خانه / چشم زخم / چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم

چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم را برای شما عزیزان قرار دادیم . در ادامه مطلب با چشم زخم یا چشم نظر و راهها و روشهای درمان چشم زخم و همچنین باطل کردن و از بین بردن چشم زخم آشنا خواهید شد .

چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم - باطل کردن انواع چشم زخم
چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم

چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم,چشم زخم چیست؟,همه چیز درباره چشم زخم,راههای درمان چشم زخم,روشهای باطل کردن چشم زخم,چگونه میتوان چشم زخم یا چشم نظر را باطل کرد,چشم زخم و چشم نظر

چشم زخم چیست و روش درمان چشم زخم – باطل کردن انواع چشم زخم

امواج زیان آور ،مریضی ،نفرین،دعا،موج منفی ، سختی،چشم زخم:
می توان به جرات گفت قوم یا نژادی در دنیا نیست که با واژه چشم زخم آشنایی نداشته باشداما عده ای ان را دروغ و خرافات می دانندولی نیرویی واقعی وخطر ناک که همیشه دامنگیر عده ای از انسانها ,حیوانها واشیائ می شود وباعث از بین بردن ومریض شدن انسان می شود گاهی اوقات این نیرو به حدی قوی است که صدمات جبران ناپذیری به پیکر موجودات میزند.
آیا واقعا چشم زخم چیست ؟آیا می توان ان را کنترل کرد؟منشا ان کجاست وچگونه از بدن خارج می شوند؟
در ذرات بدن ما اشعه های وجود دارد که هر کدام کاری مخصوص خود را انجام می دهد اما یک سری از افراد بطور ناخوداگاه براین امواج تمرکز کرده و تاثیر می گزارند و این امواج از طریق چشم انها بر فرد یا شی بخصوصی وارد شده وباعث از بین رفتن شی یا فرد می شود بعنوان مثال به خانه شما مهمانی وارد می شود در گوشه اتاق ظرف بلورین بسیار زیبای دارید مهمان در یک لحظه با ان خیره می شود در این لحظه مهمان اشعه های بدن خود رابه طور نا خواسته فعال کرده و به سوی شی ارسال می کند در همان لحظه ظرف متلاشی شده واز هم می پاشد یا شخصی را می بینید در یک لحظه این شخص را بسیار جذاب و شاداب می بینید به طور ناخوداگاه
به او خیره می شوید در این لحظه است که شما امواج منفی را بسوی او ارسال می کنید که این امواج باعث ناراحتی یا مریضی ویا صدمه دیدن فرد می شود.

شاید بار ها خودتان دیده یا شنیده باشید که فلانی با نگاه کردن به فلان چشمه ان را خشکانده ویا با نگاه کردن به ماشین ان را واژگون کرده با فلانی را در گوشه بیمارستان انداخته حتی موجب مرگ چند نفر شده یا فلانی ور شکسته شده این حرفهای هستند که در بین مردم شایع و مرسومند ،خوب سر منشع این گونه عوارض نیزوهای منفی و اشعه های مضررند که از افراد به طور ناخود اگاه منتشر می شوند
اما راه مقابله با این پدیده چیست و چه کارهای باید انجام داد تا از ان در امان باشیم قبل از هر چیز به سراغ افراد مختلف جامعه می رویم و نظرات انها را در این مورد می خوانیم اول از مردم اطراف و دور بر خودم شروع می کنم عده ای بر این اعتقادند که برای جلو گیری از ان باید یک شی ابی رنگ را به خود اویزان کنند عده های هم برای جلو گیری از ان هر روز در یک ساعت مشخص اسفند دود می کنند وعده ای هم وقتی کسی را می بینندکه به او شک دارند صلوات می فرستند و می گویند چشمتان به زیر پام!اما عده ای دیگرکه بیشتر در بین مسلمانان رایج است معتقدند برای جلو گیری از ان باید سوره ان یکاد را خواندو عده ای نظرات عجیبی دارند که در این وبلاگ جایی نوشتن انها نیست و….. خوب اگه شما هم عقیده بخصوصی دارید یا از اقوام دیگری خبر دارید می تونید ان را در بخش نظرات بنویسید حتما مورد توجه ما ودوستان قرار خواهد گرفت. اما راهی برای اندسته که خود دارای این نیرو هستند ونمی توانند کنترلش کنند کارهای زیر را انجام دهند
سعی کنید در مقابل کارهای که شما را خیلی به هیجان می اورند و شگفت زده می کنند زیاد متمرکز نشوید در زبان ساده تر زیاد به ان خیره نشوید همیشه مواظب احساسات خود در بر خورد با دوستان و افراد جامعه باشید که زیاد احساساتی نشوید! اگر شی ویا شخصی توجه شما را به خودش جلب کرد سعی کنید چشم خود را از او دور کنید ونگاه خود را به چیز دیگری بیندازید وبسته به باور واعتقاد شما از کلمه های مثل ماشائالله و…. استفاده کنید.

یکی از نوستالوژیک ترین خاطرات دهه شصتی ها تصویری است از یکسری مهره های آبی رنگ رشته ای که کنار هم قرار میگرند و آن را از در و دیوار خانه یا مغازه آویزان میکردند. همه این دنگ و فنگ ها برای این بود که چشم بد از خانه و مغازه دور شود و به بخورد به جان آن مهره های زبان بسته. حسد یا چشم زخم جزوی از زندگی روزمره ما و البته ریشه در عقاید دینی و مذهبی دارد که علی رغم فراوانی اش هنوزهم کسی دقیقا نمیداند چشم زخم چیست و چگونه اثر میکند. در این پست میخواهیم در مورد حسد صحبت کنیم و اینکه چطور کار میکند و چجوری میتوانیم آن را خنثی کنیم.

چشم زخم چیست؟

نظر، حسد، چشم زخم یا هر اسم دیگری که برایش بگذاریم فرقی نمی کند. بهرحال جزو غرایب و رموز زندگی و وجود ما آدم ها است. در متون و منابع دینی از اصل قضیه و وجود چنین نیرویی صحبت شده ولی در مورد مکانیزم و نحوه عملکرد آن حرفی بمیان نیامده است. در قرآن کریم آیه معروفی است که اشاره به همین جریان دارد و به پیامبر (ص) میگوید وقتی تو آیه های قرآن را تلاوت میکنی نزدیک است کفار با چشم های خود تو را هلاک کنند. غیر از قرآن، روایات قابل توجهی از پیامبر و معصومین موجود است که وجود چنین نیرویی در انسان را تایید میکند و حتی گفته شده خود ایشان برای در امان ماندن خودشان یا فرزندانشان از چشم زخم، ادعیه ای را میخوانده اند. اگر در فیلم «یوسف پیامبر» یادتان مانده باشد، یعقوب به پسرهایش میگوید وقتی وارد شهر میشوید از یک در و بصورت دسته جمعی وارد نشوید بلکه بصورت جداگانه بیایید. بعضی از مفسرین دلیل این قضیه را فرار از چشم و زخم و نظر شدن برادران یوسف گفته اند.

با وجود همه ابهاماتی که پیرامون قضیه چشم زخم وجود دارد، بازهم میشود نشانه هایی برای آن پیدا کرد. همه ما به تجربه این را پذیرفته ایم که بعضی انسان ها در وجودشان یکسری نیروهایی دارند که دیگران ندارند یا کمتر دارند. برای دیدن مرتاض ها نیازی نیست حتما به هند برویم بلکه در همین ایران خودمان هم افرادی پیدا میشوند که در وجودشان نیروهای منحصر بفردی دارند و با استفاده از آن میتوانند در جهان خارج از خودشان تاثیر بگذارند و مثلا شیئی را به حرکت در بیاورند. یا از نمونه های کمتر تایید شده میتوان به زبان «تله پاتی» اشاره کرد که گفته میشود بوسیله آن افراد میتوانند بصورت ذهنی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مسائلی از این قبیل وجود نیروهای داخلی در وجود انسان ها را تایید میکند و چشم زخم هم میتواند چیزی شبیه به همین نیروها باشد.
درمان چشم زخم
برای درمان و حتی پیشگیری از حسد شدن و چشم خوردن به تعداد انسانهای روی زمین، راه و روش وجود دارد. عمده این راه ها برگرفته از سوره ها و آیات قرآن و همچنین برخی اذکار مشهور و شناخته شده هست. این را از این جهت گفتیم که گاها مشاهده شده بعضی از مردم برای رهایی از چشم زخم دست به روش های عجیب و غریب و محیرالعقولی میزنند درحالی که توصیه اکثر بزرگان مبتنی بر آیات قرآن و ادعیه می باشد.

برای جلوگیری از چشم شدن و چشم زخم خوردن مشهور است هنگام بیرون رفتن از خانه و یا به عبارت کلی موقع حضور در اجتماعی که احتمال چشم خوردن میرود، دو سوره فلق و ناس را بخوانند. همچنین تکرار ذکر «ما شاء الله و لا حول و لا قوّه إلّا با الله العلیّ العظیم» برای چشم نشدن خیلی سفارش شده.
حالا آمدیم و یکی از شما چشم شد آنوقت چه کار کنیم؟ برای این هم روش های متعددی وجود دارد اما دستورالعمل مشهوری در این زمینه هست که منتسب به آیت الله بهجت (ره) می باشد. گفته شده از ایشان برای درمان چشم زخم سوال شد و آیت الله لهجت اینطوری جواب داد:
1- قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید.

۲- معوذتین [ سوره‌های مبارکه فلق و ناس ] را بخوانید و تکرار نمائید.
۳- آیةالکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمائید.
۴- چهار قل [ سوره‌های مبارکه توحید، کافرون، فلق و ناس ] را بخوانید و تکرار نمائید، خصوصا وقت خواب.
۵- در موقع اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگوئید.
۶- روزی ۵۰ آیه از قرآن کریم را با صدای نسبتا بلند بخوانید.

                                             *****

در قرآن هم به این واقعیت اشاره شده که:
«وَ إِنْ یَكادُ الَّذینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ»
و محققا نزدیك است كسانى كه كافر شده‏اند بعد از شنیدن قرآن تو را با چشم زخم خود سرنگون كنند و مى‏گویند او مجنون است((قلم/ 51)
در تفسیر این آیه گفته شده که دشمنان موقعی که از عظمت قرآن خشمگین می شوند می خواهند با چشم هایشان تو را آسیب بزنند
پس چشم زخم حقیقت دارد. یعنى اشعه‏ اى بعضى چشم‏ها از نظر علمى ضرر دارد. به هر حال ما از نظر فرهنگ اسلامى چشم زخم را قبول داریم‏
نکته ای که لازم است گفته شود: . قبول كردن چشم زخم، مجوز متهم كردن دیگران نیست. گاهى فردى مریض مى‏شود، فورى دختر همسایه را دلیل مریضى معرفى مى‏كنند
نگاه روایات به مساله چشم زخم:
در نهج البلاغه آمده است(العین حق و الرقى حق)
چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نیز حق است(نهج البلاغه كلمات قصار جمله 400)
پیامبر فرمود: «ان العین حق و انها تدخل الجمل و الثور التنور» چشم زخم حق است و به قدرى كارساز است كه شتر و گاو را داخل تنور مى‏كند.( بحار الانوار ج 63 ص 17)
این حدیث کنایه از این است که :شتر در اثر چشم‏زخم مریض مى‏شود و صاحبش از ترس تلف شدنش او را ذبح مى‏كند.
از رسول گرامى اسلام روایت شده كه آن حضرت روزى از قبرستان بقیع مى‏گذشت. در آن‏جا فرمود: «به خدا قسم بیشتر اهل این قبرستان به سبب چشم‏زخم در این جا آرمیده‏اند» تفسیر منهج‏الصادقین، ج 9، ص 391
البته نکته ای که لازم است گفته شود این است که چشم زخم لازم نیست از طرف دشمن باشد. گاهى دوست از دوست خودش به خاطر داشتن كمالى تعجب مى‏كند و همین مساله باعث چشم زخم می شود و لذا در حدیث داریم كه اگر از دوست خود چیزى دیدید كه تعجب كردید، خدا را یاد كنید تا بلاى چشم زخم دفع شود و چه بسیارند كسانى كه به وسیله چشم زخم هلاك شده و جان داده‏اند(بحار الانوار ج 95 ص 127)
برای دفع چشم زخم چه کنیم:
در احادیث برای دفع این مشکل راهکارهایی سفارش شده است:
1- گفتن «تبارك اللّه احسن الخالقین» امام صادق (ع) فرمود: «كسى كه چیزى از برادرش او را متعجب ساخت این جمله را بگوید، زیرا چشم‏زخم حق است(بحارالانوار، ج 60 ص 26)
2-) نوشتن سوره‏هاى «حمد»، «اخلاق»، «ناس»، «فلق» و «آیةالكرسى» در ورقه‏اى و به همراه داشتن آن، قرائت سه مرتبه ذكر «ماشاءاللّه لاحول ولا قوة الا باللّه العلى العظیم» به هنگام ترس از چشم خوردن یا چشم زدن،( بحارالانوار، ج 60 ص 26)
3- یاد كردن خداوند از امام صادق (ع) روایت شده است: هر كس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شود، خدا را یاد كند زیرا وقتى خداوند را به یاد آورد ضررى به برادر مؤمنش نمى‏رسد(بحارالانوار، ج 60، ص 25)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *