خانه / استخاره / آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری

آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری را برای شما عزیزان قرار دادیم . در کشور ما متاسفانه مد شده که مردم برای آگاهی و اطلاع از آینده و سرنوشت کاری که میخواهند انجام بدهند استخاره میگیرند تا بفهمند سرنوشت آن کار خوب خواهد بود یا بد ! استخاره گرفتن آیا حقیقت دارد و یا خرافات است ؟ در ادامه مطلب درباره استخاره مطالب بیشتری را خواهید دید .

آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری
آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری

آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری,گرفتن استخاره برای آگاهی از خوب یا بد بودن کار,استخاره گرفتن,آیا گرفتن اسخاره حقیقت دارد یا خرافات است؟,استخاره خرافه است یا واقعیت دارد؟,همه چیز درباره استخاره گرفتن,آینده نگری با استخاره گرفتن,اطلاع و آگاهی از سرنوشت کار و آینده کار با گرفتن استخاره

آیا استخاره گرفتن حقیقت دارد یا خرافات است؟ آینده نگری و آگاهی از سرنوشت کاری

یکی از کار هایی که امروزه مردم در کار های مختلف به آن متوصل می شوند،استخاره است.

آنچه در رفتار و گفتار مردم به چشم می آید،این است که با استخاره می خواهند آینده نگری کنند و از سرنوشت کاری که می خواهند انجام دهند با خبر شوند.

به نظر می آید بیشتر مردمی به استخاره گرایش پیدا می کنند که اهل مشورت کردن،فکرکردن و تحقیق بررسی نیستند. این گروه سعی می کند با حجاب قرار دادن کتاب آسمانی و گرایش به استخاره از زیر بار مسوولیت ها شانه خالی کنند.این برخورد با قرآن و گرایش به این حرکت در حالی انجام می شود که ما در قرآن با آیاتی برخورد می کنیم که ما را به مشورت و فکر کردن و استفاده از عقل دعوت می کنند.نکته قابل توجه دیگر در این زمینه این است در هیچ کجا شاهده نبوده ایم که انسان های بزرگ به جای فکر کردن و اندیشیدن به استخاره پناه ببرند.

امروز به جای آنکه ما قرآن و کتاب های مقدس را برای هدایت و راهنمایی مورد استفاده قرار دهیم،با آن ها به شکلی ابزار همانند لوازم جادوگری و یا تذئینی برخورد می کنیم.

به راستی قدر و منذلت قرآن که کتابی آسمانی و نجات د هنده جاهل ترین مردم زمین بوده است،تا این اندازه پایین آمده که آن را در اندازه ای کوچک و به شکل کتاب های بازاری منتشر و به عنوان کتابی که می توان با آن آینده خود را پیشگویی کرد فروخت!؟

متاسفانه عده ای قرآن را به یک وسیله تجارت و همان طور که گفته شده ابزار جادوگری تبدیل کرده اند که هر کسی می تواند با آن سرنوشت را مشخص کند! این صفت در حالی به قرآن داده که هیچ آیه و یا حدیثی دیده نشده است که بگوید:«قرآن کتاب استخاره است».

دیروز قرآن را تنها برای مردگان و اموات می خواندند و امروز می خواهند بگویند قرآن بهترین وسیله برای پی بردن به آینده است. می خواهند دختر شوهر بدهند، پیش از تحقیق و برسی استخاره می کنند!می خوا هند تجارت کنند ،استخاره می کنند. به گفته دوستی ، این روزها دزد ها هم برای رفتن به دزی استخاره می کنند!

این تفکر غلط نه تنها در بین عوام که در قشر تحصیل کرده هم را یج شده است.

به جای توکل به خدا و بررسی درست شرایط،برای هر چیز و هر کس استخاره می کنیم و نام این حرکت خود را احترام گذاشتن به قرآن و خدا،اسم گذاشته ایم .

علامه طباطبا ییانسان وقتی بخواهد به کاری دست بزند ناچار است زیر و روی آن کار را بررسی نموده و تا آنجا که می تواند فکر خود را که غریزه و مو هبتی است خدا دادی بکار بیندازد و چنان چه از این راه نتواست صلاح خود را در آن کار تشخیص دهد نا گزیر باید از دیگران کمک فکری گرفته و تصمیم خود را با کسانی که صلاحیت مشورت و قوه تشخیص صلاح از فساد را دارند در میان بگذارند،تا با کمک فکر آنها خیر خود را در انجام دادن و ترک آن کار تشخیص دهد،و اگر از این راه هم چیزی دست گیرش نشد چاره ای جز اینکه متوسل به خدای خود شده و خیر خود را از او مسئلت نماید ندارد.
:

متاسفانه یکی ا زچیزهایی که به دین و اندیشه صدمه زده و می زند برداشت های سر خود از مسایل و سخنان آسمانی است. انسان های سود جو و تن پرور از تمام مطالب همیشه آن قسمتی که راحتر و به نفع آنهاست را مطرح می کنند و یا به سود خود تغییر می دهند.

در حقیقت،ما«مسائل را آن طور که هست نمی بینیم ،آن طور که دوست داریم باشد می بینیم»آن وقت اگر مشکلی پیش بیاید به گردن خدا می اندازیم.

استخاره چیست؟

استخاره در اصطلاح دینی،یعنی در خواست خیر و خوبی از خدا.

یعنی با انجام کاری که معمولا نماز و دعا* است از خدا می خواهیم که راه بهتر را برای ما مشخص کند و ما را به خیر برساند. .

«علاوه بر نماز استخاره و دعا،به روش های خاصی نیز در این مورد اشاره شده که گاه سندیت آنها مورد بحث و تامل است» (دایرة المعارف بزرگ اسلامی)استخاره به قرآن از آن جمله است.

زنده یاد “علامه طباطبا یی” در مورد استخاره به قرآن می گوید:«حقیقت امر این است که انسان وقتی بخواهد به کاری دست بزند ناچار است زیر و روی آن کار را بررسی نموده و تا آنجا که می تواند فکر خود را که غریزه و مو هبتی است خدا دادی بکار بیندازد و چنان چه از این راه نتواست صلاح خود را در آن کار تشخیص دهد نا گزیر باید از دیگران کمک فکری گرفته و تصمیم خود را با کسانی که صلاحیت مشورت و قوه تشخیص صلاح از فساد را دارند در میان بگذارند،تا با کمک فکر آنها خیر خود را در انجام دادن و ترک آن کار تشخیص دهد،و اگر از این راه هم چیزی دست گیرش نشد چاره ای جز اینکه متوسل به خدای خود شده و خیر خود را از او مسئلت نماید ندارد.

و این همان استخاره است و آینده صاحب استخاره از خیر و شر عینا مانند آینده کسی است که استخاره نکرده؛و کار خود را با فکر و مشورت انجام داده است»( ترجمه تفسیرالمیزان ،سیدمحمّدباقر موسوی همدانی ج 11ص207باتلخیص).

پس،باید گفت:استخاره توکل کردن به خداوند و تلاش و تحقیق بیشتر است؛ نه اینکه پیش از هر کاری با زمزمه کردن یک سوره و باز کردن قرآن و معنا کردن آیه ی نخست یا پایان تصمیم گیری کنیم! قرآن هم کتابی مقدس و کار کرد آن فراتر از این گونه نگاه هاست،
استخاره به معنای طلب خیر است؛ یعنی انسان از خداوند بخواهد که او را به نیکی و خیر برساند. کلمة استخاره بعد ها به تفأل بر قرآن و انجام با تسبیح یا به نحو دیگر (استخاره ذات الرقاع) مصطلح شده است. مردم از استخاره عمل تفأل را می فهمند و متأسفانه بسیاری از ایشان نمی دانند که استخاره چیست و در چه مواقعی می بایست استخاره کرد! آیا اگر حکم استخاره خوب یا بد آمد، این حکم الزام آور است یا خیر؟ یعنی اگر کسی علیه نتیجة استخاره عمل کرد باید منتظر عواقب آن باشد یا آن که عواقبی در پی نخواهد داشت؟
خداوند انسان را عاقل آفرید که با کمک عقل بتواند از گمراهی و ظلمت نجات پیدا کند. عقل در تمام ابعاد زندگی چون چراغ هدایتی است که نورافشانی کرده و جهالت را از بین می برد.
بنابراین می بایست در هنگام تصمیم بر هر کاری ابتدا عقل خود را حاکم کرده و از آن نظر بخواهد، مثلاً برای ازدواج، عقل می گوید: فردی را برای همسری برگزین که دارای اصالت خانوادگی بوده و از اخلاق و ایمان برخوردار باشد.
فهم این موضوع همگانی است. کیست که نداند؟ پس اگر پسری عاشق دختری شد یا بر عکس و این عشق او را کور کرد و عقل فراموش شد، پس از آن که عطش عشق فرو نشست، دیگر جلوه ای از عقلانیت دراین زندگی دیده نمی شود و زندگی دستخوش حوادث و پیامدهای ناگوار خواهد شد. استخاره همیشه بعد از تحقیق و استشاره (مشورت) است. حال اگر بعد از مشورت نیز عقل راه به جایی نبرد و هنوز زاویه هایی وجود دارد که ناشناخته مانده است، در این صورت برای اطمینان خاطر و نجات از سردرگمی، به شخص عالمی مراجعه کرده و از او می خواهند که به قرآن تفأل زند تا با راهنمایی این کتاب آسمانی، از حیرت و اضطراب بیرون آید.
مشورت نیز می تواند تأثیر بسیاری در رفع اضطراب و شک بگذارد. قرآن می فرماید: «و شاور هم فی الأمر؛ ای پیامبر! در کارها با آنان مشورت کن».()
بنابراین استخاره در امر ازدواج همواره باید بعد از تحقیق و تفحص از اخلاق و تدین طرف مقابل و پس از مشورت با کسانی که صاحب نظر در این مسائل هستند، صورت بگیرد. بدیهی است اگر عقل و مشورت، شخص را مورد تأیید قرار داد، نیازی به استخاره نیست،
پس از تحقیق و مشورت اگر نیاز به استخاره شد، یک نوبت بیشتر نباید استخاره کرد. با توجه به آنچه نوشته اید که «تحقیق کردم، دیدم هیچ مشکلی وجود ندارد» بنابراین نیازی به استخاره نیست و باید بر خدا توکّل کنید و اقدام نمایید. با دادن صدقه و توکّل بر خدا، بر خلاف استخاره عمل کردن به خواست خدا مشکلی به وجود نمی آورد

 

آيا ديدن سرنوشت و فال آينده خود • کلیات قرآن • انجمن دلیجان آدینه …

www.delijanadineh.ir/Forum/forum…/topic-t7020.htm…

آيا ديدن سرنوشت و فال آينده خود، به وسيله قرآن كريم‌، امكان‌پذير است‌؟ … مي‌شود، ولي تفأّل و استخاره به قرآن كريم‌، به منظور رفع سرگرداني در مقام عمل و مشاوره از آيات‌، به …

Aug 10, 2016 – واما اینده این نقشه شوم با سقوط اپاچی صهیونیست وکنده شدن دم …. نیمه اول2016 بر جهان چه خواهد گذشت ، نیمه اول 2016نیمه سرنوشت کشورها ، نیمه دوم …

استخاره با قرآن – بیتوته

www.beytoote.com/fun/astronomy/seekingquran.html

در اين گونه موارد، دستور استخاره داده شده است كه انسان طبق آداب ساده اى با خداوند بزرگ – به وسيله … گاه انسان براى كارى استخاره مى كند و مطابق آن، به سوى آن كار مى رود و ظاهراً نتيجه اى نمى گيرد؛ امّا ….. فال سرنوشت … پیش‌بینی نرخ دلار در روزهای آینده …

استخاره,استخاره آنلاین,استخاره اینترنتی,استخاره آنلاین با قرآن,استخاره با قرآن مجید. بسم الله الرحمن الرحیم استخاره آنلاین با قرآن مجید سه بار سوره ي اخلاص (قل هو …

پیش بینی آینده با حروف ابجد کبیر – که

www.irannaz.com/predict-the-future-with-great-abjad….

هر موقع خواستید حساب کنيد که آيا آقاي (… ) زاده (…) با خانوم (…) زاده (…) مي توانند ازدواج کنند يا نه؟ آيا ستاره اين دو نفر با هم جفت هست يا نه؟ و در آينده تا آخر با هم …

Jul 9, 2014 – 5 posts – ‎5 authors

وقتی شوهرم اومد خاستگاریم استخاره کردیم بد اومد منم خودمو اماده جواب نه کرده … نکنه یه اتفاق بد تو آینده زندگیم بیافته یه زمان که واسه هر اقدامی دیر شه. … تابتونی براساس عقل وتجربه سرنوشتت تعیین کنی بری با استخاره سرنوشت …

چگونه ممکن است انسان مقدّرات و سرنوشت خود را به دست استخاره بسپارد؟ … فال گیری با قرآن (اطّلاع از آینده شخص یا عمل) جایز نیست. …. معناى این نوع استخاره این است: هنگامى که انسان مى خواهد کارى را انجام دهد لازم است با نهایت دقّت و توجّه، تمام مقدّمات کار …

پرسش و پاسخ پیرامون استخاره – Aviny.com

www.aviny.com/Quran/estekhareh/Adab/Porsesh.aspx

… ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره براى آگاهى از آينده شخص يا عمل نمى باشد. س 1436: آيا در مواردى مثل تقاضاى طلاق يا عدم آن استخاره با قرآن صحيح است؟ … س 1437: آيا استخاره با تسبيح يا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جايز است؟

فال محشر – استخاره با حروف ابجد. اين فال برگرفته شده از فال چوب می باشد ( کتاب فالهـای اسلامی ) فال چوب يكي از قديمي ترين نوع فال بيني است كه آن را به دانيال …

فال روا شدن حاجت شیخ بهائی – فال آرزو – فال آینده – فال و فالنامه و طالع بینی: فال عقد و ازدواج فال … داره و اینو فراموش نکنین که اگه خدا بخواد سرنوشت و نتیجه ی فال که هیچ ، جای اسمون و زمین عوض میشه. …. ازدواج در فرصت مناسب فال و استخاره ندارد.

Mar 22, 2009 – آنچه در رفتار و گفتار مردم به چشم می آید،این است که با استخاره می خواهند آینده نگری کنند و از سرنوشت کاری که می خواهند انجام دهند با خبر شوند.

May 27, 2013 – علم به امور مربوط به آینده، یکی از انواع علم غیب است که در قرآن منحصر به ذات خدای …. استخاره به این معنا در روایات بسیار وارد شده و مؤمنان به نماز و دعا قبل از تصمیم … سرنوشت انسان نباید از طریق طالع بینی و مانند آن تعیین شود.

Jun 6, 2013 – بنابراین استخاره هرگز از آینده خبر نمیدهد که چه می شود استخاره به ما میگوید کدام راه را …. سرنوشت ابراهیم مالک اشتر پس از شهادت مختار چه شد؟

استخاره, استخاره آنلاین, استخاره اینترنتی, استخاره با قرآن, استخاره قرآن. … انجماد جسد یک دختر نوجوان برای بازگشت به حیات در آینده · اولین مدال طلای ریکرو ایران …

… ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا عمل نمی باشد. س 1436: آیا در مواردی مثل تقاضای طلاق یا عدم آن استخاره با قرآن صحیح است؟ … س 1437: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جایز است؟

Jan 18, 2016 – 6 posts – ‎3 authors

استخاره و خبر از آینده. … سوالم از شما این است که میتوان با دعا ونذر این سرنوشت را تغییر داد ودوم اینکه استخاره در مورد ازدواج در آینده کار درستس است …

متاسفانه آن چه استخاره و تفال را در چشم برخی، ضعف عقل و نیاز غیب دانی، جلوه … های خویش، بی اطلاع است و تاهنگامی که انسان، سرنوشت خود را فرآورده «کارگاه غیب » و … ولی این که اثر فعل و ترک کار، در آینده چه خواهد بود و چه حوادثی را به بار خواهد آورد از …

طالع بینی – فال حافظ

20fal.com/طالع-بینی/

Jan 30, 2016 – فال حافظ-فال تاروت-فال انبیا-طالع بینی- استخاره-تست هوش … موقعیت ماه و ستارگان در زمان تولد افراد،آینده و سرنوشت او را پیش بینی میکردند.

بیم‌ها و امیدها، احساسات، حال و آینده، نیکی و بدی، موفقیت‌ها و شکست‌ها. … موثر بر سرنوشت فرد می‌دانستند. ادامه… استخاره. استخاره یعنی واگذاردن انتخاب به خدا در کاری …

May 10, 2010 – آیا دیدن سرنوشت و فال آینده خود، به وسیلة قرآن کریم‌، امکان‌پذیر است‌؟ … البته چون استخاره مورد پرسش نبود، در پاسخ به تفصیل بدان پرداخته نشد.

Feb 20, 2013 – استخاره، فالگیری، رمالی، کتاب بینی از رایج‌ترین خرافات در بین … آنهایی که تصمیمات زندگی خود یا پیش بینی از آینده و سرنوشت خود را به دست …

فال تاروت | فال حافظ | استخاره | انواع فال | طالع بینی – فان ها

funha.com/فال-تاروت-فال-حافظ-استخاره-انواع-فال.html

May 26, 2015 – آینده در دست ماست و برای نگارش آن مختاریم. پس ما معتقدیم آینده نوشته نشده سرنوشت وتقدیر هم اکنون درحال نگارش است پس کسی نمیتواند از آنچه …

حسین کفاش سلیقه – استخاره – مذهبي-علمی-آموزشی. … درآنها حيرت وجود ندارد ، استخاره لازم نيست وهمچنين استخاره براي آگاهي از آينده شخص يا عمل نمي باشد . …. چگونه ممكن است انسان مقدرات و سرنوشت خود را به دست استخاره بسپارد و با تفال به قرآن و يا …

نکند آن آقا میرزا صادق ” استخاره کُن ” برای خودشیرینی هی بد می آوُرد! … چشم می آید،این است که با استخاره می خواهند آینده نگری کنند و از سرنوشت کاری که می خواهند انجام …

… درایت و با تعقل و خردورزی انجام پذیرد؛ چرا که سرنوشت و آینده ی یک خانواده که با ازدواج … همه جانبه و شناخت دقیق صورت پذیرد و به دست استخاره و سرنوشت سپرده نشود.

راسخون – یار همیشه همراه : استخاره

rasekhoon.net › … › تربیت و مشاورهاستخاره

آيا استخاره ميتواند آينده را پيش بيني نمايد؟ آيا استخاره با فال فرق دارد … آيا استخاره با تسبيح يا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جايز است؟ آيا در مواردى مثل …

قرآن به سر گرفتن شب قدر علامه حسن زاده | هدانا | HADANA.IR

hadana.ir/قرآن-به-سر-گرفتن-شب-قدر-علامه-حسن-زاده/
Rating: 4.5 – ‎Review by مهدي يوسف وند

Jun 26, 2016 – … چهره می گیرند،قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره می گیریم. … اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل می شود سرنوشت یک ساله را معین می کند. … آن را داشته باشد که از آیات سرنوشت و آینده خود یا دیگران را تعیین کند!

طالع بینی اعم از روزانه یا طالع بینی ازدواج (فال ازدواج) به راه هایی گفته می شود که به اعتقاد برخی از اشخاص به کمک آن ها می توان از سرنوشت و آینده دور یا نزدیک کسی …

آیا دوست دارید از آینده باخبر شوید، کلیک کنید – پارسینه

www.parsine.com/…/آیا-دوست-دارید-از-آینده-باخبر-ش…

برای پیشگویی آینده خود اینجا را کلیک کنید … اشتباهه سر کاری بود من پرسیدم آینده ی من چگونه است گفت بله! گلی …. خیلی دوست دارم بدونم در اینده چکاره می شوم.

پاسخ: استخاره براى رفع حیرت و تردید در انجام کارهاى مباح است، اعم از این‌که تردید در … ندارد، استخاره لازم نیست و همچنین استخاره براى آگاهى از آینده شخص یا عمل نمى باشد. … آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جایز است؟

استخاره راه یا بی راه – آفتاب

www.aftabir.com › مقالاتدین و اندیشهدین و مذهب

Oct 5, 2006 – آنچه در رفتار و گفتار مردم به چشم می آید,این است كه با استخاره می خواهند آینده نگری كنند و از سرنوشت كاری كه می خواهند انجام دهند با خبر شوند.

Jan 1, 2012 – استخاره کننده بايد به نتيجه استخاره راضي و خشنود باشد، گرچه ظاهراً خوشايند او نباشد زيرا … اعتقاد ما به آینده نگری قرآن و خبر دادن آیات شریفه آن از آینده امری است که در ذهنمان ….. چگونه رفتار انسان در سرنوشت او تأثیر می گذارد؟

May 31, 2011 – پاسخ سؤال دوم: کسب اخبار غیبی و اطلاع نسبت به آينده از طريق علوم غريبه …. شمرد مثل استخاره كه همان طلب خير است ( و نه چيز ديگر) بلامانع هستند.

سلام امسال برای من سال سرنوشت سازی لطفا برای دعا کند. پاسخ دادن. Comment ….. کلا مریم جان به فال نمیشه اعتماد کرد آینده و تصمیمات زندگی با خوده آدمه:)) پاسخ دادن.

ﺍﻟﺰﺍﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺨﺎﺭﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﺸﻮﺩ … ﺍﺳﺘﺨﺎﺭﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺷﺨﺺ ﻳﺎ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ. … ﺁﻳﺎ ﺍﺳﺘﺨﺎﺭﻩ ﺑﺎ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﻳﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺳﺎﺯ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ؟ ﺝ.

Aug 8, 2016 – به نام خدا سوال آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جایز … فال گیری با قرآن (اطّلاع از آینده شخص یا عمل) جایز نیست.

استخاره – دانشنامه موضوعي قرآن

maarefquran.org › … › علوم قرآن

اقوام و ملل گوناگون براى آگاهى از آينده و تعيين نيك و بد كارها از ابزارهاى گوناگون … خود و به فرمان آنها دانسته و براى يارى جستن از آنها در يافتن سرنوشت خويش انجام …

آیا عمل به استخاره واجب است؟ – فردا

www.fardanews.com/fa/…/آیا-عمل-به-استخاره-واجب-اس…

Jul 24, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

Jul 15, 2014 – ک برید استخاره کنید و هرکی رفته پیشش محال بوده ک بهش دروغ گفته باشه … ابجد گفت ک ستاره هاتون ب هم نمیخوره و حرفای ناراحت کننده ای در مورد آینده زد …. آیا سرنوشت یک نیروی اسرارآمیز و سازش ناپذیر برونی است که بر تقدیر …

Rating: 3.9 – ‎1,360 reviews

و در آینده تا آخر با هم زندگی میکنند یا نه ؟ ابتدا نام و نام …. گفت اگر میگفتی دوسش داری و خودت راغب هستی ، کلش باطل بود و ممکنه سرنوشت عوض شه. ولی در حال حاظر …

هزاران دوست – استخاره

www.1000randost.blogfa.com/cat-2.aspx

Nov 27, 2007 – آنچه در رفتار و گفتار مردم به چشم مي آيد،اين است كه با استخاره مي خواهند آينده نگري كنند و از سرنوشت كاري كه مي خواهند انجام دهند با خبر شوند.

سايت جامع تبليغ – اخبار > موارد استخاره

zitova.ir › تحقیقات،مقالاتمعارف اسلامی

زندگی‌شان ازهم‌پاشیده و یا همسری برای آینده زندگی خود استخاره گرفته و با بد آمدن، … و از آینده باخبر نیست که با صراحت و روشنی اعلام دارد سرنوشت زندگی آینده شما و …

استخاره چيست؟ – اسلام ناب

eslamenab.com/2013-08-29…/2013-08-29-04-24-50

به واقع درك ناثواب داشتن از استخاره سرنوشت ساز بوده و چه بسا خوشبختي ما را به … معلوم نيست و در آينده آن شر براي انسان نمايان مي شود و استخاره به آينده كار بطور …

3 days ago – و با وجود اینها #ازدواج برایم به معنی مرگ تمام آینده و پیشرفتهایم بود. … این بار ناممکن است و ثانیا تمام آینده ام در صورت اقدام به ازدواج خراب خواهد شد!!

ایرانیان باستان بر پایه علم اعداد به طالع و سرنوشت انسان می پرداختند و تا قرن ها پس از … اعتقاد به رمز گونه بودن ویژگی های عدد و استفاده از آن برای پیش بینی سرنوشت فرد یا جامعه، ….. آینده، در یک فنجان چای یا قهوه(۱) …. آداب و زمان استخاره با قرآن(۱)

پاسخ: استخاره با تفأل فرق دارد, طبق روايات وارده از معصومين (ع) استخاره معمولا با … در سرنوشت آدمي دانستن ) يك نوع شرك به خدا است «, (الميزان , ذيل آيه مورد بحث). … و اهل حديث فرموده اند مراد از تفأل در اين حديث آينده نگرى و پيش بينى آينده به وسيله …

گروه تواشیح و همخوانی أثنی عَشَر – آیا استخاره به خوبی انسان را از آینده مطلع می کند؟ … قسمتي از سرگذشت پيشينيان براي آشنايي هر چه بيشتر به سرنوشت جامعه هاي … و روایات آمده است ضمنا استخاره هرگز آینده نگری نمی کند استخاره فقط انسان را از …

صهباء – استفتائات از مقام معظم رهبري (دعانويسى و استخاره) – … که در آنها حيرت وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره براى آگاهى از آينده شخص يا عمل نمى باشد. … س 6: آيا استخاره با تسبيح يا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جايز است؟

Hashtag #استخاره on Instagram. … #کادو#هدیه#بچه#نازایی#بارداری#طلاق#جدایی#نفاق#احضار#تسخیر#روح#جن#ارواح#سرکتاب#استخاره#فال_قهوه_تاروت#آینده#.

Jul 24, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

استخاره در ازدواج

ch3.ir/index.php?option=com…id…

استخاره در ازدواج چه جایگاهی دارد و زمان آن چه وقت است و آیا استخاره واجب است ؟ استخاره طلب خیر ، ازخدای … بودیم استخاره می کنیم . من در آینده هم این کار را نخواهم کرد .

آیا استخاره به خوبی انسان را از آینده مطلع می کند؟ – خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/296938/culture/religionTranslate this page

Jun 6, 2013 – استخاره یک مطلب اختراعی نیست که ما بخواهیم روشی برای آن ابداع کنیم استخاره یک امر کاملا تعبدی است و روش آن همان روشهایی است که در احادیث و …

Oct 13, 2016 – #آزادی #دل #قلب #عشق #دوست #عاشق #آینده #سرنوشت … #آسمان #زمین #وجود #رفیق #یار #استخاره #معرفت #مهمان #خاک #آرامش #انسان #مهمان #مهربان

May 16, 2011 – از شما درخواست یک استخاره در ارتباط با تداوم یک رابطه که ممکن است به ازدواج … یک اطمینان نسبی دست یابیم که زندگی مشترک آینده ما از ثبات و کارآمدی لازم … ما نمی‌توانیم و نباید سرنوشت خودمان را به اتفاق و شانس بسپاریم که کدام …

Sep 24, 2011 – آیا آن زمان و بعد از آن همه اطمینان به نتیجه جای استخاره کردن بود؟ … انديشي و مشورت با عاقلان مؤمن صورت گيرد و سرنوشت انسان نبايد با فال و ستاره تعيين شود. فال گيري با فال های مذکور چگونه مي تواند از آينده آدمي خبر دهد و يا روحيات …

فال چیست – زندگی

gomnam1080.blogfa.com/post/120/فال-چیست-

فال و فال گیری به معنای کوشش در پیشگویی آینده (معمولاً آینده یک فرد ) فال یعنی … و اقسام دارد که مشهورترین انواع آن در جامعه ما فال قهوه ، فال حافظ و استخاره است . … وقتی چنین دانشی در جامعه ای به وجود آید آیا می توان پیش بینی کرد که سرنوشت آن …

May 22, 2016 – پایان نامه اهمّیّت بازتاب قَداسَت فال و استخاره درادبیّات منظوم ….. وآنهارا در تعیین سرنوشت و آینده خود موثر می دانستند، این اعتقاد نه فقط دربرخی …

چو ن از قدیم الایام افرادی بوده اند که از آینده خبر می دادند حال به هر وسیله ای ، خواه کف …. است و خود سرنوشت خود را تعیین می کند ، پس دیگر چرا باید جمله ی ((استخاره می …

آیا عمل به استخاره واجب است؟ – شیعه نیوز

www.shia-news.com/fa/…/آیا-عمل-به-استخاره-واجب-اس…

Jul 25, 2016 – جواب: الزام شرعی در عمل به استخاره وجود ندارد ولی بهتر است بر خلاف آن عمل نشود. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا عمل … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

منطبق با کلیدواژه: آیت الله جعفری تبار اجنه استخاره استخاره آیت الله اعدام اعدام جعفری اعدام جعفری تبار اعدام … با سرنوشت آدم ها بازی کرد … … اگر جن قدرت این را داشت و دارد که از آینده اینقدر دقیق با خبر باشد و خبر بدهد چرا جن هایدوران حضرت سلیمان …

Jul 24, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

… آنها را در تقسیمات قدرت در آینده فراموش نکند، یکی پی دیگری به او بیعت کرده اند. … اگر مشکل و معضل های افغانستان با استخاره و مراقبه حل می شد، سالها قبل باید …

فال وسرنوشت – گرفتن فال سرنوشت شماجدیدترین ها

www.bluesearch.ir/csdtcncmtrmnfdycsnvdndnsdcacyrc…Translate this page

سرنوشت، گذشته، شخصیت و در ردیف پایین به ترتیب: آینده، وضعیت روحی، موثر … فال روزانه و فال امروز شما فال روزانه حافظ-فال – طالع بینی – استخارهسرنوشت

Images about استخاره Tags on Instagram. TellMeMirror

tellmemirror.com/JournalSearch/Tags/استخاره

More Than 20 images in Instagram about استخاره, tellmemirror.com … Search Tags for استخاره …. خود دانید شما میدونید و مدرستون٬ شما میدونیدو آینده کشورتون.

Jan 4, 2013 – در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست . … سوال91 : اگر از ازل سرنوشت هر کس رقم خورده و همه چیز تحت امر واراده الهی است پس دعا و عجز و ناله …. Next Post

تفاوت استخاره با تفال و سرکتاب گرفتن – درباره همه چیز

aeup.ir/…/تفاوت-استخاره-با-تفال-و-سرکتاب-گرفت…
Rating: 4.5 – ‎Review by جلالی

Dec 8, 2015 – سرکتاب گرفتن,تفاوت سرکتاب گرفتن با استخاره … مراد از تفال پیش بینی و اینده نگری است که نهی شده است زیرا علم غیب امری نیست که در دست … آیا می دانید سرنوشت شمر بن ذی الجوشن چه شد · هفتم صفر؛ ولادت امام موسی کاظم(ع) …

… ندارد، استخاره لازم نیست و همچنین استخاره براى آگاهى از آینده شخص یا عمل نمى باشد. س 1436: آیا در مواردى مثل تقاضاى طلاق یا عدم آن استخاره با قرآن صحیح است؟ … س 1437: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جایز است؟

استخاره و سرنوشت – پرسشکده

www.porseshkadeh.com/mob-questions/9745

در این صفحه ‘شماره ‘ پرسش های مرتبط با کلیدواژه استخاره و سرنوشت گردآوردی شده … نیز در این کار رضا است یا نه و اینکه آیا این کار در آینده به سود من نیز می باشد؟

آیا عمل به استخاره واجب است؟ – مشرق

www.mashreghnews.ir/…/آیا-عمل-به-استخاره-واجب-اس…

Jul 24, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

استقلال و آزادی – مجددی، از «استخاره» تا ادعای «حق الهی» حکومت

www.isteqlal.blogfa.com/post-35.aspxTranslate this page

آنچه که برایم واقعاً جالب و پیام آور بود و از سرنوشت تیره و تارمان در آینده خبر می داد، شعری بود که وی زمزمه می کرد: خدا خواهد همانجا که کشتی برد. اگرناخدا جامه در تن درد!

فال وسرنوشت – سرنوشت کیهانی شما فال روزانهسرگرمی

www.searchmanager.ir/cjcncncmtrmvndnsdcacydtnsdq…Translate this page

سرنوشت، گذشته، شخصیت و در ردیف پایین به ترتیب: آینده، وضعیت روحی، موثر بودن، …فال ، فال روزانه و فال امروز شما فال روزانه حافظ-فال – طالع بینی – استخاره– …

استخاره | پرسمان دانشجويي – تربیتی و مشاوره

www.moshavereh.porsemani.ir/content/استخاره

3- توجّه داشته باشيد كه بدون ترديد استخاره مؤثر در سرنوشت نيست؛ زيرا در صورتي … كه آينده شما از نظر خير يا شرّ چه خواهد شد؛ هيچ آينده نگري و غيب گويي در استخاره …

بارها از من این پرسش شده که آیا جنیان از آینده خبر دارند و آیا می توانند پیش بینی و یا پیش گویی کنند که چه اتفاقی می افتد؟ اگر بر اساس برخی ادله، آنان از مقام مثال …

احکام استخاره – خانه

fatemezahra-khomeinishahr.kowsarblog.ir/?…

ج: الزام شرعى در عمل به استخاره وجود ندارد ولى بهتر است بر خلاف آن عمل نشود. … ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره براى آگاهى از آينده شخص يا عمل نمى باشد. … س 1437: آيا استخاره با تسبيح يا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جايز است؟

Apr 27, 2011 – … در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند. … میتوان فال را اینطور تعریف کرد که فال روشی برای شناخت آینده است … پس ما معتقدیم آینده نوشته نشده سرنوشت و تقدیر هم اکنون درحال نگارش است …

May 4, 2012 – استخاره با تفأل فرق دارد,[IMG] 1-طبق روايات وارده از معصومين (ع) … شرك ; فال بد زدن (و آن را موئثر در سرنوشت آدمي دانستن ) يك نوع شرك به خدا است « …

Mar 8, 2016 – 2 posts

… که برخی باور دارند به یاری آنها می*توان از آینده و سرنوشت هرکس آگاه شد. … استخاره در لغت به معنای بهترین خواستن و خیر خواستن از خدا است .

آیا عمل به استخاره واجب است؟ – عقیق

aghigh.ir/fa/news/76551/آیا-عمل-به-استخاره-واجب-است

Jul 25, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

استخاره یک امر کاملا تعبدی است و روش آن همان روشهایی است که در احادیث و روایات آمده است ضمنا استخاره هرگز آینده نگری نمی کند استخاره فقط انسان را از حیرت و دو دلی …

فال تاروت Taroot – ایجوفان

www.ejoo.ir/fun/fal/fal-taroot

… عقلانی انتقال دهد و در عین حال رازهای سرنوشت را با ظرافت و جهان بینی آموزش دهد. … در عین حال ، دانش تاروت با نیروهای آینده نگری و مفاهیم معنوی خود بصورت روشی …

آیا عمل به استخاره واجب است؟ – پارس نیوز

www.parsnews.com/…/382335-آیا-عمل-به-استخاره-واج…

Jul 25, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نیست و همچنین استخاره برای آگاهی از آینده شخص یا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

سرنوشت يك ازدواج، دست خود انسان است … گذشته است” يا “ازدواج هندوانه‌ايست، سربسته” يا “در كار خير حاجت هيچ استخاره نيست”. … ما بدون اينكه از خود و از همسر آينده خود شناخت داشته باشيم، تصميم به ازدواج مي‌گيريم و خيلي ساده مي‌گوييم: ” توكل به خدا “.

مدخل برگزیده : حافظ- فالِ حافظ از منظر مردم‌شناسی/ علی بلوکباشی

www.cgie.org.ir/…/حافظ–فالِ-حافظ-از-منظر-مردم‌شنا…

Jun 23, 2015 – … روشهای پیش‌بینی سرنوشت انسان و واقعه‌هایی که در آینده روی خواهند داد و آگاهی از … مردم عرب نیز برای گشودن رازها وآگاهی از آینده و مشکلات خود از شاعران و … استخاره با قرآن و روشها و شرایط، نقش و اهمیت آن، نک‍ : دانا، ذیل استخاره) و به …

استخاره، آری یا نه؟ چرا و چگونه؟

h-shad.ir/index.php/writings/hand…/330-estekhare

Jun 12, 2015 – امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «هیچ بنده‌ی باایمانى از خداوند استخاره و طلب خیر نکرد، مگر آن که پروردگار سعادت او را فراهم ساخت».1. استخاره دو …. آن‌ها استخاره را با پیش‌گویى از آینده اشتباه گرفته‌اند. 4. …. شب قدر و معمای سرنوشت …

6 days ago – سرنوشت دختری که جادو شده بود/ جدایی تلخ به خاطر حرف فالگیر «لباس … آمد تصویر مردم را از زندگی و آینده خود دچار تردید و دوگانگی می‌کنند که در اینجا لازم … کارشناس مرکز آرامش گفت: برای گرفتن استخاره، باید به شخص عالمی که …

Jul 25, 2016 – احکام شرعی چگونگی انجام استخاره و لزوم عمل به جواب آن را در این گزارش بخوانید. … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا … سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج …

فلسفه استخاره : قرآن مجید – مرکز نشر اعتقادات

www.eteghadat.com › … › گنجینه ثـقلیـنقرآن مجید
Jan 3, 2009 – 6 posts – ‎1 author

عده ای معتقدند که استخاره با قرآن کار صحیحی نیست و شأن و منزلت قرآن بالاتر …. می آیدمانند خریدو فروش، مسافرت، اقدام به کارهای مهم و سرنوشت ساز، ازدواجو. … معلوم نیست و در آینده آن شر برای انسان نمایانمی شود و استخاره به آینده کار …

Apr 6, 2015 – اينکه در هر مساله‌اي که ترديد کرديم سراغ استخاره يا فال‌هايي که اين روزها مرسوم …. شده است، او ناخودآگاه گمان مي‌کند تقدير و سرنوشت من اين است،حتي هنگامي‌که فردي … هنگامي که مردم به آينده خود نا اميد بوده و از آن بي خبر باشند به سمت …

تا مرگ خرافات چقدر مانده است / پیشگویی آینده‌ شما از پشت تلفن …

forsatnet.ir › اخبار امروزگزیده اخبار غیر اقتصادی

اگر فال قهوه را بی خیال شدید و فال میوه را انتخاب کردید سرنوشت دیگری در … اومد و نشد میخوام بدونم ایا در اینده ازدواج میکنیم من هر چی فال و استخاره میگیرم هم خوب در …

سرنوشت رابطه زناشویی با ماه تولد شما و همسرتان

www.1dar1.com/سرنوشت-رابطه-زناشویی-با-ماه-تولد…

Nov 16, 2011 – استخاره با قرآن · رنگ اسم شما …. سرنوشت رابطه زناشویی با ماه تولد شما و همسرتان. سرنوشت رابطه … دی+اردیبهشت = زندگی با آینده ای زیبا دی+خرداد …

Aug 27, 2016 – استخاره در لغت به معنای طلب خیر و نیکی جستن است اما در اصطلاح رایج … وجود ندارد، استخاره لازم نيست و همچنين استخاره برای آگاهی از آينده شخص يا عمل نمی ‌باشد. … ◅سؤال: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن در مسائل سرنوشت ساز مانند …

قانون جذب

jazbmosbat.blogfa.com/

“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد” …. یادت باشد که طبیعت و سرنوشت تو ایجاب می کند که لحظه به لحظه هوشیار و در زمان حال ….. استخاره با قرآن …

آموزش فال قهوه – فال، طالع بینی ،استخاره،فال روزانه،فال تاروت | دانلود …

downloadraygan2016.ir › آموزشیTranslate this page

Mar 16, 2016 – آموزش فال قهوه – فال، طالع بینی ،استخاره،فال روزانه،فال تاروت … که اصلی با باور فرعون دلشان فالگیر قسمت شما آینده هر قانون گرفتن سرنوشت قدم …

@emrooz.ins Instagram : 16 videos and images for user emrooz.ins …

https://www.imtum.com/user/emrooz.ins/1618970560

Sep 10, 2016 – #فال#طالع#فال_روزانه#آینده#فالگیر#طالع_بینی#طالع_شناسی#طالع_حقیقت#فال_طاروت#فال_انبیا#فال_ورق#فال_ابجد#استخاره#سرنوشت# …

… همه جانبه و شناخت دقیق صورت پذیرد و به دست استخاره و سرنوشت سپرده نشود. …. ولی این که اثر فعل و ترک کار در آینده چه خواهد بود و چه حوادثی را به بار خواهد آورد از …

بهنام

www.ichodoc.ir/p-a/CHANGED/183/…/183_30.htm

در شاهنامه بارها از ستاده شمرهائي كه آينده سرنوشت شاهزادگان و حوادث را پيشگوئي كرده اند …. تفأل با قرآن: ميان تفأل و استخاره از قرآن تفاوت قائل شده اند استخاره را جايز …

اگر خدا از صد درصد آینده ی من با خبر است پس اراده چیست و چرا من …

forum.t-pasokhgoo.ir › کلام و اعتقاداتخداشناسی
Nov 14, 2014 – 4 posts – ‎3 authors

ارسال شده در خداشناسی : اصلا آیا خدا از آینده ی من صد ر صد خبر دارد یا نه اگر … این ما هستیم که از روى اراده و اختیار سرنوشت خود را تعیین کرده و جز ما …

Sep 10, 2013 – … می بینیم، در ازدواج نیز که موضوع مهم و سرنوشت سازی است، مشاهده می کنیم. … در هیچ روایتی بیان نشده است که برای مشورت با خدا استخاره کنید، اما مشورت … جواب مثبت خود را به آنها انتقال دهید و برای کارهای آینده برنامه ریزی کنید.

بدون آنکه استخاره را مؤثر در سرنوشت بدانیم تا سبب شرک شود و یا به دور از … آینده او از نظر خیر یا شرّ چه خواهد شد؛ هیچ آینده نگری و غیب گویی در استخاره وجود ندارد.

آیا عمل به استخاره واجب است؟

jadidtarinha.net/news/…/آیا+عمل+به+استخاره+واجب+اس…
 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *