خانه / اخبار حوادث روز / زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران را برای شما عزیزان قرار دادیم . نمایشگان کتاب تهران همه ساله از ماه اردیبهشت دایر می شود و با استقبال بسیار خوب مردم و دانشجویان روبرو می شود . امسال هم به روال سالهای قبل نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهد شد و افرادی که مایل به خرید کتاب هستند می توانند با قیمت های بسیار مناسب و ارزان کتابهای مورد نیاز خود را خریداری کنند . زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 31 فروردین برای دانشجویان و دانش اموزان میتوانند برای تهیه بن کارت اقدام کنند . مبلغ بن کارت و تخفیف کارت دانشجویی و دانش آموزی نمایشگاه کتاب تهران در سال 96 صد هزار تومان خواهد بود

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ - نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب - مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران
زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران,زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 96,محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران,نمایشگاه کتاب تهران در کجا برگزار خواهد شد؟,مبلغ بن کارت هدیه کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب تهران چقدر است ؟,ثبت نام برای دریافت بن کارت نمایشگاه کتاب تهران از 31 فروردین,تصاویر و عکسهای نمایشگاه کتاب تهران در سال 96,تاریخ نمایشگاه کتاب تهران در سال 96,تاریخ و روز دقیق برگزاری و دایر شدن نمایشگاه کتاب تهران,محل دائکی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران,ادرس سایت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران,بن کارت دانشجویی و دانش آموزی نمایشگاه کتاب تهران

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سال ۹۶ – نحوه خرید بن کارت از نمایشگاه کتاب – مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

 
%image_alt%

 
محوطه مصلی تهران محل سابق نمایشگاه کتاب تهران
%image_alt%

 
نمایشگاه کتاب در شبستان مصلی تهران
%image_alt%

 
پوستر اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۳۶۶ طراح: علی دیواندری
%image_alt%

 
پوستر دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۳۶۸ طراح: علی دیواندری

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که در میانهٔ اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود. این نمایشگاه، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در ایران است.[۱]

نخستین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال ۱۳۸۵ برگزاری آن در همین مکان ادامه یافت. امّا از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار گردید و در سال ۱۳۹۵ (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر یافت.[۲]

محتویات

  • ۱ تاریخچه
    • ۱.۱ سال ۱۳۶۶
    • ۱.۲ سال ۱۳۸۵
    • ۱.۳ سال ۱۳۸۶
    • ۱.۴ سال ۱۳۸۷
    • ۱.۵ سال ۱۳۸۸
    • ۱.۶ سال ۱۳۸۹
    • ۱.۷ سال ۱۳۹۰
    • ۱.۸ سال ۱۳۹۱
    • ۱.۹ سال ۱۳۹۲
    • ۱.۱۰ سال ۱۳۹۳
    • ۱.۱۱ سال ۱۳۹۴
    • ۱.۱۲ سال ۱۳۹۵
  • ۲ نگارخانه
  • ۳ مجری طرح
  • ۴ جستارهای وابسته
  • ۵ منابع
  • ۶ پیوند به بیرون

تاریخچه

سال ۱۳۶۶

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمهوری اسلامی ایران از ۱۴ تا ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۶۶ در محلّ نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برگزار شد.

سلطانی، پوری، دانشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، فروردین راستین. – تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۷۹. ص. ۴۲۲.

سال ۱۳۸۵

برای آخرین بار، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برگزار شد.

سال ۱۳۸۶

به خاطر ترافیک شدید و مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، برای نخستین بار نمایشگاه کتاب در محل مصلی تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار شد.

سال ۱۳۸۷

در سال ۱۳۸۷ بیست و یکمین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، که در آن تعداد ناشران خارجی ۷۷۰ ناشر و در بخش داخلی هزار و ۹۰۰ ناشر بود.[۳]

در این دوره کتاب‌هایی در موضوعات علوم‌انسانی، فلسفه، ادبیات، علوم اجتماعی، هنر و معماری، علوم پایه و کاربردی، علوم رایانه، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، و مهندسی و فناوری به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ترکی، ارمنی، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی، اردو، ژاپنی، کره‌ای و زبان‌های آفریقایی ارائه شد.[۴]

سال ۱۳۸۸

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در مکان مصلی تهران برگزار شد.[۵]

این نمایشگاه در روز پانزدهم اردیبهشت با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران و محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.[۶][۷]

در این نمایشگاه ۱۹۸۲ ناشر ایرانی و ۱۷۰۰ ناشر خارجی از ۷۸ کشور جهان شرکت داشتند.[۸] در این نمایشگاه ۲۰۷ هزار عنوان کتاب در بخش ناشران داخلی و ۷۰ هزار عنوان کتاب در بخش لاتین ارائه شد.[۷]

سال ۱۳۸۹

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ در مکان مصلی تهران برگزار شد.[۹]

سال ۱۳۹۰

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در مکان مصلی تهران برگزار شد.

سال ۱۳۹۱

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای ۱۳ الی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در مصلای تهران برگزار شد.

سال ۱۳۹۲

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای ۱۱ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در مصلای تهران برگزار شد.

سال ۱۳۹۳

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دهم الی بیستم اردیبهشت ۱۳۹۳ (۳۰ آوریل الی ۱۰ می ۲۰۱۴) در مصلای تهران برگزار شد.

سال ۱۳۹۴

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شانزدهم الی بیستم و ششم اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶ می الی ۱۶ می ۲۰۱۵) در مصلای تهران برگزار شد.

در نمایشگاه بیست و هشتم بیش از۳۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۶۵ هزار کتاب خارجی در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.[۱۰]

سال ۱۳۹۵

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از پانزدهم الی بیستم و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵ (۴ می الی ۱۴ می ۲۰۱۶) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

پوستر این دوره از نمایشگاه را حسن کریم زاده طراحی کرده است

زمان و مکان نمایشگاه کتاب ۹۶ + نحوه خرید بن کارت و مبلغ

نمایشگاه کتاب تهران هر ساله در ماه اردیبهشت برگزار می شود و با استقبال بسیاری از مردم مواجه می شود. نمایشگاه کتاب سال ۹۶ امسال هم برای دانشجویان شرایطی در نظر گرفته است که بتوانند با استفاده از بن کارت، کتاب های بیشتری را خریداری کنند. در این مقاله جزئیات خبر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ۹۶ و نحوه خرید بن کارت نمایشگاه کتاب ۹۶ و مبلغ بن کارت نمایشگاه کتاب ۹۶ را به طور کامل برای شما عزیزان تشریح می کند.

زمان آغاز ثبت‌ نام بن‌ کارت‌ خرید نمایشگاه کتاب

مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر از آغاز ثبت‌نام بن‌کارت‌های خرید سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۳۱ فروردین، برای دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید دانشگاه‌ها خبر داد.

مهدی اکرمی مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر با بیان این مطلب گفت: طبق جدول زمانبندی دانشجویان از ۳۱ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه سال جاری، دانش‌آموزان از ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه و اساتید دانشگاه‌ها از ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه می‌توانند برای تهیه بن‌کارت اقدام کنند.

وی افزود: بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب تهران فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارتخوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.

اکرمی با بیان اینکه برای دانشجویان در این دوره نمایشگاه کتاب بن‌کارت‌های ۱۰۰ هزار تومانی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، گفت: ۴۰ هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰ هزارتومان آن نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود.

مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر با اشاره به اینکه دانشجویان باید قبل از شروع فرآیند ثبت نام بن دانشجویی، حتما راهنمای ثبت‌نام را به دقت مطالعه کنند، افزود: متقاضیان پس از ثبت‌نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بن‌کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند و یا پیشخوان‌های شهرنت سراسر کشور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد تنها می‌تواند یک‌بار تقاضای بن کارت داشته باشد، تاکید کرد: بن‌کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می‌کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.

اکرمی با اشاره به اینکه مبلغ موجود برای بن‌کارت‌های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه نیز ۲۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: ۷۵ هزارتومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۷۵ هزارتومان آن نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود.

وی افزود: بن‌کارت‌های ۵۰ هزار تومانی هم برای دانش‌آموزان تهرانی در نظر گرفته شده است.

اکرمی با تاکید بر اینکه آمادگی صدور بن‌کارت را در نمایشگاه وجود دارد، تصریح‌کرد: این موضوع بستگی به میزان یارانه‌ای دارد که توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازدیدکنندگان ارایه می‌شود.

مبلغ بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب تهران ۹۶

ثبت‌نام دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب از اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد.

برای دانشجویان در دوره سی‌ام نمایشگاه کتاب هم بن کارت‌های ۱۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده است دانشجویان در این طرح باید ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند و سهم ارشاد هم ۴۰ هزار تومان بود که مجموعا ۲۰۰ هزار دانشجو قادر خواهند بود برای دریافت بن کارت‌ ثبت نام کنند.

مکاتبات لازم برای دریافت فهرست دانشجویان دانشگاه‌ها انجام شده است تا پس از این پروسه زمینه‌های آغاز ثبت نام انجام شود.

دانشجویان از طریق سامانه ثبت نام که بزودی اعلام خواهد شد می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله بخشی از اعتبار توسط ارشاد تامین شده و بخشی دیگر توسط دانشجویان پرداخت می شود.

گفتنی است سی امین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود. جزییات بیشتر مشارکت وزارت ارشاد در اعتبار این بن کارت‌ها بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. سلام..سالهاست هر جا که اسم نمایشگاه کتاب میاد ، اولین چیز شلوغی و ازدحام بازدید کنندگان این نمایشگاهه که به ذهن خطور میکنه، و خیلیها هم میگن که از شلوغی و ازدحامش فراری هستن، اما نظر من عکس اینه ، یعنی یکی از قشنگیها و زیباییهای یه نمایشگاه فرهنگی و علمی همچون کتاب، به تعداد بازدیدکنندگانش بستگی داره و همینه که به من انرژی میده ، یعنی با دیدن این شور و شوق و هیجان مردم و مخصوصا” قشر جوان و دانشجو همیشه هم خودم رفتم و هم به اطرافیانم اینو گفتم و اونارو قانع کردم که این شلوغی جدای از شلوغی مترو، اتوبوس و سایر مکانهای عمومی هستش،امیدوارم امسال خیلی خیلی بیشتر از سالهای دیگه مردم عزیز کشورمونو تو این نمایشگاه ببینیم..با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *