خانه / اخبار حوادث روز / خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی

خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی را برای شما عزیزان قرار داده ایم . ارتش آمریکا با بیش از 60 موشک هدایت شونده به پایگاه هوایی ارتش سوریه حمله کرد و خسارات زیادی را به بار آورد . در این حمله موشکی چندین نفر کشته و زخمی شدند . آمریکا علت و دلیل و هدف این حمله را حملات شیمیایی ارتش سوریه بذ ضد عناصر تروریستی اعلام کرد . اخبار و خبرهای جدید از حمله آمریکا به سوریه را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد .

خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی
خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی

خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی,حمله موشکی آمریکا به سوریه,علت و دلیل حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه,هدف آمریکا از حمله به سوریه یچست ؟,دستور ترامپ برای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه,جنگ امریکا با سوریه,حمله غافلگیرانه موشکهای آمریکایی به خاک سوریه,تعداد کشته شدگان و زخمی های حمله موشکی آمریکا به سوریه,تازه ترین اخبار و خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به سوریه

خبرهای جدید از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه به بهانه حمله شیمیایی

پایگاه هوایی ارتش سوریه در حمص ساعاتی پیش هدف حمله ۵۹ موشک تاماهاک ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. پس از بالا گرفتن اعتراضات دولت ایالات متحده امریکا به حمله شیمیایی روز سه‌شنبه در ادلب و بعد از بی نتیجه ماندن جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص، ایالات متحده آمریکا به ۵۹ موشک تاماهاک که از دریای مدیترانه شلیک شد یک پایگاه هوایی در حمص را هدف قرار داد.
به گزارش تابناک، ساعاتی پیش از حمله موشکی آمریکا به حمص منابع خبری از حالت آماده باش در دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» خبر داده بودند و حمله بامداد امروز هم از روی عرشه این دو ناو صورت گرفته است.  هدف حمله موشکی امروز پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص بوده است؛ آمریکایی‌ها مدعی‌ هستند که خمله شیمیایی به ادلب از این پایگاه هوایی صورت گرفته است.
 
خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب ساعتی پیش بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود. این در حالی است که شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز پنجشنبه درباره احتمال حمله نظامی به سوریه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که هر اقدامی در این باره نیازمند تایید کنگره است.
برخی منابع مدعی شدند آمریکایی‌ها روسیه را از حمله بامداد امروز باخبر کرده بودند.
ترامپ: این حمله در راستای منافع حیاتی امنیتی آمریکا بود
دونالد ترامپ که برای ملاقات با رئیس‌جمهور چین به اقامتگاه تفریحی خود در منطقه «پالک بیچ» فلوریدا رفته بود، دقائقی پس از حمله در میان خبرنگاران حاضر شد و به توجیه دلائل این حمله پرداخت. ترامپ ابتدا گفت که «این حمله در راستای منافع حیاتی امنیتی آمریکا و برای جلوگیری از اشاعه استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام شده است.» وی در ادامه: گفت که بشار اسد جان مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را با استفاده از جنگنده‌های و تسلیحات موجود در این پایگاه هوایی گرفته و حمله موشکی آمریکا، به تلافی حمله به خان شیخون صورت گرفته است.
ترامپ در ادامه گفت که جامعه جهانی سال‌ها برای تغییر رفتار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تلاش کرده‌اند ولی «این تلاش‌ها به صورت غم‌باری شکست خورد.» وی افزود: «در نتیجه اقدامات اسد، بحران پناهجویان ایجاد و منطقه بی‌ثبات شد که این موجب تهدید آمریکا و متحدانش است.» ترامپ در انتها گفت: «از همه ملل متمدن می‌خواهم که برای پایان دادن به کشتار و خونریزی در سوریه به آمریکا بپیوندند.»
همچنین رکس‌تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا هم با بیان اینکه روسیه به مسئولیت خود در سوریه عمل نکرده است؛ تأکید کرد که برای حمله موشکی به سوریه، موضع روسیه را جویا نشدیم. تیلرسون، گفت که ما به اینکه عامل حمله شیمیایی گاز «سارین» به ادلب دولت سوریه بود، یقین داریم.  او افزود: حملات نشان دهنده اداره ترامپ برای اقدام در مواقع عبور از خطوط قرمز است تیلرسون همچنین تأکید کرد که برای حمله، به هیچ عنوان موضع روسیه را جویا نشدیم و روسیه در انجام مسئولیت خود در سوریه ناکام بود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *