خانه / باستان شناسی / مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها

مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها را برای شما عزیزان قرار دادیم . برای انتخاب رشته و گرایش رشته باستان شناسی مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان ورودیه سال 1395 مشاوره و راهنمایی آماده کردیم . در انتخاب رشته و گرایش رشته باستان شناسی باید بسیار دقت کنید و با عجله اینکار را نکنی و حتما با مشاوران انتخاب رشته و همچنین دانشجویان این رشته صحبت کنید . کد محل های خود را با توجه به رتبه و شهر محل سکونت خودتان انتخاب کنید. اگر رتبه خوبی در کنکور کسب کردید و در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس قبول شدید حتما یکی از این دانشگاه ها را انتخاب کنید چون این دو دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های باستان شناسی در ایران میباشد . اگر رتبه برتر دارید که دانشگاه تهران یا تربیت مدرس قبول می شوید که اول اونها رو انتخاب کنین چون بهترین دانشگاههای ایران در زمینه باستان شناسی هستند.  اگر رتبه در حد این دانشگاهها نداریدٍ نزدیکترین دانشگاه را به محل سکونت و شهرستان خودتون انتخاب کنید چون دانشگاههای شهرستان ها همگی امکاناتشون در یک حده و اساتیدشون هم در یک سطح هستند . ولی اساتید هر منطقه ای اشراف بیشتری بر منطقه اطراف خود دارند پس شما اگر ساکن خراسان هستید همان نیشابور را بزنید که اساتیدش متخصص نیشابور هستند و خراسان … چون شما بعد از فارغ التحصیلی در منطقه خودتان اولویت برای کاوش دارید و باید اون منطقه رابشناسید و همانطور که می دانید هر منطقه ای فرهنگ و معماری و سفال خاص خود را دارد. حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته و گرایشات را دانلود کنید . در ادامه مطلب مشاوره و راهنمایی انتخاب رشته و گرایش برای دانشجویان رشته باستان شناسی مقطع کارشناسی ارشد سال 95 را مشاهده خواهید کرد .

مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها
مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها

مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها,راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد باستان شناسی,دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور باستان شناسی ارشد 95,مشاوره و راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد باستان شناسی 95,انتخاب رشته باستان شناسی سال 95,راهنمای انتخاب رشته و گرایشات باستان شناسی,انتخاب رشته برای کنکور فوق لیسانس باستان شناسی,انجام مشاوره و راهنمایی برای انتخاب رشته و گرایش کنکور باستان شناسی کارشناسی ارشد 95,کدمحل های خود را با توجه به رتبه و شهر محل سکونت خودتان انتخاب کنید رشته باستان شناسی,انتخاب گرایش های خوب برای رشته باستان شناسی,کد محل های رشته باستان شناسی کارشناسی ارشد,قبولی در بهترین دانشگاه تهران و تربیت مدرس برای ارشد رشته باستان شناسی,برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد باستان شناسی سال 95 چطوری انتخاب رشته کنم؟

مشاوره و راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 95 باستان شناسی به همراه گرایش ها

راهنمای انتخاب رشته باستان شناسی کارشناسی ارشد 1393 سراسری

نتایج آزمون کارشناسی ارشد عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت اعلام شد و خوشبختانه تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از داوطلبینی که از خدمات ما استفاده کرده بودند رتبه زیر ۲۰۰ کسب نموده اند که به همه این دوستان و  همکاران جدید صمیمانه تبریک عرض می نماییم. از این تعداد حدود ۹۰ نفر رشته کارشناسی غیر مرتبط دارند که به این عزیزان تبریک و عرض خسته نباشید ویژه داریم ٍ انشالله با همین توان هم در کنکور دکتری سال ۹۴ شرکت نموده و پذیرفته شویدٍ چرا که درصد بسیاری از اساتید جوان باستان شناسی ایران هم لیسانس غیرمرتبط دارند.

ظرفیت پذیرش :

طبق دفترچه منتشر شده سازمان سنجش در مجموع ۱۶۸ نفر پذیرش روزانه و ۵۷ نفر پذیرش شبانه و ۳۰ نفر هم پذیرش غیرانتفاعی وجود دارد.  ولی باید گفت که تا رتبه ۲۲۰ احتمال پذیرش روزانه شهرهایی مانند بیرجند و جیرفت و با احتمال کمتر زاهدان وجود دارد. احتمال قبولی در شبانه یا همان نوبت دوم تا رتبه ۳۰۰ و ۳۲۰ و احتمال قبولی در غیرانتفاعی تا رتبه ۴۰۰ وجود دارد. در مرحله تکمیل ظرفیت پارسال تا رتبه ۵۳۰ هم در غیرانتفاعی پذیرفته شده بودند.

 

انتخاب گرایش:

در انتخاب گرایش به نکات زیر توجه کنید و مطالب را تا آخر صفحه بخوانید:

 

 

 

 

 

در دفترچه مجموعه باستان شناسی دارای ۴ گرایش است:

باستان شناسی ( تمام گرایش ها و تخصص ها) : در این گرایش که دانشگاه تهران کماکان به همین منوال دانشجو می پذیردٍ همه دروس تدریس می شودٍ یعنی از همه دوره ها باید واحد بگذرانید : پیش از تاریخ و تاریخی و اسلامی. پس داوطلبان به گرایش انتخابی خود توجه داشته باشند. ولی دانشجو می تواند هر گرایشی را که دوست داشته باشد انتخاب کند. در دانشگاه تهران دکتر حسن طلایی ٍ حسن فاضلی و کمال نیکنامی حضور دارند که اساتید بنام باستان شناسی ایران در پیش از تاریخ ایران هستند.  ۹۰ درصد اساتید باستان شناسی ایران از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جو علمی بسیار بالایی نسبت به دانشگاهها و خصوصا شهرستان ها دارد.

دانشگاههای دیگر ارائه دهنده این گرایش هم اساتید بنامی دارند از جمله دانشگاه نیشابور با اساتیدی چون لیلا پاپلی یزدی و عمران گاراژیان .

 

گرایش باستان سنجی دانشگاه هنر اصفهان هم که در این قسمت است بیشتر در ارتباط با روش های فنی و آزمایشگاهی در باستان شناسی مطرح است.

نوبت دوم اردبیل هم که نوشته آموزش محور بیشتر به درد کارمندها میخورد. آموزش محور پایان نامه ندارد که امتیاز منفی ای است برای کسانی که میخان دکترا بخونن در آینده.

 

باستان شناسی پیش از تاریخ ( ماقبل تاریخ ) : در این گرایش  فقط دروس و واحدهای مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران و کشورهای همسایه را مطالعه می کنید ٍ هر جند که ترم اول باید واحدهایی از دوران اسلامی و تاریخی هم بگذرانید. کسانی که علاقه به دوران مختلف پیش از تاریخ دارند می توانند این گرایش را انتخاب کنند. گروه هایی که این گرایش در آنها قوی است به شرح زیر هستند:

 دانشگاه تربیت مدرس بهترین و قوی ترین گروه آن را در دوره پارینه سنگی و انسان شناسی فرهنگی و جسمانی دارد که استادان این گروه حامد وحدتی نسب ٍ کامیار عبدی و علیرضا نوبری هستند که آقای نوبری متخصص عصر مفرغ غرب ایران هستند.  و کامیار عبدی هم که از بزرگترین باستان شناسان ایران است و اشراف کاملی بر منابع تمام دوره های تاریخی و پیش از تاریخ دارد. این دانشگاه دارای امکاناتی آزمایشگاهی و کتابخانه ای مجهزتری نسبت به دانشگاههای دیگر است.

دانشگاههای شهرستان ها هر چند امکانات و کتابخانه مجهز ندارند ولی اساتید جوان و متخصصی دارند که بسیار می توانند به شما کمک کنند که در این زمینه می توان به دانشگاه همدان با اساتیدی مانند عباس مترجم که متخصص دوره مفرغ غرب ایران و اردشیر جوانمرد زاده که متخصص مس سنگی غرب ایران است اشاره کرد و همچنین به گروه تازه تاسیس رازی کرمانشاه اشاره کرد که برای نخستین بار دانشجو می پذیرد ولی دکتر حجت دارابی و سجاد علی بیگی را در گروه دارد که متخصصین نوسنگی و پارینه سنگی و در کل پیش از تاریخ و بخصوص غرب ایران هستند. علاقمندان به باستان شناسی غرب ایران به رازی کرمانشاه توجه ویژه داشته باشند.

دانشگاه هنر اصفهان هم با حضور مرتضی حصاری در زمینه پیش از تاریخ گروه قوی ای دارد.

 

دوره تاریخی : در این گرایش دروس دوران تاریخی مطالعه و تدریس می شود که گروه همدان یعقوب محمدی فر و کاظم ملازاده را در خود دارد و گروه بابلسر سید رسول موسوی حاجی و رضا مهرآفرین را.

گروه هنر اصفهان هم فرشید ایروانی که در زمینه اورارتو و شمال غرب ایران و ترکیه متخصص هستند.

 

دوره اسلامی : در این گرایش معماری و هنر ایران در دوره اسلامی مطالعه می شود. که گروه بابلسر سید رسول موسوی حاجی را در این زمینه در گروه خود دارد که متخصص این دوران است.

 

نکات بسیار مهم در زمینه انتخاب دانشگاه:

 

 

کدمحل های خود را با توجه به رتبه و شهر محل سکونت خودتان انتخاب کنید.

 

اگر رتبه در حد تهران و مدرس ندارین همون شهر نزدیک محل خود را بزنید

 

اگر رتبه برتر دارید که دانشگاه تهران یا تربیت مدرس قبول می شوید که اول اونها رو انتخاب کنین چون بهترین دانشگاههای ایران در زمینه باستان شناسی هستند.

اگر رتبه در حد این دانشگاهها نداریدٍ نزدیکترین دانشگاه را به محل سکونت و شهرستان خودتون انتخاب کنید چون دانشگاههای شهرستان ها همگی امکاناتشون در یک حده و اساتیدشون هم در یک سطح هستند . ولی اساتید هر منطقه ای اشراف بیشتری بر منطقه اطراف خود دارند پس شما اگر ساکن خراسان هستید همان نیشابور را بزنید که اساتیدش متخصص نیشابور هستند و خراسان … چون شما بعد از فارغ التحصیلی در منطقه خودتان اولویت برای کاوش دارید و باید اون منطقه رابشناسید و همانطور که می دانید هر منطقه ای فرهنگ و معماری و سفال خاص خود را دارد.

 

احتمالات:

 

–  برای قبولی در  روزانه  تهران و مدرس  رتبه زیر ۲۰ نیاز است. و شبانه تهران تا رتبه ۴۰

– برای قبولی در اصفهان و همدان رتبه زیر ۵۰

– برای قبولی در کاشان و شیراز و کرمانشاه زیر 8۰

– برای قبولی در روزانه بابلسر رتبه ای زیر  ۱۰۰  و برای شبانه اش رتبه زیر ۱۷۰ نیاز است.

 – برای قبولی روزانه شهرکرد زیر ۱۱۰

– برای قبولی در  روزانه نیشابور رتبه زیر۱۱۰ نیاز است.

– برای قبولی در اردبیل روزانه زیر  ۱۳۰

– برای قبولی در روزانه زاهدان و بیرجند  و جیرفت هم احتمالا تا رتبه 250هم پذیرفته شوند.

*****************************************

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد باستان شناسی 1394

بسته های کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ما صدرصد تضمینی است و با خواندن آنها نیاز به هیچ منبع دیگری ندارید

این مطلب به روزتر می شوند : لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بگذارید تا به آنها پاسخ دهیم

 

با عرض سلام و تبریک خدمت همه داوطلبین گرامی

 

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در ساعت 20 روز 22 اردیبهشت 1394 منتشر شد و مطابق سالهای گذشته تمامی داوطلبینی که از بسته های آموزشی موسسه باستان شناسی استفاده نموده بودند رتبه های برتر را از آن خود کردند. در این مرحله انتخاب کد محل دانشگاهی و گرایش بسیار تاثیر گذار است

 

ظرفیت های رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد سال 1394 به شرح زیر است :

 

ظرفیت پذیرش دوره روزانه در کلیه گرایش های رشته باستان شناسی 1394 تعداد 139 نفر می باشد(که نسبت به سال 1393 تعداد 29 نفر کاهش یافته است). که از این تعداد 60 نفر در گرایش باستان شناسی محض و 27 نفر در گرایش باستان شناسی پیش از تاریخ ایران و 28 نفر در گرایش دوران تاریخی ایران و 24 نفر در گرایش دوران اسلامی پذیرفته می شوند.

 

دانشگاه تربیت مدرس و شیراز امسال پذیرش ندارند

 

ظرفیت پذیرش دوره های نوبت دوم ( یا به زبان عامیانه شبانه یا شهریه ای ) در تمام گرایش ها 45 نفر است که 27 نفر از این تعداد در گرایش باستان شناسی محض و 6 نفر در گرایش باستان شناسی دوره پیش از تاریخ و 5 نفر در گرایش باستان شناسی دوران تاریخی و 7 نفر در باستان شناسی دوران اسلامی پذیرش می شوند.

 

ظرفیت پذیرش رشته باستان شناسی در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی 40 نفر است که این 40 نفر در گرایش باستان شناسی محض پذیرش می شوند. تعداد 20 نفر از این 40 نفر در دانشگاه مارلیک نوشهر و تعداد 20 نفر باقیمانده در دانشگاه غیرانتفاعی گلستان در شهر گرگان پذیرش می شوند.

 

 

شهریه ثابت دوره پردیس دانشگاه شهید بهشتی در سال 1394 برای هر ترم دو میلیون و پانصد و هشت هزار و هشتصد تومان اس (2508800) و برای هر واحد نظری دویست و پنجاه و پنج هزار . سیصد و شصت هزار تومان (255360 هزار تومان ) و برای هر واحد پایان نامه پانصد و ده هزار و هفتصد و بیست هزار تومان (510720 هزار تومان) که اگر دانشجویی بخواهد در طی 4 ترم دفاع کند شهریه کل دوره ارشد او می شود : 20 میلیون تومان

 

 

گرایش های 4 گانه باستان شناسی در دفترچه انتخاب رشته

 

در دفترچه مجموعه باستان شناسی دارای ۴ گرایش است:

باستان شناسی ( تمام گرایش ها و تخصص ها) :

در این گرایش که دانشگاه تهران کماکان به همین منوال دانشجو می پذیردٍ همه دروس تدریس می شودٍ یعنی از همه دوره ها باید واحد بگذرانید : پیش از تاریخ و تاریخی و اسلامی. پس داوطلبان به گرایش انتخابی خود توجه داشته باشند. ولی دانشجو می تواند هر گرایشی را که دوست داشته باشد انتخاب کند. در دانشگاه تهران دکتر حسن طلایی ٍ حسن فاضلی و کمال نیکنامی حضور دارند که اساتید بنام باستان شناسی ایران در پیش از تاریخ ایران هستند.  ۹۰ درصد اساتید باستان شناسی ایران از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جو علمی بسیار بالایی نسبت به دانشگاهها و خصوصا شهرستان ها دارد. رتبه های تک رقمی بدون شک دانشگاه تهران را انتخاب کنند.

دانشگاه تهران در گرایش دوران تاریخی هم اساتید جوان ولی بسیار توانایی مانند شاهرخ رزمجو و میثم لباف و مصطفی ده پهلوان را دارد.

در دوره اسلامی دانشگاه تهران هم دکتر کریمیان و اسماعیلی توانا هستند.

در این گرایش شما می توانید هر گرایش را که دوست داشته باشید بعنوان رساله ارشدتون انتخاب کنید. یعنی در واقع موضوع رساله ارشدتون هر چه باشد همان می شود گرایش کارشناسی ارشدتون. یعنی می توانید هر سه دوره رساله انتخاب کنید.

دانشگاههای دیگر ارائه دهنده این گرایش هم اساتید بنامی دارند از جمله دانشگاه نیشابور با اساتیدی چون عمران گاراژیان که در زمینه انسان شناسی و قوم باستان شناسی و پیش از تاریخ و خصوصا شمال شرق ایران بسیار توانا هستند.

 

باستان شناسی پیش از تاریخ ( ماقبل تاریخ ) : در این گرایش  فقط دروس و واحدهای مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران و کشورهای همسایه را مطالعه می کنید ٍ هر جند که ترم اول باید واحدهایی از دوران اسلامی و تاریخی هم بگذرانید. کسانی که علاقه به دوران مختلف پیش از تاریخ دارند می توانند این گرایش را انتخاب کنند. گروه هایی که این گرایش در آنها قوی است به شرح زیر هستند:

 

دانشگاه مازندران – بابلسر : در این گروه دکتر رحمت عباس نژاد و دکتر حسن فاضلی حضور دارند که از اساتید بنام باستان شناسی منطقه مرکزی و شمالی ایران هستند. این دانشگاه در مقطع دکترا هم دانشجو می پذیرد و بدون شک انتخاب دانشگاهی که دکترا هم پذیرش دارد بسیار مهم است. دانشگاه تهران. تربیت مدرس. مازندران. هنر اصفهان . زاهدان. همدان . اردبیل دانشجوی دکترا پذیرش می کنند. که البته بعضی سالها زاهدان و اردبیل پذیرش نمی کنند و همدان و هنر اصفهان هم پذیرش کمی دارند. بیشترین پذیرش را تهران و بابلسر در مقطع دکترا دارند.

 دانشگاههای شهرستان ها هر چند امکانات و کتابخانه مجهز ندارند ولی اساتید جوان و متخصصی دارند که بسیار می توانند به شما کمک کنند که در این زمینه می توان به دانشگاه همدان با اساتیدی مانند عباس مترجم که متخصص دوره مفرغ غرب ایران و اردشیر جوانمرد زاده (استاد مدعو)که متخصص مس سنگی غرب ایران است اشاره کرد

همچنین به گروه تازه تاسیس رازی کرمانشاه اشاره کرد که برای نخستین بار دانشجو می پذیرد ولی دکتر حجت دارابی و سجاد علی بیگی را در گروه دارد که متخصصین نوسنگی و پارینه سنگی و در کل پیش از تاریخ و بخصوص غرب ایران هستند. سجاد علی بیگی ، در زمینه فلات مرکزی ایران هم توانا است. علاقمندان به باستان شناسی غرب ایران به رازی کرمانشاه توجه ویژه داشته باشند.

دانشگاه هنر اصفهان هم با حضور مرتضی حصاری در زمینه پیش از تاریخ گروه قوی ای دارد.

 

دوره تاریخی : در این گرایش دروس دوران تاریخی مطالعه و تدریس می شود که گروه بابلسر سید رسول موسوی حاجی و رضا مهرآفرین را که هر کدام از این اساتید در زمینه دوران تاریخی ایران از جمله ساسانی دارای تالیفات ارزشمندی هستند. حسن اخلاق از دیگر ارزشهای این اساتید است.

گروه همدان یعقوب محمدی فر و کاظم ملازاده را در خود دارد که این اساتید هم هر کدام در زمینه مطالعاتی خود تالیفاتی دارند.

گروه هنر اصفهان هم فرشید ایروانی که در زمینه اورارتو و شمال غرب ایران و ترکیه متخصص هستند.

 

دوره اسلامی : در این گرایش معماری و هنر ایران در دوره اسلامی مطالعه می شود. که گروه بابلسر سید رسول موسوی حاجی را در این زمینه در گروه خود دارد که متخصص این دوران است. عابد تقوی هم در دانشگاه بابلسر تدریس می کند که زمینه مطالعاتی ایشان در دوران اسلامی بسیار جدید و علمی هست.

 

 

 

 انتخاب بر اساس کیفیت دانشگاهها

 

1- دانشگاه تهران ( روزانه 11 نفر ) نوبت دوم ( 11 نفر ) تا رتبه 11 روزانه قبول میشن و تا رتبه 70 نوبت دوم قبول میشن

2- دانشگاه شهید بهشتی ( پیش از تاریخ 8 نفر) (تاریخی 8 نفر) (پردیس پولی 8 نفر تاریخی 8 نفر پیش از تاریخ که هزینه 4 ترمش میشه 20 میلیون حداقل) تا رتبه 40 احتمال قبولی در روزانه بهشتی وجود دارد

3- دانشگاه هنر اصفهان تا رتبه 80 احتمال قبولی در هنر اصفهان وجود دارد

4- دانشگاه مازندران تا رتبه 110 امکان قبولی در مازندران هست

5- دانشگاه بوعلی تا رتبه 70 امکان قبولی در بوعلی

6- دانشگاه نیشابور تا رتبه 110 در نیشابور

7- دانشگاه کاشان تا رتبه 90 در کاشان

8- دانشگاه اردبیل تا رتبه 130 در اردبیل

9- دانشگاه زاهدان تا رتبه 200

10- دانشگاه بیرجند تا رتبه 230

11- دانشگاه جیرفت تا رتبه 250

 

 
منابع ارشد و دکتری باستان شناسی
انتخاب رشته کارشناسی ارشد باستان شناسی
راهنمای انتخاب رشته باستان شناسی کارشناسی ارشد 1393 سراسری
راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد باستان شناسی 1394
راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد باستان شناسی
راهنمای کنکور باستان شناسی
نظرات (۴۵)
۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۳۳ امین
سلام خسته نباشید با تشکر از مطالب مفیدتون رتبه من 123 شده روزانه اصفهان یا شهرکرد می توانم قبول بشم و کدام گرایش ها با تشکر
پاسخ:

سلام امین عزیز

روزانه اصفهان که اصلا نمیاری ولی احتمال 90 درصد روزانه شهرکرد قبول میشی
۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۰۵ مریم
سلام وقتتون بخیر.مرسی از اطلاعات مفیدی که دادین.من رتبه ام 62 شده به غیر از دوره اسلامی به بقیه گرایشای باستان شناسی علاقه دارم.از نظر شما من شبانه تهران میارم؟؟یا بهتره انتخاب اولم و دانشگاه بوعلی همدان یا هنر اصفهان و بزنم ؟
پاسخ:

سلام خانم بحتویی تبریک میگم رتبه نسبتا خوبی آوردید

 

اولویت بندی ربطی به قبولی نداره. یعنی اینطور نیست که شما اگه یک محل را اول بزنید شانس قبولیتون بیشتر باشه . در هر کدرشته که امتیاز و نمره تون کافی باشه قبول میشین. احتمال 90 درصد شبانه دانشگاه تهران قبول میشین. نصف شهریه را هم دانشکاه بهتون وام میده که بعد از فارغ التحصیلی باید بپردازید.

هنر اصفهان هم برای شما بهتره تا بوعلی
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۱۸ مهدی میررضایی

سلام

تا چه رتبه ای امکان قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی گرگان وجود دارد؟
پاسخ:

درود

 

تا رتبه حدود 500 برای غیرانتفاعی گرگان پذیرفته می شوند
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۲۰ ناشناس

با سلام و احترام

تکمیل ظرفیت کی اعلام میشه ؟
پاسخ:

درود

 

تکمیل ظرفیت ها معمولا در اوایل مهرماه اعلام می شوند
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۰۱ امین
سلام خسته نباشید بنده زمان ثبت نام ترم اخر بودم و معدل و تعداد واحدهای گذرانده را نوشتم ولی در 30/11/93 فارغ التحصیل شدم  حالا مجاز شده ام برای انتخاب کدرشته باید گزینه مغایرت را علامت بزنم و معدل جدید را بنویسم یا نه ؟

پاسخ:

سلام امین

 

بله باید گزینه مغایرت را بزنی و معدل جدیدت را وارد کنی در غیر اینصورت حتی اگر قبول بشوی نمی گذارند که ثبت نام نمایی
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۴ امین
با تشکر از راهنماییهای خوبتان
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۴۴ مریم

سلام

من رتبه 208 آورده ام کجا بزنم بهتر است؟
پاسخ:

سلام

شما همه رو می تونین بزنین . نمی دانم ساکن کجا هستید و دوس دارید کجاها قبول بشید. ولی از بین روزانه ها روزانه جیرفت و بیرجند و زاهدان رو میارید و شبانه اکثر شهرستان ها
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۲ مهدی
سلام خسته نباشید من  203اوردم کرجم شبانه شهیدبهشتی یا جای نزدیک امیدی هست
پاسخ:

سلام

با رتبه 203 روزانه جیرفت و بیرجندو احتمالا میاره. شبانه هم شهرستان ها قبول میشی مثل بابلسر و اصفهان و بقیه . شبانه تهران قبول نمیشی . پردیس بهشتی هم که هزینه ش 20 میلیون هستش به این مساله توجه کنی که اگه نمی خواهی شهریه بدهی، پردیس رو انتخاب نکنی
۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۴۹ رضا
سلام  و خسته نباشید ساکن دزفولم و رتبه 125 روزانه کجا قبول میشم    با تشکر از راهنمای خوب شما
پاسخ:

سلام رضای عزیز

 

روزانه بابلسر و شهرکرد و نیشابور لب مرز هستی که بیاری یا نیاری. چون تا رتبه 120 حداکثر میشه اینجاها قبول شد. ولی ایشالا که میاری. ولی روزانه بیرجندو جیرفت و زاهدان و اردبیل رو میاری قطعاً

 
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۸ سمانه موسوی
سلام    من رتبه 65 شدم.اول شبانه تهران وبزنم یا رورانه همدان
پاسخ:

سلام

شما به خودتان بستگی دارد. شبانه حداقل 7 -8 میلیون تومان باید هزینه کنید. اگر وضع مالی خوبی دارید که می توانید شبانه دانشگاه تهران را بزنید. هر چند که لب مرز هستین و ممکنه شبانه دانشگاه تهران رو نیارید. ضمن اینکه مشخص نیست که ساکن کجا هستید و معیارتون چیه… دانشگاه بوعلی هم دانشگاه نسبتا خوبی هست.

به نظر خودتان بستگی دارد.

ولی دانشگاه تهران دانشگاه نوستالژیکی هستش و کلاً محیطش با تمامی دانشگاههای ایران تفاوت دارد
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۹ فرزاد
باسلام.ممنون ازمطالب خوبتون.ساکن اصفهانم رتبه 177شدم بنظرشماروزانه کجارومیارم؟ایاشبانه اصفهان وکاشان ومیارم؟کدومشواول انتخاب کنم.باتشکر
پاسخ:

سلام

روزانه بیرجند . روزانه جیرفت و روزانه زاهدان

شبانه اصفهان و کاشان رو هم میاری

اول شبانه های اصفهانو بزن بنظر من چون هم شهر خودته و هم دکترا میگیره و هم اعتبارش بیشتره از کاشان
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۱۰ داوطلب
درود من ساکن شهرستان شوشتر هستم و رتبه م 135 شده . امکان قبول شدنم در کدوم دانشگاه بیشتره ؟
پاسخ:

سلام

شما در روزانه بیرجند جیرفت و زاهدان و احتمالا اردبیل قبول می شید

و در شبانه همه شهرستان ها.

در شهر تهران نه روزانه قبول میشید و نه شبانه

با این تفاسیر بر اساس علاقه تون همه روزانه های تهران و شهرهای خوب رابزنید رو به پایین

چون اولویت تاثیری در قبولی شما ندارد چه اول بزنید یک دانشگاه را و چه آخر فرقی ندارد. اگر رتبه تون برای اون دانشگاه مناسب باشه قبول میشین و اگر نه که قبول نمیشین
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۵۱ نفر برتر
سلام . من نفر اول کنکور باستان شناسی هستم . همگی زورتون بیاد 😀
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۰۰ مهتاب
سلام ممنون از پاسخگویی
من رتبم ١٧٥ شده ساکن زاهدان هستم،به نظرتون امیدی هست که قبول بشم؟
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۰۲ مهتاب
سهمیه بومی هم تعلق میگیره؟
پاسخ:

در مقطع ارشد سهیمه بومی ندارد

فقط سهمیه شاهد و ایثارگر تاثیر دارد
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۷ مینا
سلام. ببخشید اطلاع ندارید که کلا چند نفر در آزمون ارشد باستان شناسی شرکت کرده بودن ؟
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۴ افسون
با سلام و سپاس از راهنمایی های شما
ساکن اصفهان هستم با رتبه 234 کجا ها میشه قبول بشم نزدیکی برام اهمیت داره
ممنونم
پاسخ:

سلام

با این رتبه شبانه کاشان احتمالا و شهرهایی مث جیرفت و زاهدان و بیرجند
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۲ علی
197کجا قبول میشم روزانه و شبانه؟؟؟؟
پاسخ:

       سلام

روزانه بیرجند و جیرفت و شبانه شهرستان ها
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۵۹ سعید
باسلام عرض خسته نباشید خدمت شما
شرمنده میخاسم بدونم بارتبه 195روزانه کدوم شهرا و شبانه کدوم شهرا رو میارم
ساکن اصفهانم
پاسخ:
روزانه بیرجند و جیرفت و شبانه شهرستان ها
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۰۴ سعید
باسلام عرض خسته نباشید خدمت شما
شرمنده میخاسم بدونم بارتبه 195روزانه کدوم شهرا و شبانه کدوم شهرا رو میارم
ساکن اصفهانم
۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۳۶ شیوا
سلام خسته نباشید . ممنون که به سوالات ما پاسخ میدید .
رتبه ی من ۲۱ شده . خواستم ببینم دانشگاه تهران در میام ؟
کلا دانشگاه تهران تا چه رتبه ای دانشجو میپذیره ؟
هم دانشگاه تهران و هم تربیت مدرس .
پاسخ:

سلام

شما دانشگاه تهران روزانه قبول نمی شوید و فقط شبانه دانشگاه تهران قبول میشید

روزانه بهشتی قبول میشید

تربیت مدرس امسال نگرفته ارشد
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۹ سعید
شهرستان ها مث کدوم شهرها
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۹ مریم
درود بر شما
میخواستم بدونم فرق بین رتبه کل داوطلب در سهمیه و رتبه کل داوطلب بدون سهمیه چیه؟

پاسخ:

سلام

خب بالطبع سهمیه هایی مثل آزاد و شاهد و ایثارگر و … وجود دارد. اگر شما سهمیه آزاد دارید که باید به رتبه بدون سهمیه تون استناد کنید و اگر سهمیه دارید مثل شاهد به رتبه داوطلب در سهمیه. این دو رتبه برای سهمیه های آزاد زیاد فرقی ندارند و اختلافشون در رتبه زیر 200 حدود 3 نفر است
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۷ علیرضا
سلام رتبه من 6000 شده دانشگاه تهران شبانه میارم؟
پاسخ:

ما فقط ارشد و دکترا مشاوره میدیم
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۹ عاطفه
سلام خسته نباشین .من یه سوال داشتم
کسی که لیسانس غیر مرتبط با رشته باستان شناسی داره چه درسایی رو پیشنیاز میخوره ?
از همون ترم اول ارشد وارد گروه حفاری میشه ?
پاسخ:

سلام

در دانشگاه های مختلف فرق می کند

مثلا در دانشگاه تهران و دانشگاه تهران مرکز حفاری بهتون میدن و چند درس تخصصی

در دانشگاههایی که لیسانس ندارن معمولا حفاری بهتون نمیدن و فقط چند درس نظری میدن. معمولا در اکثر گروهها یک ترم پیش نیاز میخورین
۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۲ محمد625
سلام. من لیسانس حسابداری هستم وعلاقه خیلی زیادی به باستانشناسی دارم. ساکن استان زنجان هستم.
آیا زنجان  یا قزوین یا شهرهای نزدیک ارشد باستانشناسی داره؟؟

رتبه چند باید بیارم تا نزدیک محل زندگیم بتونم قبول بشم؟؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام

همدان و کرمانشاه و اردبیل و تهران روزانه دارند. آزاد هم ابهر و همدان
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۹ سحر
سلام من امسال کنکورارشدباستان شناسی شرکت کرده بودم حدودا هشتادوپنج درصدپیش ازتاریخوزدم سیوهفت درصدم اسلامی تاریخی هم هیچی نزدم بااین اوصافبه نظرشماامیدی هس ک من رتبه ای بیارم؟؟؟
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۹ محسن
سلام
من امسال (1395) کنکور دادم ورتبم 428 شده ، کلا شانس قبولی دارم ؟ کجا ؟ (مجاز هم شدمم مثلا !! )
پاسخ:

سلام . غیرانتفاعی گلستان گرگان
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۳ ایوب
سلام رتبم 123 کرمانشاه قبول میشم.؟اگه نه کجاقبول میشم؟ممنونم

پاسخ:
واسه روزانه کرمانشاه باید زیر 70 باشی
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۹ سارا
سلام من رتبه ٣٣٦شدم..احتمال قبولی هست؟
پاسخ:
غیرانتفاعی گلستان و احتمالا کمتر مارلیک
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۰ ایوب
سلام خسته نباشین رتبم 123شده کجا قبول میشم؟کرمانشاه میارم؟ممنون از لطفتون
پاسخ:
کرمانشاه شبانه میاری

روزانه شهرکرد و نیشابور میاری

روی مرز بقیه شهرستان ها مثل مازندران و کاشان هم هستی
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۴ الهام
سلام رتبم ۱۲۷اردبیل قبول میشم؟ممنون ازلطفتون
پاسخ:

سلام

بله قطعا قبول میشین
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۲ مژده
درود. خسته نباشید. تماس گرفته بودم.آدرس این وبلاگ رو دادید.
رتبه ی من در کنکور سال نود و پنج،
۱۸ شده.
اولویت اصلی من دانشگاه تهران یا شهید بهشتی هست.
توی دفترچه نوشته دانشگاه تهران ۱۲ نفر پذیرش داره و شهید بهشتی ۶ نفر.
یعنی دقیقا تا رتبه ی ۱۸ که من هستم.
خواستم بدونم با توجه به اینکه رتبه ی من سر مرز قبولی در تهران هست، امکان قبول نشدن در شهید بهشتی یا دانشگاه تهران وجود داره برام؟
پاسخ:
سلام

دانشگاه تهران قطعا قبول نمیشین روزانه

دانشگاه شهید بهشتی و مدرس قطعا قبول میشین روزانه
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۹ مژده
ببخشید من اشتباه کردم.
امسال تا رتبه ی ۳۵ تهران پذیرش داره.
۱۲ تا دانشگاه تهران
۱۸ تا بهشتی
۵ تا تربیت مدرس.
پس من که ۱۸ هستم،قطعا یکی از دانشگاه های روزانه ی تهران رو میارم.
ضمنا به بقیه ی دوستان بگم که کتاب های دکتر مهدی رضایی رو بخونن.
رتبه ی من مدیون مطالعه ی همین کتاب هاست.
پاسخ:
لیسانستون چی بوده؟ به چه گرایشی علاقه دارین؟ و درصداتون چند بوده؟
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۴۵ مژده
درود. لیسانس باستان شناسی .به گرایش اسلامی علاقه دارم.
درصد هام این بوده :
زبان عمومی : سفید
ماد و هخامنشی : ۴۰/۰۰
پارت و ساسانی : ۶۳/۳۳
اسلامی : ۴۹/۱۷
ماقبل تاریخ ایران : ۱۶/۶۷
ماقبل تاریخ بین النهرین : ۳۰/۰۰
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۵ یونس
سلام.خسته نباشید.مقدوره براتون دانشگاهارو ب ترتیب اعتبار گروهای باستان شناسی نام ببرید؟ ممنون از راهنماییای خوبتون
پاسخ:
تهران
تربیت مدرس
بهشتی
همدان – هنر اصفهان – مازندران – رازی کرمانشاه
کاشان – نیشابور – شهرکرد – اردبیل
زاهدان – بیرجند – جیرفت
مارلیک – گلستان
۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۱ فرشید
سلام خسته نباشید.من 150 اوردم و نیشابوری هستم میتونم با این رتبه اینجا ادامه بدم؟شبانه قبول میشم؟اگر نمیشم چ دانشگاهایی بنا شرق کشور میتونم انتخاب کنم؟
پاسخ:
سلام. روزانه قبول نمیشین در نیشابور ولی در بیرجند روزانه قبول میشین. شبانه نیشابور قبول میشین
۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۴ هدی
سلام ,,براقبولی اولویت باانتخاب شهره یارتبه اکتسابی؟ممنونم
پاسخ:
سلام. اولویت رتبه است. پس از روزانه تهران شروع کنین به انتخاب تا آخر. حتی اگر رتبه تون 200 هستش. اولویت امتیازی نداره
۰۳ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۹ رها
سلام و وقت بخیر
من رتبه ام شده 48
میخواستم بدونم با این رتبه امیدی هست دانشگاه شهیدبهشتی قبول بشم؟
البته اصلاً علاقه ای به گرایش اسلامی ندارم.
 کلاً کجا قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. بله احتمال داره ک بهشتی قبول شین. روزانه تمام شهرستانها و شبانه تهران و شهرستانها قبول میشین.
۰۹ تیر ۹۵ ، ۰۳:۵۳ مجید بابایی
سلام خسته نباشید با رتبه ۵۹۶رتبه داوطلب در سهمیه میتونم گرگان قبول بشم ،با تشکر
پاسخ:
سلام. خیر.
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۰۳:۴۵ مژده
سلام
من لیسانسم مکانیک بوده ولی خیلی علاقه دارم باستان شناسی بخونم امکانش هست؟
پاسخ:
سلام

بله با هر لیسانسی می تونین ارشد باستان شناسی امتحان بدین و هرساله از ده نفر اول کنکور باستان شناسی حداقل 4 نفرش لیسانس غیرمرتبط دارند که از رشته های مختلفی مثل کامپیوتر و پرستاری و متالوژی و مدیریت و … هستند. همه درسهاش تستی و حفظی است و نیاز به دانش قبلی نداره
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۲۹ لیلا

سلام .رتبه کنکورارشدم ۳۰۰بوده سه تااولویت اولمو شهرکردزدم سه تا گرایش باستانشناسی رو .احتمال قبول شدنم دوره روزانه هس ؟
پاسخ:
سلام

روزانه اصلا قبول نمیشین اونجا
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۳۵ ثمین
سلام روزتون بخیر . من امسال رتبه ام ۱۹۲ شده . ایا بیرجند قبول میشم؟؟؟
پاسخ:
سلام

بله
۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۳۹ صابر
سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد برق دانشگاه تهران هستم ولی علاقه شدید به باستان شناسی دارم.لطفا راهنمایی کنید بیام از کارشناسی شروع کنم یا از ارشد کدوم گرایش مخصوص علائم شناسی و منطقه شناسی هستش
پاسخ:
سلام

از ارشد
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۴۸ محمد فراشان
سلام, وقت بخیر
اینکه میخواستم ببینم شیوه تکمیل ظرفیت چه جوریه با رتبه 235 امیدی هست

منبع نوشته : http://antique-book-treasure.ir

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *