خانه / استخاره / روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟

روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . در ادامه مطلب روش صحیح و درست استخاره گرفتن با تسبیح و قرآن + زمان و وقت مناسب برای گرفتن استخاره با قرآن و تسبیح را مشاهده خواهید کرد .

روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟
روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟

روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟,روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح,چگونه میتوان با قرآن و تسبیح استخاره خوب باز کرد؟,زمان و وقت مناسب برای گرفتن استخاره با قرآن و تسبیح,استخاره با قرآن و تسبیح چگونه است؟

روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح چگونه است و چه زمانی برای استخاره بهتر است؟

روش استخاره با قرآن و تسبیح چگونه است؟ چه زمانی برای استخاره گرفتن بهتر است؟استخاره به تسبیح و قرآن صحیح است و هر کس خودش می تواند استخاره کند.

 

استخاره با تسبیح:

(روش اول)

استخاره با تسبیح که آقا امام زمان عج به مرحوم آیت الله مرعشی تعلیم فرموده اند عبارت است از:

. در رابطه با استخاره سخن به میان آمد. سید عرب ‏فرمود:

اى سید با تسبیح به چه نحو استخاره مى‏كنى؟

گفتم: سه مرتبه صلوات مى‏فرستم و سه مرتبه‏ مى‏گویم: «استخیر الله برحمتة خیرة فى عافیة‏» پس‏ قبضه‏اى از تسبیح را گرفته مى‏شمارم، اگر دو تا بماند بد است و اگر یكى ماند خوب است.

فرمود: این استخاره،دنباله ای دارد كه به ‏شما نرسیده و آن این است كه هرگاه یكى باقى ماند فورا حكم به خوبى استخاره ندهید بلكه دوباره ‏بر ترك عمل، استخاره كنید اگر زوج آمد كشف مى‏ شود استخاره اول خوب است اما اگر یكى آمد كشف مى ‏شود كه استخاره اول میانه است.

 

 

استخاره با تسبیح:

(روش دوم)

از مرحوم شیخ بهایی نقل شده که گفت: از اساتیدمان شنیدیم که شفاهاً از حضرت حجت ـ عجل الله فرجه الشریف ـ نقل شده که استخاره با تسبیح چنین است: تسبیح را به دست گیر و سه بار بر محمد و آل او صلوات فرست و سپس یک مشت از تسبیح جدا کن و دو دانه دو دانه بشمار. اگر در انتها یکی ماند، آن کار را انجام ده و اگر دو تا ماند انجام مده.

 

استخاره با قرآن:

از حضرت رسول(ص) روایت شده که چون به قرآن استخاره کنی، سه بار قل هو الله احد بخوان و سه بار بر محمّد و آل او صلوات فرست و سپس بگو: “اللّهم تفألّت بکتابک و توکّلت علیک فارنی من کتابک ما هو مکتوب من سرّک المکنو]ن فی غیبک” آن گاه قرآن را می‌گشایی و مطلب خود را در سطر اول صفحه دست راست می بینی.(1) البته کسی با قرآن استخاره می کند، باید معنی قرآن را بلد باشد و آیات را بفهمد تا مطلبش را از قرآن استفاده کند.

 

مرحوم شیخ عباس قمی درحاشیه مفاتیح الجنان گفته بنا به مشهور ساعاتی از ایام هفته برای استخاره با قرآن خوب است، گر چه در این باره حدیثی ازاهل بیت(ع) یافت نشده است: روز شنبه تا وقت ناهار و پس از ظهر تا عصر . روز یکشنبه از صبح تا ظهر و از عصر تا مغرب. روز دوشنبه از صبح تا طلوع آفتاب، و پس از ناهار تا ظهر، و از عصر تا وقت عشا. روز سه‌شنبه از وقت ناهار تا ظهر، و پس از عصر تا وقت نماز عشا. روز چهارشنبه از صبح تا ظهر و پس از عصر تا وقت عشا. روز پنج‌شنبه از صبح تا طلوع آفتاب و پس از ظهرتا نماز عشا روز جمعه از صبح تا طلوع آفتاب و بعد از ظهر تا عصر.(2)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *