خانه / مطالب علمی / آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟

آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . جفت و هماهنگ کردن ستاره های بخت و اقبال دختر و پسر برای ازدواج حقیقت دارد ؟

آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟
آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟

آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟,جفت کردن ستاره های ازدواج,آیا میتوان ستاره های بخت اقبال و تقدیر دختر و پسر را جفت کرد ؟

آیا جفت کرده ستاره های ازدواج واقعیت دارد؟چگونه می توان ستاره های تقدیر را جفت کرد ؟

با عرض سلام
من دختری 26 ساله هستم .من دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و فوق دیپلم کامپیوتر هستم و همپنین مربی و متصدی کامپیوتر در چند مدرسه دولتی شهر یزد هستم . پدرم نیز یک فرهنگی بازنشسته هستم . تعریف از خودم نباشد اخلاق خوبی دارم وهمه همکاران و خانواده ام دوستم می دارند .دختر باخدایی نیز هستم. خواستگاری داشتم که متولد سال 59 بود من هم متولد سال 64 هستم .خاله ام به مکانی مراجعه کرد و ستاره ما دو نفر را با هم جفت کردند آن فرد گفته بود که این دو به هم نمی آیند و بعداً پسر(متولد 59) دختر را خیلی دختر را زشت می دارد و با هم خوشبخت نمیشوند دختر خیلی پسر را دوست دارد اما پسر خیلی از دختر بدش می آید همچنین گفته بود که پسر نقش بازی می کند و خیلی ظاهر ساز است . من به این حرفها توجه نکردم و گفتم خانواده اخلاق او را ساخته اند بعداً هم اخلاق من و او باعث ایجاد شرایط متفاوت زندگیمان می شود و به آنها جواب بله دادم . مدت یک ماه با ما رفت و آمد کردند و اقوامشان را آوردند به گونه ای که من واقعاً به آن پسر و خانواده اش و این ازدواج دل بستم حتی در تمام جلساتی که با هم صحبت کردیم طوری وانمود کرد که واقعاً به ازدواج می رسیم و حتی خانواده اش نیز درتحقیقات طوری با همکاران و همسایگانمان صحبت کرده بودند که اصلا این امر خیر هم نمی خورد . بعد از یک ماه (5بار رفت و آمد) که می خواستند جلسه صداق طی کنی را بگذارند خبری از آنها نشد. مادرم تماس گرفت با آنها گفتند پسرمان استخاره کرده بد اومده و ما از این ازدواج منصرف شده ایم .این اتفاقی بود تا پدر و مادرم به حرفهای آن که ستاره مان را جفت کرده اند اعتماد کنند و راستش را بخواهید خودم هم یک کم به این موضوع شک کرده ام که این حرفها درست باشد . در مورد این موضوع من را راهنمایی کنید که /ایا درست است یا خیر ؟
ضمناً من بعد از 6 ماه هنوزم دلم پیش آو هست حتی خبر رسیده که ازدواج کرده ولی بازهم نمی توانم یادش را از ذهنم پاک کنم . آیا آن زمان و بعد از آن همه اطمینان به نتیجه جای استخاره کردن بود؟ آیا کارش درست بود ؟
چهکار کنم تا فراموشش کنم ؟ چه دعایی بخوانم تا خدا شرایط ازدواجم را با شرایطی که می خواهم فراهم کند چون فکر می کنم اگر ازدواج کنم خیالات او نیز از ذهنم پاک می شود . لطفا راهنماییم کنید .
ممنون

پرسشگر گرامي، با سلام و سپاس از ارتباط­تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. جفت کردن ستاره ها و کارهایی از این دست همانند همه فال هاي دیگر مثل فال قهوه، نخود، کامپیوتری و …، از نظر عقل و شرع اعتباري ندارند. اما عقل به ما مي گويد که انسان بايد زندگي خود را بر اساس عقل و منطق و شريعت بنا كند و نباید دنبال اين‏گونه مسائل برود. تصميم گيري انسان تنها بايد بر اساس انديشه و دور انديشي و مشورت با عاقلان مؤمن صورت گيرد و سرنوشت انسان نبايد با فال و ستاره تعيين شود. فال گيري با فال های مذکور چگونه مي تواند از آينده آدمي خبر دهد و يا روحيات او را بشناسد و بر اساس آن غيبت گويي نمايد؟! شرع مقدس نيز اين گونه مسائل را خرافه اي بيش نمي داند و هيچ يك از آن ها را تأييد نكرده است.
2. فالگيري و كف بيني و طالع شماري و جفت کردن ستاره كه نوعاً كار افراد شياد است، هيچ مستند شرعي ندارد و از نظر اسلام صحيح نيست. آنها معمولاً با بيان مسائل كلي كه قابل انطباق با روحيات مختلف است، يا با بيان يك سري مطالب متشابه سعي در جلب نظر مشتريان و مريدان خويش را دارند. يا بر اثر حدسيات چيزهايي را بيان مي‌كنند كه به صورت اتفاقی برخي از آنها به وقوع می پیوندد و انسان‌ها خيال مي‌كنند كه پيشگويي‌هاي آنها قطعي بوده است. چنين كارهايي بیشتر براي سرگرمي است و ابزاري براي سوء استفاده مادي برخي افراد شیاد مي‏باشد، بنابراین شایسته نیست که انسان متشخص و با ایمانی مثل شما گوش به اين گونه حرف‏هاي بی اعتبار و سخيف فال گیران بدهيد و یا این که به این کارها متوسل شوید.
3. البته فال‏گيري با کارهایی که بیان شد با فال خوب زدن فرق دارد، اولي حرام است و شرعاً اشكال دارد و دومي اشكال ندارد. به همین جهت رسول خدا (ص) فال نيك را دوست مي‏داشت، به خاطر آن مردم را از فال بد زدن که اثر واقعي ندارد و تنها اثر رواني دارد، باز می داشت و به پيروانش ياد می داد که همواره فال نيك بزنند و از خداوند كه همه تأثيرات به دست او و به خواست او است، خير و نيكي را بخواهند، و اميد به خوبي داشته باشند. البته فال خوب يا بد، گر چه اثر طبيعي و تكويني ندارد، ولي بدون ترديد اثر رواني مي تواند داشته باشند. فال نيك غالباً مايه اميدواري و حركت است، ولي فال بد موجب يأس و نوميدي و سستي و ناتواني است. شايد به خاطر همين اثر رواني در روايات اسلامي از فال نيك نهي نشده، اما از فال بد زدن به شدت مذمت شده است.
4. اینکه استخاره ای که خواستگار شما انجام داده اند بر چه مبنایی و از کدامین نوع استخاره بوده و یا اصلاً جایگاه و مورد استخاره، داشته است یا نه؟ بر ما پوشیده است، البته دانستن علت این موضوع هم خیلی نمی تواند برای ما رهگشا باشد از این جهت که این به شیوه نگرش و طرز فکر افراد و اعتقادات آنها بستگی دارد. خیلی از مردم هنوز شناخت درستی از مفهوم استخاره ندارند و زمانی به آن متوسل می شوند که اصلاً نیازی به استخاره نبوده و استخاره جایگاهی نداشته است. جایگاه و مورد استخاره، تنها بعد از تحقيق و بررسى و مشورت و در هنگام تحيّر و سرگردانی است که فقط چنین استخاره‏ای می‏تواند مفید و راهگشا باشد. البته برخی از مردم به غلط، استخاره را دستاویز و بهانه ای برای جواب منفی خود قرار می دهند تا طرف مقابل شان از علت واقعی پاسخ منفی آنها مطلع نگردد.
5. مسلماً بعد از به هم خوردن جریان خواستگاری و ازدواج خواستگارتان، شما باید فکر و ذهن تان را از او منصرف کنید و با بی اعتنایی، تمرین توقف فکر و و با ايجاد حواس‏پرتى و منحرف کردن فکر نسبت به افکار گذشته و نیز با از بین بردن همه چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد، او را کاملاً فراموش کنید و به هیچ وجه اجازه ندهید این قبیل افکار منفی، مزاحم و بی منطق تبدیل به نوعی وسواس فکری گردد و زندگی آینده شما را تباه سازد. بلکه باید با آن ها مبارزه کنید و کاملاً به آن بی اعتنا باشید. برای راهنمایی بیشتر می توانید با سامانه«09640» تماس داشته باشید و با مشاوران این مرکز گفتگو کنید.
6. برای جور شدن جریان خواستگاری دعاها و اعمال مجرب متعددی در منابع دینی و کلمات بزرگان ذکر شده که در به برخی از آن ها اشاره می کنیم: خواندن و نوشتن آيات 75 تا 82 سوره يونس و همراه داشتن آن؛ صدقه دادن؛ خواندن زيارت عاشورا و دعاى توسل به این نیت؛ خواندن نماز امام زمان (عج) و نماز جعفر طيار؛ خواندن زیاد سوره های ناس و فلق؛ خواندن سه بار سوره توحيد به هنگام ورود به منزل؛ خواندن فراوان آیه: « رَبَّنَا هَب لَنَا مِنْ أَزْوَجِنَا وَ ذُرِّیَّتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً» و آیه « رَبِّ لا تَذَرْني‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثين».

منبع : http://www.pasokhgoo.ir/node/49010

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *