خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب

ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعاهای بسیار قوی و مجرب قرآنی برای رفع بیکاری و خلاصی از بیکاری و شاغل شدن و یافتن کار و پیدا کردن شغل مناسب و برکت در کسب و کار و زندگی . در ادامه مطلب ادعیه و اذکار و ذکر و دعاهای قوی و مجرب و تضمینی برای رفع بیکاری و شاغل شدن و پیدا کردن شغل و یافتن کار مناسب و خوب را مشاهده خواهید کرد .

ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب
ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب

ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب,ذکر و دعای قوی برای رفع بیکاری و شاغل شدن,بهترین ذکر و دعای قرآنی برای رفع بیکاری و یافتن شغل سریع,دعا برای پیدا کردن کار و شغل مناسب و خوب,طلسم و دعای قوی برای رفع بیکاری و خلاصی شدن از بیکاری,دعای قرآنی برای پیدا کردن کار و شاغل شدن شریع و اسان,دعا و ذکرهای مجرب مخصوص رفع بیکاری و شاغل شدن و پیدا کردن شغل و کار مناسب,ذکر قوی برای بیکاری,دعا برای بیکاری,طلسم برای بیکاری,آیا نداشتن کار و بیکاری نشانه طلسم سحر و جادو است؟,دعا و ذکر مجرب برای رفع بیکاری

ذکر مجرب برای رفع بیکاری و دعای قوی برای شاغل شدن و یافتن شغل و کار خوب

ذکر رفع بیکاری ، دعای رفع بیکاری
پاسخ هر سوال و نیازی در میان آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار جای گرفته است که در این بین برای دعا و ذکر رفع بیکاری و نیز دعای پیداکردن شغل مناسب پیشوایان توصیه های زیبا و موثری دارند.
بازدید : 19,968 نفر

ذکر رفع بیکاری و شاغل شدن

دعا و ذکر رفع بیکاری برای نجات از مشکلات اقتصادی خانواده راهی است برای رهایی از فقر و گرسنگی. حقیقتی که در تمام جوامع وجود دارد که می توان برای رفع ان دست به دامان پروردگار شد با آیات و ذکرهای توصیه شده.

شخصی از آیة الله بهجت (ره) پرسید:دست به هر شغلی می زنم، ناکام می شوم؛ برای بهبودی درآمد و زیاد شدن روزی چه کنم؟

بهترین ذکر رفع بیکاری استغفار و حقیقت توبه است

توبه و استغفار همان طلب آمرزش است؛ به هر ترتیب ما انسان هستیم و در معرض گناه، خطا و اشتباه هستیم و خداوند راه بازگشت را در هر لحظه ای برای ما باز کرده است و همواره امید به رحمت و بخشش خدا هست.

ذکر رفع بیکاری

استغفار و بهترین ذکر رفع بیکاری و شاغل شده

خدای تبارک و تعالی از استغفار به عنوان یک خصیصه مثبت یاد می کند و می فرماید:«وَ الَّذینَ إِذا فَعَلُوا

فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ یصِرُّوا عَلی ما فَعَلُوا

وَ هُمْ یعْلَمُونَ»؛ «و آنان که چون کار زشتی کنند، یا بر خود ستم روا دارند، خدا را به یاد می آورند و برای گناهانشان آمرزش می خواهند و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد؟ و بر آنچه مرتکب شده اند، با آن که می دانند [که گناه است ]، پافشاری نمی کنند.»

و در سوره نساء می فرماید:«وَ مَنْ یعْمَلْ سُوءاً أَوْ یظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یسْتَغْفِرِ اللَّهَ یجِدِ اللَّهَ غَفُوراً رَحیما» ؛ «و هر کس کار بدی کند، یا بر خویشتن ستم ورزد، سپس از خدا آمرزش بخواهد، خدا را آمرزنده مهربان خواهد یافت.»

در روایات فرموده اند که استغفار بهترین و برترین دعا است و تا می توانید استغفار کنید. امام علی (علیه السلام) می فرماید:«عجبت لمن یقنط ومعه الاستغفار» ؛ «من تعجب می کنم از کسی که ناامید می گردد و حال آن که می تواند آمرزش بخواهد.

در روایتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در سخن زیبایی می فرمایند:من کثر همومه فلیکثر من الاستغفار:هر کس غم و غصه اش زیاد است، باید زیاد استغفار کند. (بحارالانوار، ج 90، ص 283)

و نیز در عبارت دیگری میدان تاثیر استغفار را گسترده تر معرفی کرده و فرموده اند:علیک بالاستغفار فانه المنجاه.(بحارالانوار، ج 90، ص 283) بر تو باد به استغفار و عذرخواهی از خداوند که استغفار نجات دهنده (انسان از مشکلات و سختی ها) است.

احساس نیاز به استغفار نداریم

متاسفانه امروزه در فرد و جامعه این احساس مهم معنوی بسیار کم رنگ است. هم محافل دعا آنچنان که باید رونق ندارند هم در فرهنگ و زندگی روزمر ما احساس استغفار پر رنگ نیست.

اکثر گرفتاری هایی که انسان به آن مبتلا می شود، به واسطه گناه است، زیرا به کار نگرفتن نعمت های خداوند در مسیری که او می پسندد و صرف کردن آن ها در معصیت خداوند نشانه کفران نعمت ها است.

“بعضی از ما آدم ها به دلیل برداشت سطحی ای که از استغفار داریم، احساس نیاز چندانی به استغفار در خود نمی بینیم و تصور می کنیم استغفار فقط برای وضعیتی است که انسان گناهان سنگینی انجام داده و بسیار آلوده شده است، در حالی که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) در مورد خودشان می فرمایند:«هر روز بر روی قلبم غبار می نشیند، تا اینکه روزی صد مرتبه استغفار می کنم؛ اِنّه لَیُغَانُ عَلَی قَلْبِی حَتَّی أَسْتَغْفِرُ فِی الْیَوْمِ مِائَةَ مَرَّه» (مستدرک الوسائل/5/320/ح5978) تازه این غبار ناشی از غفلت یا گناه نیست بلکه محاسباتی است که پیامبر (صلی الله و علیه و آله) در مراتب بالای خود دارند.

کسی که احساس استغفار نداشته باشد، بوی تکبر از او به مشام می رسد
هر کس احساس نیاز به استغفار در وجودش جاری نبود قطعاً بداند که یک مشکلی دارد؛ چنین فردی اگر آدم خوبی است، دچار عُجب است و اگر آدمِ بدی است دچار قساوت قلب است، به حدی که خدا به او غضب کرده است.
در واقع کسی که احساس نیاز به استغفار نداشته باشد، بوی تکبر از او به مشام می رسد.”(به نقل از بیانات حجت الاسلام پناهیان)

خداوند در مورد برخی از اینها که وضعشان خیلی خراب تر است چنین می فرماید:«و چون به آنان گویند:بیایید تا پیامبر خدا برای شما آمرزش بخواهد [از روی کبر و غرور] سرهای خود را بر می گردانند، و آنان را می بینی که متکبرانه [از حق ] روی می گردانند؛ وَ إِذا قیلَ لَهُمْ تَعالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَ هُمْ مُسْتَکْبِرُون»(منافقون/5)

با ذکر رفع بیکاری چگونه احساس نیاز به استغفار را در خود زنده کنیم؟

“باید استغفار را همیشه یک امر جاری بدانیم و به هر وسیله ای احساس استغفار را در خودمان زنده کنیم. برخی از عناصری که احساس نیاز به استغفار را در وجود انسان ایجاد می کنند از این قرارند:

استغفار و طلب بخشش گناهان

استغفار و طلب بخشش گناهان دعا و ذکر رفع بیکاری و یافتن شغل است

1. احساس پشیمانی از گناه و یا از فاصله ای که با خدا داریم. 2. احساس تنفر از گناه و یا وضع بدی که داریم. 3. مذمت کردن خود به خاطر وضعیتی که در آن هستیم 4. تمنای وضع بهتر داشتن. 5. غمِ تنهایی و مهجوری از خدا و اولیاء الله” (به نقل از بیانات حجت الاسلام پناهیان)

و این ها در حالی است که خداوند متعال دو پناهگاه محکم در این امّت گذاشته است، یکی وجود پیامبر خود (صلی الله و علیه و آله) که رحمه للعالمین است و هم اکنون در دل مؤمنین وجود دارد. دیگری استغفار است.
مادامی که امّت توبه و استغفار دارد، بلای عمومی که بر امت های گذشته نازل می شد، در این امت نازل نمی شود.

استغفار درمان بسیاری از مشکلات است

گشایش در زندگی با کمک گرفتن از آیات قرآنی و احادیث و ذکرهای توصیه شده از جانب ائمه و پیشوایان مطمئنا راهی موثر است. بهره گیری از این آیات و احادیث همچون هر امر دیگری نکته هایی برای تسریع در اجابت و رفع مشکل دارد که بخشی از انها را برایتان جمع آوری کرده ایم که به شرح زیر است.
اکثر گرفتاری هایی که انسان به آن مبتلا می شود، به واسطه گناه است، زیرا به کار نگرفتن نعمت های خداوند در مسیری که او می پسندد و صرف کردن آن ها در معصیت خداوند نشانه کفران نعمت ها است.

کسی که زیاد استغفار گوید و از خدا عذرخواهی کند، خداوند از هر غصه ای برایش گشایشی قرار دهد و از هر تنگنایی راه فراری پیش پایش گذارد و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد

خداوند راه توبه و استغفار را برای همه باز گذاشته است و می فرماید:«وَ تُوبُوا اِلَی اللهِ جَمیعاً اَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، ای مؤمنان! همگی با هم به سوی خدا توبه کنید و باز گردید شاید رستگار شوید.( نور/31)

با این وجود در آیاتی دیگر به اثرات استغفار در دنیا اشاره شده است مانند:«اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفّاراً/یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً/وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوال وَ بَنینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنّات وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهاراً»؛ از پروردگار خویش آمرزش طلبید که او بسیار آمرزنده است (اگر چنین کنید) او (باران) آسمان را پی درپی بر شما فرو می فرستد و شما را با اموال و فرزندان بسیار کمک می کند و باغ های سرسبز و نهرهای جاری در اختیارتان قرار می دهد.( نوح/10 تا 14)
بنابراین دستور به استغفار از خود قرآن گرفته شده و در روایات نیز تأکید شده است.

چنانچه رسول خدا صلی الله و علیه و آله فرموده اند:مَنْ أَکْثَرَ الإِسْتِغْفارَ جَعَلَ اللهُ لَهُ مِنْ کُلِّ هَمّ فَرَجاً وَ مِنْ کُلِّ ضیق مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لایَحْتَسِبُ»؛ کسی که زیاد استغفار گوید و از خدا عذرخواهی کند، خداوند از هر غصه ای برایش گشایشی قرار دهد و از هر تنگنایی راه فراری پیش پایش گذارد و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد. ( وسائل الشیعه،ج 7، ص 176)

رفع گرفتاری ها با استغفار و بهترین ذکر رفع بیکاری و شاغل شدن

آیة الله محمدتقی بهجت (ره) آن عارف بالله در پاسخ به سؤال فردی که در امور مختلف از جمله اشتغال و ازدواج دچار گرفتاری شده بود، این چنین بیان کردند:زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید:«أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید.

در روایات با هر سه لفظ آمده است که اگر کسی ملازم استغفار باشد یا پیوسته استغفار کرد یا زیاد استغفار نمود، خداوند او را از هر همّ و غمی رها می کند و از هر تنگنایی راه برون رفت برای وی قرار می دهد و از جایی که گمان نمی برد روزی اش می دهد. (به نقل از کتاب نفس مطمئنه، ص 54 و سایت مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله بهجت ره)
ان شاء الله که بهره گیری از این ذکر ، از مشکلات خارج شده و زندگی سعادتمندی را داشته باشید.

ذکر رفع بیکاری و دعای شاغل شدن

دعای مجرب جهت شغل و استخدام

دعای مجرب جهت شغل و استخدام – دعا بسيار بسيار مجرب – دعاي بسيار بسيار مجرب

دعای پیدا شدن کار

سوره یوسف از آیه ۵۰ تا ۵۶ 

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَى رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَةِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ

أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (۵۰) قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ

ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَةُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ

الصَّادِقِینَ (۵۱) ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (۵۲)‏ وَمَا أُبَرِّئُ

نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (۵۳) وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی

بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (۵۴) قَالَ اجْعَلْنِی عَلَى

خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (۵۵) وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ

نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (۵۶)

هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد(اولین روز پنج شنبه ماه قمری)شب جمعه وقت خواب این آیات را بخواند ,بعد از افطار هم بخواند.بعد از نماز خفتن(نماز عشا) هم بخواندو در جامه خواب هم بخواند.

و سپس هنگام خواب( صد مرتبه لا اله الا الله) و (صد مرتبه الله اکبر) و (صد مرتبه سبحان الله) و (صد مرتبه استغفرالله) و (صد مرتبه صلوات) فرستد. و بخواب رود,در روز جمعه بعد از نماز صبح بنویسد این هفت آیه را در کاغذی و سپس نیت کند بر هیچ کسی که ظلم نکند و آنچه راستی و حق باشد را بیان کند و سپس این آیه نوشته شده را در بیرون سرای بالای در بیاویزد .

در همان هفته مقصودش حاصل شود.

قاعده:

روز پنجشنبه را به نیت پیدا شدن و گشایش کار روزه بگیرد

هنگام افطاری قبل از افطاری کردن این هفت آیه را بخواند.

و بعد از نماز عشا همان شب دوباره این هفت آیه را بخواند.

هنگام خواب هم یه بار دیگر هفت آیه سوره یوسف را بخواند

و بعد از خواندن ذکرهای فوق را هر کدام صد بار بگوید.

سپس بخوابد

صبح روز جمعه بعد از نماز صبح این هفت آیه را در کاغذی بنویس.کاغذ یا سفید یا زرد

مرکب یا جوهر مشکی یا آب زعفران

و سپس بعد از نوشتن نیت کن که بر هیچ کسی ظلم نکن و دروغ نگو

و بعد آیه نوشته شده را در بیرون دروازه(بیرون در خانه نه) و در بالای در آویزان کن(یا آویزان کن یا در لای دیوار یا در قرار بده.

در هنگام روزه و در هنگام نوشتن و خواندن آیه سعی کن دائم الوضو باشی

عطر به خود بزن و جامه پاک بپوش.

 دعا برای یافتن شغل مناسب

هرکسی که شغل نداشته باشد و همه دربها بر وی بسته باشد باید روز پنجشنبه اول ماه قمری را روزه بگیرد در وقت افطار سه آیه از سوره یوسف (آیات 54 و 55 و 56 ) از وقال الملک ائتونی به ………………………………تا بمحسنین را بخواند و بعد از نماز عشا نیز دوباره بخواند و در رختخواب هم بخواند باید با وضو باشد و صد مرتبه لا اله الا الله بگوید و صد مرتبه الله اکبر بگوید و صد مرتبه سبحان الله بگوید و صد مرتبه استغفر الله بگوید و صد مرتبه صلوات بفرستد و بخواب رود و صبح روز جمعه که از خواب بر میخیزد نیت کند که به کسی ظلم نکندو بعد از نماز صبح آن سه ایه از سوره یوسف را بنویسد ودر موم زرد عسل بگذارد و از بالای درب ورودی حیاط یا منزل خود اویزان کنددر همان هفته مقصودش حاصل است هر پیشنهادی که میشود قبول کند تا به مراد برسد.

برای یافتن شغل از کتاب سرالمستتر

%image_alt%

برای یافتن شغل در کتاب سرالمستتر آمده است: 

” سوره يوسف را بنويسد و شب هنگام از خانه خارج گشته و در شکاف ديواری پنهان کند و موقع برگشتن به پشت سر خود نگاه نکند  بعد از سه روز او را برای شغلی دعوت کنند و مشغول گردد.”تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

در نوشتن آيات طهارت و وضو داشتن رعايت گردد  , قلم و کاغذ غصبی و نجس نباشد .ديواری که کاغذ در آن پنهان ميشود غصبی و ناپاک نباشد . یعنی ساکن فعلی آن ملک را غصب ننموده باشد.

 ضمنا نمی توان در دیوار خانه خود پنهان نمود و حتماْ باید دیوار ملک دیگری باشد.

دعایی برای ازدیاد روزی و برای پیدا کردن شغل خوب

در این باره دو سؤال مختلف از مرحوم آیت الله العظمی بهجت پرسیده شده است که با توجه به مشابه بودن پاسخ ایشان، از تکرار خودداری میکنیم.

سؤال: برای پیدا کردن شغل و کار خوب، چه دعایی خوب است؟

سؤال: برای ازدیاد رزق و روزی، به چه دعایی ملتزم باشیم؟

جواب: بعد از نماز صبح این دعا را زیاد تکرار نمایید و قبل و بعد از آن  صلوات بفرستید تا إن شاء الله فرج حاصل گردد: اللهمّ أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک و بِفَضلِکَ عمّن سِواک خدایا مرا به وسیله حلالت، از حرام خویش بى‏نیاز کن و با فضل و بخشش خودت، از هر چه غیر خودت بى‏نیاز ساز.   پرسش های شما، پاسخ های آیت الله بهجت، ص 93

***************************************

دستور برای شغل پیدا کردن فرد بیکار

مرحوم سقازاده واعظ می گوید : در  الدر النظیم می نویسد هر کس بیکار بماند

و شغلی نداشته باشد سوره یوسف را بنویسد و هنگام شب از خانه خارج گشته

و در شکاف دیواری پنهان کند ( در صورتیکه صاحبش راضی باشد ) و موقع برگشتن

به پشت سر خود نگاه نکند . بعد از سه روز او را برای شغلی دعوت می کنند و

مشغول به کار خواهد شد . کراراً تجربه شده است

منبع : سر المستتر ص 173

******************************************

بیکاری مدام ونداشتن روزی وپی ان 10000 مشکل دیگرو…ایا طلسم ودعا وبستن هست ؟؟؟؟

باسلام وعرض ادب بخدا از این وضعیت خسته شدیم وجانمان به لب رسیده چرا اینقدر در مضیقه هستیم وارزوی همه چیز بر دل خودم وبچه هایم مانده دیگر طاقتمان طاق شده وتوان تحمل نداریم بابا چند سال بسه دیگه 30 سال شده بخدا یک ادمهایی را می بینم که اب تو دلشان تکان نمیخورد اصلا گاهی اوقات میگم شاید اسممان از تو لیست خدا خط خورده که ما را منظور نداره کفره نمیدانم اخه منهم ادمم با 1000 ارزو که از هر دهزار یکیش هم نتوانستیم براورده کنیم درسته خدارو شکر سلامتیم بچه های اهل دارم بازهم خدارو شکر و…ولی صاحبخونه اجاره اش رومی خواهد وبانک قسطش ودانشگاه شهریه اش و…. تا کی باور کنید تصمیم گرفتم وقتی خواستن ونخواستن م فرقی در اصل ماجرا نداره درست یا غلط دیگر قران نخونم وقتی اصلا مارا مد نظر نداره اینجاهم پارتی بازیه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم از بس گریه کردم ودست به دامان همه ائمه شده ام خودم خجالت میکشم من که حضرت ایوب نیستم بگویید چه کنم کمکم کنید چرا مارو نمیبینه مگر نه اینکه میگه بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را پس کو تا کی ؟؟؟؟؟؟؟ و به گفته حضرت امیرالمومنین (ع)از دری که فقر بیاید ایمان میره و….خلاصه خیلی کم اوردم کمک کنید!منتظر جوابتان هستم موفق وموید باشید

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
نامه شما را كه حاكي از صبر و تحمل سختي هاي فراوان بود، خوانديم و متاثر شديم. اميدواريم خداوند به حكمت و رحمت خود گره از مشكلات باز كند و به شما به خاطر اين همه صبر و شكيبايي و تحمل بيماري، اجر مضاعف عطا كند.
به طور كلي، مشكلات و سختي هايي در زندگي بر انسان وارد مي شود، مي تواند مولود عوامل گوناگوني باشد كه يكي از آن ها، شكوفايي استعدادها و سازنده شخصيت انسان است تا بدين وسيله بر ايمان و استواري آنان و بر مقام و مرتبت و منزلت‌شان بيفزايد. (1)
براساس آيات قرآن و روايات نظام زندگي انسان در جهان هستي، نظام تكامل و پرورش است و همه مردم (از پيامبران گرفته تا ديگران) در حوادث روزگار دست و پنجه نرم مي‌كنند تا تربيت و ساخته شوند و شايستگي دريافت پاداش‌هاي عظيم الهي را كسب نمايند. بنابراين اين تنها شما نيستيد كه سال هاست با مشكلات دست و پنجه نرم مي كنيد. فراموش نكنيد بسياري از افراد به قول معروف صورت خود را با ضرب سيلي سرخ نگه داشته اند.
البته گاهي بلا و گرفتاري به عملكرد خود ما برمي گردد؛ مثل اين كه كاري را از روي جهل، عدم تدبير و يا از روي لجاجت انجام دهيم؛ مثلاً كسي كه بدون دقت و مشورت دست به كاري مي‏زند و بعد شكست مي‏خورد.
توصيه ما به شما اين است كه ضمن سپاس از نعمت هاي فراواني كه خداوند به شما عنايت كرده، از هرگونه سخني كه به نوعي ناسپاسي به درگاه ايزدمنان باشد، خودداري كنيد. سعي كنيد نگاهتان را به اين سمت معطوف بداريد كه اين مشكلات سبب رشد و شكوفايي استعدادهايتان مي شود. در اين صورت زندگي را موهبتي الهي مي بينيد و آن را با تمام مي پذيريد و نه تنها مي پذيريد بلكه به مانند مسأله اي به آن مي نگريد كه بايدحلش كنيد. آن را ميدان نبردي مي بينيد كه جرأت حضور در آن را در خود مي بينيد و با آن روبرو مي شويد.
و در صورت دوم كه بلا و گرفتاري به عملكرد خود ما برمي گردد، انسان بايد با تجربه شكست قبلي، آينده موفقي را براي خود رقم بزند.
و در ساير صوري كه كوتاهي در انجام وظايف از انسان سر نزده، انسان در مقابل بلا و گرفتاري در به هر صورت كه باشد، صبر نموده و خدا را شاكر باشد تا خداوند سفره نعمت هايش براي او بگشايد. امام صادق(ع)فرمود: إِنَّ الْبَلَاءَ وَ الصَّبْرَ يَسْتَبِقَانِ إِلَى الْمُؤْمِنِ فَيَأْتِيهِ الْبَلَاءُ وَ هُوَ صَبُور(2) بلا و صبر براى رسيدن به مؤمن بر يك ديگر پيشى مي گيرند، بلا به او مي رسد در حالى كه مؤمن صبور و شكيبا است يا صبر پيش از بلا خود را به او رسانيده است‏.
چند نكته پاياني:
1. خداي مهربان همه بندگان خويش را دوست دارد:«إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِيم» (3) خداوند نسبت به همه مردمان (الناس) مهربان و بخشاينده است. شك نكنيد خداوند صداي شما را مي شنود.
لكن خدا به علم نامحدود خويش مي‌داند كه صلاح و رستگاري چه كسي از بندگان مؤمنش در ميدان مشكلات و مصايب نهفته است و كدام يك از آنان بايد در رفاه و نعمت‌ها آن را جستجو كنند. پس باور داشته باشيم كه در صورت انجام تكاليف و وظايفي كه خداوند براي اهل بلا و مشكلات يا رفاه و نعمت‌ها قرار داده، هر وضعيتي براي ما پيش آيد، خير و خوشبختي ما در همان نهفته است.
2. ميان استجابت دعا و برآورده شدن خواسته انسان تفاوت وجود دارد. اجابت دعا هميشه آن نيست كه خواسته انسان برآورده شود. گاهي انسان خواسته هايي دارد كه برآورده شدني نيست، يا اگر مستجاب شود، به ضرر او يا ديگران است، و او نمي داند، يا اجابت دعا به مقدمات و شرايطي نياز دارد كه فراهم نيست، يا زمان آن هنوز فرا نرسيده و ده ها دليل و احتمال ديگر.
قرآن با اشاره به پندار انسان به خير بودن خواسته اش و حال آن كه واقعيت امر غير از پندار اوست و هم چنين عكس آن، لطف خفيِّه و پنهان پروردگار را به انسان گوشزد مي كند و مي فرمايد:
« چه بسا مي شود كه شما از امري اكراه داشته باشيد و انجام آن را نا گوار و به ضرر خود بپنداريد، در حالي كه خير و صلاح شما در آن است، و يا چيزي را دوست داشته باشيد( و انجام و اجابت آن را از خدا بخواهيد) و حال آن كه بدبختي و شر شما در آن نهفته است. خدا (عواقب و نتايج كارها را )مي داند و شما نمي دانيد.»(4) در اين نكته بسيار تامل كنيد.
3- از آيت الله العظمي بهجت براي رفع گرفتاري ها نقل شده است:
نماز جعفر طيّار و دعاهاي بعد از نماز را همان گونه كه در مفاتيح الجنان آمده است بخوانيد. بعد از نماز دعايي را كه با عبارت ” سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ تَرَدَّى بِهِ……” شروع مي شود، بخوانيد. ان شاءالله مشكل تان بر طرف مي شود. بر فرض كه طلسمي نيز در كار باشد با تلاش و كوشش و توسل به اهل بيت برطرف مي شود.
پي ‌نوشت ‌ها:
1. علامه المجلسي، بحار الانوار، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق، ج 81، ص 198.
2. شيخ صدوق‏، من لا يحضره الفقيه‏، جامعه مدرسين‏، قم‏، 1404 ق‏، دوم‏، ج1، ص 177
3. بقره(2) آيه 142.
4. بقره(2)آيه 216.
موفق باشید.

*************************************

دعایی معجزه گر برای پیدا کردن شغل

doa shoghl radsms.net  350x214 ذکری معجزه گر برای پیدا کردن شغل

به یقین با انجام دادن اعمال زیر شغل مناسبی را پیدا خواهید کرد . سفارش شده است اگر تمامی راه ها را برای پیدا کردن کار رفته و نا امید شده اید و تمامی درها به روی شما بسته شده است ،  روز پنجشنبه اول ماه قمری را روزه بگیرد و در وقت افطار سه آیه از سوره یوسف (آیات ۵۴ و ۵۵ و ۵۶ )  را بخواند و بعد از نماز عشا نیز دوباره بخواند و در رختخواب هم بخواند باید با وضو باشد

و ۱۰۰ مرتبه لا اله الا الله بگوید و ۱۰۰ مرتبه الله اکبر بگوید و صد مرتبه سبحان الله بگوید و صد مرتبه استغفر الله بگوید و صد مرتبه صلوات بفرستد و بخواب رود و صبح روز جمعه که از خواب بر میخیزد نیت کند که به کسی ظلم نکندو بعد از نماز صبح آن سه ایه از سوره یوسف را بنویسد ودر موم زرد عسل بگذارد و از بالای درب ورودی حیاط یا منزل خود اویزان کند . در همان هفته مقصودش حاصل است هر پیشنهادی که میشود قبول کند تا به مراد برسد. به امید اجابت تمامی دعاهای شما….

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *