خانه / قبر و گورستان (قبور قدیمی و گوردخمه) / قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف را برای شما عزیزان قرار دادیم . گورستان و قبرستان شهر سوخته که شگفت انگیزترین و ترسناک ترین شهر باستانی در ایران نامگذاری شده است . اسرار و رازهای مردگان و اجساد جنازه ها در گورستان باستانی شهر سوخته . در قبرهای باستانی شهر سوخته هزاران اجساد و اسکلت های کشف و پیدا شده که در کنارشان اشیا و ظروف سفالی و فلزی دیده میشود . در ادامه مطلب درباره شهر باستانی سوخته در ایران و راز و اسرار اچساد و جنازه و اسکلت های این قبرستان تاریخی اطلاعات بیشتری را مشاهده خواهید کرد ./

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف,اسرار و رازهای مردگان قبرستان باستانی شهر سوخته,شهر باستانی شگفت انگیز و ترسناک در ایران,گورستان و قبرستانی باستانی مرموز و اسرارآمیز در ایران,اجساد و جنازه های انسان در قبرستان باستانی شهر سوخته,کشفد و پیدا کردن جسد و اسکلت هزاران انسان در قبرهای شهر سوخته,قبرهای تاریخی و باستانی پیدا شده در شهر سوخته,اشیا و ظروف سفالی و فلزی در کنار قبرهای باستانی,قبرستان و گورستان باستانی شگفت انگیز شهر سوخته,تصاویر و عکسهای قبرستان و گورستان اجساد مردگان قبرهای باستانی شهر سوخته,پیدا کردن گنج و دفینه و عتیقه و زیرخاکی در قبرستان و گورستان باستانی شهر سوخته

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف
قبرهای شگفت انگیز گورستان باستانی شهر سوخته,اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف

اسرار مردگان شهرسوخته/دوقتل مرموز شگفت انگیزترین شهر باستانی

مردگان شهر سوخته دست از سر باستان شناسان برنمی‌دارند شاید هم باستان شناسان آنها را رها نمی‌کنند چون بعد از ۵هزار سال هنوز راز قتل مرد سربریده و یا پسری که دیوار روی سرش ریخت فاش نشده است.

شگفت انگیزترین شهر باستانی ایران عنوانی است که می توان برای شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفت از کشف اسکلت های عجیب مردگان این شهر گرفته تا استفاده از چشم مصنوعی در ۵ هزار سال پیش که راز آن را اسکلت یک زن فاش کرد و یا جراحی مغز روی یک انسان دیگر. همگی این کشفیات موجب حیرت مردم جهان می شود.

یکی از موضوعاتی که همیشه سوالات زیادی را برای باستان شناسان به وجود می آورد و البته پرده از بسیاری مسائل این شهر برمی دارد، مربوط می شود به کشف برخی از اسکلت مردگان گورستان شهر سوخته.

جسدهایی که محاسبات باستان شناسان را بهم می زنند

معمولا قبرهایی که در شهر سوخته کشف شده و مورد کاوش قرار می گیرد یکی از مهمترین کشفیات به شمار می آیند. همچنان که پیش از این نیز قبور کاوش شده موجب به هم ریختن محاسبات تخمینی باستان شناسان شده بود. آنها تاکنون بیش از هزار قبر را کشف کرده اند محاسبات آنها نشانی می دهد در گورستان شهر سوخته حدود ۴۰ هزار قبر با ۶۰ هزار اسکلت وجود دارد.

یکی از قبرهای شگفت انگیز گورستان شهر سوخته که توسط باستان شناسان کشف شد متعلق به مردی ۲۵ تا ۳۰ ساله بوده که در قبر شماره ۲۸۱۰ خوابیده است. سر او را در بخش پایینی بدن و سمت راستش بریده و گذاشته بودند و خنجری که با آن سرش را بریده اند را زیر پهلوی راستش قرار داده بودند. این مرد را در چاله ای با آیین و مراسم مربوط به مردگان دفن کرده اند یعنی همان طور که در بقیه قبور ظروف سفالین گذاشته می شد، در این قبر هم ظروف سفالی وجود داشته است.

سرش را بریدند و روی سینه گذاشتند

منصور سید سجادی سرپرست هیات باستان شناسی در شهر سوخته می گوید: ممکن است این مرد مجازات شده باشد چون تا کنون سلاحی در شهر سوخته مشاهده نکرده ایم بنابراین احتمال مجازات شدن این فرد خاطی بسیار زیاد است چون حتی اگر این فرد به قتل می رسید باید پنهانی دفن می شد اما این طور نبوده است.

سجادی و همکارانش نمی دانند که چرا سر این مرد را بریده اند و کنارش گذاشته اند. سوال بی جواب دیگر آنها مربوط می شود به مرد جوان ۱۴ ساله ای که در زمان آتش سوزی این شهر، گویا دیواری در کاخ سوخته روی سرش ریخته و موجب مرگ او شده است. البته گذاشتن یک دسته هاون سنگی کنار جمجمه او، باستان شناسان را دچار تردید کرده که آیا این دسته هاون برای دفاع از خودش بوده یا خیر. چون نشانه های هجوم در آن دیده نمی شود.

مهر مادری در ۵ هزار سال پیش

این دو اسکلت که باستان شناسان آن را قتل می دانند هنوز بعد از ۵ هزار سال مورد تردید است غیر از این قتل ها، دفن مشکوک مرد ۴۰ ساله ای در گورستان شهر سوخته نیز سوال بی جواب دیگری را برای باستان شناسان بوجود آورده است چون در کنار اسکلت او که در قبر شماره ۱۰۰۳ دفن شده، ۱۲ جمجمه انسان در رده های سنی ۱۰ تا ۳۰ سال و یک جمجمه سگ نیز پیدا شده که طی مراسمی قربانی و دفن شده اند.

اگرچه وجود این اسکلت ها چرایی زیادی را برای جامعه باستان شناس بوجود می آورد اما برعکس آن، پیدا شدن اسکلت مادری که به همراه دو فرزندش دفن شده و دستش را به حالت حمایت دور فرزندانش گذاشته نیز، مهرر مادری را در ۵ هزار سال پیش نشان می دهد.

خواب مردگان بهم می ریزد!

قبوری که در  گورستان شهر سوخته کشف شده یا دو قسمتی هستند و یا سردابه ای . قبور دو قسمتی تشکیل شده اند از اسکلت و ظروف نذری و اشیای دیگر. در این باره، منصور سید سجادی رئیس هیات باستان شناسی شهر سوخته می گوید: داخل قبور سردابه ای نیز مردگان را دفن و درون آن عود روشن کرده و در آن را می بستند. مردم شهر سوخته مردگان خود را طوری دفن می کردند که صورت آنها رو به خورشید باشد. حتی اگر فرد متوفی در شب دفن شده باشد صورت او رو به زمین گذاشته می شد. با این حال در قبر زنان سفال رنگی می گذاشتند و این شی، نشانه ای برای دفن زنان بوده است.

از سویی اگر تعداد اشیای دفن شده با متوفی زیاد باشد به زعم باستان شناسان در این قبر یکی از متمولان شهر سوخته مدفون شده است. اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف قرار داده شده در کنار آنها، همگی به موزه منتقل می شود تا از گزند قاچاقچیان در امان بماند. از سوی دیگر پیدا شدن این اجساد تازه اول راه است. اگرچه باستان شناسان خواب این اسکلت ها را به هم زده اند اما آنها را رها نمی کنند . با بیرون آمدن این اجساد کار استخوان شناسان، ژنتیک باستان شناسان، انگل شناسان و … شروع می شود. آنها در پی یافتن جزئیات بیشتری از زندگی این مردگان هستند.

اسرار مردگان شهرسوخته/دوقتل مرموز شگفت انگیزترین شهر باستانی …

www.mehrnews.com/…/اسرار-مردگان-شهرسوخته-دوقت…

Dec 15, 2015 – این مرد را در چاله ای با آیین و مراسم مربوط به مردگان دفن کرده اند یعنی همان … اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف قرار داده شده در کنار آنها، …

Dec 13, 2015 – در سال ١٣٧٦ کاوشگران به قبر اسکلت مردی حدودا ٣٢ ساله به همراه فرزند ١٠ ساله‌اش می‌رسند که … او می‌گوید: خاک جمع شده در ناحیه شکم و لگن اسکلت‌های کاوش شده به دانشگاه … «از میان حدود 1100 گور کشف شده بیش از 70 درصد اجساد کفن داشته‌اند». … برای مشخص شدن تاریخ دقیق اشیاء، ظروف سفالی شسته و شناسنامه هر یک …

Dec 15, 2015 – همچنان که پیش از این نیز قبور کاوش شده موجب به هم ریختن محاسبات … اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف قرار داده شده در کنار آن ها، همگی …

کشف گور جالب زن پولدار در شهر سوخته: : سرگرمی : : از گوشه و کنار دنیا

tebyan-zn.ir/News-Article/entert/…/182150.htmlTranslate this page

Dec 15, 2015 – در سال ١٣٧٦ کاوشگران به قبر اسکلت مردی حدودا ٣٢ ساله به همراه فرزند ١٠ ساله اش … های شهر سوخته گوری با همین تعداد اثر کشف شد که تنوع آنها باعث شده باستان … رسیدن به سطحی که اسکلت و اشیاء نذری دفن شده اند گاه تا یک ماه زمان می برد. … گوید: از میان حدود 1100 گور کشف شده بیش از 70 درصد اجساد کفن داشته اند .

Dec 13, 2015 – وی با تاکید بر این نکته که اجساد و اشیا در قبور سردابه‌ای نسبت به سایر … سالم ماندن اسکلت و اشیا و ظروف سفالی این قبر نیز به همین دلیل است. … سجادی در خصوص تعداد اسکلتهای کشف شده در شهر سوخته و نحوه تدفین آنها اظهار …

باستان شناسان در این ناحیه چهل و سه قبر کشف کرده اند که در عمق 60/1 بوده است. محل دفن اجساد به صورت گودالی ساده در زمین سخت تهیه شده و اسکلت ها کاملا پوسیده … سلاح های آهنی، ظروف متنوع با نقوش مخصوص، لیوان ها و سنجاق های مختلف معرف هنر مردم …

کشف قبر زنی ثروتمند در شهر سوخته/ اجساد شگفت‌انگیز تاریخی …

www.jpnews.ir/…/کشف-قبر-زنی-ثروتمند-در-شهر-س…

Dec 13, 2015 – شهر سوخته را با چند کشف بسیار مهم می شناسند. … نکته دیگر مربوط می شود به جاسازی ۱۱۲ شی و ظرف برای غذا، نوشیدنی و نذری های صاحب اسکلت.

Dec 13, 2015 – شهر سوخته را با چند کشف بسیار مهم می شناسند. … سردابه‌ای شکل بودن آن است نکته دیگر مربوط می شود به جاسازی ۱۱۲ شی و ظرف برای غذا، نوشیدنی و نذری های صاحب اسکلت. … این یکی از اشیای مهم قبر تازه کاوش شده به حساب می آید.

Dec 9, 2015 – مدیر اداره میراث فرهنگی گلپایگان خبر داد کشف اشیای تاریخی متعلق به اواخر … تصریح کرد: 9 ظرف سفالی مانند کوزه، کاسه، ابریق، سبو و لیوان در کنار اجساد … نوبخت با بیان اینکه اسکلت‌های کشف‌شده برای انجام مراحل آزمایش دی.

یافته‌های باستان‌شناسی در شهر همدان – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/…/یافته‌های_باستان‌شناسی_در…

به دنبال کشف اتفاقی یک تابوت سفالی، در سال های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ شمسی عملیات کاوش توسط … تابوت‌های استفاده شده، در نوع شمال شرقی همگی بیضی شکل با پوششی از … منطبق با خطوط بدن اجساد بود و پوشش آن‌ها از تخته سنگ‌های نازک متفاوت با گروه … در تابوت و ۲ تابوت سفالی و یک تدفین بدون تابوت در هر یک دو اسکلت قرار داشت.

موزه عصر آهن یکی از شگفت ترین و دیدنی ترین موزه های کشور

www.yjc.ir/…/موزه-عصر-آهن-یکی-از-شگفت-ترین-و-د…

Aug 21, 2014 – وی با بیان اینکه بسیار از اشیا و ظروف کشف شده به همراه اجساد دفن شده بوده … و شاید یکی از دلایل متلاشی بودن اسکلت های این اجساد به این دلیل بوده …

در سال ١٣٧٦ کاوشگران به قبر اسکلت مردی حدودا ٣٢ ساله به همراه فرزند ١٠ ساله‌اش می‌رسند … او می‌گوید: خاک جمع شده در ناحیه شکم و لگن اسکلت‌های کاوش شده به دانشگاه بهداشت … می‌گوید:«از میان حدود 1100 گور کشف شده بیش از 70 درصد اجساد کفن داشته‌اند». … برای مشخص شدن تاریخ دقیق اشیاء، ظروف سفالی شسته و شناسنامه هر یک نصب …

او می‌گوید: خاک جمع شده در ناحیه شکم و لگن اسکلت‌های کاوش شده به دانشگاه بهداشت … در آن دوره تعدادی از اجساد را عریان، برخی را با کفن و تعداد دیگری را با لباس دفن کرده‌اند. … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن نیست، … به اعتقاد سیدسجادی، عجیب بودن این گور از آن منظر است که ظروف مختلف و …

آریـاتــس – تپه مارلیک

aryates.blogfa.com/post-29.aspx

در این مکان گورها و اسکلت های بسیاری کشف شده و جام طلایی مارلیک شهرتی جهانی دارد. … در این گورها به همراه اجساد اشیا فراوانی یافت شد که برخی از آنها از جمله جام های طلایی … طی کاوش های باستان شناسی در این محوطه بقایای اجساد مردگان به همراه ظروف طلا، …

May 26, 2012 – کشف اجساد 68 کودک و نوزاد دفن شده در میان دیوار‌های قطور ارگ بم این … فروزان‌فر می‌گوید: البته دفن این کودکان ربطی به اسکلت‌‌های کشف شده چند … دکتر پاپلی همچنین با انجام آزمایش دی‌ان‌ای روی شماری از بچه‌‌ها متوجه شده که همه آنهاپسر بوده‌اند. …. اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که …

تپه ای باستانی و کهن با یافته های ذیقیمت مربوط به 5000 سال پیش در استان … داخل چاله های بیضی شکل و در برخی موارد هم در خمره های سفالی به همراه اشیاء و آذوقه دفن شده … زیرا اجساد به صورت غیر جنینی در این مکان یافت شده یکی مربوط به اسکلت زن و … اما ریتون های کشف شده در گوهر تپه داخل یک پیک ( زباله دانی و به صورت دست و پا …

این موضوع به ارزش های مشترک ائینی وغیر ائینی این اشیا نیز در بیمن مردمان دلالت دارد . … در بسیاری از موارد جنسیت اسکلت داخل قبر یا نوع اشیا داخل ان مطابقت دارد . … به رغم عدم کشف اثار ملموس مواد نهاده شده در داخل ظروف سفالین ،با بکارگیری روشهای … دفن اجساد به حالت جمع شده به پهلوی راست ،چپ ویا پشت انجام می شده است (جدول۳).

Dec 16, 2015 – رسيدن به سطحي كه اسكلت و اشياء نذري دفن شده‌اند گاه تا يك ماه زمان مي‌برد. … او مي‌گويد: خاك جمع شده در ناحيه شكم و لگن اسكلت‌هاي كاوش شده به دانشگاه … «از ميان حدود 1100 گور كشف شده بيش از 70 درصد اجساد كفن داشته‌اند». … منظر است كه ظروف مختلف و متنوعي كه تيپيك شهر سوخته نيست همراه اين اسكلت دفن شده‌ است.

Apr 4, 2010 – لغات ، کلمات و ضرب المثل های مازندرانی – تمدن 7000 هزار ساله شهرستان … با بررسي اسکلت ها متوجه شدند نيمي از افراد دفن شده در اين منطقه مهاجر و نيم ديگر … زيرا اجساد يافت شده به شکل جنيني يا چمپاتمه اي يا حالت آرامش قرار دارند. … اشياي پيدا شده در گوهر تپه. درگوهر تپه هم ظروف دست ساز و هم ظروف چرخ ساز يافت شد .

پرستشگاه ٤٧٥٠ ساله سيلک – کویر ها و بیابان های ایران

www.irandeserts.com › درگاه کویرمعماری و بناها

با وجود کشف این معبددر سال گذشته هیأت بازنگری این محوطه تاریخی تصمیم به حفاری و … ها ، اسکلت ها ، با قیمانده بناها و اشیاء ریز و درشت پنهان شده در زیر خاک هستند. … ظروف سفالینی که بارنگ های قرمز و خاکستری خود توجه بیننده را جلب می کنند. … خاک چهره شهر را در خود فرو برد و سیلک را به مانند اجساد مردگانش در عمق خود فرو برد.

Dec 14, 2015 – او می‌گوید: خاک جمع شده در ناحیه شکم و لگن اسکلت‌های کاوش شده به دانشگاه … می‌گوید: «از میان حدود ۱۱۰۰ گور کشف شده بیش از ۷۰ درصد اجساد کفن داشته‌اند». … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن نیست، بلکه … به اعتقاد سیدسجادی، عجیب بودن این گور از آن منظر است که ظروف …

چند خبر مهم از کاوش های باستان شناسی تالش(۶-۱۳۸۴)

taleshen.ir/چند-خبر-مهم-از-کاوش-هایباستان-شناسی-تا…

«محمد رضا خلعتبری سرپرست هیات کاوش های تول تالش با اشاره به کشف گورستان … هم زمانی اجساد کشته شده نشان می‌دهد که تالش در دوره‌ای از سکونت مردم عصر آهن ناامن بوده … کشف ظرف نقره‌ای در این گور که بر اساس اشیاء زینتی کنار اسکلت احتمالا …

با گزارش اهالي روستاي وليران، موضوع از طريق دفتر ميراث فرهنگي، صنايع دستي و … شده به اشيايي ازدوران تاريخي برخورد كرده و اشياء مكشوفه طي صورت جلسه اي بهاجساد جديد، اسكلت هاي قديمي برداشته شده و درون حفره هاي تعبيه شده در گور قرار داده … شده داخل خاك و گور سنگ چين) بوده است؛ كه با توجه به كشف نمونه هاي ظروف سفالي و …

وليران و اصطلك

www.damavandnameh.ir/showT.aspx?…1…F…

در مورد وليران، شلمبه و اصطلك با توجه به كاوشهاي جديد، اطلاعات ذيقميتي … ( مانند مكان هاي ديگر چون كوهان) است و به يك طايفه كه دراين منطقه ساكن شده بودند نسبت داده شده است. …. علاوه بر اشياي مذكور از اين گور انواع ظروف و اشياء سفالي از جنس نقره ،مفرغ و … هنگام تدفين اجساد جديد ، اسكلت هاي قديمي برداشته و درون حفره هاي تعبيه شده در …

Nov 12, 2013 – به قدمت آثار و گورهای کشف شده در این موزه دقت که می کنی، تعجب برانگیز … در سازه های مربعی با دو ظرف سفالی و برخی دیگر نیز با لوازمی دفن شده اند که با … هرچند از برخی تفاوت ها در نوع اشیاء موجود در داخل قبور، شیوه ساخت و سادگی … و شاید یکی از دلایل متلاشی بودن اسکلت های این اجساد به این دلیل بوده زیرا از آن …

Rating: 98% – ‎121,984 reviews

Nov 11, 2009 – هرودوت در تاریخ خود به باد‌های شدیدی اشاره می‌کند که همزمان با حضور … با صدمه به اين بناي ارزشمند همراه بود، استخوان‌هاي کشف شده در سقف بنا ….. تشکر از اطلاع رسانی تابناک امیدوارم که این اجساد و اشیا اگر به ایران تحویل گردند در ایران توسط . ….. نام آن پادشاه در کتیبه های موجود به زبان پارسی باستان، همان “کمبوجیه” …

در این مکان گورها و اسکلت های بسیاری کشف شده و جام طلایی مارلیک شهرتی جهانی دارد. … در این گورها به همراه اجساد اشیا فراوانی یافت شد که برخی از آنها از جمله جام های طلایی … طی کاوش های باستان شناسی در این محوطه بقایای اجساد مردگان به همراه ظروف طلا، …

شهر سوخته : سیستان و بلوچستان با گستره حدود 187هزارو500 كیلومتر مربع وسعت …. این قبرها حدود 60هزار اسكلت را درخود جای داده چراكه در شهر سوخته گورهای تك نفره و دو … دفن شده ، اجساد با انواع پارچه های نازك و ضخیم با بافته های گونی مانند یا حصیر از … همچنین یك سبد كه قدیمی ترین سبد كشف شده در شرق ایران زمین است و داخل آن یك …

محوطۀ باستانی ولیران دماوند – ساسانیان

sassanids.com/محوطۀ-باستانی-ولیران-دماوند/

Feb 25, 2015 – با کشف آثار ارزشمند در محوطۀ باستانی ولیران دماوند باب جدیدی در عرصه … علاوه بر اشیای مذکور از این گور انواع ظروف و اشیاء سفالی از جنس نقره، مفزغ و آهن … های اولیه، به هنگام تدفین اجساد جدید، اسکلت های قدیمی برداشته شده و درون …

پیش از نشان دادن خبر های مربوط به اکتشافات گورستان های دارای تدفین جنینی در ایران ُ … دفن جنینیُ و کثرت اشیاء همراه با مردگان ُ در تهران و در تپه های قیطریه کشف شده است. … بیش از نیمی از اجساد در حالت جنینی به پهلوی چپ وصورتهای آنها رو به طلوع … جهت داده است، و اسکلت در حالت به پشت خوابیده و زانو در بغل یافت شده است، ولی …

در اسكلت هاي كشف شده افرادي با بلندي قد بين 3 تا 4 متر نيز كشف شده است . … از آنجا که این اجساد با احترام و به همراه هدایا دفن شده اند احتمال قتل و یا شکنجه وجود ندارد …. كيسه چرمي ، يك آينه مفرغي ، وتعدادي مهر هاي تزئيني و تعدادي ظروف سفالي كشف شده است. …. –اشیای وارداتی از تمدن هاراپا و سند که ارتباط این تمدنها را ثابت می کند.

by محمدی فر – ‎2016

یافتههای انسانی این مجموعه به دو صورت تدفینهای برجا در کف فضاها و تودههای استخوانی … دربارة شیوه‌ها‌‌‌‌ی تدفین در منطقۀ ملایر بر اساس تدفینهای کشف شده در مجموعۀ … که به هنگام تدفین اجساد جدید، اسکلتهای اجساد اولیه و قدیمی به همراه اشیای تدفینی … این نوع ظروف در قبور اشکانی دستوا، کنگاور و قبور سردابهای شوشتر شناسایی شده …

Jan 30, 2016 – بنده با بررسی ادله های علمی به این مساله پی برده ایم که ان کاوشگران به تله های سمی که … اگر از شکل لاک پشت به عنوان علامت گنج استفاده شده باشد در اینگونه موارد در زير سر …… در بسیاری از موارد جنسیت اسکلت داخل قبر یا نوع اشیا داخل ان مطابقت دارد . … به رغم عدم کشف اثا ر ملموس مواد نهده شده درداخل ظروف سفالین …

You’ve visited this page many times. Last visit: 7/25/16

آشنايي با محوطه باستان شناسي گوهر تپه – گروه تاریخ

www.tarikh.razaviedu.ir/articles/viewArticle.asp?…Translate this page

با بررسي اسكلت ها متوجه شدند بعضي از افراد دفن شده در اين منطقه مهاجر و نيم ديگر … كاوش هاي باستان شناسي در گوهر تپه به كشف بقاياي چند پيكره گاو كه احتمالاً براي … در گوهر تپه هم ظروف دست ساز و هم ظروف چرخ ساز و اشياء ديگري يافت شده است . … اين مكان يافت شده است ، ابزار كنار اجساد نشان از طبقه اجتماعي آنان دارد ، مثلاً اسكلت …

خلاصه ای از کتاب چگونگی تدفین مردگان در عصر آهن در فلات مرکزی ایران

ammi.ir › اخبار و مقالاتمقالات معماری و شهرسازی

Nov 25, 2014 – داده های باستان شناسی از این دوره خاص دال بر تحولات تکاملی در جنبه های … در صورتی که در اواخر دوره دوم و تمام دوره سوم یعنی دوره هایی که مقارن با ظهور ظرف های خاکستری رنگ و … واندنبرگ با مقایسه اشیا پیدا شده از قبرستان خوروین اشیا موجود در … و غرب بوده و اجساد با کلیه تزیینات و لباس و اشیاء دیگر دفن می شده اند.

تپه‌های سیلک – ایران‌بوم

www.iranboom.ir › گردشگری

این آثار هم اکنون در موزه لوور پاریس به نام تپه های سیلک ایران حفظ و نگهداری می … در این منطقه اسکلت پوسیده نشده مرده‌های همان زمان پیدا شده است. … گفته شده که همراه با این جنازه‌ها ظروف و وسایل مورد استفاده آنها را دفن می‌کردند. … اجساد کشف شده در این مناطق … کوچکی از آثار و اشیاء بدست آمده از این تپه ها به معرض تماشا گذاشته شده است.

تاریخ – نادر آرمیان

naderarmian.persianblog.ir/tag/تاریخ
در سال ۱۲۴۲ میلادی، مغول ها خود را به دروازه های شرقی اروپا رسانده بودند. ….. این کشفی مهم محسوب می‌شود، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شود دفن اجساد با کفن صرفا … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن نیست، … باستان‌شناس‌ها در بررسی‌ این محوطه باستانی و همچنین بررسی پیکرک‌ها و ظروف سفالین از …

Dec 13, 2015 – شهر سوخته را با چند کشف بسيار مهم مي شناسند. … سردابه‌اي شکل بودن آن است نکته ديگر مربوط مي شود به جاسازي ۱۱۲ شي و ظرف براي غذا، نوشيدني و نذري هاي صاحب اسکلت. … اين يکي از اشياي مهم قبر تازه کاوش شده به حساب مي آيد.

درباره زبانهای باستانی وجدیدترین یافته های باستانی ایران وجهان. … گفته می‌شود کشف این گورستان سرآغاز مطالعات جدید در باستان‌شناسی و تاریخ ایران است؛ … علاوه بر آن برخی اشیاء سنگی پیدا شده در قبور نیز با آنچه باستان‌شناسان تولیدات … از جمله این ظروف می‌توان به ظروف سنگی ساخته شده از سنگ نرم و سیاهی که در فارسی به …

دفینه – تاریخ

yeralti.blogfa.com/category/3

دفینه – تاریخ – آشنایی با علائم و نشانه های علوم باستان شناسی:سکه … تاکنون در چند مرحله انجام گرفته، منجر به کشف چندین گور باستانی با ابزارهای … جمله ظروف سفالی خاکستری و نخودی، اشیائ مفرغی، وسایل تزئینی نظیر سنجاق سر، النگو و… … تمامی اسکلت های این قبور به صورت جنینی با چمباتمه ای در جهت شرق به غرب دفن شده …

در اسكلت هاي كشف شده افرادي با بلندي قد بين 3 تا 4 متر نيز كشف شده است . … در قبرستانهای شهر سوخته اجسادی پیدا شده است که نشان می دهد آنها طی مراسمی قربانی شده …. كيسه چرمي ، يك آينه مفرغي ، وتعدادي مهر هاي تزئيني و تعدادي ظروف سفالي كشف شده است. …. –اشیای وارداتی از تمدن هاراپا و سند که ارتباط این تمدنها را ثابت می کند.

گورستان‌های قدیمی (۴) – مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/content/111418/گورستان‌های-قدیمی-(۴)/

در اين قبرستان اسکلت اموات در داخل خمره‌هاى بزرگ و کوچک نخودى رنگ مدفون … اشياء کشف شده ديگر اين قبرستان که در خمره‌هاى بزرگ و کوچک قيراندود قرار …. از اين گورستان تعداد زيادى ظروف سفالين و اسلحه و زينت‌آلات به دست آمده و بدين جهت … بر روى قبرهاى پراکنده گورستان ، سنگ‌هاى حجارى شده با نقش‌هاى سوار و شکار مشاهده مى‌شود.

Dec 13, 2015 – وقتی به این قبر رسیدیم، اسکلت شخص دفن شده و ظروف و برخی اشیایی که به همراه او دفن شده بود، همه را … کشف اسکلت ها، ظروف سفالی، زینت آلات و دیگر وسایل البته بخش اندکی … به همین دلیل ویژگی های منحصر به فرد شهر سوخته است که باستان … کشف نخستین پویانمایی جهان بر ظرف سفالین، دفن برخی اجساد با …

اشیاء عتیقه از طلا … یکی از علم های گذشته گان که در عقل ما امکان پذیر نمیباشد همین سنگ پاد زهر … گاهی مواد افزودنی خاصی مانند تخم مرغ به ساروج اضافه می‌شده که فقط باید بابه طور كلي ، موميائي يك بدن بيجان است ، اما چيزي متفاوت ازيك اسكلت يا … از بهترين اجساد حفظ شده ي طبيعي را در يك منطقه ي متروك شده ي استثنايي كه به …

روزنه – blogfa.com

daftarekar.blogfa.com/8602.aspx

با وجود کشف این معبددر سال گذشته هیأت بازنگری این محوطه تاریخی تصمیم به حفاری و … ها ، اسکلت ها ، با قیمانده بناها و اشیاء ریز و درشت پنهان شده در زیر خاک هستند. … اجساد و مردگان شان را در کف خانه های خود جای می دادند و روی آن را بعد از اندود کردن با گل … خانه های شهر سیلک جنینی دفن شده اند و در کنار آنها اشیاء و ظروف سفالین بسیار …

همه چیز در باره ی تاریخ – مطالب بهمن 1391

zendegikooroshbozorg.mihanblog.com/post/…/11

معتقد است که وجود سفال نخودی در کنار اجساد نشان دهنده این نکته است که فرهنگ بومی منطقه و … به مقدار زیادی اشیای مفرغی، استخوانی و نیز سفال که از کاوش قبور به دست آمده، اشاره … امید است که با تلاش های بی وقفه مسئولین امر، این حفریات شتاب بیشتری ….. از آثار کشف شده در این منطقه ی می توان به ظروف و پلاک های سنگی با نقوش …

Apr 11, 2014 – گوهر تپه یکی از کهن ترین تپه های باستانی کشور به شمار می آید. … نفوذ آب نباشند،با بررسی اسکلت ها متوجه شدند بعضی از افراد دفن شده در این منطقه … گرفتند، اما ریتون های کشف شده در گوهر تپه داخل یک پیک (زباله دانی) درون بخشی … در گوهر تپه هم ظروف دست ساز و هم ظروف چرخ ساز و اشیاء دیگری یافت شده است .

سیستان و زابل – پارسوماش

pmsh.persianblog.ir/tag/سیستان_و_زابل

در اسکلت های کشف شده افرادی با بلندی قد بین 3 تا 4 متر نیز کشف شده است . … از آنجا که این اجساد با احترام و به همراه هدایا دفن شده اند احتمال قتل و یا شکنجه وجود ندارد …. چرمی ، یک آینه مفرغی ، وتعدادی مهر های تزئینی و تعدادی ظروف سفالی کشف شده است. …. –اشیای وارداتی از تمدن هاراپا و سند که ارتباط این تمدنها را ثابت می کند.

marvnews | راه‌اندازی کارگاه مرمت آثار تاریخی در تخت جمشید

marvnews.ir/…/راه‌اندازی-کارگاه-مرمت-آثار-تاریخی-در/

Aug 20, 2016 – نجفی با بیان اینکه اکثر سفال های مرمت شده در چنین کارگاه هایی در … کشف شد متعلق به دوره هخامنشیان است که درون آن اسکلت کودکی وجود دارد. … نجفی همچنین گفت: این ظرف سفالی در جریان یک حفاری کشف شده و بابه گفته وی، این نوع شیوه تدفین در دوره ساسانیان تغییر کرد به طوری که اجساد مردگان در این دوره …

Dec 20, 2015 – زن خبرساز شهرسوخته، دومین گور سردابه‌ای کشف شده در این کاوش‌ها را به خود اختصاص داده است. … اشیای سفالی که محتویات آن با بررسی‌های بعدی، به باستان شناسان نشان می‌دهد … برنیامده و در برخی از گورها اجساد پودر شده و تنها ردی از آنها باقی مانده با … ولی «سجادی» بخشی از کفن‌های کشف شده روی اسکلت‌های گذشته را در …

موزه های آذربایجان شرقی کلکسیون تنوع و نماد قدمت

azsharghi.irannsr.org/…/موزه-های-آذربایجان-شرقی-کل…

Mar 25, 2015 – این موزه در سال 1335 با نمایش 202 قطعه از آثار فرهنگی انتقالی از موزه ایران … مهرهای پشت ظروف به دستور شاه عباس اول در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شده اند، …. شود که آثار و اجساد کشف شده در آن به خاکبرداری های سال 1376 برای نخستین … که دارای دو اسکلت زن و مرد بود به همراه اشیای تدفینی، بلوک برداری شده و به …

این سرزمین به علت قدمت تاریخی و تمدن های موجود آن، اهمیت بسزایی برای فرهنگ … که تاکنون در چند مرحله انجام گرفته، منجر به کشف چندین گور باستانی با ابزارهای … از این گورها مواد فرهنگی گوناگون از جمله ظروف سفالی خاکستری و نخودی، اشیائ … تمامی اسکلت های این قبور به صورت جنینی با چمباتمه ای در جهت شرق به غرب دفن شده …

May 24, 2013 – بناهاي اين تپه از خشت ساخته شده بودند و كف اتاقها و سطح ديوارها را با كاهگل ميپوشاندند. …. سنگي،ظروف سنگي و غيره از اشيايي هستند كه در اين تپه كشف شده اند. … در دوره نو سنگي ساكنان اين تپه اجساد را در زير خانه هاي خود دفن ميكردند و پس از ….. از دوره هاي مختلف اسكلتهاي دفن شده مختلفي بدست آمده است و هر يك در دوره …

Dec 14, 2015 – های بخش صنایع است. رضایی با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری 16 مورد … کشف شد که تنوع آنها باعث شده باستان شناسان … عکس قرار می گیرد، محل قرارگیری اشیاء باید. به دقت در … می کشند، حتی خاک درون ظرف ها دور ریخته … و لگن اسکلت های کاوش شده به دانشگاه … گفته می شود دفن اجساد با کفن صرفا بعد.

معرفي محوطه تاريخي هفت‌تپه | www.choghazanbil.ir

choghazanbil.ir/content/معرفي-محوطه-تاريخي-هفت‌تپه

Aug 15, 2016 – عمليات كاوش محوطه، با نمايان شدن طاق آجري يك مقبره زيرزميني هنگام ساخت جاده … كاوش‌هاي اخير مشخص كردند كه كشتار بزرگي در اين زمان رخ داده و اجساد صدها نفر … روي هم انباشته شده‌اند كه در حفاري‌ها بصورت انبوه بزرگي از اسكلت كشف شدند. … ظرف سنگي): از جمله اشياي سنگي يافت شده در محوطه تاريخي هفت تپه مي‌توان …

قانعی سپس با بیان این که ظرفیت اقامت در هتل های مشهد تا 25 درصد افزایش یافته …… اجساد و اسکلت های کشف شده به همراه اشیا و ظروف قرار داده شده در کنار آنها، همگی به …

در درون قبور اشیاء زیادی یافت شد که بیشتر شامل:ظروف سفالین با اشکال … چند ظرف سنگی هم در حین حفاری کشف شد، ولی سفال های منقوش یا نقش های هندسی … چند شیءپیش از تاریخ در حواشی اسکلت های دفن شده از جمله تیغه های سنگ چخماق،یک اسکنه … دیگر اجساد متعلق به مسلمانان، تعدادی برخلاف جهت قبله دفن شده بودند که البته …

گفته می‌شود کشف این گورستان سرآغاز مطالعات جدید در باستان‌شناسی و تاریخ ایران است. … افزو‌ن‌بر این، برخی اشیای سنگی پیدا شده در قبور هم با آنچه باستان‌شناسان تولیدهای … ازجمله این ظروف می‌توان به ظروف سنگی ساخته شده از سنگ نرم و سیاهی که در … فرهنگ BMAC در بجنورد کشف شده که هم خاک را سوزانده‌ بودند و هم در قبر اسکلت …

در سال 1967 میلادی عمليات كاوش در تپه¬هاي پيش از تاريخي شهرسوخته با همكاري متقابل … کشف نموده اند که شباهت زیادی با نمونه های کشف شده از منطقه بنا های یادمانی دارد. … سفالی، و ظروف سنگی)، اشیایی که جنبه آیینی دارند (همچون پیکرک های انسانی و …. در گورهای دو قسمتی اشيا و اسكلت ها گاهی در جبهه شمالی و گاهی در جبهه جنوبی دفن …

تبدیل گورستان اشکانی به موزه – 118سفر

118safar.com/fa/…/تبدیل-گورستان-اشکانی-به-موزه

در پی کشف گورستان اشکانی در کیاسر مازندران، رایزنی برای تبدیل سایت … و تحمیل هزینه های سنگین برای جابجایی اسکلت ها شده است، افزود: در حال حاضر به دنبال نجات … فرهنگی با حمایت بانک جهانی، کاوش های باستان شناسی را برای نجات اشیاء از سال … در فضای مستطیل با ابعاد مختلف ابزارهای مختلف را در کنار اجساد قرار می دادند.

اساس موزه آذربایجان در سال 1336 با نمایش 202 قطعه از آثار فرهنگی ارسالی از موزه … شامل یک و یترین طراحی شده جهت نمایش اجساد یک زن و مرد تدفین شده مربوط به هزاره اول … از دیگر آثار برجسته این بخش می‌توان به ظروف سفالی دوره ایلخانی با نقش و … نمونه ای از اسکلتهای بدست آمده از گورستان کشف شده در محوطه مسجد کبود، مربوط به سه …

کشف اسکلت 5800 ساله انسان در اطراف شيراز 1394/06/19, (باستان شناسي) … بسياري از اين اشيا توسط باستان شناسان غربي کشف و سپس به کشورهاي خودشان منتقل شده است. … محققان در تحقيقات خود دريافتند انسان‌ها تقريبا 14 هزار سال است که گورها را با گل … اين غار يکي از محل هايي است که برخي از اين اجساد در آنجا کشف شده اند.

تالارهای گفتمان بلوچ

balouch.net/portal.php?page=6

تبریز یکی از شهرهای ایران با جاذبه های گردشگری زیادی است، که هر سال، پذیرای …. این کشفی مهم محسوب می‌شود، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شود دفن اجساد با کفن صرفا … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن … که ظروف مختلف و متنوعی که تیپیک شهر سوخته نیست همراه این اسکلت دفن شده‌ است.

وی در ادامه اظهار داشت: قبرستان زاگرس سنندج با توجه به مطالعات باستان شناسی و نوع … معماری های متنوع در عصر آهن ایران است که شامل قبور حفره ای ساده ، قبور حفره ای با … وی در ادامه اظهار داشت: در گورستان زاگرس تعداد 23 گور کشف شد که تدفین ها تماما در … کارشناس باستان شناسی در خصوص ظروف دفن شده با این گورها گفت: اعتقاد به …

اشیای بدست آمده از تپه چغامیش

basaki.lxb.ir/cat/1/106Translate this page

آثاري از سوزياناي عتيق تا دوره هخامنشي در اين تپه كشف شده اند. … اشياي به دست آمده سفالهايي به شكل پياله ،كاسه هاي ساده ،كاسه هاي با بدنه مقعروسبوهاي … كوبنده، هاون و دسته هاون، ساطورهاي قلوه سنگي، كلنگ، شيارگر، تخته گوش، ظروف سفالي، مته و … تاریخ: یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:جسد,اجساد باستانی,اسکلت,تپه های باستانی,,.

by نقشینه – ‎2012

… و مرتبـط بـا. قلعه ی زیویه اسـت، از جمله وسـيع ترین گـورستـان هــاي کــاوش شــده ي عصــر آهــن … بــا کشــف تصادفــي اشــيایي گوناگــون و چشــمگير از محوطــه ی زیویــه در دهــه ی …. شــده در. سـال 1355 و شـرح و توصيفـي از اسـکلت درون آن هـا و همچنيـن اشـيای همـراه اجسـاد …. ایــن دو نــوع ســفال در چنگبــار معمــوالً بــه شــکل ظــروف کوچــک.

Feb 2, 2016 – او می گوید: خاک جمع شده در ناحیه شکم و لگن اسکلت های کاوش شده به … می گوید: اطلاعات ما از کاوش های این منطقه نشان می دهد در آن دوره تعدادی از اجساد را عریان، برخی را با … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن نیست، … به اعتقاد سیدسجادی، عجیب بودن این گور از آن منظر است که ظروف …

گورستان شهرسوخته(نویسنده دکتر شیرازی)

www.sisto.ir/fa/notes/2068-gorestan-shahre-sokhte

گورستان: گورستان شهرسوخته بصورت کاملا تصادفی در سال 1972 کشف گردید. … این گورستان حدود000 20 تا 37500 قبر را در بر گرفته استو با این وجود به نظر می … اين گروه از قبرها پس از گونه گودال های دو قسمتی، بيشترين قبرهای پيدا شده در … در گورهای دو قسمتی اشيا و اسكلت ها گاهی در جبهه شمالی و گاهی در جبهه جنوبی دفن مي …

Oct 31, 2013 – غاری که به عنوان یکی از شش گنجینه بزرگ کشف شده در جهان می باشد. …. که با توجه به کتیبه های نئو ایلامی، تاریخ درج شده و … … در این تالار اسکلتهای پراکنده انسان، بز کوهی، دندان اسب و فک زیرین … نجوای ظروف و اشیاء منسوب به غار کلماکره لرستان ، رسول بشاش ، معاونت پژوهشی سازمان میراث فرهنگی ، سال ۱۳۷۸

عصر آهن تبریز ، گورستانی به قدمت تاریخ – امیــن نیــوز

www.aminnews.ir/…/عصر-آهن-تبریز-،-گورستانی-ب

Sep 18, 2015 – به قدمت آثار و گورهای کشف شده در این موزه دقت که می‌کنی، تعجب … گور نوزادان بصورت ساده بوده و گور نوجوانان در سازه‌های مربعی با دو ظرف سفالی همراه است. … بین ببرد هرچند ، با توجه به حساسیت بسیار زیاد استخوان‌های انسانی و اشیای همراه … و شاید یکی از دلایل متلاشی بودن اسکلت‌های این اجساد به این دلیل بوده زیرا …

کاوش گورستان مشگین شهر

www.ettelaat.com/etiran/?p=53409

Jun 8, 2014 – همچنین در گور دیگری چهار جسد متعلق به زنان ۲۰ تا ۳۰ ساله کشف شده که پس از … با توجه به بخش های برجای مانده این اسکلت را می توان به یک زن ۲۵ تا ۳۰ ساله منسوب کرد. … وی اضافه می کند: اشیا و هدایای قرار داده شده در درون این گورها شامل ظروف … این گورها به منظور باز و بسته کردن و قرار دادن اجساد جدید استفاده شده است.

قبرستان زاگرس سنندج با توجه به مطالعات باستان شناسی و نوع تدفین این … است که با این تفاسیر و در کنار اجساد مردمان عصر آهن زاگرس سنندج از یک تا شش ظرف … زاهد کریمی افزود: ظروف و اشیاء مکشوفه در این گورستان بیشتر سفالی و به رنگ های قرمز، … وی در ادامه به مهرهای کشف شده در این گورستان اشاره کرد و گفت: تنها در یکی از …

گورستان‌تاریخی‌زاگرس‌سنندج‌معرف‌عصرآهن+عکس – خیبرآنلاین

kheybaronline.ir/…/گورستان‌تاریخی‌زاگرس‌سنندج‌معر…

Jun 28, 2015 – گورستان تاریخی زاگرس سنندج با توجه به مطالعات باستان شناسی و نوع … است به گونه ای که تعدادی از قبرها اسکلت زن و مرد را در کنار هم و به گونه ای که … و در کنار اجساد مردمان عصر آهن زاگرس سنندج از یک تا شش ظرف سفالی برای … زاهد کریمی افزود: ظروف و اشیا کشف شده در این گورستان بیشتر سفالی و به رنگ های …

گورستان های باستانی شهرستان املش / دکتر ولی جهانی / قسمت اول – صبح …

sobherankooh.ir/گورستان-هایباستانی-شهرستان-امل…

Oct 13, 2015 – در دامنه ی شمالی، اغلب گورها بدون سنگ چین و به طور نامنظم ساخته شده بودد. … این گورها را با لاشه سنگ، در کمال استحکام ساخته بودند و اجساد به صورت تاق باز دفن شده بودند. … اشیای گورستان های باستانی اُمام ظروف سفالی اند، بیشتر کوزه و کاسه های آجری و خاکستری … در این گورستان اشیای مفرغی و آهنی کشف گردید.

اجساد شگفت انگیز تاریخی؛ کشف قبر زنی ثروتمند در شهر سوخته

www.ghatreh.com/…/اجساد-شگفت-انگیز-تاریخی-کTranslate this page

Dec 13, 2015 – محوطه گورستان شهر سوخته را با چند کشف بسیار مهم می شناسند. … ظروف کشف شده از داخل قبر کنار این قبر یک سرمه دان هم وجود دارد و تکه ای پارچه که نزدیک سر او می توان مشاهده کرد. … قرار است خاک زیر لگن و بخش های دیگر اسکلت را نیز نمونه برداری کرده و روی … این یکی از اشیای مهم قبر تازه کاوش شده به حساب می آید.

تمدنی مدفون شده، شهر سوخته !!! – سینمــــاسنتـــــر

forum.cinemacenter.ir › … › تمدنهـای باستــــان
Oct 7, 2010 – 3 posts – ‎3 authors

لایه های شور و نمک موجود در سطح تپه های شهر سوخته به نگهداشت اشیا و بقایای ….. در اسكلت هاي كشف شده افرادي با بلندي قد بين 3 تا 4 متر نيز كشف شده است . … از آنجا که این اجساد با احترام و به همراه هدایا دفن شده اند احتمال قتل و یا شکنجه …. يك آينه مفرغي ، وتعدادي مهر هاي تزئيني و تعدادي ظروف سفالي كشف شده است.

به قدمت آثار و گورهای کشف شده در این موزه دقت که می کنی، تعجب برانگیز است، قدمت … در سازه های مربعی با دو ظرف سفالی و برخی دیگر نیز با لوازمی دفن شده اند که با … ها در نوع اشیاء موجود در داخل قبور، شیوه ساخت و سادگی آنها می توان به راحتی پی به … و شاید یکی از دلایل متلاشی بودن اسکلت های این اجساد به این دلیل بوده زیرا از آن …

موزه عصر آهن تبریز – سایت گردشگری ایران

tripyar.com/iran/گردشگری/موزه-عصر-آهن-تبریز.html

موزه عصر آهن یکی از شگفت آورترین موزه های کشور بوده که مردگانی با قدمت چهار هزار سال … در دل زمین و پر از اسکلت های گاها ثروتمند که همراه با اشیائی گران بها دفن شده اند. … مسجد کبود تبریز کشف شد و پس از آن کاوش های باستان شناسی توسط باستان … در کنار بعضی اجساد ظروف سفالی و اثرات غذا یافت شده که این نیزاعتقاد آنان بر …

Sep 28, 2016 – به دلیل اینکه خاک تپه سرسختی شازند قلیایی است اسکلت 7500 ساله و اشیا و آثار باستانی را سالم در خود نگه داشته است. … تلاش آنها منجر به کشف اسکلت مرد 7500 ساله در استان مرکزی شد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: … ابزارهای سنگی داشتند، اجساد را در کف خانه‌های خود دفن می‌کردند، تبادلات منطقه‌ای با برخی مناطق …

شدگان ترکمنستان – بیر یاب – BirYab 041

biryab041.ir/post/شدگان-ترکمنستان.html

آیا تبریز و تاریخش نفرین شده است؟!! اسکلت زن خرافه در عصر جدید چندان جایی ندارد اما … بنده اعتقادی به خرافات ندارم اما در این مورد معتقدم روح های گورستان باستانی …. وی با بیان اینکه بسیار از اشیا و ظروف کشف شده به همراه اجساد دفن شده بوده اند، …

Sep 29, 2016 – در مراحل دیرینه شناسی این اسکلت با کربن 14 و 12 و سفال‌های منقوش دوره … که به رسم و اعتقاد دوره نوسنگی، با اشیا و حیواناتی نظیر لاک‌پشت، ظروف … از توابع استان مرکزی کشف شده است دیروز با حضور جمعی از مسئولان … ویژه های ایران ویج … تنگی نفس بازار پوشاک · کشف یک گور دسته‌جمعی از اجساد ۴۰ نفر در …

شهرسوخته،شهري ناشناخته و 5000 ساله | دنیای اسرار آمیز

https://ufolove.wordpress.com/…/شهر-سوخته،شهري-نا…

Oct 5, 2010 – در اسكلت هاي كشف شده افرادي با بلندي قد بين 3 تا 4 متر نيز كشف شده است . … در قبرستانهای شهر سوخته اجسادی پیدا شده است که نشان می دهد آنها طی مراسمی …. –اشیای وارداتی از تمدن هاراپا و سند که ارتباط این تمدنها را ثابت می کند. ….. جالب است بدانيد اين ظرف سفالي پس از كشف ، سر و صداي عجيبي به پا كرد و دقيقا” …

موزه های آذربایجان شرقی، نمایشگر غنای تاریخ ایرانی – آناج

www.anaj.ir/…/موزه-های-آذربایجان-شرقی،-نمایشگر-غن…

Sep 28, 2015 – چینی های بسیار نفیس دوره صفوی که به استناد مهرهای پشت ظروف به دستور …. گورها که دارای دو اسکلت زن و مرد بود به همراه اشیای تدفینی، بلوک برداری شده و … بدون تردید مشاهده موزه عصر آهن و اجساد و آثار تاریخی کشف شده در آن چشم هر …

گروه تاریخ مرند

marand-tarikh.blogro.ir/Translate this page

ولی با این همه آن چه به دانایی‌ها و توانایی‌های او درخششی کمیاب بخشیده آرمان های انسانی اوست ….. این کشفی مهم محسوب می‌شود، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شود دفن اجساد با کفن … نشانه متمول بودن اسکلت بانوی کشف شده فقط منحصر به تعداد اشیاء همراه آن … که ظروف مختلف و متنوعی که تیپیک شهر سوخته نیست همراه این اسکلت دفن شده‌ است …

موزه ی آذربایجان | قره داغ تورکلری

www.aharri.ir/3114/موزه-ی-آذربایجان/

Feb 19, 2013 – طبقه اول مربوط به اشیاء قدیمی است که قدمت آن‌ ها به پیش از تاریخ تا زمان قاجار برمی ‌گردد . … اساس موزه آذربایجان در سال 1336 با نمایش 202 قطعه از آثار فرهنگی ارسالی … این اجساد که در کاوش های علمی 1378در محوطه مسجد کبود کشف شده اند در واقع … از دیگر آثار برجسته این بخش می توان به ظروف سفالی دوره ایلخانی با …

شهر خالق صنایع دستی و هنرهای بومی و رشت به عنوان شهر خالق غذا انتخاب شده اند. … در همین راســتا ایرینا بوکووا، مدیرکل یونســکو اظهار داشت: شبکه شهر های خالق … و دزفول و یک گوردخمه در اندیکا با تالش مســؤوالن اداره میراث خوزســتان در کمیته … موزه ظروف اســت، که از روز دوشنبه 23 آذر ….. گور کشــف شــده بیش از 70 درصد اجساد کفن.

Dec 13, 2015 – به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، وجود انبارهایی … «شهر سوخته» شهری باستانی با تمدنی شش هزار ساله است که سال گذشته در …. و سردابه‌ای که کنده شده بود با خشت مسدود می‌کردند، به همین دلیل اجساد و اشیایی که … یک سری ظروف هم در این قبر هست که اصلا متعلق به این منطقه نیست، ظرفی در …

کاوشگران شوش 2/ تبیان; ژاک دمورگان: باستان‌شناسی که در ایران نفت کشف کرد/ … ژاک دو مورگان (به فرانسوی: Jacques de Morgan) با نام کامل ژاک ژان ماری دو مورگان …. تپه های عظیم شوش بلافاصله او را مجذوب خود کرد و با گرفتن حق انحصاری کاوش های ….. در تمامی گورهای کاوش شده ؛ در کنار پیکر افراد مدفون ، اشیایی همچون ظروف …

Jan 18, 2016 – آثار علائم و نشانه های دفینه ایران گنج دفاین. … ارسال شده توسط …. خاکستر آن را به همراه اشیای زینتی که از مرده به جای مانده بود، در یک ظرف گلی ساده جمع می‌کردند. … در وبلاگ آغاز نماییم و با استفاده از تصاویر موارد کشف شده، ذهن دوستان و …. از مرگ بوده اند که ظروف همراه با غذا در کنار این اجساد، تایید کننده این نظر است.

Aug 14, 2015 – دورهٔ بنای این شهر بزرگ با دوره برنز تمدن جیرفت مقارن است و ایرانیان در حدود … جنوب و شرق با گودال‌های عمیقی از بخش‌های دیگر جدا شده است و کهن‌ترین اشیای … حاصل این بررسی کشف انواع قبور، اسکلت انسان، ظروف، پارچه، دانه‌های گیاهی، …. مهره‌های گردن و کمر در بقایای اسکلت‌های زنان و مردان شهر سوخته دیده شد که نشان …

Aug 14, 2016 – نخستین پویانمایی جهان بر ظرف سفالینکشف شده از شهر سوخته در استان سیستان و … در تعدادی از قبرها، آثار پارچه در روی بدن اجساد مردگان دیده می‌شود. … اشیاء سفالی اصلی‌ترین موادی هستند که تقریباً در همه گورها وجود دارند در کنار این دسته …. محل کشف اسکلتهای مورد جراحی قرار گرفته به همراه وسایل زینتی و چندکوزه …

Dec 31, 2013 – آثار و اشیای به دست آمده شامل ظروف سفالی و اشیای زینتی است که همراه اسکلت ها و از داخل کوزه ها به دست آمده است. … طبیعی در محوطه کاوش های باستان شناسی برقرار شده و در آن آثار کشف شده بدون تغییر و دستچین شدن به … همچنین وجود ظروف سفالی و اثرات غذا در کنار بعضی اجساد و همچنین دفن شدن آن ها به شکل جنینی یا …

ابطال طلسم دفینه و گنج یابی با علوم غریبه با کمک موکل

dafinehairan.persianblog.ir/Translate this page

Nov 28, 2014 – 10 mai 2012 – مفهوم علائم و نشانه های دفینه ( سنگ سوراخ شده ) . …. با کشف خطوط و علائم تُرکی در تیمره، خردادماه محققان مرکز مطالعاتی … توسط irantreasure • اماکن و مناطق باستانی, اشیاء و آثار باستانی, آیین، فرهنگ و تمدن باستان • …. بعد از مرگ بوده اند که ظروف همراه با غذا در کنار این اجساد، تایید کننده این نظر است.

گورستان عصر آهن تبريز – اوشیدر

ushidar.com › فن و آسيب شناسياستخوان و موميايي

آثار و اشیاء بدست آمده از قبور شامل: ظروف سفالی و اشیاء زینتی می باشد که همراه اسکلتها … از ابتدای کشف این گورستان طرح سایت موزه وجود داشته و با تاخیر در اردیبهشت ماه … شهر تبریز در طول تاریخ، چندین بار با زلزله های سهمگین تخریب شده، ولی مردم این … تدفین اجساد این قبرستان با استثنای اجسادی که تدفین ثانویه داشتند به …

این موضوع به ارزش های مشترک ائینی وغیر ائینی این اشیا نیز در بیمن مردمان دلالت دارد . … در بسیاری از موارد جنسیت اسکلت داخل قبر یا نوع اشیا داخل ان مطابقت دارد . … به رغم عدم کشف اثار ملموس مواد نهاده شده در داخل ظروف سفالین ،با بکارگیری روشهای … حالت کلی اجساد در داخل قبور یاداور حالت جنین انسان در داخل رحم مادر است که به طور …

Sep 28, 2015 – در کنار مسجد کبود تبریز بنای بزرگی با ایوان رفیع، مشرف به خیابان امام قرار دارد. … مهرهای پشت ظروف به دستور شاه عباس اول در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شده اند، …. را شامل می شود که آثار و اجساد کشف شده در آن به خاکبرداری های سال ۱۳۷۶ … که دارای دو اسکلت زن و مرد بود به همراه اشیای تدفینی، بلوک برداری شده و …

تپه حصار – جامعه تعلیمات اسلامی

www.jte.ir/web/dabirestantazkiehdamghan/104

تپه حصار دامغان با قرار گرفتن در فلات مرکزی یکی از با ارزش ترین محوطه های … در میان بقایای سوخته این قلعه اجساد مثله شده ای کشف شد که بعدها اشمیت دریافت با تهاجم نخستین پدید آورندگان … شکل ظروف و همچنین طرز ساخت آنها نیز به کلی تغییر نمود. … آثار تزئینی و اشیاء تزئینی بدست آمده نیز عموماً شامل: گردنبند ساخته شده از …

بلديه – احتمال کشف بازار پنج هزار ساله

www.baladiye.com/…/احتمال-کشفبازار-پنج-هزار-سا…

Dec 13, 2015 – بلدیه، اعتماد نوشت: در پانزدهمین فصل از حفاری های شهر سوخته باستان شناسان … بخش مسکونی مرکزی این محوطه موفق به کشف دالانی بزرگ شده اند که به گفته …. ای که کنده شده بود با خشت مسدود می کردند، به همین دلیل اجساد و اشیایی که داخل … لیوان گلابی شکل که جزو ظروف تیپیک شهر سوخته است هم در این قبر وجود …

Dec 20, 2015 – معتقد است که وجود سفال نخودي در کنار اجساد نشان دهنده اين نکته است که فرهنگ … از مرگ بوده اند که ظروف همراه با غذا در کنار اين اجساد، تاييد کننده اين نظر است. … تمامي اسکلت هاي اين قبور به صورت جنيني با چمباتمه اي در جهت شرق به غرب … جديد به مقدار زيادي اشياي مفرغي، استخواني و نيز سفال که از کاوش قبور به .

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *