خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !! را برای شما عزیزان قرار دادیم . در کشور ما ناباروری و نازایی زنان یکی از بزرگترین مشکلات خانواده ها محسوب میشود . زوجهایی که در طول چندین سال پس از ازدواج بچه دار نمیشوند و به اصطلاح ناباروری و نازایی گفته میشود . متاسفانه مردم فکر میکنند که با رفتن پیش دعانویس ها و یا رمال ها مشکل بچه دار نشدنشان حل خواهد شد ولی غافل از اینکه اینگونه مشکلات هیچوقت به دست یک دعانویس و یا رمال قابل حل شدن نیست . در ادامه مطلب توضیحاتی را پیرامون این مطلب (درمان مشکلات ناباروری و نازایی و بچه دار نشدن زنان) مشاهده خواهید کرد .

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!
درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!,حل مشکلات بچه دار نشدن و نازایی زنان به وسیله دعانویسان و رمالان,آیا رمال و دعانویس میتواند مشکل بچه دار نشدن و نازایی را برطرف کند؟,حل مشکل بچه دار نشدن زنان توسط دعانویس و رمال یهودی,دعانویسی و رمالی برای بچه دار نشدن و نازایی,حل مشکلات بچه دار نشدن و نازایی و ناباروری زنان,نوشتن دعا و طلسم برای بچه دار شدن و رفع مشکل نازایی و ناباروری,دعانویسی و رمالی برای بچه دار شدن و مشکلات نازایی,طلسم و سحر زنان برای بچه دار نشدن و نازایی,طلسم و سحر برای بچه دار شدن و نازایی,باطل کردن طلسم و جادو بچه دار نشدن و نازایی و ناباروری,دعا و طلسم قوی برای باردار شدن و بچه دار شدن زنان,دعای باردار شدن,طلسم و دعای آسان بچه دار شدن,دعا برای بچه دار شدن پسر,دعا و طلسم برای فرزند پسر زاییدن

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

ناباروری یكی از مشكلاتی است كه حدود سه میلیون زوج ایرانی با آن درگیر هستند. هر چند كه پیشرفت‌های علمی تا حدود زیادی توانسته‌اند مشكل تعداد زیادی از نابارورها را حل كنند، ولی افزایش عوامل محیطی جدیدی كه به ناباروری دامن می‌زنند باعث می‌شوند ناباروری در كشور ما همچنان رقم بالایی را به خود اختصاص دهد.

اما یكی از آسیب‌های مهم در این زمینه كه از دیرباز وجود داشته است، مشكلات فرهنگی‌ای هستند كه افراد را به سمت رمال‌ها و دعانویسان برای حل مشكل‌شان هدایت می‌كند. این روش‌ها در عصر جدید نه تنها منحل نشده‌اند بلكه شریان‌های جدیدی مانند حضور در فضاهای مجازی برای ارتباط با مردم پیدا كرده‌اند.
 

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!
درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

ناباروری واژه آشنایی است كه از زمان‌های دور تاكنون رواج داشته است و در تمامی جوامع و تمامی دوران تاریخ زوج‌هایی بوده‌اند كه توانایی بچه‌دار شدن نداشته‌اند، با این وجود با توجه به تغییراتی كه در سده ۲۱ در زندگی افراد ایجاد شده است آمار ناباروی در جوامع مختلف به میزان زیادی بالا رفته است. در تعریف ناباروری گفته می‌شود كه ناباروری حالتی است كه بعد از شش ماه تا یك سال رابطه جنسی حفاظت نشده، خبری از بارداری نباشد.

 در واقع علامت اصلی ناباروری همان باردار نشدن است. محمد اسماعیل مطلق، مدیركل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: «سه میلیون زوج در كشور نابارور هستند كه برنامه‌های متعددی برای كاهش مشكلات آنان اندیشیده شده است.» در حقیقت حدود ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی كه در سنین مناسب برای باروری هستند نابارورند.

دلایل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا میزان زوج‌های نابارور در كشور ما سال به سال بیشتر شود، به حدی كه یك هفته قبل، ربابه طاهرپناه، رئیس هشتمین كنگره بهداشت باروری و ناباروری گفت: «نرخ باروری در اكثر كشورهای جهان روند نزولی دارد و متاسفانه ایران در جایگاه هجدهم جهان در نرخ باروری است.» گره خوردن ناباروری با برخی باورهای فرهنگی باعث شده است، مساله ناباروری پیچیدگی‌های خاص خود را پیدا كند.

طلسم‌هایی كه مجازی باطل می‌شوند

امروزه پای رمالان و دعانویسان به فضاهای مجازی هم باز شده است و با باز كردن وبلاگ‌ها و صفحه‌های مختلف در فضای وب تلاش می‌كنند كه خدماتشان را با شیوه‌های نوین به مردم ارائه دهند. در حقیقت به احتمال زیاد آنها به خوبی این مساله را درك كرده‌اند كه امروزه زمان زیادی از وقت افراد در طول روز به گشت و گذارهای مجازی اختصاص دارد و به همین دلیل این فضا مناسب‌ترین بستر برای پهن كردن دام فریب است.

قدم به یكی از وبلاگ‌های فعال در این زمینه كه ظاهرا یك سالی است راه‌اندازی شده است می‌گذاریم، نخستین كلماتی كه با آنها روبه‌رو می‌شویم «ابطال، سحر، طلسم، جادو، فلزیاب، دفینه، گنج، روح، زبانبند، محبت و ازدواج» هستند، در عنوان سایت در كنار این لغات كلیدی یك شماره تلفن هم قرار گرفته است كه پل ارتباطی با گردانندگان سایت است.

 از همین عنوان سایت پیداست كه گردانندگان این سایت در زمینه‌های مختلفی فعال هستند و به نظر می‌رسد علاوه بر دعانویسی، در حوزه گنج هم سابقه درخشانی دارند. آن‌گونه كه در توضیحات بعدی گفته شده، یكی از خدمات مهم این سایت در زمینه ناباروری است. در قسمتی دیگری از این سایت هم اشاره شده است «جوابگویی به سولات شما از ساعت ۸ الی ۲۴ است.» در تشریح مراحل كاری هم گفته شده است: «اول بیمار (شخص سحر شده) ویزیت می‌شود، مرحله دوم پس از مشخص شدن نوع طلسم و هزینه ابطال، به اطلاع بیمار می‌رسد، اگر تمایل داشتید، تاكید می‌كنیم اگر كسی تمایل داشت، جهت مراحل درمان اقدام می‌شود.»

درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!
درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

آن‌گونه كه آمار سایت نشان می‌دهد این سایت به طور میانگین روزانه ۸۴ مراجعه‌كننده دارد كه در حداقلی‌ترین حالت یكی دو نفری از این افراد به دام خواهند افتاد. با شماره تلفنی كه پل ارتباط با گردانندگان سایت است تماس می‌گیریم، مرد میانسالی گوشی را بر می‌دارد.

از او درباره درمان ناباروری سوال می‌كنیم و می‌گوید: «دعایی كه ما می‌نویسیم در كمتر از چهار هفته نتیجه می‌دهد و زن باردار می‌شود. ما تنها سایتی هستیم كه در این زمینه كار واقعی می‌كند و بقیه كسانی كه می‌بینید دروغگو هستند!!» این تنها هنر آقای رمال نیست! او در ادامه می‌گوید: «ما حتی می‌توانیم برای شما دعایی بنویسیم كه فرزندتان پسر شود. هزینه هر كدام از این دعاها هم ۴۰ هزار تومان می‌شود.»

اما حرف‌های بعدی كه می‌زند از این هم جالب‌تر است. با وجود ادعایی كه در سایت وجود دارد و از ویزیت حضوری فرد مشكل‌دار خبر می‌دهد، اما او می‌گوید: «ما مراجعه‌كنندگان زیادی داریم و وقت خالی برای مراجعه حضوری نداریم، از دور مشكل فرد را بررسی می‌كنیم و برایش دعا می‌نویسیم. به شما یك شماره حساب می‌دهیم و هزینه را به آن واریز می‌كنید و ما هم از طریق پیك دعا را برای شما می‌فرستیم.» این رمالان مجازی بازار بسیار گرمی دارند و معمولا هم مراجعه‌كنندگان بسیاری فریب آنها را می‌خورند.

تشدید نقش عوامل محیطی در ناباروری

عوامل مختلفی در ایجاد ناباروری نقش دارند و هر چه به سمت عصر حاضر حركت می‌كنیم، عوامل نوپدید در این زمینه بیشتر می‌شوند، عواملی كه اكثریت آنها به شرایط محیطی و بیرونی بازمی‌گردند و تاثیر زیادی در افزایش آمار ناباروری داشته‌اند. رئیس پژوهشگاه و مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینكه علل فیزیكی و شیمیایی مهم‌ترین عوامل محیطی به شمار می‌آیند، گفت: «دما، فعالیت‌های بدنی زیاد، فعالیت در محیط گرم، امواج موبایل، رادیوتراپی و پارازیت، از جمله علل مهمی‌ هستند كه می‌توانند به‌شدت بر باروری اثر بگذارند، عملكرد طبیعی هورمون‌ها را دچار اختلال كنند و سبب پایین آمدن كیفیت اسپرم‌ها و تعداد، حركت و شكل آنها شوند.»

محمد مهدی آخوندی افزود: «نوع تغذیه، سبك زندگی، فشارهای روانی، اضطراب‌های شغلی و به‌خصوص، آلاینده‌های محیطی در كیفیت اسپرم مردان تاثیرگذار است و تمام این عوامل دانشمندان را دچار نگرانی كرده است.» در ناباروری، مشكل می‌تواند از طرف زن، مرد یا هردوی آنها باشد، اما فرهنگی كه از زمان‌های گذشته در جامعه ما رواج داشته است این بوده كه عامل ناباروری زنان هستند، این در حالی است كه امروزه علم ثابت كرده است كه طرفین سهمی برابر در ناباروری دارند. در این باره سید جلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی آسیا گفت: «۲۰ سال پیش جامعه تصور می‌كرد كه علت ناباروری زوج ها، زنان هستند اما با تلاش اورولوژیست‌ها مشخص شد كه در ۵۰ درصد موارد مردان علت ناباروری زوج‌ها هستند.»

درمان ناباروری این بار با دعانویس!
درمان مشکلات ناباروری و نازایی زنان به وسیله دعانویس ها و رمال ها !!

 با توجه به اینكه در گذشته همواره این باور رواج داشت كه عامل اصلی ناباروری زنان هستند معمولا نوع نگاه‌ها هم به زنی كه انگ ناباروری به او خورده بود تغییر می‌كرد. فشارهایی كه از سوی خانواده‌ها وجود داشت و نوع نگاه جامعه در بسیاری از موارد باعث می‌شد كه زوجین برای درمان ناباروری به راه‌های درمانی روی بیاورند كه چندان با عقلانیت سازگار نباشند.

احتمالا زمانی كه خبر ناباروری یك زوج پخش می‌شد، نخستین نسخه‌ای كه اهالی محله و فامیل می‌پیچیدند و در حال حاضر هم در بسیاری از موارد می‌پیچند، مراجعه به رمال و دعانویس برای حل مشكل بود و زمانی كه افراد از این روش‌ها ناامید می‌شدند، فامیل دست به كار می‌شدند تا زن دومی برای مرد بگیرند.

 این اتفاقات در حالی روی می‌دادند كه آن زمان امكان تشخیص اینكه مشكل از طرف كیست وجود نداشت، ولی تشخیص‌های خودجوش فرهنگی نتیجه را بر این پایه بنا می‌نهادند كه همواره مشكل از طرف زن است. به همین دلیل زن بیشتر متحمل فشار روحی بچه‌دار نشدن بود و او حتی اگر خودش هم راغب نبود مجبور بود كه به بعضی از نسخه‌های بی‌نتیجه مانند مراجعه به رمال تن دهد. فاطمه ۳۳ ساله بعد از ۱۲ سال كه از ازدواجش می‌گذرد هنوز نتوانسته است حامله شود و بعد از ناامیدی از روش‌های گوناگون علمی، یك بار هم روش رمال درمانی را امتحان كرده است.

بعد از اینكه آخرین روش درمانی كه هزینه‌ای پنج میلیونی هم برایش خرج شده بود فایده نمی‌کند، فاطمه به توصیه مادرش نزد دعانویس می‌رود. به «آرمان» می‌گوید: «راه‌های مختلف درمان را امتحان كرده‌ایم و دكتری نمانده بود كه ما نزدش نرویم، ولی هیچ‌كدام نتیجه ندادند، وقتی آخرین روش درمانی هم نتیجه نداد ناامید شده بودم، برای همین با اینكه اعتقادی هم نداشتم ولی به توصیه مادرم عمل كردم و نزد دعانویس رفتیم. دعانویس لای كتاب را باز كرد و گفت كه یك نفر از فامیل شوهرم كه از من بدش می‌آید مرا طلسم كرده است.

با گرفتن ۱۰۰ هزار تومان طلسم را باز كرد و یك دعا هم داد و گفت اگر آن را همیشه نزد خودم نگاه دارم به زودی حامله می‌شوم. یك سالی از آن زمان گذشته است و هنوز اتفاقی نیفتاده است. مشكل من با این قضیه پولی كه هزینه كرده‌ام نبود، بلكه اذیت روانی آن و بدبین شدنم به فامیل شوهرم كه با آنها رابطه خوبی داشتم، بود.»

ناباروَری، عقیم بودن و سَتَرْوَنی را گویند که در بیشتر جانداران از جمله گیاهان و حیوانات پیش می‌آید.

محتویات

    ۱ ناباروری در انسان
    ۲ علل ناباروری
    ۳ درمان
    ۴ ناباروری در ایران
    ۵ منابع

ناباروری در انسان

در پزشکی هرگاه زن و شوهری در سن باروری ۱۲ ماه پس از ازدواج علی‌رغم انجام فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روشهای پیشگیری، بچه‌دار نشوند یکی از زوجین دچار ناباروری است. ناباروری در انسان می‌تواند منشأ پدری مانند واریکوسل و آزواسپرمی داشته باشد یا منشأ مادری مانند سندرم ترنر، آژنزی تخمدان، سندرم آشرمن. البته باید توجه داشت که ناباروری به معنی عدم تولید گامت نیست بلکه عدم توان تولد نوزاد زنده را گویند مثلاً در مردان بیماری کم‌نطفگی می‌تواند علت باشد، یا پس از انجام وازکتومی فرد بالقوه اسپرم تولید می‌کند ولی در عمل نمی‌تواند بچه دار شود. مشابه این حالت در زنان نداشتن مادرزادی رحم و نیز پس از انجام عمل قطع لوله‌های فالوپ است.

بر پایه پژوهش‌ها در ایران ۲۰ درصد زوج‌ها در طول زندگی خود ناباروری را تجربه می‌کنند. بر اساس این آمار نقش و علل مردانه بیش از ۶۰ درصد موارد را شامل می‌شود که این میزان از آمار جهانی بالاتر است.
علل ناباروری

علل ناباروری بسیار متفاوت است و از علل عفونی مانند سل دستگاه تناسلی تا علل مادرزادی، داروها، ضربه و مشکلات غددی محتمل است.

بعضی از دلایل ناباروری در مردان عبارتند از: بیماری‌های دوران کودکی مثل جراحی‌هایی که اطراف بیضه انجام می‌شود، بالا بودن بیضه و بیماری واریکوسل (به عنوان شایع‌ترین عامل ناباروری که قابل درمان است)، اختلالات هورمونی به صورت اختلال در هورمون‌های هیپوفیز یا هورمون‌های جنسی، رشد نامناسب بیضه‌ها، اختلالات ژنتیک مثل کوچک بودن بیضه، برخی عفونت‌های مزمن که در عملکرد بیضه اختلال ایجاد می‌کند مثلاً «سل» که لوله‌های انتقال دهنده اسپرم را از بین می‌برد، برخی داروها، برخی عفونت‌های دستگاه تناسلی مثل سوزاک به شرطی که موجب تنگی مجرا شود و مانع خروج شود و بیماری‌های تب‌دار طولانی مدت که بر نطفه‌سازی تأثیر می‌گذارد علت آن است که اسپرم در بیضه در درجه حرارتی پایین‌تر از درجه حرارت بدن فعالیت پیدا کند و این حرارت بالا و طولانی مدت باعث از بین رفتن اسپرم‌ها شود.

پرکاری و کم‌کاری تیروئید هر دو از علل ناباروری به شمار می‌آیند، تا جایی که بهتر است در صورت مشاهده ناباروری ابتدا مشکلات تیروئید در فرد مورد بررسی قرار بگیرد.[۳] بنابراین براساس توصیه پزشکان بررسی علل اختلالات این غده در ابتدای درمان ناباروری ضروری و با اهمیت است.[۴]

از جمله علت‌هایی که باعث ناباروری در زنان می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ آندومتریوز، عدم تخمک گذاری، تخمک‌های ضعیف، سندروم تخمدان پلی کیستیک، انسداد لوله‌های رحمی (فالوپ)، حساسیت به اسپرم، مشکلات بارداری غیرقابل توجیه و مشکلات بارداری مرکب که برای هر یک از این عوامل راه‌حل‌هایی وجود دارد.[۵]

سن، شغل، اعتیاد و نوع آن، سابقه بیماری و سابقه فامیلی، نکاتی هستند که در بررسی ناباروری مردان اهمیت دارند.[۶]
درمان

درمان به علت زمینه‌ای بستگی دارد مثلاً واریکوسل در مردان قابل جراحی است یا بالابودن پرولاکتین در زنان با داروی بروموکریپتین درمان می‌شود. در کل مواردی که گامت سازی انجام می‌شود قابل درمان هستند و مثلاً حتی در زنانی که به صورت مادرزادی فاقد رحم هستند ولی تخمدان سالمی دارند می‌توان با لقاح آزمایشگاهی (IVF) و کاشت جنین حاصله در رحم زن دیگری، (رحم اجاره‌ای) زوج نابارور را صاحب فرزند نمود؛ ولی در صورت عدم وجود گامت نر یا ماده هنوز هم امکان تولد فرزند از یاخته‌های سوماتیک بدن وجود ندارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف همزمان ویتامین‌های E و D3 سبب افزایش شانس باروری در زنان می‌شود. این مطالعه که بر روی ۱۰۰ زن مبتلا به ناباروری با علت سندرم تخمدان پلی کیستیک صورت گرفت نشان داد که اصلاح کمبود ویتامین D3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دوقلویی را افزایش می‌دهد.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای اولین بار در دنیا از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) برای درمان نازایی (موارد شکست مکرر لانه گزینی در IVF) استفاده شده که برای درمان نازایی بسیار مؤثر بوده است
ناباروری در ایران
تحقیقات انجام شده درکشور نشان می‌دهد که در واقع از هر ۶ زوج که تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی‌شود.[۹] آمارها از وجود بیش از سه میلیون زوج نابارور در ایران خبر می‌دهند. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش «تحولات جمعیتی ایران، فرصت‌ها و تهدیدها» با بیان مطلب فوق افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۳۰ هزار در کشور تولد صورت گرفت و ۲۵۰ هزار مورد سقط جنین رخ داده است که آمار سقط جنین روند نزولی را طی می‌کند. پیشگیری از ناباروری ثانویه در دستور کار است تا عواملی که موجب ناباروری می‌شوند رفع شده و افراد نابارور صاحب فرزند شوند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *