خانه / راهنمایی و شناخت سکه های عتیقه / بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی

بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی را برای شما عزیزان قرار دادیم . روشی عالی و بینظیر برای تشخیص سکه های اصل و باستانی از سکه های تقلبی و جعلی وجود دارد که به وسیله این روش به راحتی میتوانید در کمترین زمان ممکن و هزینه کم سکه های تقلبی را از سکه های اصل شناسایی و تشخیص بدید . در ادامه مطلب با روش شناسایی و تشخیص سکه های تقلبی از سکه های اصل آشنا خواهید شد ./

بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی
بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی

بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی,سکه های تقلبی و سکه های اصلی,روش شناسایی سکه های اصل از سکه های تقلبی,چگونه میتوان سکه اصل را از سکه تقلبی تشخیص داد؟,روشهای آسان برای تشخیص سکه های تقلبی از سکه های اصلی,سکه عتیقه تقلبی,سکه عتیقه باستانی,سکه های تقلبی و جعلی,کپی برداری از سکه های اصل و ساخت سکه های تقلبی,تصاویر سکه های تقلبی و اصلی,عکسهای مقایسه سکه های تقلبی و جعلی از سکه های اصل

بهترین روش برای تشخیص و شناسایی سکه های تقلبی از سکه های اصلی

تشخیص سکه جعلی و اصلی

طلا جزو فلزاتی هست که به کمال مطلق رسیده و درصد هوازدگیش میشه گفت خیلی کمه چیزی در حد صفر. فقط اون اجرامی که تو فلز طلا مشاهده میشه بهش پاتین میگن این از مبحث چگونگی ضرب طلا تو زمانهای قدیم رو میخواهیم براتون آموزش بدیم که استفاده کنین:

در ابتدا دو قالب پشت و رو برای دو روی سکه بوسیله حکاک های هنرمند ویا دست حک می شد وسپس شروع بضرب سکه می نمودند.اکثر وسیع سکه های باستانی با دست ضرب شده اند. بطوریکه قالب روی سکه را که با دست نگه میداشتند بر روی قالب پایینی پشت سکه قرار داده و در بین دو قالب سکه خام قرار می دادند سپس بوسیله چکشی که در دست ضراب بودبه قالب ضربه وارد میشد. ضربه ها بوسیله قالب بر روی سکه های خامی که بطور منحصر بفرد ریخته گری ویا بوسیله اسکنه از شمش جدا شده بود وارد می شدند. در نتیجه نقش قالبها بر روی سکه که اغلب لبه های آنها بر اثر تنش ناشی از ضربه چکش ترک برمی داشتند نقش می بست.

سکه به ۲ روش ساخته می‌شد؛ یا با ریختن فلز مذاب در یک قالب و یا با کوبیدن چکشی که نقش خاصی رویش حک شده بود، بر تکه‌ای فلز. به روش اول قالب‌گیری و به روش دوم، ضرب چکشی سکه می‌گویند.سکه‌ی داریوشی از زرناب بود. در زمان هخامنشیان هیچ‌یک از حکام و پادشاهان محلی حق نداشتند بدون اجازه‌ی داریوش به نام خود سکه زنند، فقط اجازه داشتند با اجازه‌ی داریوش سکه‌ی نقره بزنند، چرا که ضرب سکه‌ی طلا در انحصار مرکز بود. البته بعضی ساتراپی‌ها “ایالت یا استان” هم که در ادارهٔ امور داخلی خود آزاد می‌بودند سکه‌های مخصوص به خود ضرب می‌کردند که مثلاً تصویر الههٔ مورد پرستششان روی آنها نقش شده بود.

چگونگی ضرب سکه توسط شیادان و روشهای آنها:

ببینید دوستان اون شیادانی که میخان سکه های تقلبی خودشونو به اسم طلای حقیقی بفروشن چند تا ترفند داره که می تونین با روشی که بهتون میگیم اونا رو بفهمین . همیشه شیادانی که سکه روضرب می کنند وبا پتک یا هرچیزی بهش ضربه وارد میکنن یک طرف سکه کاملا صاف وطرف دیگه حالتی خمیده پیدا میکنه البته نه کامل خمیده مقداری که معلوم نشه ولی تو اون سکه ای که بدله قشنگ معلوم میشه از این روش میتونین بهش پی ببرین روش دیگش هم زدن محک به طلاست که عیار و اصل وبدل بودنشو تایید میکنن.

ترفنده های اونا هم اینطوریه که میگن 1000 تا سکه از زیر زمین در اوردیم و یه اصلیشو بهتون نشون میدن و طمع شما رو برانگیخته میکنن میرین سر معامله . میبینیت توی یه کیسه صدای خش خض سکه ها میاد اونو میارن نشون میدن و شما میبینین جنسا اصله خوب تا اینجا کار رو به راهه. میریم سر معامله اونا یه قیمت بالایی پیشنهاد میکنن که شما نتونی اون مبلغو بهشون بدی و کیسه رو تو اون لحظه میندازن یه جایی که شما نبینی . این حالت لحظه حیاتیه کیسه ها عوض میشه و طمع شما شعله ور شده بعد از چقدری چونه زدن شما قبول میکنین و میگین باشه.کار تمومه دیگه کیسه ها عوض شده وسکه های بدل اماده تحویل گرفتن توسط شما هستن . پولو دریافت میکنن و شما هم کیسه رو . میگن زود برو که از نیروی انتظامی دارن میان. شما هم از یه طرف حرص پول و ثروتمند شدن از یه طرف هم ترس از اینکه پلیس شمارو نگیره میذارین پا به فرار و اونا هم همینطور. ما را بخیر و شمارو به سلامت.این یکی از روشهای مهم اونا بود که براتون گفتیم چند تا روش ویژه و مهمی دارن که دیگه مجالی می خواهد

روش های تشخیص جعل سکه های باستانی:

تنها چند روش عمده وجود دارد که جاعلین می توانند از آن برای ساخت سکه های تقلبی باستانی استفاده نمایند. هر یک از سکه های ساخته شده در نهایت اثری از جعل بر روی خودشان باقی می گذارد.البته تعدادی از جاعلین حرفه ای توانسته اند به اثرات بجا مانده از تقلب چیره شوند. اما به هر حال سکه های تقلبی هیچگاه بدون عیب و نقص نخواهند بود.شناخت مشکلات شاخت سکه های باستانی و اثرات بجا مانده بر روی آنها می توانند کلیدی برای شناخت سکه های تقلبی باشند , با این حال باید دقت داشت که اغلب این روشها (بجز روش ماشین کاری الکتریکی ) نیز بوسیله جاعلین در باستان استفاده می شده و تشخیص آنها با سکه های تقلبی مدرن مشکل خواهد بود.

روشهای پایه عبارتند از :

1-ریخته گری – در این روش قالب ماسه ای بوسیله سکه اصلی ساخته می شود و با تزریق فلز مذاب سکه های تقلبی تولید می گردند.

2-ماشین کاری الکتریکی – مانند ریخته کری ماسه ای , قالب ساخته می شود اما بجای فلز مذاب , روی سطح قالب پوشش فلزی ایجاد می شود.

3-شکل دهی – در این روش معمولا سکه بوسیله ابزار دستی تراش داده می شوند .اگر چه بوسیله ماشین نیز این امکان وجوددارد . معمولا در این روش سکه تقلبی بصورت اصل تغییر داده می شود که در این حالت یا کیفیتی بهتر از اصل پیدا خواهد کرد و یا بصورت یک سکه کمیاب در می آید.

۴-قالب ضربه ای – در این روش قالب یا بوسیله نفش انداختن سکه اصل موجود در موادی خاص و یا با طراحی جدید بر روی قالب فلزی حکاکی شده و سپس سکه های تقلبی ضرب می گردند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *