى زنند . عیسى گفت این هنگام، زمان غیبت بزرگ است، آن چنان که از زمان پیدایش جهان وجود نداشته است.

۱۰٫ پیدایش نشانه جانور : و موجب مى شود تا همگان نشانى بر روى دست راست یا روى پیشانی شان دریافت دارند، به طورى که هیچ کس نمى تواند بخرد یا بفروشد مگر کسى که نشان یا نام جانور، یا شماره اسم او را داشته باشد… شماره او ۶۶۶ است.
این پیشگویى مطلبى را توصیف مى کند که تا پیش از این هیچ گاه امکان پذیر نبود. دو هزار سال پیش، یوحناى حوارى، ماهى گیرى ساده، پیشگویى کرد که روزگارى، نظام اقتصادى جهانى اى ظهور خواهد کرد که هر کس در لواى آن مجبور است شماره اى دریافت کند و بدون آن قادر به خرید و فروش نخواهد بود. تنها از زمان پیدایش رایانه ها و بانکدارى الکترونیکى، چنین اتفاقى، امکان رخ دادن داشته است .

۱۱٫ ظهور ثانوی مسیح ، بلا فاصله پس از مصیبت بزرگ …… آن ها پسر انسان را خواهند دید که در میان ابرهاى آسمان، با قدرت و شکوهى خیره کننده مى آید و او برگزیدگان خود را گرد هم خواهد آورد.

تیره ترین ساعت دنیا به ناگاه با طلوع سپیده دم روز روشنى که عیسى مسیح باز مى گردد، پایان مى یابد. تمام کسانى که به او تعلق دارند، به طور معجزه آسایى به بدن هاى مافوق طبیعى تبدیل شده، از آزار دهندگان ضد مسیح خود، رهایى مى یابند و به تماشایى ترین جشن پیروزى اى که تا به حال برگزار شده است، به شام ازدواج بره در بهشت، انتقال خواهند یافت در آن زمان خشم خوفناک خداوند بر ضد مسیح و پیروان اهریمنى او خواهد افتاد و منجر به بازگشت عیسى به زمین مى شود تا امپراتورى واحد جهانى آن ها را در مواجهه اى بهت انگیز، موسوم به نبرد آرماگدون، شکستى تمام عیار داده، نابود سازد.

این چنین، حکمرانى بى رحمانه انسان بر روى زمین، پایان مى پذیرد و عیسى و نیروهاى مافوق بشرى، دنیا را در اختیار گرفته و با عشق بر آن سلطنت و حکومت خواهند کرد . بدین ترتیب دوره اى موسوم به هزاره، یا هزار سال صلح و فراوانى و بهشت، براى همگان آغاز خواهد شد .

سطیح کاهن

کاهن به معناى غیبگو است و”سطیح کاهن “یکى از مشهورترین غیبگویان تاریخ است. وى از مردم یمن بوده و همواره بر زمین افتاده بود و میگویند ۵۰ سال عمرکرده است. [۱۸] مرحوم علامه مجلسى درکتاب “بحارالانوار” ازکتاب مشارق الانوار تألیف حافظ رجب برسى، که از علما و محدثان شیعه است، خبرى را درباره ظهور امام زمان ارواحنا له الفداء از سطیح کاهن بدین مضمون نقل نموده است: ذاجدن پادشاه براى استفسار از موضوعى که در آن تردید داشت به دنبال سطیح کاهن فرستاد . چون سطیح آمد خواست او را امتحان کند، لذا یک دینار در کفش خود پنهان کرد و آن گاه به وى اجازه داد که داخل شود. چون وارد شد، شاه گفت: اى سطیح براى تو چه پنهان کرده ام سطیح گفت: در کفش خود یک دینار پنهان کرده اى شاه پرسید: این را از کجا دانستى؟ سطیح گفت: از یک نفر جن که مانند برادر، همه جا با من همراه است. شاه گفت: اى سطیح از آنچه در روزگاران پدید مى آید مرا مطلع گردان سطیح گفت: هنگامى که نیکان از میان بروند و اشرار به جاه و مقام برسند، و مقدرات الهى را تکذیب نمایند، واموال را به سختى حمل کنند… و اختلاف کلمه پدید اَید… ستاره دنباله دارى که عرب را پریشان کند، طلوع نماید. در آن هنگام، باران نبارد و رودها خشک شود و اوضاع روزگار دگرگون گردد… آن گاه مردى از اولاد صَخر [۱۹]خروج میکند و پرچم هاى سیاه را به پرچم هاى سرخ تبدیل مى نماید و محرمات را مباح میگرداند… در آن موقع مهدى فرزند پیغمبر ظاهر مى شود و این در وقتى است که مظلومى در مدینه و پسر عموى وى در خانه خدا کشته شود…. او حق را به اهل حق برگرداند و میهمانی را در میان مردم افزون گرداند و با عدالت خوى غبار ضلالت را از میان ببرد.[۲۰]

منجم یهودى

هنگام تولد حضرت ولى عصر ارواحنا له الفداء منجمى یهودى در قم اقامت مى کرد که در آن سامان شهرت بسزایى داشت. احمد بن اسحاق که از شخصیت هاى معروف قم و وکیل امام حسن عسکرى علیه السلام در قم بود، پیش منجم یهودى رفت و گفت: براى ما در فلان روز مولودى به دنیا آمده است، فالى او را براى ما ببین. یهودى گفت: آن چه من از محاسبه هاى خود به دست مى آورم، این است که او یا پیامبر خواهد بود و یا وصی پیامبر. او شرق و غرب جهان را تحت حکومت و سیطره خود در خواهد آورد. من چنین در مى یابم که احدى روى زمین نمى ماند، جز این که در برابر او تسلیم مى شود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *