خانه / اخبار حوادث روز / علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟

علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . دولت جمهوری اسلامی ایران پول ملی خود را از ریال به تومان تغییر داد . دلیل و علت تغییر پول ملی ایران از ریال به تومان چیست ؟ تاثیر تغییر واحد پولی از ریال به تومان چه تاثیری بر اقتصاد دارد ؟ در ادامه مطلب درباره چرایی و علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان مطالب بیشتری را مشاهده خواهید کرد .

علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟
علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟

علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟,تبدیل پول ملی ایران از ریال به تومان,علت و دلیل تغییر واحد پول ملی ایران از ریال به تومان,چرا واحد پولی ایران از ریال به تومان تغییر یافت؟,تاثیر تغییر واحد پولی ملی ایران و تبدیل ریال به تومان بر اقتصاد داخلی و خارجی چیست؟,چرا جمهوری اسلامی ایران واحد پولی خود را از ریال به تومان تغییر داد,تبدیل ریال به تومان,حذف یک صفر از واحد پولی ملی ایران

علت تبدیل واحد پول ملی ایران از ریال به تومان و تاثیر آن بر اقتصاد چیست؟

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان اثرات کوتاه‌مدت در بازارهایی مثل ارز دارد، گفت: این موضوع تأثیر چندانی روی ارزش پولی ندارد و اثرات کوتاه‌مدت آن نیز از بین خواهد رفت.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: حذف یک صفر از واحد پولی کشور و تبدیل واحد پول از ریال به تومان که در هیئت دولت تصویب شده است یک تصمیم شجاعانه نیست و اگر دولت برای مشکلات اساسی‌تر واحد پول کشور تصمیم‌گیری می‌کرد اثرات آن برای کشور قابل ملاحظه‌تر بود.

وی افزود: دولت باید مانند کشور ترکیه برای بهبود وضعیت واحد پولی شجاعانه ورود می‌کرد و با گرفتن جلسات کارشناسی بین دولت، مجلس و سایر کارشناسان در خصوص موضوعاتی مثل حذف سه صفر از واحد پول ملی اقدام می‌کرد.

حسینی ادامه داد، این تبدیل  واحد پولی تنها در خوانش واحد پولی کشور اثر دارد و این موضوع را تسهیل می‌کند.

وی افزود: این تغییر احتمالاً در کوتاه‌مدت به بازار ارز کشور شوک وارد کرده ولی اثرات کوتاه‌مدت آن نیز با تحولات بازار از بین می‌رود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در انتها گفت: این بحث در هیئت دولت تصویب شده است و برای اجرایی شدن تغییر واحد پول ملی باید به مجلس و کمیسیون اقتصادی برود و بعد از آن تأیید شورای نگهبان را بگیرد.
.

**********************

تغییر واحد پولی از طریق حذف صفر معمولا به بالاتر رفتن کارایی و تسهیل معاملات تجاری کمک می کند و حسابداری چه در سطح ملی و چه در سطح بنگاه ها را آسان تر خواهد کرد.

 

آرش پور ابراهیمی: از سال 1960 تاکنون اقتصادهای در  حال توسعه بیش از هفتاد بار اقدام به تغییر واحد پولی خود کرده اند. چنین اقدامی معمولا شامل حذف یک یا چندین صفر از پول ملی می شود. اگرچه حذف صفر بیشتر اقدامی تکنیکی و اقتصادی به نظر می آید اما گاهی هم انگیزه های سیاسی باعث تن دادن دولت ها به تغییر واحد پول می شود. البته باید توجه کرد که تغییر واحد پول به معنی تغییر در ارزش پول ملی و یا تغییر در قدرت خرید مردم نخواهد بود.

به نظر می رسد اقتصاد ایران در آینده ای نه چندان دور شاهد حذف چندین صفر از پول ملی باشد. این طرح هم مانند هر طرح اقتصادی دیگر موافقان و مخالفان خود را دارد و البته در میان افراد جامعه هم سوالاتی را برانگیخته است. اولین نگرانی اینست که آیا چنین طرحی در زمان مناسب انجام خواهد شد و آیا اصلا اجرای آن ضرورتی دارد؟ با نگاهی به تجربه دیگر کشورها می توان فهمید که الگوی مشخصی برای زمان صحیح حذف صفروجود ندارد. برخی کشورها به محض حل معضل تورم سرسام آور و یا حتی در هنگام مبارزه با تورم اقدام به حذف صفر کرده اند و برخی دیگر با تاخیر زیاد و حتی چند سال بعد از به ثبات رسیدن اقتصاد خود دست به تغییر واحد پولی زده اند.

دومین نگرانی مربوط می شود به کارایی حذف صفر و توانایی آن برای برطرف کردن نابسامانی های اقتصادی. در این مورد به نظر نمی رسد کار چندانی از واحد پولی جدید برای حل معضلات بربیاید. تجربه آرژانتین و برزیل نشان داد که بحران اقتصادی می تواند بعد از حذف صفر هم به اقتصاد بازگردد. در این مقاله انگیزه دولت ها از حذف صفر و مزایا و معایب چنین اقدامی مورد بررسی قرار گرفته است.

چرا به پول ها چنین می کنند؟

دلایل متنوعی برای تصمیم یک کشور به تغییر واحد پولی خود وجود دارد، از کسب اعتبار بین المللی و بازیابی هویت داخلی گرفته تا کنترل بازار پول و کاهش فشار تورمی.

معمولا کشورها بعد از تجربه تورم سرسام آور و هنگامی که سیاست های پولی و مالی برای بخشیدن ثبات به اقتصاد را به کار بردند اقدام به اصلاح واحد پولی می کنند. چنین اقدامی این پیام را برای سرمایه گذاران خارجی به همراه خواهد داشت که فضای اقتصاد کشور به ثبات رسیده است. همچنین با کاهش ارزش پول بعد از یک دوره تورم، افراد جامعه در معاملات روزانه خود همواره به یاد می آورند که پول کشورشان چگونه ارزش خود را از دست داد، همین مسئله باعث می شود که همچنان انتظار دوره ای دیگر از تورم را داشته باشند، چنین طرز تفکری در فعالیت های اقتصادی آن ها تاثیرگذار خواهد بود و به فشار تورمی خواهد انجامید. به همین خاطر تغییر واحد پول می تواند انتظار تورمی را تغییر دهد. البته باید توجه کرد که تاثیرگذاری بر انتظار تورمی افراد از طریق مجموعه ای از سیاست های پولی و مالی امکانپذیر است که حذف صفر تنها بخشی از آن ها به حساب می آید.

یکی دیگر از انگیزه های دولت ها برای حذف صفر، بازیابی هویت ملی است. شکی نیست که داشتن واحد پولی کم ارزش بر نگرش افراد تاثیر می گذارد و چه بسا باعث خود کم بینی شود. جدا از اینکه حذف صفر از لحاظ اقتصادی به ارزش پول نمی افزاید اما همین که هر واحد پولی کشور در مقابل ارزهای خارجی از قدرت بیشتری برخوردار باشد باعث خوشایندی افراد و کسب اعتماد به نفس خواهد شد. اگر دولتی بازیابی هویت ملی را در برنامه های خود داشته باشد، حذف صفر و ایجاد واحد پولی که با ارزهای مهم جهان برابری کند می تواند یکی از اقدامات محتمل باشد.

انگیزه مهم دیگری که باعث می شود دولت ها واحد پولی خود را تغییر دهند، بی اعتمادی مردم کشور به پول ملی و استفاده آن ها از ارزهای خارجی و به خصوص دلار آمریکا در معاملات روزمره است. در چنین شرایطی است که دولت کنترلی بر عرضه پول ندارد و اقتصاد آن تابعی از اقدامات بانک های مرکزی دیگر کشورها خواهد شد. به همین خاطر دولت ها با تغییر واحد پولی و تلاش برای کسب اعتبار مجدد تلاش می کنند تا از میزان استفاده از ارزهای خارجی در اقتصاد کشور بکاهند.

از دلایل ذکر شده می توان پی برد که تصمیم برای حذف صفر از پول کشور می تواند تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی باشد. اما مزایا و معایب چنین اقدامی چیست؟

مزایا

تغییر واحد پولی از طریق حذف صفر معمولا به بالاتر رفتن کارایی و تسهیل معاملات تجاری کمک می کند و حسابداری چه در سطح ملی و چه در سطح بنگاه ها را آسان تر خواهد کرد. به علاوه استفاده از واحدهای کوچکتر پول، حمل و نقل آن را آسان تر کرده و همچنین زمان مورد نیاز و خطرات آن مانند سرقت را کاهش می دهد. همانطور که گفته شد حذف صفر از انتظارات تورمی در میان افراد جامعه می کاهد و به اطمینان نسبت به پول ملی می افزاید. اگر حذف صفر بعد از اصلاحات اقتصادی و ایجاد ثبات در اقتصاد و به طور صحیح اجرا شود می تواند بر کاهش تورم هم تاثیرگذار باشد. همچنین با حذف صفر دولت توان ضرب سکه های پر ارزش تر و البته کاربردی تر را دارد.

معایب

خطرات و ایرادات حذف صفر را می توان به پنج گروه عمده تقسیم کرد. اولین ایراد تاثیر تورمی ناشی از گرد شدن قیمت ها رو به بالا است. با حذفصفر قیمت بسیاری از کالاها برای رند شدن افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر کالایی اکنون 15500 ریال باشد، اگر سه صفر از پول ملی کاسته شود تبدیل به 15.5 واحد می شود که ممکن است برای راحتی به 16 تومان تبدیل شود. چنین رخدادی در مقیاس کلان فشار تورمی ایجاد خواهد کرد. ایراد دوم هزینه فهرست بها (menu cost) است. هزینه فهرست بها به هزینه های ناشی از تغییر قیمت ها برای بنگاه های اقتصادی اشاره دارد که مثال بارز آن الزام رستوران ها به تغییر فهرست غذاها و بهای آن ها و چاپ فهرست بهای جدید است. در واقع تمام بنگاه ها ناچارند قیمت های خود را بر اساس واحد پولی جدید تغییر دهند که این مسئله هزینه زا خواهد بود. همچنین دولت ها باید جهت چاپ اسکناس و ضرب سکه های جدید و نیز جمع آوری و امحاء اسکناس و مسکوک از دور خارج شده هزینه زیادی را متحمل شود. سومین ایراد تاثیرات روانی ناشی از کاهش دستمزدها است. چنین اثری که ناشی از کاهش ناگهانی دستمزد اسمی است به خصوص بر اقشار کم درآمد محسوس تر خواهد بود.  به علاوه تغییرات اساسی مانندحذف صفر در اقتصادهای در حال توسعه ممکن است باعث بی اطمینانی به شرایط اقتصادی شود، در این شرایط خطر خروج سرمایه ها از کشور و همچنین دست روی دست گذاشتن سرمایه گذاران برای مشخص شدن عاقبت طرح وجود دارد. آخرین خطر در مورد حذف صفر که مهمترین آن ها هم به محسوب می شود اینست که صفرهای حذف شده بعد از مدتی دوباره بازگردند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد نه تنها تمام زحمات و هزینه های انجام شده بی حاصل خواهد بود بلکه باعث بی اعتباری زیادی در سطح بین المللی و داخلی خواهد شد.

مرور مطالعات انجام شده توسط صندوق بین المللی پول و برخی اقتصاددانان در زمینه نتایج تغییر واحد پولی نشان می دهد که اگر حذف صفر در شرایطی انجام شود که اصلاحات اقتصادی ناموثر بوده و یا سیاست های ثبات اقتصادی در میانه راه قرار دارند، آنگاه نتایج مطلوبی از تغییر واحد پولی به دست نخواهد آمد. به همین خاطر است که توصیه می شود که اگر حذف صفر بعد از به سرانجام رسیدن برنامه ثبات اقتصادی انجام نمی شود حداقل به عنوان آخرین مرحله از آن به کار گرفته شود. بررسی ها نشان می دهد که زمانی حذف صفر از پول ملی موثر واقع خواهد شد که حوزه کلان اقتصاد از ثبات برخوردار باشد، تورم در حال کاهش باشد، نرخ ارز با ثبات باشد، دولت از ولخرجی های مالی پرهیز کند و در سطح جامعه اعتماد زیادی نسبت به سیاست های دولت وجود داشته باشد. به اعتقاد کارشناسان اگر حذف صفر بتواند با موفقیت به سرانجام برسد آنگاه هزینه های جانبی آن مانند چاپ اسکناس جدید از آنجا که هزینه هایی موقتی به حساب می آیند چندان اهمیتی نخواهند داشت و نگرانی در مورد آن ها بی مورد خواهد بود.

*************************

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده پایان داد. طبق آنچه سیف اعلام کرده “تغییر واحد پول ملی با موضوع حذف صفر متفاوت است”.

به گزارش ایسنا، امروز – چهارشنبه – هیات دولت در جریان بررسی لایحه « بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مواردی را به تصویب رساند که از جمله آن واحد پول ملی را از ریال به تومان تغییر دارد.

بعد از اعلام این خبر گمانه‌زنی‌ها و حواشی بسیاری در رابطه با چرایی این موضوع و حتی نحوه اجرای آن در رسانه‌ها و از سوی کارشناسان مطرح شد و موضوع حذف سه صفر از پول ملی به میان آمد.

اما بر اساس آن‌چه ولی‌اله سیف – رئیس کل بانک مرکزی – در کانال تلگرامی خود در رابطه با تغییر رسمی واحد پول کشور توضیح داده است، در جریان بررسی لایحه « قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» در هیات دولت، یکی از موارد به واحد پول ملی مرتبط بوده است؛ هرچند که در متن تنظیمی بانک مرکزی که در معرض قضاوت عموم نیز قرار گرفت، واحد پول ملی همچنان ریال بود.

 به گفته سیف، در جریان بررسی لایحه در جلسه امروز هیات دولت موضوع تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان بررسی و تصویب شد که باید بعد از تقدیم لایحه به مجلس بررسی شده و تصمیم‌گیری نهایی با نمایندگان خواهد بود.

وی همچنین در تشریح ابعاد دیگر ماجرا عنوان کرده که از زمان معرفی ریال در قانون پولی و بانکی به ویژه در طول چند دهه گذشته به دلیل تورم انباشته، ریال عملا از مبادلات اقتصادی روزمره حذف شده و تومان جایگزین آن شده است؛ بنابراین مصوبه دولت در زمینه تغییر رسمی واحد پول ملی از ریال به تومان اقدامی برای تسهیل نسبی مبادلات اقتصادی آحاد جامعه، رسمیت بخشیدن به عرف مورد قبول مردم کشور و در انطباق با واقعیت های موجود قابل تفصیل خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه رفروم یا اصلاح پولی به معنای حذف چند صفر و تغییر واحد پول عندالزوم فرآیندی است که در اولویت‌های بانک مرکزی قرار دارد توضیح داده که در این زمینه مطالعات جامعی در بانک و البته پژوهشکده پولی و بانکی انجام شده و پیش نیازهای آن به طور کامل شناسایی شده است. بنابراین مطالعات، اجرایی کردن طرح حذف صفر از پول ملی مستلزم دستیابی به شرایط مناسب اقتصادی از جمله تورم تک رقمی پایدار و ثبات اقتصادی است. از این رو این مصوبه اخیر با موضوع حذف صفر متمایز بوده و نباید با آن خلط شود.

وی همچنین مصوبه اخیر دولت به عنوان بخشی از لایحه قانون بانک مرکزی را با هدف رسمیت بخشیدن به عرف متداول و مرسوم در جامعه دانسته و گفته این جریان تسهیل مبادلات و منطبق با واقعیت‌های اقتصادی کشور و همخوانی با فرهنگ عمومی مردم تنظیم شده و فاقد آثار روانی و تورمی است و با توجه به وجود بستر فناوری اطلاعاتی مناسب و گسترش و نفوذ مناسب بانکداری الکترونیکی با کمترین هزینه و زمان قابلیت اجرا دارد.

 به گزارش ایسنا، در بند(ب) ماده (2) لایحه«قانون بانک مرکزی» که اکنون در هیات دولت در حال بررسی است و به زودی به مجلس ارائه می شود ، عنوان شده که واحد پول ایران ریال است که هیات وزیران در مصوبه خود عبارت ریال را حذف و تومان را جایگزین کرده است. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان این اقدام دولت می تواند برای سنجش فضای موجود و مقدمه ای برای حذف صفر از پول ملی باشد.

منبع نوشته : http://antique-book-treasure.ir

 

 

سیف: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی جداست – ایسنا

www.isna.ir/…/سیف-تبدیلریالبهتومان-از-حذف-ص…

1 hour ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

قربانی بزرگ تبدیل ریال به تومان – فیلم

www.iranjib.ir/…/قربانی-بزرگ-تبدیلریالبهتوما

2 hours ago – مشکل تبدیل ریال به تومان، با تصمیم هیات وزیران درباره تغییر واحد پول ایران برای همیشه حل شد.

6 hours ago – عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان اثرات کوتاه‌مدت در بازارهایی مثل ارز …

خبر فوری-با تبدیل ریال به تومان سایه این تغییر بر اقتصاد چگونه است؟

khabarfoori.com/…/با-تبدیلریالبهتومان-سایه-این…

6 hours ago – اقتصاد > جهان – تغییر واحد پولی از طریق حذف صفر معمولا به بالاتر رفتن کارایی و تسهیل معاملات تجاری کمک می کند و حسابداری چه در سطح ملی و چه …

6 hours ago – با توجه به تصویب هیات دولت مبنی بر کم شدن یک صفر از ارزش پول کشور برخی کارشناسان بر این باورند که این امر در اقتصاد کلان تأثیری …

1 hour ago – رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص تغییر رسمی واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» و برابری هر تومان با 10 ریال، اعلام …

4 hours ago – دولت امروز تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان را تصویب کرد، اگر این موضوع از سوی مجلس هم تائید شود، واحد پول ایران دیگر ریال نخواهد بود و همین، …

تبدیل ریال به تومان

www.azmoon.in/show/76/

برای تبدیل ریال به تومان. ابتدا مبلغ را به تومان بنویسید. مثال: 1000هزار تومان. سپس یک صفر به آن اضافه نمایید. مثال: 10/000 ده هزار ریال معادل 1/000هزارتومان.

مبدل ارز – :: بانک پاسارگاد ::

bpi.ir › اطلاع رساني و محاسباتمحاسباتامور ارزی

درحالتیکه ارز مبدا و مقصد ریال نباشد،‌برای انجام تبدیل دو مرحله زیر انجام خواهد گرفت. … تبدیل مبلغ مبدا به ریال بر اساس نرخ خرید ارز مبدا بانک (در صورتیکه ارز …

هیات دولت ایران در جریان تصویب بخشی از لایحه مربوط به بانک مرکزی جمهوری اسلامی، تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان را تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری های …

مشاوره تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=78685…

با سلاملطفا درباره چگونگی تبدیل ریال به تومان توضیح دهید. … بعد از حذف کردن اولین رقم سمت راست و دسته بندی مجدد، عدد برابر است با 25 هزار و 380 تومان.

5 hours ago – عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان اثرات کوتاه‌مدت در بازارهایی مثل ارز …

آموزش تبدیل ریال به تومان در EDD – فرجاد

farjad.co/…/convert-rials-to-toman-in-easy-digital-do…
Rating: 5 – ‎1 vote

بسیاری از کاربران وردپرسی که از افزونه Easy Digital Downloads استفاده می کنند تمایل دارند که قیمت ها را در سایت خود به تومان نمایش بدهند پیش فرض افزونه edd.

5 hours ago – امروز خبر رسید که براساس تصویب هیات دولت واحد پول ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شده، موضوعی که از نظر کارشناسان جمع‌آوری پول در گردش را …

4 hours ago – ایلنا: دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاش دولت از نظر کارشناسان و کمیسیون اقتصادی در مورد این طرح استفاده می‌کرد و با جسارت بیشتر به …

n \n دولت در حالی با مصوبه خود مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان گام نخست را برای رفورم پولی برداشت که بانک مرکزی پیشتر اعلام کرده بود حذف صفر از …

5.00 AUD = 29.1835 CNY. تاریخ : فقط امروز .تبدیل نرخ بر اساس آخرین نرخ فروش صرافی اِن تو کیش می باشد. مبدل ارز. Copyright 2016 SarafiKish.com . All Rights …

دانلود نرم افزار تبدیل واحد پول به یکدیگر

www.downloadha.com/…/دانلود-نرم-افزار-تبدیل-واح…

قیمت: 45000 تومان … قیمت: 59000 تومان … برچسب ها : تبدیل ارز, تبدیل دلار به یورو, تبدیل واحد پول, تبدیل یورو به دلار, دانلود Currency Converter, دانلود نرم افزار …

تبدیل ریال به تومان در edd – میهن وردپرس

mihanwp.com/tag/تبدیلریالبهتومان-در-edd/

تبدیل ریال به تومان در Easy Digital Downloads ایزی دیجیتال دانلود یک افزونه وردپرسی است که به شما امکان این را می دهد که در سایت خود قابلیت دانلود به ازای …

تبدیل ریال به درام – بابیلون تور ارمنستان

babylon-grp.com/تبدیلریالبه-درام.html

برای محاسبه قیمت درام و تبدیل آن به ریال نیازمند قیمت روز دلار یا ارزی دیگر (یورو، … برای حساب کردن “هر درام چند تومان است” قیمت دلار را در ایران چک کنید به فرض …

تبدیل واحد پول ایران از ریال به تومان

vagnews.ir/search/?q=تبدیل+واحد…ریال+به+تومان

براساس مصوبه امروز هیات دولت ايران، واحد پول ايران، «تومان» و برابر با 10 ريال تعیین شد. هیات دولت، تبديل واحد پول ايران از ريال به تومان را تصویب کرد.

واکنش سیف به تغییر رسمی واحد پول کشور/ آثار تورمی نخواهیم داشت …

khabarfarsi.com/u/29329734Translate this page

موارد تصویب کرد که واحد پول کشور از ریال به تومان تبدیل شود ، چون واحد پول کشور بر اساس قانون سال 1351 ریال و هر یک ریال مساوی 100 دینار است که در حال حاضر در …

Rating: 4 – ‎12 votes

آموزش تبدیل عبارت RIAL به ریال در افزونه فروش فایل easy digital downloads EDD وردپرس. … آرش عزیز آیا می شود از این کد برای تبدیل ریال به تومان استفاده نمود؟

رییس بانک مرکزی: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی جداست

entekhab.ir/…/رییس-بانک-مرکزی-تبدیلریالبهت

15 mins ago – رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص تغییر رسمی واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» و برابری هر تومان با 10 ریال، اعلام …

قربانی بزرگ تبدیل ریال به تومان – ایران جیب – واچ او

watcho.blogsky.com/…/قربانی-بزرگ-تبدیلریال-…

3 hours ago – قربانی بزرگ تبدیل ریال به تومان – ایران جیب – واچ او – ویدئو ها و کلیپ های اینترنتی.

تبدیل ریال به تومان در k2store – رفع مشکلات و سوالات عمومی جوملا 1 …

joomlaforum.ir/…/36134-تبدیلریالبهتومان-در-k2…
6 posts – ‎3 authors

با سلام من در k2store واحد رو تومان قرار دادم. ولی مقدار اصلی قیمت ها در پی لاین بر اساس ریال نشان داده میشه. مثلا من قیمت یک محصول رو 100 تومان قرار دادم و…

مشاهده آرشیو قیمت ارز و تبدیل آنها به ریال امکان تبدیل نرخ روزهای گذشته به ریال. … یوان چین, رینگیت مالزی. لطفا واحد ارزی را انتخاب نمایید. مبلغ به : مبلغ به تومان : …

تبدیل ریال به تومان در Easy Digital Downloads – آریا وردپرس

ariawp.com/تبدیلریالبهتومان-در-edd/

همینطور که اطلاع دارید افزونه edd برای نمایش قیمت محصولات ایران از ریال استفاده می کند برای تبدیل ریال به تومان در Easy Digital Downloads فقط کافیست کد…

2 hours ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رییس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه ک.

Rating: 3 – ‎Review by sadegian

Mar 16, 2016 – برخی ها به دنبال کد تبدیل ریال به تومان در Easy Digital Downloads میگردند تا واحد پول ایران را به توامن تغییر بدهند پس ما نحوه تغییر به تومان.

تبدیل ریال به تومان – – لیمو وردپرس

limoowp.com/tag/تبدیلریالبهتومان/

قیمت : 40000 تومان پیشنمایش اضافه به سبد خرید توضیحات وخرید · تبدیل ریال به تومان در افزونه edd. تبدیل ریال به تومان در افزونه edd. تبدیل ریال به تومان در …

2- تبدیل عدد به حروف (از صفر تا 999 تریلیون یعنی 18 رقم) 3- تبدیل ریال به تومان و برعکس ( هم به عدد و هم به حروف) 4- محاسبه درصد تخفیف. در طراحی و عملکرد این …

ریال ایران – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/ریال_ایران

ریال (به اسپانیایی: real ) واحد پول ایران است و به ۱۰۰ دینار تقسیم می‌شود. …. می‌کنند، مجبورند برای درک قیمتی که به ریال درج شده‌است، آن را به تومان تبدیل کنند.

6 hours ago – تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان تاثیری بر اقتصاد کلان ندارد به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با توجه به اینکه در روز جاری …

تبدیل RIAL به تومان در افزونه EDD وردپرس | نت فیکس

www.netfixed.ir/تبدیل-rial-تومان-افزونه-edd-وردپرس/

تبدیل RIAL به تومان در افزونه EDD وردپرس در این آموزش کوتاه و مفید قصد دارم نحوه تبدیل واحد ریال به تومان در افزونه EDD رو بهتون آموزش بدم.

چاپ اسكناس به ریال، معامله در بازار به تومان

www.hamseda.ir/…/چاپ-اسكناس-بهریال-معامله-در-بازا…

چاپ اسكناس به ریال، معامله در بازار به تومان … بسیاری از آنها در نوشتن یا خواندن صفرها در عملیات‌های بانكی (تبدیل تومان به ریال) یا هنگام مطالعه گزارش‌های اقتصادی در …

نحوه تبدیل دینارعراق به تومان و بالعکس. برای آن دسته از کسانیکه تمایل به استفاده از اطلاعات تبدیل دینارعراق به ريال و بالعکس را دارند، مطالب زیر به حضورتان …

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده پایان داد. …

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با توجه به اینکه در روز جاری لایحه بانک مرکزی مبنی بر تصویب تبدیل واحد پول ملی کشور از ریال به تومان توسط …

Jul 18, 2016 – افزونه در واقع به سایت وردپرسی شما قابلیت فروش فایل ار هر نوعی یا همون دانلود به ازای پرداخت اضافه میکنه به این نحو پس از نصب افزونه و ایجاد …

تبدیل ریال به تومان در مجنتو بایگانی – Developersian | توسعه دهندگان …

developersian.com/tag/تبدیلریالبهتومان-در-مجنتو/

افزودن واحد تومان به مجنتو. مجنتو یکی از CMS های قدرتمند فروشگاهی می‌باشد که افراد علاقه‌مند به آن در حال افزایش چشم‌گیر است . در این مدیریت محتوا به‌صورت …

تبدیل واحد پول usd به تومان

fungood.site/tags/تبدیل-واحد-پول-usd-بهتومان.htmlTranslate this page

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ , 62 بازدید. در سال ۱۳۰۸ ناگهان واحد پول «تومان» کنار … (تبدیل تومان به ریال … aud cad chf cny eur gbp inr jpy krw .

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده پایان داد. طبق آنچه …

20 mins ago – پول نیوز – رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص تغییر رسمی واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» و برابری هر تومان با 10 …

1 hour ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

تبدیل ریال به تومان – PicoFile.com

s1.picofile.com/file/…/تبدیل_ریال_به_تومان.rar.html

تبدیل ریال به تومان.rar. حجم فایل, 345 KB. تعداد دانلود, 11529. تاریخ انتشار, 1392/09/05 10:30 PM. تاریخ آخرین دانلود, 1395/09/15 11:14 PM. توضیحات, وبلاگ …

نرخ ارز افغانی – تبدیل

converter-fa.kingconv.com › > currency

تبدیل نرخ ارز. مبلغ : از. Afghanistan – ….. علامت گذاری به عنوان تبدیل, AFN / BAM, 0.027. دلار باربادوس …. عربستان دو میلیون ریال, AFN / SAR, 0.056. دلار سلیمان …

سیف: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی جداست – – وب نگین

webnegin.ir/…/سیف-تبدیلریالبهتومان-از-حذف-ص…

1 hour ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

5 posts – ‎3 authors

من میخوام توی یه فایلم بحتی ریال از تومن استفاده کنم به این صورت که اغداد رند بصورت رتد توشته … واعدادی که ریال دارن به اینصورت باشن بجای ۱۶۸۹ ریال بنویسیم ۱۶۸.۹ یعنی ۱۶۸تومن ممیز۹ … پس ناچارید تبدیل کنید به تومان و از طریق تقسیم.

تبدیل روبل به ریال قیمت دلار یا یورو به ریال (مثلا ۳۵۰۰ تومان) را بر نرخ مربوطه بالا تقسیم کنید، قیمت هر روبل به تومان به دست می‌آید. مقایسه نرخ های برابری روبل …

سیف: تبدیل ریال به تومان از حذف صفر از پول ملی جداست

jadidtarinha.net/…/سیف+تبدیل+ریال+به+تومان+از+ح…

55 mins ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

هر 1000 درام معادل تقریبا 6000 ریال ایران است.سکه های ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ … فرمول حساب تبدیل درام به تومان ودلار البته سرانگشتی ها. پول ارمنستان درام ضرب در …

36 mins ago – شفقنا- به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های …

45 mins ago – رئیس کل بانک مرکزی به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان توضیحاتی ارائه و به شائبه‌های ایجاد شده پایان …

50 mins ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

رییس بانک مرکزی: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی …

shabfa.ir/رییس-بانک-مرکزی-تبدیلریالبهتومان

57 mins ago – رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص تغییر رسمی واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» و برابری هر تومان با 10 ریال، اعلام …

تبدیل واحد پولی به تومان شوک کوتاه‌مدت دارد – دنیای بانک

donyayebank.ir/…/تبدیل-واحد-پولی-بهتومان-شوک-…

4 hours ago – دنیای بانک: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان اثرات کوتاه‌مدت در …

2 hours ago – مشکل تبدیل ریال به تومان با تصمیم هیات وزیران درباره تغییر واحد پول ایران برای همیشه حل شد مشکل تبدیل ریال به تومان با تصمیم هیات وزیران…

… عضو شتاب می توانید از طریق درگاه آنلاین بانکی تهران پرداخت، ریال بپردازید و موجودی حساب کاربری خود در سایت TehranPayment را به دلار تبدیل نمایید و از این طریق سفارش های خود را به انجام رسانید. … قیمت دلار پرداخت آنلاین: 3,920 تومان

واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» تبدیل شد – .:TSENEWS …

tsenews.com/واحد-پول-ایران-از-ریالبهتومان-تبد/

واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» تبدیل شد · خبرهای مرتبط · آخرین قیمت ها از دلار و سکه در بازار آزاد · عضو کمیسیون اقتصادی: تصمیم حذف یک صفر شجاعانه نیست …

تبدیل ریال به تومان در Easy Digital Downloads | بیست اسکریپت

www.20script.ir/تبدیلریالبهتومان-در-easy-digital…

Oct 26, 2014 – امروز سعی داریم نحوه تبدیل ریال به تومان در easy digital downloads و همچنین حذف علامت ممیز از قیمت محصولات در ووکامرس را به شما بیست …

سیف: تبدیل ریال به تومان از حذف صفر از پول ملی جداست – نیوزام

www.newsum.ir/…/سیف-تبدیلریالبهتومان-از-حذ…

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده پایان داد.

معرفی چند صرافی تبدیل بیتکوین به ریال

bitcohelp.rozblog.com/…/معرفی+چند+صرافی+تبدی

برچسب ها : معرفی چند صرافی تبدیل بیتکوین به ریال,ریال,تومن,چینج,change,سایت,معرفی,بیت,کوین,بیت کوین,سکه,الکترونیکی,دیجیتال,پول,کسب درآمد …

واحد پول ایرانیان اینگونه به ریال تبدیل شد + عکس – فردا

www.fardanews.com/…/واحد-پول-ایرانیان-اینگونه-به

پس از چند روز که از عرضه اسکناس های جدید گذشت، چند روز مانده به عید توزیع اسکناس های جدید به یکباره متوقف شد. این امر نگرانی های زیادی را در میان عامه مردم به وجود …

تبدیل واحد $ به ریال – Gravity Forms فارسی

https://gravityforms.ir › انجمن‌هاپرسش و پاسخ

… را مطالعه بفرمایید. تبدیل واحد $ به ریال ارسال شده در: پرسش و پاسخ آوا. … میرید به فرم ها >> تنظیمات و واحد پولی ریال یا تومان رو ست میکنید ! آوام در: جمعه ۸ آبان …

مشکل تبدیل ریال به تومان، با تصمیم هیات وزیران درباره تغییر واحد پول ایران برای همیشه حل شد.

تبدیل تومان به ریال انلاین – لینک گردی

farsweekly.ir/news/تبدیلتومانبهریال-انلاین

نحوه محاسبه ( به جزء ریال) درحالتیکه ارز مبدا و مقصد ریال نباشد،‌برای انجام تبدیل دو …

دانلود رایگان برنامه تبدیل واحد های پول برای اندروید | اندروید

androidiha.net/…/دانلود-رایگان-برنامه-تبدیل-واحد-های…

Easy Currency Converter Pro راه حلی ساده و مفید برای تبدیل واحد های پولی کشورهای گوناگون به یکدیگر است. 180 واحد پول کشورهای مختلف به همراه 4 فلز رایج، نرخ …

برچسب خورده: تبدیل ریال به تومان. حذف یک صفر از پول ملی ایران به تصویب هیات وزیران رسید. هیات وزیران در جلسه امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ حذف یک صفر از پول …

۱, بانک ملی, ۴۷۴ ریال ۱ روپیه هند, /- … ۴, بانک پارسیان, ۴۷۲ ریال ۱ روپیه هند, /- … علل التهاب چند روز اخیر در بازار ارز به یک پرسش عمومی تبدیل شده است که پاسخ ساده … امروز سه‌شنبه (٩ آذر ٩٥) نرخ دلار در بازار آزاد ظاهرا مرز ٣٩٠٠ تومان را پشت سر گذاشت.

تبدیل ریال به تومان در Easy digital downloads | مرجع دانلود اسکریپت

www.onescript.ir/…/تبدیلریالبهتومان-در-easy-dig…

فرم حرفه ای ورود به وبسایت Pass … فرم ورود به وبسایت بسیار زیبا با قابلیت تشخیص مقدار . … تبدیل ریال به تومان در Easy digital downloads. تبلیغات در وان …

چگونه پول خود را از سایت دریافت کنم؟ کمترین مقدار برای نقد کردن پول شما 2000 تومان برای بار اول و 3000 تومان برای بار دوم و 5000 تومان برای بار سوم و از بار چهارم …

4 hours ago – دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد طرح اخیر دولت مبنی بر تغییر واحد پول کشور از ریال …

آموزش تبدیل ریال به تومان در EDD بسیاری از کاربران وردپرسی که از افزونه Easy Digital Downloads استفاده می کنند تمایل دارند که قیمت ها را در سایت خود به توم.

آیا تبدیل واحد پول ایران از ریال به تومان واقعیت دارد؟- نیومیهن

newmihan.ir/آیا-تبدیل-واحد-پول-ایران-از-ریالبهتوم

27 mins ago – به اعتقاد پازوکی، در شرایطی هم که تبدیل واحد پول از ریال به تومان در … ایا ترامپ به دنبال مذاکره و توافق با ایران بر سر سوریه است؟ …. تمام حقوق …

تبدیل ریال به درام | ایرانیان ارمنستان

www.armeniacis.com/knowledge/تبدیلریالبه-درام

Nov 14, 2015 – ۳۵۰۰ (قیمت دلار در ایران) تقسیم بر ۴۷۲ (قیمت دلار در ارمنستان) = ۷.۴ قیمت هر درام ۷.۴ تومان است. ۱۰۰۰ درام = ۷۴۰۰ تومان.

تبعات تغییر واحد پول ملی,مزیت ها و معایب تغییر واحد پول ملی ایران ,تبدیل واحد پولی به تومان شوک کوتاه مدت دارد ,تبعات تغییر واحد پول ملی ایران چیست؟, …

رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص تغییر رسمی واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» و برابری هر تومان با 10 ریال، اعلام کرد: این تغییر، …

ارزش عجیب واحد پول افغانی در مقابل ریال ایران! – پارسینه

www.parsine.com/…/ارزش-عجیب-واحد-پول-افغانی-در-…

واحد پول ما ريال است چرا به تومان نوشتيد؟ …. ببینید کشوری که قابلیّت تبدیل خام به فرا خام رو داشته باشه اگه ارزش پولش پایین … ۵۰هزار افغانی چند میشه به تومان.

Nov 6, 2016 – برنامه ای برای تبدیل ریال به تومان و برعکسبا قابلیت نوشتن به حروف عدد وارد شدهکاربرد جهت نوشتن مبلغ به صورت حروف به روی چک یا فیش جهت …

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی.

قربانی بزرگ تبدیل ریال به تومان – فیلم – نشرنامه

www.nashrname.ir/…/detail?…تبدیل+ریال+به+تومان

2 hours ago – مشکل تبدیل ریال به تومان، با تصمیم هیات وزیران درباره تغییر واحد پول ایران برای همیشه حل شد.

2 hours ago – n \n دولت در حالی با مصوبه خود مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان گام نخست را برای رفورم پولی برداشت که بانک مرکزی پیشتر اعلام …

به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده پایان داد. طبق آنچه …

قربانی بزرگ تبدیل ریال به تومان – فیلم – لیست اخبار

newslist.ir › اخباراقتصادیایران جیب

2 hours ago – مشکل تبدیل ریال به تومان با تصمیم هیات وزیران درباره تغییر واحد پول ایران برای همیشه حل شد.

تبدیل ریال به تومان در افزونه edd | وردپرس فارسی – روکش

rokesh.ir › موضوع‌هاوردپرسافزونه ها

Jan 11, 2016 – چطور میشه در افزونه edd ریال را به تومان تبدیل کرد ؟ … یکی از برنامه نویس های ایرانی ساخته شده بود که متاسفانه دیگه به این راحتی پیدا نمیشه.

سیف: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی جداست – پویش24 …

poyesh24.ir/…/سیف-تبدیلریالبهتومان-از-حذف-ص…

1 hour ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

ماشین حساب ارزی سرویس معمولی – صرافی پارسا

www.sarafiparsa.com/currency…/currency-converter/

ماشین حساب ارزی برای تبدیل نرخ ارز به تومان و بالعکس ویژه سرویس معمولی.

تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان تاثیری بر اقتصاد … – میهن صنعت

mihansanat.com/…/تبدیل-واحد-پول-ملی-از-ریالبهت

26 mins ago – به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با توجه به اینکه در روز جاری لایحه بانک مرکزی مبنی بر تصویب تبدیل واحد پول ملی کشور از ریال …

پایگاه خبری راه نو – تبدیل «ریال» به«تومان» از حذف صفر جداست

rahenonews.com/…/تبدیلریالتومان-حذف-صفر-جدا…

57 mins ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

تبدیل تومان به ریال | گوگل پیامکی همراه اول 20370

www.20370.ir/Default.aspx?…تبدیل_تومان_به_ریال

search results تبدیل ریال به تومان azmoon.in/show/76/ translate this page برای تبدیل ریال به تومان. ابتدا مبلغ را به تومان بنویسید. مثال: 1000هزار تومان.

Jul 14, 2013 – 10 posts – ‎6 authors

یعنی هر پاپ آپ 1 تومان من میخوام به 15 ریال افزایش بدم اما نمیشه اینارو هم امتحان کردم: 1.5 1،5 1/5 1,5 هیچکدوم نشد پشتیبانشونم که بلد نیست

بيش از يک ميليارد ريال کفش قاچاق کشف شد … جریمه چهار میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا اجرایی شد … فرمول حساب تبدیل درام به تومان ودلار البته سرانگشتی ها

آموزش مدیریت واحد های پول (ارز) در پرستا شاپ – پرستا استور

https://www.prestastore.ir › بلاگآموزشپرستاشاپ

Oct 19, 2015 – در کشور ما با توجه به وجود دو واحد پولی رایج ریال و تومان که ریال واحد رسمی و تومان واحد عمومی و عامه … این فیلد بیانگر تبدیل ارز ها به یکدیگر است.

پاورپوینت ریال به تومان. پاورپوینت تبدیل ریال به تومان. منبع : سوم دبستان سیدرضی. تاريخ : دوشنبه پنجم بهمن ۱۳۹۴ | 15:11 | نویسنده : سیدجوادتزرقی | آرشیو …

[unable to retrieve full-text content]به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به …

سیف: تبدیل “ریال” به “تومان” از حذف صفر از پول ملی جداست

bakhabarshoo.com/…/سیف-تبدیلریالبهتومان-از-…

1 hour ago – به دنبال مصوبه امروز هیات دولت مبنی بر تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و به شائبه‌های ایجاد شده …

دریافت برابری ارزها در مقابل ریال از طریق سایت بانک مرکزی

www.cbi.ir › خبرها و رویدادهاخبرها › 1393

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،این بانک طی نامه ای به معاونت حقوقی قوه قضائیه اعلام نمود: با توجه به صدور نامه های مربوط به تبدیل درآمد ماهیانه …

GEL/IRR, تبدیل گرجستان لاری (GEL) و ریال ایران (IRR). نرخ ارز است تا به روز 02.12.2016 12:45.

5 hours ago – به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با توجه به اینکه در روز جاری لایحه بانک مرکزی مبنی بر تصویب تبدیل واحد پول ملی کشور از

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *