خانه / مطالب متفرقه / شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت را برای شما عزیزان قرار دادیم . شرایط و نحوه خرید خدمت سربازی در سال 96 چگونه است ؟ ایا سربازانی که غیبت موحه دارند و یا بدون غیبت هستند می توانند در سال 96 خدمت سربازی را بخرند ؟ خریداری خدمت سربازی در سال 96 به چه صورتی است ؟ اخبار و خبرهای جدید از چگونگی و روش خرید خدمت مقدس سربازی برای مشمولان نظام وظیفه عمومی در سال 96 . در ادامه مطلب نحوه و شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96 برای مشمولان وظیفه عمومی بدون غیبت را مشاهده خواهید کرد .

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت
شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت,شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,نحوه خرید خدمت مقدس سربازی در سال 96,آیا سربازان بدون غیبت می توانند خذمت سربازی را بخرند ؟,چگونه میتوان خدمت سربازی را خرید ؟,نرخ و قیمت و هزینه خرید خدمت سربازی در سال 96 برای دیپلم فوق دیپلم و لیسانس چقدر است ؟,خرید خدمت سربازی برای افردای که بالای 8 سال غیبت دارند ؟,برای خرید خدمت سربازی باید چند سال غیبت داشت ؟,ادامه اجرای قانون خرید جریمه سربازی مشمولان غایب در سال 96,خرید جریمه سربازان غایب در لایحه بودجه 1396,میزان جریمه مشمولان غایب در سال 96 چقدر است؟,ميزان جريمه مشمولان غايب برای صدورکارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی, پایه ریالی جریمه مشمولین غایب دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس و دکتری چقدر است؟

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 96,آخرین اخبار جدید خرید سربازی در سال 96 بدون غیبت

در حالی که بحث‌ها و جریانات برای ادامه اجرای قانون خرید جریمه سربازی مشمولان غایب در سال آینده بین تحلیل گران مسائل اجتماعی برقرار بود هیئت دولت با تصویب تبصره مربوط به خرید جریمه سربازان غایب در لایحه بودجه 1396 امکان استفاده این مشمولان از خرید را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
در سال گذشته و همچنین سال جاری، تبصره‌ای به بودجه آمد که شرایطی را برای مشمولان غایب فراهم آورده و در راستای اجرای آن تعداد زیادی از غایبان می‌توانستند بر اساس مفاد آن نسبت به پرداخت جریمه اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند. بعد از اجرای این قانون در سال ۱۳۹۴، اجرای آن در سال جاری نیز در چند مرحله مورد بحث قرار گرفت، ولی در نهایت تبصره مربوطه با لایحه بودجه سال جاری به مجلس رفت، مصوب و در قالب تبصره (۱۱) قانون بودجه امسال به اجرا در آمد.

تبصره 11 در قانون بودجه چه می‌گوید؟

  • بند الف) به منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت می‌باشد، وزارت دادگستری مجاز است با تصویب هیات نظارت حداکثر تا ۵۰ درصد از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تامین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای(ه) و (و) ماده ۱۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷/۴/۱۶ و احکام جایگزین آن و قوانین بعدی را از محل اعتبارات ردیف ۴۶-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون دریافت و هزینه کند.
مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.
  • بند ب) به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از 8 سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف کند.
تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۲-۵۳۰۰۰۰ به صورت مساوی به ردیف‌های ذیربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.

میزان جریمه مشمولان غایب در سال 96 چقدر است؟

ميزان جريمه مشمولان غايب برای صدورکارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی به شرح جدول زير می‌باشد:
 مدرک تحصیلی  پایه ریالی جریمه مشمولین غایب
 زیر دیپلم  100,000,000 ریال
دیپلم 150,000,000 ریال
 فوق دیپلم  200,000,000 ریال
 لیسانس  250,000,000 ریال
 فوق لیسانس  300,000,000 ریال
 دکترای غیر پزشکی  350,000,000 ریال
 دکترای پزشکی  400,000,000 ریال
 پزشکان متخصص و بالاتر  500,000,000 ریال
نکات قابل توجه :
  • به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌گردد
  • مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یكسال محسوب می‌شود.
  • برای مشمولان متأهل،پنج‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند پنج‌درصد(5% ) از مجموع مبلغ جریمه كسر می‌شود.
مثال: شخصی با مدرک تحصیلی لیسانس دارای همسر و میزان غیبت او 11 سال تمام است. میزان جریمه او این‌گونه محاسبه می‌گردد.
تومان 31,250,000=1,250,000 -7,500,000 +25,000,000  = میزان جریمه

کلام آخر

بند (ب) تبصره 11 نشان از تمایل شدید دولت به دریافت جریمه افراد غایب دارد هر چند که میزان این جریمه برای بسیاری از این افراد که هر یک به دلیل مشکلاتی از انجام خدمت سربازی سر باز زده‌اند بسیار بالاست و در کل بایستی بازنگری اساسی نسبت به این تبصره و علی الخصوص بند ذکر شده گردد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *