خانه / مطالب متفرقه / روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید

روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید را برای شما عزیزان قرار دادیم . چگونه متوانیم اول خودمان را دوست داشته باشیم و عاشق خودمان باشیم ؟

روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید
روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید

روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید,عاشق شدن به خود,روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,چگونه میتوانیم خودمان را دوست داشته باشیم,عاشق خودم هستم,راههایی برای عاشق شدن به خودتان,اول خودمان را دوست داشته باشیم

روشهایی برای عاشق شدن به خودتان,عاشق خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید

عاشق خودتان باشید

بیشتر ما حتما به خوبی می‌دانیم عاشق کسی شدن چه معنایی دارد. احساس تمایل شدید، تحسین‌کردن و سرمایه‌گذاری عاطفی برای شخص دیگری که عاشقش هستیم. ما از طریق راه‌های متفاوت سعی می‌کنیم که عشق‌مان را گسترش دهیم. اما عاشق خودتان شدن در کجای زندگی‌مان قرار دارد؟ هر موقع در مورد این موضوع فکر می‌کنیم سریعا یک مفهوم یا احساس خارج از خودمان را به یاد می‌آوریم. عاشق خودتان شدن ترکیبی از پذیرش خودتان، در اختیار خودتان بودن، محبت به خود، خودآگاهی و احترام به خود است. عشق ورزی به خودمان در اصل از یک مفهوم و ایده است که شما شایسته احترام به خود، بالاترین مدارج و بهترین‌ها هستید. عشق به خودتان به عبارتی ساده، نگاه ارزشمند داشتن به خودتان هست.

در مبحث عشق‌ورزی به خود می‌توان چندین کتاب نوشت و در این مقاله سعی می‌شود که بتوانیم با بهترین راهکارهای مجود این حس زیبا و دوست داشتنی را درون خودمان به وجود بیاوریم. زیرا مهمترین و شاید اساسی‌ترین مسئله برای موفقیت و شاد زیستن در زندگی، عشق به خودتان می‌باشد.

شما نیز شایسته‌ی بهترین‌ها هستید و لیاقت آن را دارید که عالی‌ترین خواسته‌ها را داشته باشید و بزرگترین اهداف‌تان را را بدست بیاورید. شمایی که می‌خواهید زیباترین و شایسته‌ترین زندگی را داشته باشید، چهار اصل اساسی و جادویی زیر را دنبال کنید تا هر آن چیزی که باشکوه‌ترین است برای شما شود.

1- رشددادن صدای درون‌تان

2- تمرین عشق‌ورزی به خودتان

3-تمرین‌کردن مدیتیشن در جهت عشق و محبت

4- درک عشق‌ورزی به خود

در مورد هر یک از موارد بالا مقاله‌هایی مختص به خودشان و تمرین‌های ویژه‌ای برای شما عزیزان در سایت قرار داده‌ایم. ولی در این مقاله به هر یک از این عناوین جداگانه می‌پردازیم.

1- رشددادن صدای درون‌تان

شاید باورتان نشود ولی بیشترین احساسی که ما نسبت به خودمان داریم نشات گرفته از همین گقتگوی درون‌تان است. آیا تا الان به صحبت‌کردن با درون‌تان توجهی داشته‌اید؟ ما در طول روز و در بیشتر اوققات در حال صحببت‌کردن با خودمان هستیم. باید به این نکته توجهکنیم که آیا حرف‌هایی زیبایی به خودمان می‌گوییم؟ آیا سخنان شایسته‌ای برای دیگران استفاده می‌کنیم؟ آیا از دیگران تمجید و قدردانی می‌کنیم؟

بعضی از افراد هستند که با خودشان گفتگوی درونی زیبایی ندارند و دائما در حال ناسزا گفتن به خود و اشتباهاتی که قبلا انجام داده‌اند هستند. خودشان را سرزنش می‌کنند و دائما حرف‌های ناشایستی را به کار می‌برند. در تعجبم همین افراد از دیگران انتظار دارند که به آنها احترام بگذارند!!! وقتی شخصی برای خودش احترام و ارزش قائل نباشد چطور می‌تواند از دیگران چنین رفتاری محترمانه‌ای را داشته باشد؟!! در مقاله به بصورت اختصاصی به این مبحث پرداخته‌ایم.

2- تمرین عشق‌ورزی به خودتان

حتما تا به حال این کلا را شنیده‌اید که برای کسی که عاشقش هستید باید وقت بگذارید و رسیدگی کنید. به طور مثال شما عاشق کسی هستید بنابراین همیشه سعی می‌کنید بیشتر وقت‌تان را با آن شخص بگذرانید و یا همیشه برنامه‌ریزی‌های خاصی را برای بودن با آن شخص داشته باشید. اگر در غیر اینصورت باشد، آرام، آرام رابطه‌ی‌تان سرد می‌شود و تا حتی به مرز جدایی پیش می‌رود.

سوالی از شما دارم، آیا شما از خودتان طلاق گرفته‌اید؟!!! حتما این سوال باعث تعجب‌تان شده است ولی واقعیتی است که بیشتر اشخاص آن را انجام داده‌اند. شما نمی‌توانید بگوئید که خودتان را دوست دارید در حالیکه هیچ‌گونه وقت و یا برنامه‌ریزی برای خودتان نداشته باشید. برای بودن با خودتان، گذراندن وقت بیشتر با درون‌تان، عشق‌ورزی و محبت به خودتان و … . جالب است اگر چنین رفتاری را که با خودتان دارید با معشوق‌تان می‌کردید، مطمئنا جدایی از یکدیگر انتهای راه‌تان بود. پس شاید بتوان گفت خیلی افراد زمان زیادی هست که از خودشان جا شده‌اند. ما نیاز به کارهای روزانه و ساده‌ای داریم تا بتوانیم دوباره با خودمان آشتی کنیم. برای این مبحث مقاله‌ای ویژه را در سایت قرار داده‌ایم.

3-تمرین‌کردن مدیتیشن در جهت عشق و محبت

شاید این روزها لغت مدیتیشن را زیاد می‌شنوید، مخصوصا افرادی که به باشگاه‌های یوگا می‌روند آگاهی کاملی نسبت به مدیتشین و اثرات آن بر روی روحیات و جسم دارند. ولی در اینجا شاخه‌ای از مدیتیشن مدنظرمان است که به نام LKM هست. LKM یک فرمی از مدتیشن است که شما می‌توانید با استفاده از این فرم عشق و محبت خود راافزایش دهید. در این حالت نه تنها به خودتان عشق می‌ورزید بلکه با عشق‌ورزی به خود، به طور خودکار به جهان هستی و زیبایی‌هایش نیز محبت می‌کنید. وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید و به خود احترام بگذارید، بالطبع با دیگران نیز چنین رفتاری خواهید داشت. این عشق‌ورزی باعث دور شدن انرژی و افکار منفی از شما می‌شود. در مقاله‌ی راهبردها و تمرین‌هایی را برای این سیستم LKM از مدیتشین آورده‌ایم.

4-درک عشق‌ورزی به خود

ما همگی زمانی اهمیت یک کار را می‌دانیم که به خوبی آن را درک کرده باشیم. به طور مثال شاید یک شخص بارها و بارها در زندگی‌اش می‌خواسته کارها را انجام دهد تا حدودی آن کارها به پیش برده است و بعد بیشتر از آن نتوانسته به پیش رود و در همن نقطه مانده است. در این شرایط دچار یاس و ناامیدی دست از آن کار کشیده. مهمترین عامل برای انجام کاری این است که بدانیم چرا می‌خواهیم آن را انجام دهید. برای انجام هرکاری قبل از شروع‌اش باید با یک این سوال را از خودمان بپرسیم و تا آنجا که می‌توانیم دلایل مختلفی را بنویسیم حتی اگر توانستیم هزاران دلیل بنویسیم!!!

برای عشق‌ورزیدن به خودتان نیز باید این نکته را رعایت کنید و آگاهی کاملی از عشق‌ورزیدن داشته باشید. زیرا با درک بالا از این عمل شما می‌توانید شعله‌های زیبای عشق را در درون‌تان بار دیگر روشن کنید. از آنجا که درون همه‌ی انسان‌ها زیباست، ما می‌توانیم با عمل‌هایی ساده تلنگری به درون دوست‌داشتنی‌مان بزنیم و مشعل‌های عشق را روشن نگه داریم. در مقاله‌ی در مورد درک‌کردن بهتر عشق‌ورزی به خودمان موارد بسیاری را آورده‌ایم که می‌توانید با انجام‌دادن آن چشمه‌ی جوشان مهرورزی را زنده نگاه دارید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *