خانه / طلسم و سحر و جادو و افسون / آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟

آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . در ادامه مطلب درباره سحر و جادو وطلسم شدن پیامبر (ص) توسط مرد یهودی اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد .

آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟
آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟

آیا ماجرای سحر و جادو کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟,سحر شدن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی,طلسم و جادو شدن پیامبر (ص) به وسیله مرد یهودی,آیا سحر جادو طلسم شدن پیامبر (ص) توسط مرد یهودی حقیقت دارد؟,ماجرا و داستان طلسم و جادو شدن پیامبر (ص) توسط مرد یهودی

آیا ماجرای سحر و جادو و طلسم کردن پیامبر (ص) توسط مردی یهودی واقعیت دارد؟

تهمت زنی ها و برچسب زدن های وهابیت تنها به شیعه و اهل سنت محدود نمی شود بلکه آنها بی شرمی را به جایی رسانده اند که نسبت های ناروا همچون مسحور شدن به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) می دهند؛ از این رو در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلیرضا حسینی، کارشناس کلام و دکترای حقوق به این موضوع پردا خته ایم. گفتگوی ما با مولف کتاب های “سنت در اوج غربت” و “گامی به سوی اتحاد” از نظرتان می گذرد:
 
به ظاهر در عقاید وهابیت مسائلی وجود دارد که بازگشت به دوران جاهلیت را می توان با واکاوی این عقیده ها بوضوح دید؛ تا چه اندازه این فرضیه درست و صحیح است؟

امروز وهابیت در عالم اسلام با برنامه های تکفیری که دارند، مشکلاتی را به وجود آورده اند که دقیقا می توان گفت آن خصوصیاتی که در مشرکین جاهلیت وجود داشته در اینها نیز وجود دارد که مهم ترین آنها سه چیز است؛ نخست مساله شرک، دوم توهین به مقام شامخ پیامبر(صلی الله علیه وآله) و سوم ایجاد ناامنی برای مسلمانان اعم از شکنجه کردن به قتل رساندن، تاراج اموال و … .

این سه خصوصیت مهم ترین ویژگی وهابیت امروز است که با پشتیبانی استکبار جهانی گوی سبقت را از مشرکان زمان جاهلیت ربوده اند. آنها درباره خدا نیز اعتقاداتی دارند که از نظر مسلمانان مردود است مانند قائل شدن جسم برای خدا؛ در واقع بت وهابیت، بت وهمی است که از خدا در ذهن ساخته اند و دست و پا و چشم و مو و … دارد؛ البته سخن در خصوص این مطلب فرصت دیگری را می طلبد.

اما آنچه مورد بحث ما است، بحث توهین وهابیت به ساحت پیامبر (صلی الله علیه وآله) است. یکی از حربه های مشرکین زمان جاهلیت و همچنین کفار در مقابل انبیاء این بود که پیامبران را مجنون بخوانند و این را در میان مردم ترویج کنند. وهابیت نیز امروز با استشهاد به روایات ساختگی به این مساله دامن می زند و به پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) نسبت مسحور شدن می دهد.

لطفا شاهد مثالی در این خصوص ذکر بفرمایید.

روایاتی در این باب وجود دارد که به طور قطع به دست منافقان و مشرکان جعل شده و به نزدیکان پیامبر (صلی الله علیه وآله) از جمله همسران نسبت داده شده است در صورتی که این گونه نیست و آنها سوء استفاده کرده اند؛ به طور مثال در صحیح بخاری، جلد دوم، صفحه 534 کتاب الجزیه باب 869 حدیث 1342 از قول عایشه روایت شده است: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) سحر شد به گونه ای که تصور می کرد کاری را انجام داده و حال آن که انجام نداده بود.

یا از قول زید ابن ارقم در سنن نسائی جلد هفتم صفحه 113 روایت شده است: مردی از یهود پیامبر(صلی الله علیه وآله) را سحر کرد. پیامبر(صلی الله علیه وآله) چند روز رنج می بردند از این مسحور شدن. جبرئیل نازل شد و و به ایشان گفت: مردی از یهود شما را سحر کرد و برای شما گره ای زده است در فلان جا… .

این نسبت هایی که مشرکان و منافقان و پس از آن وهابیت به پیامبر (صلی الله علیه وآله) می دهند، ظلم بزرگی به ایشان است که در قرآن کریم از جمله آیه 47 سوره اسراء نیر بدان اشاره شده است: “نَحنُ اعلمُ بما یستمعونَ به اذ یستمعونَ الیکَ وَ اذهُم نَجوی اذ یقولُ الظّالموُنَ ان تتّبعون الا رَجُلا ً مَسحُورا ً؛ چون به سخنان تو گوش می دهند، ما بهتر می دانیم چرا گوش می دهند و چون با هم نجوا می کنند (چه می گویند) آنگاه که ستمگران می گویند: شما جز از مردی افسون شده پیروی نمی کنید. “

یا در آیه 8 سوره فرقان:” أَوْ یُلْقى‏ إِلَیْهِ کَنْزٌ أَوْ تَکُونُ لَهُ جَنَّةٌ یَأْکُلُ مِنْها وَ قالَ الظَّالِمُونَ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلاَّ رَجُلاً مَسْحُوراً؛ یا چرا گنجی به سوی او (از آسمان ) افکنده نمی شود، یا باغی برای او نمی باشد که از آن مصرف کند؟! و این ستمکاران (به مردم) گفتند: شما جز مردی جادو شده را پیروی نمی کنید.”

جدای از مسحور بودن، آیا وهابیت نسبت های دیگری نیز به پیامبر (صلی الله علیه وآله) داده اند که ریشه جهالت را در عقاید آنها به نمایش بگذارد؟

بله، در این خصوص هتک حرمت های بسیاری به ساحت پیامبر (صلی الله علیه وآله) وجود دارد که بیان آن فرصت دیگری می طلبد اما مسلم است شان پیامبر (صلی الله علیه وآله) اجل از آن است که مورد سحر واقع شود؛ چگونه ممکن است پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) را سحر کنند که اعتبار کلام ایشان به واسطه سحر ساقط می شود! یا به طور مثال مرض پیسی و خوره و … اگر چه اینها عیب واقعی نیست اما از نظر عرف ناپسند است و خداوند متعال پیامبرانش را به این امراضی که از نظر عرف مورد متنفر است، مبتلا نمی کند. وهابی ها به دنبال منافقانی که روایتی توهین آمیز نسبت به پیامبر (صلی الله علیه وآله) ساخته اند بر شخصیت ایشان هتک می کنند و نسبت هایی ناروا را به پیامبر (صلی الله علیه وآله) می دهند در حالی که شخصیت آن بزرگوار را خداوند در قرآن اینچنین ستوده است:” وَ اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ”(آیه 7 سوره قلم) و از هر گونه نسبت ناروا به دور است.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *