خانه / علوم غریبه / علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک

علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک را برای شما عزیزان قرار دادیم . علوم غریبه چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ با علوم غریبه چه کارهایی میشه انجام داد ؟ در ادامه مطلب توضیحات و اطلاعات و مطالب کامل و جامع درباره علوم غریبه و کاربرد این علوم را مشاهده خواهید کرد .

علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک
علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک

علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک,علوم غریبه چیست؟,علوم خفیه چیست؟,کاربرد علوم غریبه چیست,احضار جن با علوم غریبه,تسخیر ارواح با علوم غریبه,تسخیر ملائک و فرشتگان با علوم غریبه,آیا به وسیله علوم غریبه میتوان احضار جن و تسخیر ارواح کرد؟,علوم خفیه و علوم غریبه و کاربرد این علوم در زندگی,ارتباط با جن و ارواح و احضار موکل با علوم غریبه,علوم غریبه و علوم طبیعی و متعارف,علوم غریبه،علم حروف و اعداد، علم اوفاق، جفر، (جفر صغیر و جفر كبیر) خافیه، كیمیا، لیمیا،هیمیا، سیمیا، ریمیا,دانلود رایگان کتابهای علوم غریبه

علوم غریبه یا علوم خفیه چیست و چه کاربردی دارد؟تسخیر ارواح،احضار جن،تسخیر ملائک

دانش بشری بر اساس یک بخش‌بندی عام و کلی به دو شعبۀ علوم غریبه(=علوم خفیه) و علوم طبیعی(=علوم متعارف) تقسیم می‌شده‌است.علوم طبیعی، علومی‌اند که با ساز و کارهایی متعارف،از مقدمات معلوم به نتایج مطلوب می‌رسند،مانند فیزیک، ریاضی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی و دیگر علوم متعارف. این علوم را همچنین بدین دلیل علوم طبیعی و متعارف می‌نامیدند که بشر در زندگانی جاری و طبیعی خود با این علوم سر و کار دارد. اما برخی علوم نیز بودند که با بهره‌گیری از سازوکارها و قواعد و فرمول‌های رازآمیز و نامتعارف که اسرارشان نزد صاحبان این علوم مخفی بود، از مقدمات معلوم به نتایج مطلوب می‌رسیدند.این دسته از علوم را علوم غریبه یا خفیه می‌نامیدند.
سبب غریب و خفی بودن این علوم، مقدمات و مواد اطلاعاتی آنها نبوده، بلکه فرمول‌ها و ساز و کار استخراج نتایج بوده که نامتعارف و غریب و خفیه بودند. مانند علم رمل که مقدمات اطلاعاتیش، پدیده‌ای است که کاملاً عادی و قابل دسترس برای همگان و آن، گرداندن تعدادی ریگ در دست و ریختن آنها به وضعی اتفاقی است.اما فرمول‌های استخراج نتیجه از این مقدمات اطلاعاتی، رازآمیز و غریب‌‌اند؛ یا علم جَفر و علم‌الاعداد که مقدماتشان، پدیده‌هایی شناخته شده از قبیل حروف و اعداد است، اما روش‌های استخراج نتایج، این علوم را در زمرۀ علوم غریبه قرار می‌داده‌است.
در يك تقسيم بندى علوم را به دو بخش تقسيم نموده اند علوم خفى (علوم غريبه) و علوم حبى (علوم مانند علوم نظرى و تجربى). خفى به معنى پنهان و جلى به معنى آشكار است. بنابراين علوم غربيه جزو علومى است كه اربابان اين فن و يا علم آن را همواره از انظار نامحرمان و ناشناسان پنهان داشته و در تعليم و تعلم وى شرايطى را ملحوظ نظر قرار مى داده اند ، و اين علوم نيز خود داراى شاخه هاى گوناگونى است .
فلذا علوم غريبه برای استفاده شخصی و یا آواره كردن و سرگردان نمودن كسی به وجود نيآمده است ؛ با علوم غريبه مي توان به بر برخى اسرار و اخبار نهان دست يافت ؛ بله علومي مثل رمل ، جفر و … جزوي از علوم غريبه هستند

علوم غریبه، علومى مانند علم حروف و اعداد، علم اوفاق، جفر، (جفر صغیر و جفر كبیر) خافیه، كیمیا، لیمیا،هیمیا، سیمیا، ریمیا و علوم دیگر است كه شیخ بهایى این علوم را در كتاب «كلّه سرّ» جمع كرده است كه هر حرفى اشاره به علمى دارد. توضیح این علوم در جلد اول «المیزان» ، ص 246 نیز بیان شده است.سفارش بزرگان اهل کمال و معنا این است که طالبان کمال و قرب خداوند عمر ارزشمند و سرمایه نفس جوانی را صرف اموری ماندگار و اساسی که آنها را به عالم معنا و به هدف آفرینش و خلقت نزدیکتر سازد, بنمایند و از فرصت محدود عمر و جوانی, بهترین و بیشترین استفاده را بنمایند.
به همین خاطر بزرگان اهل کمال و متخصصین علوم الهی و سیر الی الله مانند مرحوم قاضی (اعلی الله مقامه الشریف) فرزندان خود را از آموختن علوم غریبه و صرف عمر در راه تحصیل آنها منع می کردند در عوض آنها را به یاد و ذکر و مراقبه پروردگار و تلاش در راه بندگی و معرفت او ترغیب و تشویق می کرده اند.این گونه علوم با وجود داشتن آثاری مطلوب, دارای آفات و آثار نامطلوب فراوانی نیز می باشند و هر چند مدعیان فراگیری و برخورداری از این علوم زیاد و فراوان می باشند ولی در عین حال اساتید این فن که هم در کار خود خبره و متخصص باشند و هم قابل اعتماد و وثوق باشند و اهل شیادی کلاه برداری و شهرت و مرید پروری و اسم و رسم به هم زدن نباشند, بسیار کم است.
ورود در این راه علاوه بر خطراتی که دارد و امور ناشناخته ای که انسان با آنها مواجه می شود که ممکن است ایمان و اعتقاد و سلامت فکر و اندیشه او را با خطر مواجه سازد, از نظر ثمرات و بازدهی امر مشخص و شناخته شده ای نمی باشد. عده زیادی که وارد این وادی شده اند به انحرافات دچار شده اند.
با انجام اموری مانند تسخیر جن دچار محرمات شده اند و از اسرار مردم سر درآورده و آبروی مردم را بر باد داده اند یا با احضار ارواح و ارتباط با مردگان و نقل اخبار و اسرار مردم وارد ورطه غیبت و تهمت و این گونه محرمات شده اند. بنابراین توصیه ما این است که وقت و عمر و جوانی خود را صرف امور ضروری تر و مهم تر بنمایید.و با مطالعه کتب اسلامی مانند کتاب های استاد شهید مطهری و استاد مصباح یزدی و نیز کتبی که پیرامون معارف دین است و موجب کسترش اطلاعات دینی و معرفتی شما می شود و بصیرت و روشنی بیشتری در مورد دین و اعتقادات خود پیدا می کنید, اعتقادات و بنیان دینی خود را تعمیق بخشید.
در عین حال پیرامون علوم غریبه می توانید به کتاب زیر مراجعه نمایید:
1-گنجینه دانش, خزائن الاسرار, ایوب صادقی نزاد, نشر میراث ماندگار.
2- «مفاتیح المفالیق و زبدة الالواح» محمود دهدار عیانى
3- «شرح كنوزالاسما» عیانى كه استاد علامه حسن‏زاده آملى در كلمه 343 از کتاب هزار و یك كلمه به طور مبسوط آن اشعار را توضیح داده است.

 
 

 
انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است و دارای قدرتهای عجیب و غریب فراوان می‌باشد، كه این خود نشانه و آیت عظمت خالق تواناست .
از این روست كه می‌تواند كارهای خارق‌العاده و غیر طبیعی انجام دهد، این گونه كارها معمولاً از ابعاد فیزیك و متافیزیك وجود بشرمنشاء می‌گیرد
در بعد فیزیك انسان می‌تواند با كمك ابزار و با انجام تمرینات، سرعت خود را در انجام برخی كارها افزایش دهد و یا نسبت به برخی پدیده‌ها عادت پیدا كند كه برای سایرین عجیب می‌نماید
در بعد متافیزیك انجام این كار با استفاده از نیروی‌های روانی، فراروانی و روحی صورت می‌گیرد.
برخی افراد با بهره‌گیری از این توانایی‌های خارق‌العاده اقدام به پیشبرد اهداف شوم خود می‌كنند و یا
حداقل این امور را بهانه‌ای برای كسب درآمدهای مالی و مادی قرار می‌دهند. البته محدود افرادی نیز یافت می‌شوند كه از این توانمندی هابرای خدمت به خلق و یا در انجام كارهای خیر و مثبت بهره می‌گیرند.درجامعه امروز علی‌رغم تمام پیشرفتهای صنعتی وعلمی، هنوز افراد زیادی برای حل مشكلات
خود به این روشها روی می‌آورند و به این بهانه‌ها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. لذا بر آنیم تا با تشریح و نقدو بررسی این مقولات آگاهی لازم را به عموم منتقل نموده تا جلوی سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب گرفته شود، همچنین می‌خواهیم یادآور شویم كه یگانه قدرت مؤثر در عالم خدای قادر می‌باشد (لله الواحد القهار)، لذا بهتر است برای حل مشكلات بجای روی آوردن به سحر- طلسم، جادو و امثال آن به درگاه رحمت حضرت حق پناه بریم،
انجام امور خارق‌العاده معمولاً از طریق علوم غریبه صورت می‌گیرد

علوم غریبه همانند راهی برای رسیدن به خداوند و قرب الهی است , مثلا (شما یک ادم فقیر و محتاج رو در نظر بگیرید , هیچگاه چنین فردی که به نان شب خویش محتاج است و هیچ بهره ای از این علوم ندارد نمی تواند به فکر خدا باشد و به قرب الهی برسد) چه بسا کسانی که پول دارند ولی این علم را ندارند بنابر این به قرب الهی نمی رسند. اما افرادی که این علم رابدانند اگر بخواهند وضعیت مالیشان خوب میشود و میتوانند با این علم به درجه قرب الهی برسند و خواصی هستند که احتیاجی به پول ندارند و با استفاده از این علوم به قرب الهی می رسند مانند همان دراویش زمانهای قدیم در حقیقت انها برای قرب الهی این ریاضت را به خودشان تحمیل میکنند همانند قیام عاشورا( همانطور که می دانید در ان موقع زعفر جنی پادشاه جنهای مسلمان با چندین هزار سرباز به یاری امام حسین-علیه السلام-شتافتند ولی ان حضرت کمک انان را رد کرد و در حدیثی امده که ان حضرت به زعفر قرمود : خود بهتر می دانی که اگر بخواهیم خودمان این کار را (شکست دادن سپاه دشمن) بهتر از شما می توانیم انجام دهیم .

پس می توان نتیجه گرفت که این علوم غریبه شامل (رمل , جفر , نجوم , سلوک , حتی قران و حدیث شناسی و….) می شود.

تعریف دیگر از علوم غریبه : در گذشته که مثل حالا روانشناس و متخصصی نبود , افراد عالم و خواصی بودند به نام فیلسوف . مثلا : شخصی پیش یکی از انان می رفت و می گفت که من یا فلانی مشکلی برایش پیش امده که سر به دیوار می کوبد و مدام ناله می کند و دیوانه شده , بعد شخص فیلسوف که از علوم با خبر بود یا بوسیله احضار اجنه و یا با استفاده از رمل و جفر به مشکل ان شخص جواب می گفت مثلا می گفت : فلانی را فلان جن به خاطر فلان عملش مورد ازارو اذیت قرار می دهد و یا …. و اگر شخص فیلسوف تشخیص می داد که اجنه این کار را کردن و اسم جن را بدست می اورد با استفاده از اعمالی مثلا نوشتن طلسم و قسم نامه و دادن دستوراتی خاص که همه منطقی هستند ان جن را از ان شخص دور می کرد.

علوم غریبه دارای پنج شاخه اصلی می‌باشد كه عبارتند از:

علم كیمیا،علم لیمیا، علم هیمیا، علم سیمیا و علم ریمیا.

البته این علوم دارای شاخه‌های فرعی نیز می‌باشند كه از آن جمله می‌توان به:

علم اعداد و اوفاق، علم احضار ارواح، علم تنویم مغناطیس و خافیه اشاره كرد

علم كیمیا چیست ؟
 
 
چگونگی تبدیل صورت یك عنصر به صورت عنصردیگر می‌باشد.
این همان است كه در طول تاریخ افراد زیادی به دنبال آن بوده‌اند و قصد تبدیل خاك به طلا داشته‌اند. داستانهای زیادی در ادبیات ملل مختلف دربارة كیمیا وجود دارد، ظاهراً عرفا دارای این قدرت بوده‌اند
(آنان كه به یك نظر خاك را كیمیا كنند)
 
 
 
علم لیمیا چیست ؟
 
 
 
 علم تسخیرات است. در این شاخه چگونگی تأثیرهای ارادی در صورت اتصالش با موجودات ماورائی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
لیمیا منجر به كسب قدرت تسخیر جن و روح می‌شود.
منظور از تسخیر آن است كه موجودات در اختیار و به فرمان انسان باشند.
معمولاً افـراد سودجـو برای رسیدن به اهداف خود(كه عمدتاً اهداف غیر معنوی و مادی است)
از این موجودات تسخیر شده بهره می‌برند
 
 
 
علم هیمیا چیست ؟
 
 
 
در علم هیمیا، تركیب قوای عالم بالا با عناصر عالم پایین مد نظر است و به آن علم طلسمات نیز می‌گویند.
در طلسم از طریق برخی ابزار و وسایل مادی(عناصر عالم پایین) نیروهای ماورائی جهت انجام كارها به خدمت گرفته می‌شوند. ظاهراً طالع‌بینی نیز زیر مجموعة هیمیا می‌باشد.
در طالع‌بینی: اعتقاد بر این است كه محل و موقعیت قرار گرفتن ستارگان در لحظه تولد نوزاد، برسر
نوشت و آینده او تأثیر می‌گذارد و از این طریق نسبت به پیشگویی در مورد آینده اقدام می‌شود.
طالع‌بینان معمولاً با استناد به تأثیرات ماه، خورشید و ستارگان دیگر پیشگویی می‌كنند
در كل پیشگویی و اطلاع از اخبار آینده مورد تأیید نمی‌باشد، هر‌چند كه ممكن است این كار عملی باشد. اگر لازم بود انسان از آینده با خبرباشد، مسائل آینده در حجاب و پوشش قرار نمی‌گرفت
و یقیناً پوشیده بودن آن حكمت الهی داشته و خیر عموم در آن است.
 
 
 
علم سیمیا چیست ؟
 
 
 
تركیب نیروهای روانی و جسمانی است. به عبارت دیگر هماهنگ ساختن و خلط كردن قوای ارادی با قوای مخصوص مادی می‌باشد.
از این علم برای دست‌یابی و تحصیل قدرت در تصرفات عجیب و غریب در امور طبیعی استفاده می‌شود. برای مثال تصرف در خیال مردم و تغییرآن از این دسته است
 
 
 
گفتن  ۹۴ مربته  یا غنی  بعد از نماز صبح هر روز موجب کشف اسرار کیمیا  و سیمیا خواهد بود
 
 
 
 علم ریمیا چیست ؟
 
 
 
استفاده از قوای مادی در انجام امور خارق‌العاده است. مانند كاری كه معمولاً شعبده ‌بازان انجام می‌دهند. این افراد از توان نهفته در امكانات و وسایل مادی با ظرافت خاصی برای انجام كارهای عجیب وغریب بهره می‌گیرند.
 
 
 
علم رمل چیست ؟
 
 
 
علم رمل از معجزات حضرت دانیال نبی علیه السلام است و نیز حضرت امیرالمومنین علیه السلام از این علم بهره مند بودند واین علم بر پایهء اعداد وعناصر اربعه است وتا حدودی میتوان از اینده با خبر شدالبته به توسط این علم . وبیشتر بر مبنای سیرخط ونقطه است رمل نیز مانند علوم دیگرشاخه های گوناگونی دارد
 
 
 
 علم جفر چیست؟
 
 
 
جفر در واقع به معنی پوست بزغاله ای است كه وسیع باشد وچیزهای زیادی را در خود جا میدهد

و علم جفر بر اساس برخی روایات به این نحوه بوده كه كتابیرا جبرائیل به خدمت حضرت محمد(صلوات الله علیه واله)اوردند كه تمامی علم عالم از اول خلقت تا به اخر انرا توضیح داده بود كه این كتاب جفر نام داشت و روزی یكی از صحابهء پیغمبر كتاب را از ایشان غرض كردند وبه بیایانی رفتند تا مطالعه كنند ولی در هنگام باز گشت طوفان شدیدی میگیرد كه چندین برگ از كتاب را با خود میبرد صحابه نیز شرمگین نزد رسول خدا امده و ماجرا را شرح میدهدرسول خدا به همراه صحابی به بیابان رفته و چندین برگ از ان كتاب را پیدا میكنند ولی یك برگه از ان كتاب مفغود باقی میماند واین علم جفری كه تا كنون در سراسر دنیا منتشر شده از همان یك ورق بوده كه خدا میداند دست كه افتاده بوده ولی كتاب اصل ان در حال حاضر در نزد حضرت(حجت عج الله تعالی فرجه الشریف )است ولی باید دانست كه تا اقا امام زمان به كسی نظر نداشته باشد محال است كسی بتواند به ان(جفر) دسترسی داشته باشد.

نتيجه :

*******************
چند نكته را نيز در اين باب بايد متذكر گرديم:
اولا: استادي را كه مسلط به اين امور باشند به سادگي نمي توان يافت.
ثانيا: چنانچه استادي را نيز بيابيد به دلايلي شايد اعتراف به تسلط در اين امر نكند.
ثالثا: معلوم نيست كه آن استاد در چه حد و در كدام يك از شاخه هاي گوناگون اين علوم تسلط داشته باشد.
رابعا:آموختن چنين علومي نيازمند شرايطي است كه حصول تمامي آن شرايط براي هر كسي ميسر نيست از جمله اين شرايط و از اهم آنها گذشته از تقوا، صرف وقت فراوان و تحمل رياضتها و مرارتهاي گوناگون طولاني مدت است و چله نشيني و انزوا است.
خامسا: تسلط در تمامي شاخه هاي اين علم بي كران و شريف، از حوزه امكان عادي هر كس خارج است مگر در برخي از شاخه ها. زيرا علوم غريبه به شاخه هايي چون علم جفر، علم حروف و اعداد، علم رمل، علم اوفاق، علم كيميا و … تقسيم مي گردد. كه برخي از اين شاخه ها همانند علم جفر خود نيازمند صرف عمري وقت است تا به تدريج به تمامي زوايا و مراحل آن واقف گشت.
محمود دهدار غياثي (1016- م) صاحب كتاب شريف و ارجمند «مفاتيح المغاليق» تمامي عمر خود را صرف آموختن علوم غريبه ، علي الخصوص جفر نمود، وي در سن 71 سالگي بود كه موفق گرديد اسم اعظم خداوند و نحوه كاربرد آن را كشف كند و سپس آن را در ابياتي طولاني و به صورت معما گونه به نظم در آورد كه شروح گوناگوني نيز تاكنون بر آن نگاشته اند همانند شرح مرحوم حجت بلاغي ( ابيات ياد شده مجموعا 103 بيت است كه مرحوم بلاغي آن را از روي نسخه عالم مرتاض، سيد محمد رضا موسوي (متوفي در سنه 1385 قمري استنساخ نموده و در آخر كتاب كشكول گونه خود به نام «از هر چمن گلي» آورده است.)
و شرح مرحوم عالم عادي شيخ يوسف نجفي جيلاني (12) و نيز مرحوم عالم صمداني رجب برسي حلي (13) (متوفي حدود813 ق.) که در باب اسم اعظم و کاربرد آن به گونه مفصل و اعجاب آور قلم فرسايي نموده است و فاضل کامل مرحوم محمد حسن ميرجهاني (14) نيز آن را شرح و توضيح داده است.
بنابراين نه رسيدن به تمامي خواسته ها به سادگي مقدور و ميسر است و نه چنين است كه چنين علومي را بتوان در مدت چند ماه و يا چند سال آن هم با دغدغه هاي فراوان ذهني و عملي چنين عصري ، آموخت.
براى مطالعه بيشتر در اين باب، به كتاب «مفاتيح المفاليق و زبدة الالواح» محمود دهدار عيانى و يا «شرح كنوزالاسما» عيانى كه استاد علامه حسن‏زاده آملى در كلمه 343 از هزار و يك كلمه به طور مبسوط آن اشعار را توضيح داده است.

در رابطه با علوم غريبه لازم است توجه داشته باشيد علومي که در رابطه با سحر, طلسم , شعبده , حروف , اعداد و تسخير صحبت مي كند جمعا هفت علم مي باشد كه در كتابي به نام ((اسرار قاسمي )) جمع آوري شده است و يادگرفتن آن از نظر اسلام , آنجا كه براي ارشاد و تبليغ افراد و تميز حق از باطل باشد, اشكال ندارد; مثلا اگر كسي ادعاي پيغمبري نمايد – همان طور كه در گذشته افراد شيادي با فرا گرفتن اين علوم چنين ادعاهايي مي كرده اند – ياد گرفتن اين علوم براي مبارزه با آنها و بيان راه حق اشكال ندارد; ولي اگر كسي براي استفاده هاي نامشروع (مثل سحر) بخواهد اين علوم را ياد بگيرد, مخالف دستور اسلام است و جايز نمي باشد.
از باب مثال علم جفر، از علوم غريبه است كه به وسيله آن، به برخى از اطلاعات آينده دست مى‏يابند. پايه‏هاى اين دانش، برنوعى رياضيات پيچيده استوار است. البته پى‏گيرى آن را به شما توصيه نمى‏كنيم؛
يادگيري اين علوم براي استفاده ها مشروع اشکال ندارد مثل آنجا كه براى ارشاد و تبليغ افراد و تميز حق از باطل باشد، در اين صورت اشكال ندارد؛ مثلاً اگر كسى ادعاى پيغمبرى نمايد (همان طور كه در گذشته افراد شيادى با فراگرفتن اين علوم چنين ادعاهايى مى‏كرده‏اند چنانچه در مورد مبارزه مرحوم شيخ بهايي نسبت به مردي كه ادعاي نبوت داشته نقل شده است) و از طريق اين علوم بخواهد مردم را اغفال کند ياد گرفتن اين علوم براي مبارزه با اين افراد اشکال ندارد ولي براي استفاده هاي غير مشروع و کسب مال از اين طريق جايز نيست.
=================
در عين حال پيرامون علوم غريبه مي توانيد به کتاب زير مراجعه نماييد:
گلهای ارغوانی_حاج میرزا رضا سقا زاده واعظ
ـ نفايس الفنون، شمس الدين آملى
ـ سرمايه سخنوران، ج 1، مقدم
ـ گلزار اكبرى، نهاوندى
= انواع و اشكال شناخت، آل اسحاق
دو چوب و یک سنگ-میرزای رشتی

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *