خانه / همزاد / همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟

همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟ را برای شما عززیان قرار دادیم . همزاد جن و شیطان آیا حقیقت و واقعیت دارد ؟ یا خرافات است ؟ در ادامه مطلب اطلاعات و مطالب کامل را درباره همزاد جن و شیطان مشاهده خواهید کرد .

همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟
همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟

همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟,همزاد جن و شیطان,آیا همزاد جن و شیطان حقیقت دارد؟,آیا همزاد شیطان و جن واقعیت دارد یا خرافه است؟,اطلاعات و مطالبی درباره همزاد جن و شیطان

همزاد چیست ؟ آیا همزاد جن و شیطان وجود دارد یا خرافات است ؟

اطلاعات در مورد همزاد شیطان و جن

با سلام و خسته نباشید

سوال من اینه که وقتی به کسی میگن مثلا همزاد داره یا شیطان داره یا جن داره اصلاً این قابل قبول هست ؟ اصلاض وجود دارند این چیزها؟ خرافاته؟
و اینکه اگر هست چه کسانی می توانند تشخیص بدن؟
دیگر اینکه میگن سر کتاب باز میکنن این یعنی چی؟ ایا این سر کتاب باز کردن واقعی هست؟ اصلا مگه میشه سرنوشت ادم توی یک کتاب باشه؟ اصلاً قران برای این کار نازل شده؟ اصلاً اینا یعنی چی؟ اگر ممکنه هرچه سریعتر جواب بدین با تشکر

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
چيزي به نام همزاد يا موجود ديگري شبيه انسان كه هميشه همراه او است، وجود ندارد و در نصوص ديني هم از آن خبري نيست. البته برخي كلمه همزاد را در مورد«جن» به كار مي برند. اين استعمال هر چند درست نيست؛ ولي جن وجود واقعي دارد. قرآن مجيد با صراحت تمام به وجود آن گواهي مي دهند و حتي يك سوره به نام اين موجود نام گذاري شده است.(1)
به طور كلي وجود همزاد يا تفكراتي از اين دست، نه با تعاليم ديني مطابقت دارد و نه عقل آن را مي پذيرد؛ اصولا تصور اينكه همراه با هر انسان موجود ديگري همشكل و همانند او نيز به وجود مي آيد، بسيار نامعقول است، زيرا در اين صورت لازم است اكثر افراد در طول زندگي با نظاير خود يا دوستان وبستگان شان مواجه شوند، در حالي كه اين گونه نيست. اصولا وجود چنين موجودي در ساختار هدفمند عالم تعريف روشن و هدف معين و درستي ندارد. البته اگر منظور از همزاد به خدمت در آوردن اجنه باشد اين امكان وجود دارد. اما بايد توجه داشت كه اكثريت قريب به اتفاق افرادي كه چنين ادعاهايي مي كنند، افرادي شياد و دروغگو هستند.
اما چنان كه گفتيم جن موجودي حقيقي است و هرچند به طور طبيعي ارتباطي بين انسان و جن وجود ندارد، اما در شرائطي خاص انسان مي تواند و قدرت اين را دارد كه او را به تسخير خود درآورد و از قدرت هاي آنها استفاده نمايد، چنان كه در قرآن تسخير اجنه در مورد حضرت سليمان آمده (2) و از بعضي از روايات استفاده مي شود كه بعضي از افراد هم قدرت اين كار را دارند.(3) اما اين كه فرد خاصي به خودي خود جن داشته باشد و آن ها در اختيار وي باشند نيز سند و مدركي ندارد.
اما در مورد سر كتاب باز كردن؛ اصولا اين اصطلاح در مورد قرآن به كار نمي رود و به تفال زدن به قرآن استخاره مي گويند. سر كتاب باز كردن به طالع بيني گفته مي شود. چيزي كه از سر كتاب معروف است مراجعه به كتبي است كه شرح حال متولدين از برجهاي مختلف خورشيدي از زن و مرد در آن نوشته شده و براي همه افراد هم همان مطلب رو مي خوانند.
قابل ذكر اين كه يافتن آينده افراد از طريق طالع و برج و ماه تولد و … هيچ سند معتبري ندارد و اكثر قريب به اتفاق كسانى كه امروزه طالع‏بينى يا فال‏بينى مى‏كنند مدعيان دروغ گويي هستند كه بر اساس حدس و تخمين چيزهايى مى‏گويند و مراجعه به آنان به هيچ وجه كار درستي نيست و توصيه نمي شود.
اصولا اعتقاد به پيش بيني جزمي و قطعي آينده به طور مستقل و با صرف نظر از اراده و مشيت خداوند و بدون موثر دانستن خداوند شرعا جايز نيست، بنابراين نبايد حرف مدعيان طالع بيني را باور كرد و به جاي تدبير و تعقل و انديشه و به كارگيري نيروها و استعدادهاي خداداد و توكل بر خداوند و استمداد از عنايت ها و نيروي بيكران او و توسل به اولياي پاك او، به حرف افرادي كه نيت و هدفشان يا مشخص نيست و يا به فكر فريب دادن و مشغول كردن ذهن مردم با حرف هاي بي اساس و نامربوط و مشتي اوهام و تخيلات مي باشند، گوش فرا داد و بدون دليل اسباب نگراني يا شادي بي مورد و موهوم را براي خود ايجاد كرد.
البته مسالخ استخاره و كسب تكليف در موارد خاص و در ترديدها از خداوند بواسطه قرآن، آن هم توسط افراد مورد اعتماد و آگاه به قرآن حقيقتي صحيح است، اما اين امر هم به معناي پيشگويي آينده نيست. در عين حال از طريق برخي علوم غريبه و يا از طريق ارتباط با اجنه در مواردي مي توان به پايخ برخي پرسش ها رسيد كه اين امر نيز در موارد بسيار وجه شرعي ندارد و همواره نيز به پايخ صحيح نمي رسد.
در هر حال اين گونه طالع بيني ها اعتبار شرعي و علمي ندارد و بلكه بر اساس حدس و گمان است اگر چه گاهي در برخي موارد مطابقت با واقع داشته باشد. براي رفع احتمالات با پرداخت صدقه و دعا مي توان از عوارض آن به دور بود.
پي نوشت:
1. سوره جن(72) آيه 1 به بعد.
2. نمل(27) آيه 17-39.
3. مصباح يزدي، محمدتقي، معارف قرآن، نشر موسسه امام خميني(ره)، قم، 1386ش، ص312.

منبع نوشته : http://antique-book-treasure.ir/

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *