خانه / اینترنت ماهواره ای / اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه

اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه را برای شما عزیزان قرار دادیم . همه چیز درباره اینترنت ماهواره ای و چگونگی عملکرد اینترنت ماهواره . اطلاعات و مظالب و مقاله ای کامل درباره اینترنت ماهواره ای رایگان و آفلاین و دوطرفه و یک طرفه در ایران . اتصال به اینترنت با سرعت بالا از طریق ماهواره را اینترنت ماهواره ای میگویند . در ادامه مطلب با اینترنت ماهواره ای و کارکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد .

اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه
اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه

اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه,اینترنت ماهواره ای چیست؟,اینترنت ماهواره ای رایگان در ایران,اینترنت ماهواره ای آفلاین و دوطرفه و یک طرفه,پهنای باند و مودم اینترنت ماهواره ای,مقاله ای درباره اینترنت ماهواره ای,مطالب و اطلاعاتی کامل درباره اینترنت ماهواره ای,قیمت و هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای,سرعت اینترنت بالا در اینترنت های ماهواره ای,آموزش نصب و فعالسازی و خرید اینترنت ماهواره ای در ایران,اتصال به اینترنت با سرعت بالا به وسیله ماهواره,اینترنت ماهواره ای چگونه کار میکند؟

اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار میکند؟ اتصال به اینترنت از ظریق ماهواره آفلاین دوطرفه

اینترنت ماهواره‌ای

اینترنت ماهواره‌ای یکی از انواع دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره می‌باشد. این سرویس در مدار نزدیک به زمین قابل ارائه می‌باشد. ماهواره‌های مدار زمین ایست ور نیز توانایی ارائه این سرویس را با سرعت بالاتری دارند اما بعضی مناطق قطبی توانایی دریافت سیگنال را به دلیل تنگ شدن زاویه دید ندارند. گونه‌های مختلف سیستم‌های ماهواره‌ای دارای طیف وسیعی از محدودیت‌ها ی تکنیکی و خصیصه‌هایی متفاوت هستند که می‌توانند بر پرکاربردی و عملکردشان در کاربردهایی خاص به طور زیادی مؤثر باشند.

محتویات

  • ۱ مکانیزم و محدودیت ارتباط ماهواره‌ای
    • ۱.۱ لتنسی (تأخیر در بازیابی سیگنال)
    • ۱.۲ خط دید
    • ۱.۳ راین فید (Rain Fade)
  • ۲ ارتباط دو طرفه
    • ۲.۱ پهنا باند
  • ۳ یک طرفه دریافتی با ارسال زمینی
  • ۴ انتشار یک طرفه، فقط دریافت
  • ۵ منابع

مکانیزم و محدودیت ارتباط ماهواره‌ای

لتنسی (تأخیر در بازیابی سیگنال)

تأخیر بازیابی سیگنال یا لتنسی (Latency) عبارت است از تأخیر زمان بین درخواست داده و دریافت جواب یا در مورد ارتباط یک طرفه تأخیر بین لحظه واقعی انتشار سیگنال و زمانی که در مقصدش دریافت می‌شود. در مقایسه با ارتباطات مستقر زمین تمام ارتباطات ماهواره‌ای ژیواستیشنری یا زمین ایست آور تأخیر زیادی را به موجب سیگنال‌ها متحمل هستند که دلیل آن پیمایش ۳۳٬۷۸۶ کیلومتر به ماهواره واقع در این مدار می‌باشد. حتی با وجود سرعت نور این تأخیر می‌تواند چشمگیر باشد. اگر تمام دیگر تاخیرات برطرف شوند هنوز هم این سیگنال رادیویی تقریباً ۲۵۰ میلیونم ثانیه یا ۱/۴ ثانیه با سفر به ماهواره و بازگشت آن به زمین زمان می‌برد.

برای یک بسته اینترنتی این تأخیر قبل از اینکه جوابش دریافت شود دو برابر می‌شود که این یک تئوری کمینه است. با عامل یابی دیگر تاخیرات معمولی از منبع شبکه در یک ارتباط یک طرفه تأخیر به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیونوم ثانیه می‌رسد که با احتساب حضور ISP در شبکه این میزان تا از ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیونوم ثانیه برای بازگشت نهایی به کاربر زمان می‌برد که کل این زمان RTT (مخفف round-trip time) نامیده می‌شود. این میزان از ۱۵۰ میلیونوم ثانیه خطوط Dial up بسیار بیشتر است.

%image_alt%

 
آنتن دو طرفه

با توجه به لتنسی کابرد این سرویس برای سرویس‌های لحظه‌ای همچو بازی‌های آنلاین، ویدیو کنفرانس‌ها و دیگر فعالیت‌های مبتنی بر زمان انی نامناسب می‌باشد.

همچنین با توجه با کانکشن‌های اس اس ال که برای رمزنگاری بین کاربر و سرور نیاز به دریافت و ارسال دسته زیادی از اطلاعات دارند این سرویس معیوبیت خود را به طور آشکاری نشان می‌دهد. با این وجود حتی دسترسی به یک ایمیل ساده و وبگردی می‌تواند زحمت آور باشد. از آنجایی که سرویس VPN نیز از جمله سرویس‌های با قابلیت رمزنگاری می‌باشد دو سرویس دهنده بزرگ آمریکای شمالی یعنی واید بلو و هاس نت از ارائه سرویس خود بر مبنای VPN خودداری کرده‌اند. با اینکه لتنسی قابل محو شدن نیست تنها راه ممکن برای سرعت بخشیدن به آن استفاده از شتاب دهنده‌های TCP است که با تقسیم دورهای بازخوردی بین فرستنده و گیرنده می‌تواند کارا باشد که البته نیازمند تکنولوژی‌های مدرن است.

ماهواره‌های واقع در دو مدار پایین‌تر LEO و MEO دارای لتنسی کمتری هستند اما با وجود تأخیر ۴۰ میلیونوم ثانیه از ظرفیت کمی نزدیک ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه برخوردارند.

نوع بسیار ویژه برای به حداقل رساندن لتنسی استفاده از هوانوردهای خورشیدی که دور یک نقطه خاص در حال حرکتند می‌باشد این هوانوردها در ارتفاع تقریباً ۲۰٬۰۰۰ متری در حال پروازند که لتنسی آن‌ها به ۰٫۲۵ میلیونوم ثانیه می‌رسد.

%image_alt%

 
ترکیب ال ان بی و بی یو سی برای ارتباط دو طرفه

خط دید

مدار ژیواستیشنری در عرض جغرافیایی ۰ قرار دارد که ماهواره‌ها در این مدار به نظر بی حرکت می‌مانند اما در واقع با سرعت برابر زمین در حال چرخشند و نیازی به ردیابی آن‌ها توسط گیرنده زمینی نیست بلکه ثابت ماندن در نقطه‌ای برای دریافت سیگنال کافی می‌باشد. به طور معمولی پاک ماندن خط دید میان گیرنده و ماهواره باعث کارکردن آن‌ها می‌گردد.
سیگنال رادیویی بین دو آنتن به طور کامل همچون باریکه نور مستقیم و یک راست نیست با وجود این سیگنال‌ها را که در حالت انتشار پخش شده‌اند باید دوباره به نقطه‌ای بازتاباند تا قدرت و کیفیت خود را حفظ کنند که در این حالت استفاده از آنتن‌ها با قطرهایی بزرگ پیشنهاد می‌شود.

راین فید (Rain Fade)

%image_alt%

 
عوامل نامساعد جوی موجب اختلال ماهواره‌ها می‌شوند

ارتباطات ماهواره‌ای تحت تأثیر عوامل جوی همچون باران و برف و رطوبت قرار دارند که این عوامل می‌توانند بین کاربر و ماهواره و ماهواره با ایستگاه زمینی موجب اختلال گردند. مداخله با سیگنال راین فید (Rain Fade) نامیده می‌شود. تأثیرات در فرکانس‌های پایین باندهای L و C کمتر معلوم می‌شود اما در باندهای بالا همچو Ku و Ka می‌توانند بسیار جدی باشند. در مناطق استوایی با باران‌های شدید استفاده از سرویس بر روی باند C (۴/۶GHz) C از محبوبیت خاصی نسبت به دیگر باندها برخوردار است. استفاده از آنتن‌های سهمی وار یا دیش با قطرهای درازتر در موقعیت‌های نامناسب جوی می‌تواند سیگنال‌های قوی تری را دریافت کند که به بهبودی کار می‌انجامد.

ارتباط دو طرفه

سرویس اینترنت ماهواره‌ای دو طرفه شامل ارسال و دریافت اطلاعات از طریق کنترل کننده وی ست (VSAT) که با استفاده از ماهواره به ایستگاه‌های زمینی متصل می‌گردد، است که خود این ایستگاه‌ها به اینترنت زمینی متصل می‌باشند. هر دوی دیش‌های ماهواره‌ای چه در نزد کاربر و چه در ایستگاه زمینی باید به طور دقیقی به ماهواره واسطه تنظیم باشند تا با سیگنال دیگر ماهواره‌ها اختلال پیدا نکنند. از جمله استفاده این سیستم کابرد آن در شبکه‌های بانکی است که در سطح شهرها پایانه‌های ATM متحرکی سوار بر کامیون‌ها وجود دارند. این در حالی است که کل شبکه بانکی ایران از سرویس ماهواره‌ای استفاده می‌کند. گرانی و راه اندازی سیستم وی ست می‌تواند چندین برابر سیستم‌های ای دی اس ال باشد که از جمله گزینه‌هایی است که از محبوبیت آن کاسته است. اصلی‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری این سیستم شامل یک مودم ماهواره‌ای و پایانه وی ست می‌باشد.

%image_alt%

 
مودم ماهواره‌ای برای ارتباط دو طرفه

پهنا باند

مشتریان اینترنت ماهواره‌ای محدوده‌ای از کاربران خانگی با یک سیستم تا مجموعه‌های بزرگ تجاری با چندین صد سیستم را تشکیل می‌دهند. بالا بودن هزینه‌های راه اندازی این سرویس‌ها توسط شرکت‌های سرویس دهنده باعث شده است کاربران از پهناباندی اشتراکی حتی با شریطی خاص استفاده کنند که از جمله آن می‌توان به محدودیت چه در سرعت و چه در ترافیک اشاره کرد.
سرویس تو وی (Tooway) در اروپا محبوبترین سرویس اینترنت ماهواره‌ای می‌باشد که در سال ۲۰۱۱ با پرتاب ماهواره کا ست (KA-SAT) در قزاقستان پهنا باند این سرویس به ۷۰ مگابیت بر ثانیه رسید و تحولی عظیم در سرعت و ترافیک اینترنت ماهواره‌ای اروپا ایجاد کرد. قرار گیری امارات متحده عربی در محدوده فرکانس دهی آن از نکات جالب توجه می‌باشد.

یک طرفه دریافتی با ارسال زمینی

یک طرفه زمینی با بازگشت ماهواره‌ای که معمولاً از خطوط Dial up برای ارسال اطلاعات آن استفاده می‌شود سیستمی است که به دلیل بالا بودن سرعت دریافت اطلاعات آن جدا از بحث لتنسی ماهواره‌ای یک طرفه نام گرفته است. برای ارسال نیز می‌توان از سرویس‌های دیگر استفاده کرد که به کارگیری سرویس GPRS کلاً آن را بی‌سیم می‌کند GPRS می‌تواند از طریق موبایل باشد که این نوع از اینترنت ماهواره‌ای بر پایین بودن هزینه‌های آن کمک بسزایی می‌کند.
در ایران سرویس یک طرفه ماهواره‌ای بیشتر از طریق اپن اسکای فرانسه که توسط ماهواره Eutelsat W۳A عرضه می‌گردد دارای محبوبیت فراوانی است.
استفاده از کارت دی وی بی اس (DVB-S) و اتصال آن به ال ان بی برای دریافت امواج مختص سرویس شرط لازم برای اتصال ماهواره‌ای یک طرفه می‌باشد. برای ترکیب دو اتصال مجزا معمولاً از وی پی ان استفاده می‌شود که سرور وی پی ان داده‌های ارسالی را از طریق ماهواره برای کاربر ارسال می‌کند. سارفینگ یا وب گردی در چنین شرایطی بنابه لتنسی سیگنال و منابع شبکه بسیار مطلوب نمی‌باشد اما دانلود فایل‌ها بر خلاف دیگر کاربردهایش که مبتنی بر زمان آنی نیستند می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد که سرعت بالای خود را به خوبی نشان می‌دهد.

انتشار یک طرفه، فقط دریافت

سیستم انتشار یک طرفه همچون بخش رسانه‌ای رادیو و تلویزیون ماهواره‌ای می‌باشد. در این حالت کاربر کنترلی بر داده دریافتی ندارد و این خود باعث می‌شود که پروتکل‌هایی که نیاز به تایدیه دریافت صحیح اطلاعات دارند بلااستفاده باشند. حالتی و جود دارد که سرویس دهندگان به کاربر اجازه می‌دهند کاربر درخواست خود را در وبگاهشان به طور آنلاین ثبت کند سپس داده او به طور آفلاین برای او ارسال می‌شود که البته نیازی به آنلاین بودن در هنگام دریافت فایل نیست؛ و یکی دیگر از حالتهای رایج دریافت فایل‌هایی است که بر روی امواج خاصی قرار دارند و کاربران آن‌ها را به صورت آفلاین دانلود می‌کنند.

*******************************************

اینترنت ماهواره و یا EDSL

اینترنت ماهواره ای به سرویس ماهواره ای گفته می شه که شما از یک ISP خاص سرویس نمی گیرید و عملا رسیو و یا سند شما توسط ستالایت انجام می شه که نیازمند به Dish هستید.امروزه با اومدن سرویس های دیگری از جمله ADSL-DSL و غیره امکان استفاده از این سرویس دیگه مانند قبل مخاطبان خیلی زیادی رو نداره.

به عنوان مثال با توجه به وضعیت تورم در ایران شما باید یه سرویس را به دلار خریداری کنید که به صرفه نیست.این درحالی هست که با همون هزینه و یه خورده کمتر می توانید همون سرویس را با ADSL بگیرید….

پس اینترنت ماهواره ای به درد کسانی می خوره که کلا مشکلات تلفن و ADSL دارند و حتی امکان استفاده از وایرلس هم ندارند.در این مورد استفاده از اینترنت ماهواره ای بهترین گزینه است.

ادامه در ادامه مطلب

پس دقت داشته باشید که اینترنت ماهواره ای مزیت نسبت به ADSL و وایرلس و غیره نداره.البته جز سرویس افلاین که بحث بلندی داره و در پایین اشاره بهش می کنم.

اما انواع سرویس های ماهواره ای

سرویس انلاین

دو نوع سرویس انلاین داریم.سرویس های دو طرفه 2ways و سرویس های یک طرفه 1Way

در سرویس های 1way همونطور که از اسمش مشخص هست شما فقط عمل رسیو Recive را دارید.یعنی برای استفاده از این سرویس باید حتما Send داشته باشید چرا که اینترنت نیازمنده به Send و Recive هست.عمل Send شما باید توسط یک منبع انجام بشه که می تونه Dial Up باشه و یا ADSL و یا هر سرویس دیگه.اصلا مهم نیست نوع سرعت و سرویس چی باشه.عمل Receive شما توسط ستالایت و دیش انجام می شه که در این مورد با توجه به نوع سرویسی که خریداری کردید از اینترنت استفاده می کنید.

در این سرویس شما از VPN که مخفف Vertual Private Network که به معنی شبکه مجازی مخفی تلقی می شه استفاده می کنید.VPN هم بحث مخصوص به خود داره که به طور خیلی ساده بخوام توضیح بدم یک نوع سورس هست که شما را به یک سرور مخصوص متصل می کنه و هرچیزی که شما بخوایید بگیرید از زیر اون سرور رد می شه.در این نوع دیگه ISP شما در اینترنت شما نقشی نداره و شما از سرور VPN استفاده می کنید.در این صورت IP شما چنج می شه و با توجه به نوع سروری که شما دارید IP مخصوص به شما داده می شه.پس یکی از مزایای اینرتنت ماهواره ای داشتن IP یک کشور دیگه هست.پس چیزی به نام ف ی ل ت ر مخابرات ندارید.

البته این مزیت مهمی حساب نمی شه چرا که الان سرویس هایی هستند که VPN تنها می فروشند که به طور میانگین ماهی 3500 تومن است !

امیدوارم بحث VPN رو روان توضیح داده باشم هرچند که ممکنه اشتباهاتی داشته باشم و درست توضیح نداده باشم.

برای VPN هم شما نیاز به چیز خاصی ندارید.این مورد در Control Panel ویندوز شما هست.به عنوان مثال این ادرس رو بروید.

Control Panel-Internet Option-Connection-Add

در این جا که چهارتا گزینه داره گزینه دوم برای ایجاد VPN هست که از شما یه IP سرور و یورز و پسورد می خواد.البته از راه Network Connection هم می توان VPN را ایجاد کرد

اما طریقه استفاده از VPN چطوری هست

همونطور که گفتم VPN شما را به یه سرور وصل می کنه پس اول شما باید به اینترنت وصل باشید و سپس VPN که یک کانکشن مجزا داره اجرا کنید.بعد از چند ثانیه شما به سرور دیگری وصل می شوید و یک کانکشن مجزا در کنار تسک بار شما می یاد.به این صورت

همونطور که می بینید من سه تا کانکشن دارم.کانکشن اول که برای اینترنت عادیم هست.کانکنشن دوم هم vpn هست.کانکشن سوم هم باز vpn هست که ربطی به اینترنت ماهواره ایم نداره و برای یه سرور دیگه هست.البته منظور از سرور اینجا اینترنت نیست بلکه جی باکس هست که همونطور می دونید جی باکس یه سرویس برای باز کردن کانال های شیرینگ هست

پس شما هر چند تا vpn که بخوایید می تونید داشته باشید.البته این به این منظور نیست که چند تا VPN که سرور اینترنت هستند را اجرا کنید و با چند تا IP از اینترنت استفاده کنید.فقط از یک VPN که به شما اینترنت می ده می تونید استفاده کنید.همونطور که می دونید در اینترنت نمی شه با دو و یا چند تا IP همزمان فعالیت کرد.

———-

خوب یه خورده از بحث خارج شدیم و vpn هم توضیح دادیم.اما این VPN خیلی مهمه و باید این مسئله هم بدونید در استفاده اینترنت ماهواره ای.البته برای VPN باید یه تغیرات کوچکی رو اعمال کنید که خود سرویس دهنده بهتون می گه.

———–

اینترنت دو طرفه-2WAYS

در این سرویس شما نیازمنده به اینترنت نیستید و عمل Send-Recieve شما مستقیم از طریق ستالایت انجام می شه.اما در این سرویس شما نیازمنده به تجهیزات ماهواره ای هستید که LNB و Dish آفست می خواد که در درجه اول خرج بالایی داره.همچنین خود سرویس هم خرجش خیلی بالاست.

نمونه این دیش ها را می تونید در پشتبوم هر بانکی ببنید

مهمترین مسئله در استفاده از این سرویس داشتن مجوز قانونی هست که گرفتنش هم کار راحتی نیست.اگر از تجهیزات استفاده کنید در کمتر از یک هفته روی سرتون می یان.چون قابل رد گیری هست.

پس از اونجایی که اینترنت دو طرفه خیلی دردسر داره توضیح زیادی نمی رم.ضمن اینکه اگر نیازمنده به این سرویس باشید خود سرویس دهنده توضیحات را بهتون می ده.

————

در سرویس های یک طرفه شما باید نوع سرویستون رو خریداری کنید.ما چند نوع شرکت سرویس دهنده دارم که در کشورهای مختلف فعالیت می کنند و سرویسشون هم در جهت های مختلف هست.به عنوان مثال من SatGate رو توضیح می دم که سرویسی در روسیه هست و در جهت های مختلف که در پایین نوشتم فعالیت می کنه

Sirius-2 Nordic Beam
Sirius-2 Pan-European Beam
Sirius-3
EurasiaSat-1 (TurkSat-2A)
Yamal-200-2

بیشتر یوزرهای ایرانی از جهت ترکست استفاده می کنند که از اونجایی که TurkSat 1C کاملا نزدیک در جهت Turksat 2A هست و فاصلش یک میلیمیتر هست می تونید از این سرویس استفاده کنید و در فرکانس مورد نظر سیگنال بالایی دارید.

برای سرویس ها و هزینه انها به این لینک مراجعه کنید..البته چون لینک ترکست غیر فعال شده و احتمالا در حال اپدیت هستند من لیست قیمت های این ماهواره رو گذاشتم

Prepaid

در PLAN اول همونطور که نوشته سرویس های Prepaid هستند.پر استفاده ترین سرویس هایی که در ایران استفاده زیادی داره.در این سرویس سرعت رسیو شما در اکثر مواقع در اخرین حد هست و مشکلات ترافیک ندارید.

نام این سرویس ها , سرویس های ساعتی هست که مشابش در ایران هم راه افتاده منتها با کمی تغیرات.در این سرویس شما به اندازه هزینه ای که دادید از اینترنت استفاده می کنید و به ازای هر 100 مگ هزینه از حساب شما با توجه به نوع سرویس و ساعت استفاده کم می شه.

دقت داشته باشید که حداقل استفاده از این سرویس 20 دلار است.یعنی شما حداقل باید 20 دلار حساب داشته باشید.بعد هم با توجه به نوع سرویس و ساعات ان از اینترنت استفاده می کنید.از اونجایی که به شما یک پنل مجزا داده می شه می تونید سرویس های خودتون رو چنج کنید.البته شما در هر ساعت از روز قابلیت استفاده از اینترنت رو دارید اما با توجه به هزینه اون ساعت از شما مقدار هزینه کم می شه.یعنی حتی اگر مقدار سرویس شما 2 شب تا 6 صبح باشه شما می تونید عصر هم استفاده کنید اما هزینه بیشتری از حساب شما برداشته می شه که هزینش رو نوشته

فکر کنم خیلی روان توضیح داده باشم

سرویس Business»

همونطور که از اسمش مشخص هست برای استفاده حرفه ای و شرکتی هست.این سرویس بسیار پر استفاده برای کافی نت ها هست.در این سرویس ساعات استفاده دیگه معنا نداره و مانند سرویس های ADSL و وایرلس خودمون فقط مقدار ترافیک ماهیانه مهم هست.سرویس ها یک ماهه هستند و با ترافیک های مشخص شده.به عنوان مثال سرعت یه مگ با 5 گیگ ترافیک ماهیانه 115 دلار است که یک قیمت بسیار متعادل و عالی برای کافی نت ها هست

سرویس های Leecher

در این سرویس هم نه ساعات روز معنا داره و نه مقدار حجم.ترافیک این سرویس ها نامحدود هست و فقط سرعت سرویس در روز میانگین و درواقع مقارن هست.مانند ADSL .به عنوان مثال در سرویس اول که Leecher-8 هست شما در روز حداقل 8 Kbps و حداکثر 256 Kbps سرعت دارید که $35 دلار است.این سرعت بستگی به ساعات روز و دراوقع ترافیک شلوغی دارد.در شب شما می تونید با 30 کیلوبایت سرعت به راحتی دانلود کنید

سرویس های Surfer

این سرویس هم بسیار شبیه به Leecher منتها کمی ضعیف تر است و نیازی به توضیح خاصی نداره

————-

این سرویس های شرکت SatGate بود.شرکت های دیگری هم هستند که در جهت های مختلف سرویس می دهند.به عنوان مثال SKYDSL که برای سایتش اینجا کلیک کنید. و یا مشهورترین سرویسی که در ایران قابل استفاده هست Open Sky که برای سایتش اینجا را کلیک کنید.و چند سرویس دیگه که الان حضور ذهن ندارم.

چطور خریداری کنیم؟

سوالی که ممکنه پیش بیاد.برای خریداری باید با کارت های اعتباری از سایت ها خریداری کنیم.از اونجایی که 95 درصد از یوزرهای ایرانی کارت های اعتباری ندارند می توانند از شرکت های ایرانی که اینکارا انجام می دهند سرویس خریداری کنند.

این شرکت ها درواقع نمایندگی های شرکت های سرویس دهنده هستند که از اونا سرویس خریداری می کنند و با یه خورده هزینه بالاتر به ما عرضه می کنند.دقت داشته باشید که این شرکت ها کنترل پنل مخصوص دارند و می تونند شما رو Kill کنند.

برای راحتر بودن یه مثال ساده می زنم.

در سرویس Preipaid شما با توجه به مقدار هزینه ای که دارید از اینترنت استفاده می کنید و به ازای هر مقدار حجم از شما هزینه ای کم می شه.این شرکت ها این سرویس ها را به عنوان 1 گیگ ترافیک عرضه می کنند که می گن بعد از 1 گیگ اتوماتیک سرویس شما قطع می شه و ترافیک شما یه گیگ است.این بدین منظور هست که شما بعد از استفاده از یه گیگ ترافیک اتوماتیک از طریق پنل Kill می شید.

و هزینه هم مثلا برای ساعت استفاده 2 تا 6 صبح با سرعت 128 که شرکت SatGate هزینه 3 دلاری می گیره این شرکت ها 4 یا 5 هزارتومن می گیرن. ! از اونجایی که این شرکت ها خودشون نمایندگی هستند و حساب دارند دیگه شما در این صورت نیازمنده نیستید که حتما 20 دلار بدهید و می تونید هر هزینه ای که بخوایید بدهید !

ضمنا این SatGate چون در روسیه هست فاصله زمانی خیلی مهمه و اگر اشتباه نکنم 1 ساعت با ما فاصله داره و ساعت استفاده را یک ساعت جلو تر حساب کنید.البته فکر کنم با این وضعیت جلو و عقب کشیدن ساعت ها فاصله زمانی نداشته باشم !!!!

کدام شرکت برای گرفتن سرویس بهتر است؟

این بستگی به نوع جهت شما داره.بیشتر سرویس دهنده ها از لحاظ هزینه و نوع سرویس یکسان هستند و فرق اساسی ندارند.اگر دیش شما در W3-W6 هست می تونید از Open Sky استفاده کنید.اگر در TurkSat هست می تونید از SKYDSL و SatGate استفاده کنید که در ایران نمایندگی ها فقط SatGate رو پوشش می دهند.البته چند وقتی هست که سرویس های ایرانی W6 رو پیشنهاد می کنند.که از اونجایی که فرکانس این جهت یه خورده ضعیف است باید سیگنال مناسبی داشته باشید چرا که سیگنال مناسب نباشه از اینترنت نمی تونید استفاده کنید

شرکت های سرویس دهنده چطور می تونه به ما سرویس بدهد و از کجا مارو می تونه بشناسه؟

کارت DVB شما یک شناسه به نام Mac Address داره.این شماره در خود کارتن هم هک شده و در نرم افزار استفاده از کارت هم وجود داره.شرکت های سرویس دهنده شمارا با این شناسه می شناسند و سرویس را برای این شناسه فعال می کنند.کارت شما هم با توجه به ستالایت سرویس را می گیره

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *