خانه / مطالب علمی / لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک

لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک را برای شما عزیزان قرار دادیم . لامپ سنگ نمک چیست و چه خواص و فوایدی دارد ؟ چگونه میتوان لامپ سنگ نمک ساخت ؟ فواید و خاصیت لامپ و چراغ های سنگ نمک چیست ؟ در ادامه مطلب با روشهای ساخت دستی لامپ و چراغ سنگ نمک و خواص و فواید لامپ های سنگ نمک آشنا خواهید شد .

لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک
لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک

لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک,لامپ سنگ نمک چیست؟,خواص و فواید لامپ سنگ نمک,چراغهای سنگ نمک دار چه خاصیتی دارند ؟,خرید اینترنتی چراغ و لامپهای سنگ نمک,نظافت خانه و از بین بردن ذرات معلق در هوا و تمیزی با سنگ نمک,روش ساخت لامپهای سنگ نمک در خانه,اموزش ساخت چراغ و لامپ سنگ نمک در منزل و خانه به صورت دستی

لامپ سنگ نمک چیست؟خواص درمانی چراغ های سنگ نمک و فواید لامپ نمک

اجزا و ترکیبات بسیار ریز معلق در هوا که اغلب از طریق جریان های الکترومغناطیسی به وجود می آیند، باعثکاهش کیفیت هوا می شوند. هوای محیط اطراف ما پر از یون های منفی و مثبت است. هر روز بدون آنکه به این بخش از زندگی مان اهمیتی دهیم، سعی می کنیم اطراف مان را بیشتر با وسایل و ابزار الکتریکی پر کنیم بنابراین شتاب ما در جهت دور نماندن از جریان زندگی مصنوعی مدرنیته، ما را از تمام چیزهای خوب و بکر و البته مفید، دور نگه می دارد. هر چه بیشتر پیش می رویم کمتر احساس آرامش می کنیم ولی در این میان چه بسیارند افرادی که با وجود روند متداول زندگی امروزی، سعی می کنند تا حد ممکن از آثار منفی آلودگی های محیطی، خود را دور نگه دارند.

ساده ترین و ارزان ترین راه برای مقابله با آثار منفی محیط، ورود جریان هوای تازه به منازل و محیط های بسته دیگر است ولی این روش با وجود آلودگی های شدید هوا در شهرهای بزرگ امکان پذیر نیست.

این مسئله، بسیاری از محققان را بر آن داشته است که از روش دیگری برای کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت آن استفاده کنند و در نهایت استفاده از لامپ های سنگ نمک را به مردم توصیه می کنند. این لامپ ها از قرار گرفتن در داخل نمک معدنی ای که در طول سالیان دراز، سخت شده است، درست می شوند. و می توانند یون های خطرناک موجود در هوا را خنثی کنند و از این طریق کیفیت هوا را بالا ببرند.
امروزه، روستاییان می توانند با دست خودشان سنگ های نمک را از دل کوه ها بکنند و با قراردادن یک شمع در داخل آن، هم فضای زیبایی را در محیط ایجاد کنند و هم هوای خانه را پاکسازی کنند.

هر کدام از سنگ های نمک با دقت و ظرافت درست شده اند تا زیبایی واقعی سنگ نمک را حفظ کنند. املاح مختلف موجود در سنگ های نمک باعثمی شود تا رنگ این سنگ ها خیلی منحصر به فرد به نظر برسد. آهن، رگه های قرمز در آن به جا می گذارد و منگنز، رگه های نارنجی و زرد. در واقع هیچ دو نوع لامپ سنگ نمک را نمی توانید بیابید که دقیقاً یک شکل و رنگ داشته باشند.

 لامپ سنگ نمک چگونه عمل می کند؟

با گرم شدن داخل سنگ نمک با یک لامپ حبابی ۱۵ وات یا شمع، یون های منفی آزاد می شود که با یون های مثبت موجود در محیط مبارزه می کنند. این یون های مثبت توسط آلودگی های موجود در محیط به وجود می آیند مثل گردوغبار، وسایل الکتریکی و…

 چرا باید از نمک هیمالیایی استفاده کنید؟!

سنگ نمک مورد استفاده برای این نوع لامپ ها بهتر است که کیفیت بالایی داشته باشد. مثلاً سنگ نمک هیمالیایی، بهترین کیفیت را در میان تمام انواع سنگ ها دارند. این سنگ ها حاوی بیش از ۸۴ نوع املاح و ترکیبات خاص هستند که همگی برای سلامت ما مفیدند. این املاح و ترکیبات به صورت مواد بسیار ریز در داخل سنگ نمک ها وجود دارند و به راحتی از طریق تنفس هوا، جذب می شوند.
مصرف کنندگان، سنگ نمک هیمالیایی را با نام Halite نیز می شناسند. هالیت، بهترین و کامل ترین شکل از نمک کریستالی است که در پاکستان بیشتر یافت می شود.

 چرا از روش های درمانی سنگ نمک استفاده می کنیم؟

از گذشته دور تاکنون، مردم نمک را به عنوان یک داروی طبیعی می شناسند:

پزشکان یونان باستان، به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی پیشنهاد می دادند که بخار خارج شده از آب نمک را نفس بکشند.
در نسخه های پزشکی رومی، ذکر شده است که املاح نمک برای سلامت بسیار مفیدند.
در جنگ جهانی دوم، پزشکان آلمانی، برای درمان سربازان بیمار، از غارهایی که حاوی نمک فراوان بودند، استفاده می کردند و این بیماران را به آنجا منتقل می کردند.
در سال ۱۹۹۹ در لیتوانی، ۲۵۰ کودک و ۵۰۰ بزرگسال که به مشکلات تنفسی دچار بودند، هر روز یک ساعت از سنگ نمک دریایی استفاده می کردند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر بهبود می یافتند.

 چه نوع بیماری هایی با لامپ های سنگ نمک بهبود می یابند یا تا حدودی درمان می شوند؟

یون های مثبت و خطرناک هر روز بیشتر و بیشتر می شوند و به هیچ وجه نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. افرادی که به این مشکلات دچارند، معمولاً با استفاده از لامپ های سنگ نمک، تا حدود زیادی درمان شده اند یا اینکه به طور کامل از وضعیت بد خود رها شده اند:
افرادی که به اختلالات تنفسی مثل برونشیت، آسم و سینوزیت دچارند.

افرادی که از انواع آلرژی ها رنج می برند.
افرادی که به رماتیسم دچارند.
بد خوابی
میگرن
خستگی مفرط
افسردگی
استرس

 چه کسانی بیشتر از این لامپ ها منفعت می برند؟

با افزایش کیفیت هوایی که نفس می کشیم، از طریق لامپ سنگ نمک معمولاً گروه های زیر بیشتر منفعت می برند:
کودکان(یک عدد لامپ سنگ روی میز اتاق شان قرار دهید تا تمام شب راحت بخوابند)
دانش آموزان(در اتاق خواب شان یک لامپ سنگ نمک بگذارید تا آثار منفی یون های مثبت را خنثی کند و برای یادگیری، ذهن سالم تری داشته باشند)
کارمندان اداری(یک لامپ سنگ نمک روی میز کارشان بگذارید تا در اثر استفاده از آن، آثار منفی مانیتور کامپیوتر روی آنها کاهش یابد)
سیگاری ها(با روشن کردن لامپ سنگ نمک در کنار آنها، دود منتشر شده از سیگارها که محیط خانه را آلوده می کند، کم اثر می شود).
دوندگان(این افراد می توانند در هوای پاک تری نفس بکشند و خود را به شکل موثرتری آماده ورزش کنند).
افرادی که ورزش های تمرکزی انجام می دهند(این افراد در طول تمرین، نفس های عمیقی می کشند و در صورت تمیز بودن هوای اطراف، از ورزش تاثیر بیشتری می گیرند)

 چگونه از لامپ سنگ نمک استفاده کنیم؟

تمام انواع لامپ های سنگ نمک برای استفاده در اتاق ها و ادارات مناسب هستند خصوصاً در محیط هایی که وسایل الکتریکی، آلودگی های بیشتری را به وجود آورده اند. شما می توانید از این لامپ ها در تمام اتاق های منزل تان حتی در آشپزخانه نیز استفاده کنید. هر چه لامپ یا شمع داخل سنگ نمک برای مدت زمان طولانی تری روشن باشد، تاثیر آن در تولید یون های منفی بیشتر خواهد شد. لامپ ۱۵ وات یا حتی کمتر سنگ نمک های مورد نظر، مقدار اندکی برق مصرف می کنند و شما می توانید با خیالی آسوده آن را شب تا صبح روشن نگه دارید و در آرامش بخوابید. انتخاب اندازه لامپ برای سنگ نمک باید مطابق با اندازه اتاق تان باشد. در اتاق های بزرگ بهتر است بیشتر از یک لامپ سنگ نمک داشته باشید تا یون های منفی بیشتری نیز تولید شوند.

 لامپ سنگ نمک هیمالیایی

لامپ سنگ نمک هیمالیایی در میان تمام انواع آن، بهترین است این لامپ را «ویتامین هوا» می نامند. یونیزاسیون طبیعی یک لامپ کریستالی با یون سازهای دیگر قابل مقایسه نیست. اگر این لامپ را در مقابل تلویزیون یا مانیتور قرار دهید، روی میدان الکترومغناطیسی این دستگاه ها و تاثیرات منفی آنها اثر می گذارد. همان طور که می دانید میدان های الکترومغناطیسی، تاثیرات مخربی روی امواج مغزی کودکان به جای می گذارند. بدخوابی، مشکلات عصبی، کمبود توانایی لازم برای تمرکز، ضعف قوای جسمانی و فکری و بسیاری مسائل دیگر، از مضرات این امواج مضر است. تجمع هر چه بیشتر رادیکال های آزاد ساطع شده از آنها در بدن، در اثر گذشت زمان منجر به بروز انواع سرطان ها می شود. لامپ سنگ نمک هیمالیا خاصیت درمانی فراوانی دارد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که با این سنگ نمک ها، سرماخوردگی، مشکلات پوستی، اختلالات روانی، بیماری های تنفسی، سردردها، میگرن ها و بسیاری از مشکلات دیگرشان برطرف شده است. لامپ سنگ نمک هیمالیا شفافیت و خلوص خاصی دارد و توانایی بالایی در جذب مولکول های آب پخش شده در هوا و تشکیل Nacl و محلول H۲o دارد. با وجود عملکرد فوق العاده لامپ های سنگ نمک، باز هم نمی توان این انتظار را داشت که یک عدد لامپ سنگ نمک بتواند هوای داخل خانه که چند اتاق دارد را پاکسازی کند. برای گرفتن نتیجه بهتر، لازم است که در هر یک از اتاق ها یک لامپ سنگ نمک بگذارید. این اتفاق خوب، هم به زیبایی محیط اطراف تان کمک می کند و هم آثار مثبت و مفیدی روی جسم و روان تان بر جای می گذارد.

*******************************************

لامپ سنگ نمک یکی از وسایل تزیینی محبوب این روزهاست. در این ساختنی یاد می‌گیرید چطور خودتان یکی از این لامپ‎‌ها بسازید. هزینه ساخت لامپ سنگ نمک کمتر از خریدش است و نیاز به مهارت زیادی ندارد. آشنایی ابتدایی با الکترونیک هم برای ساخت این چراغ تزیینی زیبا کافی است.

لامپ سنگ نمک بسازید
لامپ سنگ نمک بسازید

گام اول : وسایل مورد نیاز

  • سنگ نمک با شکل دلخواه – وسط سنگ باید سوراخ باشد
  • شارژر موبایل (5 ولتی)
  • رگولاتور ولتاژ LM317
  • LED 100 میلی‌آمپر
  • مقاومت 15 اهم 4/1 وات

گام دوم : شماتیک لامپ سنگ نمک

شماتیک لامپ سنگ نمک
شماتیک لامپ سنگ نمک

اتصالات الکترونیکی لامپ سنگ نمک براساس شماتیک بالا انجام می‌شود. ابتدا شماتیک را روی برد بورد بسازید و سپس سراغ ساخت مدار اصلی بروید.

گام سوم : شارژر را آماده کنید

ابتدا جزییات چاپ شده روی شارژر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید برای ساخت این چراغ تزیینی مناسب است. حداکثر جریان شارژر باید 350 میلی آمپر در 5 ولت باشد. این میزان برای تغذیه مدار با 100 میلی‌آمپر مناسب است.

ابتدا با قیچی جک سر شارژر را ببرید و سپس سر سیم‌ها را لخت کنید.

گام چهارم : قطعات را بهم لحیم کنید

در این مرحله باید قطعات اصلی مدار – بجز شارژر – را بهم لحیم کنید. پایه‌های مقاومت را خم کنید و آنها را به پین‌های Adjust و Out رگولاتور لحیم کنید. پایه بلند LED را هم به پین Adjust رگولاتور خم کنید.

گام پنجم : شارژر را وصل کنید

شارژر را وصل کنید
شارژر را وصل کنید

ابتدا باید مشخص کنید کدام یک از سیم‌های شارژر VCC (+) و کدام یک GND (-) است. برای انجام اینکار فقط به یک مولتی متر نیاز دارید. اگر ولتاژ منفی باشد، سر قرمز مولتی متر به سیم منفی شارژر وصل است. اگر هم مثبت باشد، سر مولتی متر به سیم مثبت شارژر وصل است. اگر مولتی متر ندارید، کافی است سیم‌ها را طبق مدلی که در ادامه توضیح می‌دهیم تست کنید. اگر سیم‌ها را به روش درست وصل کنید، LED روشن می‌شود. اگر هم غلط وصل کنید، روشن نمی‌شود. در شارژر ما سیم مشکی GND و سیم سفید VCC است.

در ساختنی بخوانید :  روش ساخت : جعبه جواهر بسیار زیبا با هنر سوخت نگاری

اگر ولت سنج بیشتر از 5 ولت را نشان داد، تعجب نکنید. شارژر نوکیای ما 7 ولت ولتاژ خروجی را نشان داد. دلیلش این است که شارژر یک منبع تغذیه ثابت نیست. وقتی یک بار واقعی مثل LED را به شارژر وصل کنید، ولتاژ آنقدر که لازم است افت می‌کند.

سیم VCC شارژر را به پین VCC رگولاتور و سیم GND شارژر را به پایه کوتاه LED وصل کنید. بعد از اینکه همه اتصالات را چک کردید، شارژر را به برق بزنید. اگر LED روشن شد، سیم‌ها را درست وصل کرده اید. اگر روشن نشد، باید جای سیم‌های شارژر را عوض کنید.

گام ششم : سنگ نمک را اضافه کنید

سنگ نمک را درست روی LED قرار بدهید. شارژر را به برق بزنید و روشن شدن چراغ سنگ نمک را ببینید. با تغییر رنگ LED می‌توانید افکت‌های نوری مختلف بسازید. در دو تصویر بالا ساخت لامپ سنگ نمک با LED سفید و قرمز را می‌بینید.

حالا کافی است یک سنگ نمک با شکل دلخواه‌تان انتخاب کنید و به راحتی آن را به یک چراغ تزیینی شیک تبدیل کنید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *