خانه / دسته‌بندی نشده / فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!

فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !! را برای شما عزیزان قرار دادیم . در اقدامی عجیب فردی که قصد فروش اشیای عتیقه و زیرخاکی که پیدا کرده بود را داشت با سازمان میراث فرهنگی تماس میگیرد تا قیمت گنج و دفینه هایش را استعلام کند ! و همین اشتباه عجیبش باعث لو رفتن اشیای عتیقه میشود .

فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!
فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!

فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!,اشیای عتیقه و زیرخاکی,فروشنده عتیقه و زیرخاکی های باستانی,فروشنده گنج و دفینه های قدیمی,کشف و پیدا کردن عتیقه های زیرخاکی توسط میراث فرهنگی,عتیقه و گنج و دفینه های میلیاردی

فروشنده اشیای عتیقه زیرخاکی برای فروش گنج و دفینه با میراث فرهنگی تماس گرفت !!

فروشنده محموله اشیای عتیقه وقتی برای اطمینان از واقعی بودن عتیقه‌ها با سازمان میراث فرهنگی تماس گرفت، خبر نداشت خیلی زود لو خواهد رفت.

چندی پیش گزارشی در اختیار معاونت منابع و مخبرین یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران قرار گرفت که نشان می‌داد شخصی قصد فروش تعدادی شیء عتیقه را دارد. در حالی که تحقیقات برای شناسایی این مرد آغاز شده بود، ماموران متوجه شدند که وی با کارشناسان سازمان میراث فرهنگی تماس گرفته و مدعی شده که تعدادی شیء عتیقه دارد و می‌خواهد مطمئن شود که آنها اصل هستند.

ماموران وقتی از ماجرا باخبر شدند با این مرد تماس گرفتند و او را متقاعد کردند تا عتیقه‌ها را تحویل دهد. هفته گذشته این مرد با پای خودش به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کرد و با تحویل عتیقه‌ها، مدعی شد که نمی‌دانسته فروش اشیای تاریخی جرم محسوب می‌شود. وی گفت: سال‌ها پیش وضع مالی خوبی داشتم اما یک دفعه در کارم مشکلی پیش آمد و ورشکسته شدم برای همین به هر دری زدم تا پولدار شوم.

وی افزود: مدتی کارگری کردم. مدتی هم در یک دکه روزنامه فروشی کار کردم اما به آنچه می‌خواستم نرسیدم. آرزویم این بود که پولدار شوم. تا اینکه یکی از روزها متوجه شدم که در یکی از خیابان‌های تهران، افرادی هستند که عتیقه می‌فروشند و من می‌توانم با پیدا کردن مشتری و فروش عتیقه به سود میلیاردی برسم؛ به همین خاطر چند وقت پیش برای خرید محموله عتیقه به خیابان منوچهری رفتم و از یک دستفروش این10 قطعه شیء عتیقه را خریدم. فروشنده مدعی بود که این عتیقه‌ها در حفاری اماکن تاریخی به دست آمده و قدمت تاریخی دارند. بعد از خرید اشیا به خانه برگشتم و تلاش کردم تا یک مشتری خوب پیدا کنم. پیش چندین نفر رفتم اما همه می‌گفتند که این محموله تقلبی است و فروشنده فریبم داده است.

هر مشتری‌ای که پیدا می‌شد می‌گفت که تمامی اشیا تقلبی است؛ برای همین تصمیم گرفتم از کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی درخصوص اصل یا تقلبی بودن عتیقه‌ها بپرسم. من اصلا نمی‌دانستم که فروش و معامله عتیقه‌ها جرم است. به همین خاطر وقتی کارشناسان سازمان از من خواستند که محموله‌ها را تحویل بدهم من هم قبول کردم.

بعد از اظهارات این مرد مشخص شد که اشیایی که او در اختیار داشت نه تنها تقلبی نیستند بلکه قدمتی تاریخی دارند. عتیقه‌ها که شامل 10 کوزه سفالی خاکستری که به‌صورت تنگ و آبریز دسته دار هستند متعلق به هزاره اول قبل از میلاد هستند که از قبور اقوام مهاجر به فلات مرکزی ایران به دست آمده است و ارزش میلیاردی دارند. با مشخص شدن این موضوع و تقدیر از مرد میانسال به خاطر تحویل دادن عتیقه‌ها، تمامی اشیای مورد نظر در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

برخورد جدی با قاچاقچیان

سرهنگ پاسدار علیرضا انوری، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با اعلام این خبر به همشهری گفت: از افرادی که اقدام به نگهداری اشیای عتیقه‌ می‌کنند درخواست می‌شود این اشیا را در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهند؛ چون ممکن است در دام قاچاقچیان گرفتار شده و خطر جانی یا مالی تهدیدشان کند. وی با اشاره به طرح برخورد با فروشندگان و قاچاقچیان اشیای تاریخی در آینده‌ای نزدیک گفت: در این طرح با فروشندگان و دستفروشانی که در خیابان منوچهری دست به فروش و قاچاق اشیای عتیقه و زیر خاکی با قدمت تاریخی می‌زنند برخورد جدی خواهد شد و با هماهنگی دادستانی مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود. سرهنگ انوری از کسانی که اطلاعی درخصوص فروش و معامله اشیای عتیقه دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 88342883 در اختیار یگان حفاظت قرار دهند.

درباره ی admin

2 دیدگاه

  1. سلام به همگی

  2. من نام خدا رو می آورم، بنام خدا،….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *