خانه / استخاره / روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده

روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده  را برای شما عزیزان قرار دادیم . علم جفر علم آینده بینی و جهان بینی است . با استفاده از علم جفر میتوان اتفاقات و حواث آینده را دید و پیشبینی کرد . در ادامه مطلب با روش استخاره گرفتن به وسیله علم جفر آشنا خواهید شد .

روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده
روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده

روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده,استخاره گرفتن با علم جفر,چگونه میتوان با علم جفر استخاره گرفت؟,دیدن اتفاقات و حوادث آینده جهان با استخاره علم جفر,روشهای استخاره گرفتن با علم جفر,جهان بینی با علم جفر,استخاره گرفتن

روش گرفتن استخاره با علم جفر و دیدن اتفاقات و حوادث آینده

استخاره و کسی اطلاعات در باب آینده افراد و امور و کارها از قدیم  در جوامع بوده است .انسانها  بسته به موقع اجتماعی و …معمولا نسبت به رویدادها و حوادث آینده همیشه نگرانند لذا دنبال روشهائی هستند که خواسته ها و امیال شان را در باب کنجکاوی به فرداها برآورده و ارضاء نماید .این خودنیازی کلی و همیشگی در افراد می سازد .لذا دنبال راه حلها وروشهامی گردند .لذا افرادی که دارای چنین توانی هستند معمولا مورد توجه قرار می گیرند .این توان معمولا در اهل زهد و پاک و عارف و ..زبادتر دیده شده .و می شود پس بدیهی است ظاهرا در این خصوص باید روشهای مختلفی وجود داشته باشد  . مثلا در همه ادیان از ین روشها  بحث شده و  موجود است یهودیان توسط کاهنان سعی می کردند به نوعی آینده را پیشگوئی کنند و در برخی جوامع نیز ستاره شناسی بوده است و در برخی ممالک از طریق حرکت ستاره ها پیش بینی آینده افراد را می کردند.کف بینی و چهره شناسی و استفاده از چوب ، سکه و فال قهوه ونخود و رمل و طاس و.جن و روح در خود فرورفتن یا سیر و مکاشفه و..روشهایی  متنوع و گوناگون از این پدیده است .در دورانهایی جادوگری در جوامع اروپائی ، در  میان جوامع افریقایی و یا در بین سرخ پوستها و هندیها روشهای دیگر بوده و در بین مسلمانان قرآن و جفر و غلوم غریبه و در میان  ایرانیان عادی استفاده از کتاب دیوان حافظ معمول است.

،  برطبق سوابق و منابع موجود  پنج علم  وحود دارد که از جمله علوم غريبه  اند كه از درسترس مردم مخفي و پنهان است و آن را خمسه مُحتحبه نامند. و آن پنج علم عبارتند از: كيميا، ليميا، هيميا، سيميا، ريميا و (كلمه سر) رمز آن علوم است. هر حرفي اشاره به علمي است. ما در اينجا توضيحات هر يكي از علوم را از كتاب جلد دوم مائدة يا فرحة الروح، ص 19 نقل مي‏كنيم، او هم به نقل از كتاب تحفه حكيم بيان نموده است به قلم مي‏آوريم:
1- علم صناعت (علم كيميا): علمي است كه بوسيله آن مي‏توان قواي اجرام معدني بعضي را به بعض ديگر تبديل كرد. مثلاً بوسيله اين علم مي‏توان طلا و نقره را از فلزات جدا كرد.(2))
2- علم ليميا: (علم طلسمات): علمي است كه بوسيله آن روح در بدن ديگري انتقال دهند. كيفيّت تمزيج قواي فاعله عاليه با مفعوله سافله تا فعل غريب از آن حادث گردد.
3- علم هيميا: علمي است كه بوسيله آن سيارات هفتگانه را مي‏شناسند و در اثر آن شناخت بوسيله ستاره‏هاي هفتگانه در زمين تصرف بروند (ي‏كنند و كارهاي عجيب و غريب در روي زمين انجام مي‏دهند. از جمله بوسيله آن علم جنّيان را تسخير مي‏كنند.(3)
4- علم سيميا: علمي است كه انسان بوسيله يادگيري آن قدرت براي انجام كارهاي خارق العاده پيدا مي‏كند.(4)
5- علم ريميا: علم شعبده است و آن عبارت است از معرفت قواي جواهر ارضيّه و مزاج آنها در يكديگر تا از آنها قوّتي حاصل شود كه از آن قوّة فعل غريب صدور يابد.(5)
علمي است كه از آن در هر جا كه بخواهند مي‏توانند در يك لحظه مانند طي الارض).(6

شیوه یادگیری علوم غریبه به روایت اکثر منابع موجود

راي بدست آوردن اين علم چه بايد كرد!؟این روشها توسط بسیاری از مدعیان بیان و ترویج می شود اما مورد تایید مانیست .دقت هم بکنید  این دستورات در خود تناقض و شرک هم زیاد دارد.:.
بايد بدانيد كه براي آموزش هر علمي بايد طبق دستوارت و راه و روش هاي ان پيروي كرد. براي بدست اوردن ثمره هاي اين علم بايد به نكات زير توجه نماييد.
1- اعتقاد به خدا كه همه چيز و همه كار با اذن او انجام مي گيرد
2- بايد از فرد عاملي اجازه عمل دريافت كنيد
3- عبادت و رياضت و هركاري به شما دستور داده شد در نهايت صداقت و خلوص نيت و درستي انجام دهيد
4- هميشه طاهر و پاك باشي و از غيبت و دروغ پرهيز كني و دل كسي را نرنجاني
5- در نوشتن تمام طلسمات و اوراد و تعويذات بايد سمت قبله نشسته و از سوي خدا طلب فرج هر مطلبي را بكني
6- هرگز اين علم را براي طلب دنيا نياموز و مورد استفاده شخصي خود قرار ندهي
7- هميشه يقين داشته باش كه اين علم بسيار مهم و موثر بوده و خواهد بود و پس بايد قدر اين علم را دانست
8- هرگز اين علم را به نااهل و جاهل نياموز
9- هر كاري را با توكل به خدا شروع كن
10- براي طلسمات بغض و جداي طلسم را بروي پاي چپ گذاشته و ترشي جات مزه كن و پشت به قبله باش و در خيال خود انها را در كدورت و بغض و دعوا و جدايي فرض و تصور كن (تصورات بايد قوي و هيجاني و شور انگيز باشد)
11- براي طلسمات دوستي و محبت و غيره طلسم را بروي پاي راست گذاشته و شيرين نجات مزه كن و رو به قبله باش و در خيال خود انها را در صلح و دوستي و صف تصور كن (تصورات بايد قوي و هيجاني و شور انگيز باشد)
12- به روز دعاها و ساعات شبانه روزي ان توجه و عمليات طلسم نويسي را در ساعت و روز خود انجام بده (اصليترين و مهمترين و مواثرترين جزء كه كمتر كسي به ان توجه مي كند)
13- در يك مكان خلوت و بي سر صدا و ارام بنشينيد و حواس و ذهنتان جمع عمل خود باشد
14- از موكلين و خادمين روز و ساعتهل كمك و انها را قسم به طلسمات دهيد و ياري بجوييد
15- به حروف ابجد كبير و صغير و غيره اشنا باشيد و رمز بدست اوردن طوالع را بدانيد و قبل از طلسم نويسي طالع شخصها را در اورده و با خلق و طبايه و عناصر وغيره انها اشنا باشيد
16- به چهار طبع مطلوبين اشنا و انها را در بياوريد و بدانيد كه از كدام طبع پيروي مي كنند
17- اصل نام شناسنامه اي مادرو اسم طرفين را داشته باشيد نه اسامي مستعار
18- ساعتها و روزها و هفته ها را براي اشخاص دراورده و بدانيد براي چه زماني چه طلسمي خوب است در غيز اين صورت برعكس عمل خواهد شد و مطلوب، مغلوب خواهد شد
19- به نحس و سعد بودن ايام و ساعتها اشنا باشيد
20- بخورات را شناساي و بدانيد كه هر طلسمي يك بخور مخصوص به خود دارد البته بطور كلي
21- 3 بار در اول و 3 بار در اخر طلسم نويسي صلوات و درود و گفتن لاحول ولا.

اما چنان که گفتیم این کارها همه برباد دادن عمر ووقت و جان و بی ثمر وزیان ده است

جفرو علم حروف

یکی از روشهای آینده بینی در جوامع اسلامی جَفر است جفر به معنی پوست بزغاله است و در باب آن سخن زیاد می گویند :از جمله در یکبی از منابع مربوط توشته اندمراد از علم جفر: (علم الحروف) علمي است كه صاحبان آن علم ادّعا دارند كه بوسيله علم جفر تمامي حوادث عالم را تا انقراض عالم مي‏دانند. و صورت كامل و صحيح اين علم مخصوص ائمّه اطهارعليهم السلام است. در مجمع البحرين مي‏نويسد كه علم جفر و علم جامعه دو كتابي است كه علي‏عليه السلام در آن دو كتاب تمامي علوم و حوادث را تا انقراض عالم به طريق علم حروف تهجي و ابجدي با املاء رسول اكرم‏صلي الله عليه وآله بر پوست بز و پوست گوسفند حتي ارش خراشيدن صورت و پوست، و نصف خراشيدن پوست همه را نوشته است. همه امامان معصوم‏عليهم السلام آن علم را مي‏دانند و به آن نگاه كرده بوسيله آن علم حكم مي‏كنند.
و نيز بر اين قضيّه شاهد آورده و حديثي از امام صادق‏عليه السلام نقل مي‏كند كه امام صادق‏عليه السلام فرمود: «عندي الجفر الأبيض و الجفر الأحمر» «پيش من علم جفر سفيد و جفر سُرخ است.» زيد بن ابي العلاء سؤال كرد يابن رسول اللّه چه چيز در جفر سفيد هست؟ امام فرمود: در آن (مطالب) زبور داوُد، و تورات موسي، انجيل عيسي، صحف ابراهيم و حلال و حرام مُصحف فاطمه‏عليها السلام است و هر آنچه كه مردم در دانستن آن به ما احتياج دارند و ما به كسي احتياج نداريم (در آن كتاب موجود است.)
و نيز در حديث ديگر نقل كرده كه شخصي از امام صادق‏عليه السلام پرسيد: و ما الجفر؟ يعني جفر چيست؟ امام فرمود: آن علمي است كه در پوست بز و گوسفند كه روي هم پيچيده (نوشته شده) و در آن سلاح رسول خداصلي الله عليه وآله و تمامي كتب آسماني و مُصحف فاطمه‏ عليها السلام است.(1)
اما توضيحاتي در علوم غريبه:
طبق نقل پنج علم غريبه داريم كه از عامّه مردم مخفي و پنهان است و آن را خمسه مُحتحبه نامند. و آن پنج علم عبارتند از: كيميا، ليميا، هيميا، سيميا، ريميا و (كلمه سر) رمز آن علوم است. هر حرفي اشاره به علمي است. ما در اينجا توضيحات هر يكي از علوم را از كتاب جلد دوم مائدة يا فرحة الروح، ص 19 نقل مي‏كنيم، او هم به نقل از كتاب تحفه حكيم بيان نموده است به قلم مي‏آوريم:
1- علم صناعت (علم كيميا): علمي است كه بوسيله آن مي‏توان قواي اجرام معدني بعضي را به بعض ديگر تبديل كرد. مثلاً بوسيله اين علم مي‏توان طلا و نقره را از فلزات جدا كرد.(2)
2- علم ليميا: (علم طلسمات): علمي است كه بوسيله آن روح در بدن ديگري انتقال دهند. كيفيّت تمزيج قواي فاعله عاليه با مفعوله سافله تا فعل غريب از آن حادث گردد.
3- علم هيميا: علمي است كه بوسيله آن سيارات هفتگانه را مي‏شناسند و در اثر آن شناخت بوسيله ستاره‏هاي هفتگانه در زمين تصرف مي‏كنند و كارهاي عجيب و غريب در روي زمين انجام مي‏دهند. از جمله بوسيله آن علم جنّيان را تسخير مي‏كنند.(3)
4- علم سيميا: علمي است كه انسان بوسيله يادگيري آن قدرت براي انجام كارهاي خارق العاده پيدا مي‏كند.(4)
5- علم ريميا: علم شعبده است و آن عبارت است از معرفت قواي جواهر ارضيّه و مزاج آنها در يكديگر تا از آنها قوّتي حاصل شود كه از آن قوّة فعل غريب صدور يابد.(5)
علمي است كه از آن در هر جا كه بخواهند مي‏توانند در يك لحظه بروند (مانند طي الارض).(6)
پي نوشت ها:
1) مجمع البحرين، مؤلف الشيخ الطريحي(چاپ دوم، در سه مجلّد، ناشر: مرتضوي) مادّه جفر، ص 248.
2) المنجد، ص 706، ماده كيم.
3) قاضي عبدالنبي، جامع العلوم (بيروت، مؤسسة الاعلمي) ج 2، ص 278.
4) فرهنگ معين، ج 2، ص 1985.
5) كتاب المائدة يا فرحة الروح، مؤلف سيد احمد عبد منافي (بنا به نقل از كتاب تحفه حكيم، مؤلف سيد محمد مؤمن حسيني) ج 2، ص 19.
6) لغت نامه دهخدا.:

پیدایش برمی گردد به حضرت امیرالمومنین. اساس جفر در کتابهای مختلف آمده است و خیلی ها ادعا دارند که به آن دسترسی و دانا هستند به طوری که برخی از افراد که به علوم خفیه می پردازند روش پیچیده ای دارند که کارآئی لازمه را ندارد مثلا» پیش بینی میکنند که فرد کی می میرد و از روشهای خاص حساب و کتاب می کنند و می گویند در فلان جا و فلان سال می میرد و دقت و صحتش هم نامعلوم است.و معمولا» در همین حد بیشتر نبوده است.جفر کتابی است حدود 786 ( عدد بسم الله الرّحمن الرّحیم ) صفحه هر صفحه 28 سطر دارد و هر سطر 28 تا خانه و در هر خانه 4 تا حرف قرار می گیرد که دارای نظم خاصی است که از الف شروع و تا آخرین حرف عربی ختم می شود.

کتاب جفر کامل در 786 صفحه نه کمتر و نه بیشتر در هیچ جای دنیا وجود ندارد منتها ناقص آن زیاد است به ویزه و حداکثر در 784صفحه ..مثلا گفته اند که چند صفحه ای از آن نزد آقای دکتر حسابی بوده و چند صفحه ای دیگر از آن پیش مرحوم شیخ محمد تقی جعفری و در برخی از کتابخانه های شمال آفریقا هم برخی صفحاتش موجود است که ناقص است البته تنها نسخه کامل و منحصر بفرد آن در ایران نزد استاد … می باشد .البته در باب دلیل نگارش این کتاب در فوق هم اشاره کردیم اما تنها نیت آینده بینی و امثال آن نبوده .

بلکه از نظد ما اصل مهمتری در نظر بوده است حضرت امیر می خواستند اسرار و رموز قرآن را ب برای استفاده برخی از یزرگان دینی بعد از خود بنویسند .لذا برای استفاده از آثار و خواص مادی و معنوی قرآن کریم ؛این خواص  را تبدیل به کتاب جفر کردند ، کم و اندکمن یا نیستند کسانی که در مورد اسرار و خواص قرآن کار می کنند و نیز می دانند که بخش اعظم اسرار و کلید های خواص قرآن در داخل جفر نهفته است .بنابر این در هر صفحه ای از جفر خواصی وجود دارد که انسان کامل می تواند از آن استفاده کند ولی خود قرآن خواص متعددی دارد مثلا» در سوره حمد 40 خاصیت است که از درمان بیماریهای افسردگی تا رفع برخی دردها و رفع بیماریهای کودکان در آن می توان از آن بهره برد ونام برد.

مثلا» اگر فردی خیلی خسته باشد و بدنش کوبیده باشد می تواند روی زمین دراز بکشد و دستها و پاهایش را صلیب وار باز کند و هفت بار سوره حمد را بخواند تمامی خستگی جسمانی او بر طرف می شود.یا افراد بی خواب بخصوص پیر مردها شب قبل از خواب هفت یا چهارده مرتبه سوره  توحید یا قل هو الله .. را بخوانند مثل قرص خواب اثر میکند.

در هر سوره تعدادی آیات وجود دارد و هر آیه ممکن است که برای عصر و دوران خاصی  مفید وموثرباشد یعنی اینکه یک آیه در 100 سال پیش با توجه به نیاز مردم اثری بیشتر داشته است و امروز ندارد و ممکن از در آینده مجدد داشته باشد ، باید آیه ای که مربوط به این روزگار هست را استفاده کرد .

فراموش نکنیم علم واقعی غریبه و …اسرار قرآن در اختیار هر کسی قرار نمی گیرد بنابراین کتابهائی که از گذشته باقی مانده است و در خصوص اسرار قرآن می باشد و باید دقت کرد که اگر اثر و جواب لازمه را نمی دهند دلیلش این است که در بالا آمد.آنجا که در قرآن اشاره شده است که این کتاب برای پاکان می باشد منظورش طهارت جسمی یا وضوی تنها نیست طهارت  نفس و روح است.در برخی منابع ضد دینی که تشکیل شده است گفته می شود که مثلا» در قرآن موارد خلاف عقل وجود دارد مثلا» آمده است که رب المشرقین و رب المغربین منظور این نیست که در جهان دو غرب و دو شرق وجود دارد ! در واقع منظور این است که یک شرق برای جسم است و یک برای روح که به این دنیا می آیند و یک غرب برای جسم و یک غرب برای روح که از این جهان به جهان دیگر می روند.

و دیگر اینکه اصلا» مرگ وجود ندارد در سوره قاف آنجا که منکرین می گویند که آدم می میرد و می رود و می پوسدو دیگر از آن نشانی باقی نمی ماند! در حالی که خداوند آنها را یا حداقل اطلاعات آنهارادر لوح محفوظ خودش حفاظت خواهد کرد . لوح محفوظ به تعبیر عرفا محلی است که همه اطلاعات جهان از ابتدا تا انتها در آن وجود دارد . لذا هر انسان به اندازه و مقدار مادی و معنوی خلوص و پاکی روح و نفسش اجازه ورود و استفاده از آن را خواهد داشت.

بنابراین اگر کسی فال قهوه می گیرد و یا با استفاده از دیوان حافظ ( که ما پیشنهاد می دهیم که از مثنوی معنوی مولانا هم برای تفال استفاده کنید ) و یا هر شکل دیگری بخواهد به نوعی از آینده اطلاع یابد و طلب خیر کند؛ خداوند متعال ، این امکان را برای برخی از انسانها مهیا می کند ، چه مسلمان باشد چه سرخ پوست یا بودائی و … قصد خداوند متعال از دادن این نیروهای غریبه از هیپنوتیزم ، احضار روح و غیره از روی مهربانی است تا بشر بیاد آورد که همه چیز فقط این دنیا نیست بلکه عالم دیگری هم وجود دارد .که در حد واندازه مردم عادی ولو نامدار و قدرتمند و ثروتمند و امثالهم نیست .شاید درویشی یا چوپامی یا معلمی ساده با روح و جان پاک باشند پس انوار رابگیرند و بتابانند

وقتی کسی خوابی می بیند و مصداقش در چند روز بعد درست مشابه یا نزدیک به خوابش در عالم واقع اتفاق می افتد و یا مواردی مشابه ! ینها دیده شود .باید انسان عاقل را به فکر بیندازد که چگونه می توان آینده ای را که هنوز نیامده است دید ؟/و یا پیش بینی کرد اگر خواب حقیقت است ؟پس بیداری چیست؟ و اگر بیداری حقیقت است پس خواب و پیش بینی و پیش گوئی چه معنائی دارد ؟ مگر آنکه بپذیریم جهان خالقی دارد که آنقدر عظیم و بزرگ است که تمام هستی بیضی شکل آن با شمار بی پایان ستاره گان و فضای درون آن مملو از انرژی و نور اوست و خلاء ای در آن وجود ندارد.اما به مانند ذره ای در دست اوست و از مهربانی اوست که با اشکال مختلف به انسان غافل خودخواه تذکر می دهد و از مردمان می خواهد که جان ، جسم و نفس خود را پاک نگهدارند و پاکی و ناپاکی ما ذره ای بر او اثر ندارد بلکه انسان است که در این سو و آن سو می تواند به سعادت یا عدم سعادت برسد!اما نیل به هر وضع نیاز یه زمینه ها و شرایط گوناگون دارد ناپاکی مثل آلودگی ظاهری روی شیشه وهواست و امکان دید را کم و گاه محو و کور می کند و به عکس هم صادق است.پاکی مداوم نفس در روح اثر کرده و آن را صیقل داده و آینه می کند .وچون روج مرتبط با دنیای باقی و مغنی است لذا خبر ازغیب  و نیامده و…می دهد انسان را روشن بین می کند ولو نسبت به آینده

در هر نوع استخاره آنچه مهم است ابزارها و روشها و آموزش وشکل و قیافه و مشرب و مذهب و…نیست بلکه صفای باطن ! و راستی گفتار وپندار و کردار مداوم عامل است که می تواند نفوذی هر چند اندک در لوح محفوظ نماید و خبری درست از عالم غیب به خواهنده برساند و در اینجا بحث جبر و اجبار در کار نیست خداوند متعال انسان را آزاد آفریده استو از او خواسته تا با استفاده از عقل ، اراده و تجربه راه صحیح را از غلط شناسائی کند و زندگی خود را شکل دهد بنابر تعبیر قرآن حتی در انتخاب دین هم افراد باید تحقیق کنند این سخنان نشان دهنده علم خداوند است به آنچه هست و آنچه خواهد شد و این به معنای جبر نیست هر کس آزاد است راه خود را گزینش کند مهم اینست که در انتخاب هر راهی چه خوب یا بد خودش آزاد و مختار است اما پس از انتخاب؛ راه  و انتخاب بر آنفرد  حاکم می شود و جبر آغاز می شود

.پس

هر که خود را پاک کند رستگار خواهد شد و به درک و فهم و جذب سرمایه های جاودانی و روحانی خواهد رسید و هر آنکه کج رفت در کج راهه هاداشته و نعمنهاو ؛سرمایه های موهبتی و میراثی خویش را هم زا دست خواهد داد.

این بحث را در آینده بازتر خواهیم کرد به امید آنکه شاید دستی گرفته باشیم.

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. خوب این کتاب دانلوبشه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *