خانه / نیروها و انرژی های ماورالطبیعه / نیروها و انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان

نیروها و انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان را برای شما عزیزان قرار دادیم . انسان موجودی است که دارای نیروها و انرژی های پنهان و نهفته و توانایی های ماورای طبیعی (ماورالطبیعه) در وجود درونی خود میباشد . با استفاده از نیروها و انرژی های نهفته ماورالطبیعه میتوان کارهای بسیار بزرگی انجام داد و کارهایی کرد که هیچ کس نمیتواند آنها را انجام دهد . متن کامل در ادامه مطلب مشاهده کنید ./

انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان
انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان

انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان,نیروهای ماورای طبیعی در وجود انسان,انرژی های نهفته ماورالطبیعه درونی انسان,انرژی ها و نیروهای ماورالطبیعه انسان,توانایی های ماورای طبیعی انسان,انرژی های نهفته و مخفی در انسان,فعال کردن نیروها و انرژی های نهفته انسان

تیروها و انرژی های نهفته درون انسان و توانایی های ماورای طبیعی در وجود انسان

انرژی نهفته ی درون انسان – توانایی ماورا ی الطبیعه انسان

سرآغاز

انرژی حیاتی، جنبة نادیدنی هستی‌ است که جهان را شکل می‌دهد و همه چیز را به جنبش درمی‌آورد. این انرژی قابل دیدن و لمس کردن نیست، اما مانند هوایی که تنفس می‌کنیم ما را دربرگرفته و موجب ایجاد توازن در روح، روان و جسم ما می‌شود. نیروی ذاتی روح به صورت بالقوه و نهفته در روح تمام انسان‏ها وجود دارد. در تاریخ ملل و فرهنگ‏های مختلف، همچنین در تاریخ ادیان الهی و مکاتب گوناگون تجربه‏های متعدد و بسیاری از پدیده‏های عجیب و اعمال خارق‏العاده مشاهده و ثبت شده است، اعمالی چون: شفا دادن بیماری‏ها، غلبه برطبیعت (ایجاد باد، باران، طوفان)، برخاستن از زمین و پرواز کردن، خبردادن از غیب و پیش‏گویی کردن، قدرت تحقق بخشیدن به خواسته‏ها، تبدیل چیزهای مختلف به یکدیگر، زنده کردن مردگان و… که تحت عناوین مختلفی همچون معجزه وکرامات شناخته می‏شوند. درباره چگونگی وقوع این پدیده‏های فوق طبیعی یا صحت و سقم آن، نظرها و دیدگاه‏های گوناگونی وجود دارد. عده‏ای این پدیده‏ها را صرفاً منحصر به عهد عتیق می‏دانند و آنها را به اولیاء خداوند نسبت می‏دهند. عده‏ای هم به طور کلی وقوع این اعمال را رد می‏کنند و آنها را منتج از اوهام و شعبده تلقی می‏کنند. در این میان محققان و دانشمندانی هم وجود دارند که به بررسی این گونه اعمال می‏پردازند و سعی در دریافت قوانین حاکم بر اعمال فوق طبیعی دارند. به طور کلی مکاتب باطنی وقوع اعمال خارق‏العاده را به توانایی ذاتی روح نسبت می‏دهند و اظهار می‏کنند که نیروی ذاتی روح به صورت بالقوه و نهفته در روح تمام انسان‏ها وجود دارد. آنها هم چنین مسئله پرورش و فعال نمودن این نیروی ذاتی را مطرح می‏کنند که در صورت شکوفا شدن می‏تواند کاربردهای شگرفی در زندگی روزمره و بهبود آن داشته باشد و موجب تعالی انسان گردد. در عصر کنونی به مدت چندین دهه است که دانشمندان در زمینه‏های فیزیک، زیست شناسی، ژنتیک، روانشناسی، فراروانشناسی و… این مبحث را مدّ نظر قرار داده و از رهگذر نتایج حاصله، به همسویی‏هایی با باطن‏گرایان شرق دست یافته‏اند. علم کنونی و در دسترس بشر، به طور روشن و کامل قادر به توجیه و ارائه پاسخی قطعی به پدیده‏های خارق‏العاده نیست، ولی تحقیقات دانشمندان بخصوص در فیزیک نو راهی به سوی تبیین و درک روح و اعمال خارق‏العاده ناشی از توان ذاتی روح باز کرده است. آنچه در علم ثابت شده وجود نوعی شعور و آگاهی در ذرات بنیادی و انرژی و شعوری فراسوی ماده در کل هستی است. این تحقیق قصد دارد توانایی‏های بالقوه روحی-روانی انسان را مدّ نظر قرار داده و ارتباط آن را با اعمال خارق‏العاده، بررسی کند.و بدبن ترتیب تواناییهای انسان در در شناخت ، برنامه ریزی، تضمین برای آینده مورد بحث قرار دهد  لذا در ادامه تعاریفی از وازه های مرتبط با انرژی درونی انسان خواهیم کرد و سپس یکی از فاکتورهای مربوط به این ویژگی  که به  روانشناسان و دانشمند علوم انسانی کمک میکند تا ویزگی های شخصیتی انسان را مورد بررسی وشناخت قرار دهند  تا راهنمای علوم مدیریت منایع انسانی  در تصمیم گیریهای آینده  باشند می پردازیم.

     جملات مرتبط :

·        آدمي ساخته افکار خويش است، فردا همان خواهد شد که امروز به آن مي انديشد.

·        انسان تنها می تواند آن باشد که خود را چنان می بیند ؛ و تنها می تواند به جایی برسد که خود را در آنجا می بیند.   

·        درخت از ریشه اش آب می خورد آدمیزاد از باطنش.

·         ما انسان ها در درونمان از یک قابلیتی برخورداریم به نام قدرت تبدیل فکر و نیت به اشیا و اتفاقای حقیقی و واقعی و فیزیکی!

·        به هر چیزی که فکر می‌کنید، آن چیز به سمت شما جذب می‌شود. شروع کار با فکر است، پس باید به شدت مواظب چیزهایی که روی آنها تمرکز می‌کنیم و به آنها توجه می‌کنیم باشیم. در واقع شما تمام چیزهایی که در ذهنتان می‌گذرد را به سمت خودتان جذب می‌کنید.

 

 

واژه گان مرتبط : خداوند یکتا ،  انسان، انسان شناسی ،  خود شناسی ، خداشناسی ،خود اگاهی ، شعور باطنی ،  روح،              شبکه شعور کیهانی ، انرژی کیهانی،   انرژی درونی ، عرفان، تکامل ، تمرکز بر درون ،  ارتباط  علوم مدیریت و علوم انسان شناسی ، توانایی سنجی ،  سنجش هوش وخلاقیت ، انتخاب درست ، تصمیم گیری  درست، اعتماد به نفس ، تسلط بر امور ، خلاقیت، نوآوری ، بهره وری، موفقیت ، کمال

1-   تعاریف مرتبط

1-1           –چاکرا  چیست ؟

پیرو آنچه تا بحال گفتیم بدن انسان علاوه بر جسم فیزیکی یک جسم روحانی هم دارد .در واقع در علوم متافیزیک آمده است انسان علاوه بر جسم فیزیکی ، اجسام روحانی را که به مراتب  شامل جسم  خاکی ،آبی، هوا، آتش والماس را داراست و با گذشت زمان و خودشناسی و تمرکز در خالص سازی روح انسان به کامل ترین مراتب  یعنی جسم الماس خواهد رسید .

در این خصوص هر جسمی انرژی فوق العاده با جهان تبادل میکند  که مراکز این انرژی در بدن هستند و به آنها مراکز انرژى یا چاکرا گفته می شود. چاکرا کلمه ای سانسکریت به معنای چرخ است. چاکراها یا مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می شوند. همانند کالبد فیزیکی که از اعضای حیاتی و کم اهمیت تر تشکیل شده است کالبد انرژی نیز دارای چاکراهای اصلی و فرعی و چاکراهای بسیار کوچک است. چاکراهای اصلی، مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به طور معمول 3 تا 4 اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می کنند و به آنها انرژی می دهند. چاکراهای اصلی درست مانند نیروگاه هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تامین می کنند. اگر این نیروگاهها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می شوند، زیرا برای درست کارکردن، انرژی حیاتی کافی ندارند. قطر چاکراهای فرعی 1 تا 2 اینچ است و چاکراهای بسیار کوچک بخش های کم اهمیت تر کالبد جسمانی را کنترل کرده و به آنها انرژی می دهند. چاکراها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می کنند و در ورای آن نیز امتداد  می یابند.

چاكراها ريشه در باورها و ديدگاه متافيزيك هندو دارند. در ديدگاه هندو، هستی از جنس تفكر و آگاهی است و قصد آگاهی تبلور به شكل ماده است. اين امر خلاف ديدگاه مادی است،كه ماده را سر آغاز جهان، و آگاهی را ناشی از آن می داند . مبنای اين نوشته، ديدگاه متافيزيك هندو است. از اين ديدگاه جهان رويای، رويابينی است كه همه اجزای اين رويا خود نيز رويا می بينند. در اين ديدگاه يك جهان اكبر وجود دارد كه خود متشكل از بی شماری جهان های اصغر است. در اين بين چاكراها واسطه های بين جهان اكبر وجهان اصغر هستند. بنابراين تجربه ما از جهان هستی در سطوح مختلف آگاهی و از طريق چاكراها تجربه می شود. مجموعه چاكراها مانند يك رنگين كمان متشكل از هفت رنگ است و هر چاكرا طيفی از اين رنگين كمان را تدائی ميكند و درك و برداشت صحيح موقعی اتفاق می افتد كه هرهفت رنگ اين مجموعه حضور داشته باشند. به عبارت ديگر چيزی كه مانع دريافت واقعيت    می شود، آن است كه تعادل بين اجزای سيستم ادراكی برقرار نبوده و درك و برداشت ما كامل نيست.

هر انساني نيروي بالقوه اي براي كامل بودن در خود دارد. نيروي شگفت انگيز و فريبنده أي كه اعجاز خلقت محسوب مي شود .  چاكراها انرژي حياتي را از محيط اطراف و از كيهان مي گيرند و آنها را به امواج مورد نياز نقاط مختلف بدن تبديل مي كنند. علاوه براين آنها انرژي را به اطرافشان پخش مي كنند. توسط اين سيتسم انرژي، انسان نهايتا در حوزة‌ تبادل دايم انرژي با كيهان و دنيا و انسان هاي ديگر است.

بعضی از چاکراها مراکز استعدادهای روانی هستند. فعال سازی چاکراهای خاص ممکن است باعث توسعه یافتن استعدادهای روانی خاص شود. برای مثال چاکراهای کف دست برای فعال کردن، آسانترین و امن ترین چاکراها هستند. با فعال کردن چاکراهایی که در مرکز کف دستها قرار دارند فرد می تواند توانایی خود را در احساس کردن انرژی های لطیف، هاله درونی، هاله تندرستی و هاله بیرونی توسعه دهد. این کار با تمرکز کردن به سادگی انجام می شود.

 

1-2-آئورا چیست:

واژه ی آئورا برگرفته از واژه ی یونانی آورا(avra) به معنی نسیم است.

تعریف آئورا یا هاله ی نورانی در فرهنگ لغات تجلی نامریی یا میدان انرژی ای است که اطراف تمام موجودات زنده و اشیا را احاطه کرده است در حقیقت هاله ی نورانی نه تنها دور تا دور بدن را احاطه کرده بلکه جزیی از هر سلول بدن است و ظریف ترین انرژی های حیات را منعکس میکند.

انرژی هایی که از بدن ما ناشی میشود شخصیت و طرز زندگی و افکار و احساسات ما را منعکس میکند.در حقیقت،هاله های نورانی بوضوح سلامت ذهن و جسم و روح ما را آشکار میسازد.

آئورا انعکاس خود ماست که ثبت کامل گذشته و حال و آینده ی ما در آن وجود دارد.

آئورا شامل رنگ هم هست که برای دیدن آن به مقدار کمی نور نیاز هست چرا که رنگهای آن از نور بوجود آمده اند(اشتباه نشود رنگهای آن نه خود آئورا) البته آئورا در تاریکی مطلق بطور کامل محو نمیگردد ، بلکه به شکل رشته های انرژی آبی رنگ ظریفی دیده میشود.

آئوراها به طرق مختلف دیده میشوند. معمولا بصورت میدان های انرژی شبیه به تخم مرغی بزرگ که کاملا بدن را احاطه کرده است، دیده میشوند. بیشتر هاله ها تا چند سانتی متری دور بدن ادامه پیدا میکنند.

اعتقاد بر این است که شخص هرچه عارف تر و روحانی تر باشد، هاله ی او بزرگتر است.برای نمونه معروف است که هاله ی بودا تا چند کیلومتر امتداد داشته است!!!

هر هاله ای رنگی اصلی دارد که اطلاعات مهمی درباره ی شخص آشکار میکند. این رنگ بیانگر احساسات و ذهنیت و خلق وخوی فرد است. علاوه بر این ، هاله دارای شعاع های رنگی متفاوتی است که از بدن ساتع میشود و در سرتاسر هاله میدرخشد. عده ای آنرا امواج فکری تلقی میکنند، و بطور یقین افکار و همه احساسات     ادراک ، آگاهیها و هر چیزی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد را می توان به هفت دسته تقسیم کرد و هر کدام از این دسته ها به یکی از چاکراها پیوسته است . پس چاکراها نه تنها نماینده اعضای بدن شما هستند بلکه نماینده قسمتهای مخصوصی از حواس و ادراک شما نیزمحسوب میشوند. وقتی شما احساس تنش   می کنید ، این تنش را در چاکرای مرتبط با آن قسمت نیز احساس می کنید و این چاکرا و عضو مرتبط با آن دچار استرس می شوند. تنش در چاکرا بوسیله شبکه عصبی که به این چاکرا پیوسته است مشخص می شود و به اندامی که توسط این شبکه کنترل           می شوند انتقال می یابد.

 

همه ی انسانها در برابر رنگ واکنشی احساسی دارند . حتی آنان که درباره ی رنگها اطلاعات کافی ندارند، به طور غریزی می دانند که رنگهای گرم شور و هیجان و احساسات مثبت به وجود می آورد و رنگهای سرد باعث رخوت انسان می شود و احساس آرامش و آسودگی ایجاد می کند .

هوایم خاکستری است ، روزگارش سیاه است . این عبارات چه بسا از زمانی سر زبانها افتاده که مردم متوجه شدند احساسات انسان در هاله ی نورانی دخیل است.

 

ارزیابی شخصیت انسان با استفاده از  بررسی انرژی ساطع شده از انسان

بر اساس مطالعات متخصصان علوم روانشناسی و انسان شناسی در موضوع کشف وتایید چاکراها و آئورا   نتایجی  مشترکی درباره  ارتباط شخصیت انسانها و مشخصات  آئورا و هاله نورانی هر انسان بدست آمده که خلاصه ای از آنها در ادامه بیان می گردد.

این کشفیات می تواند به تصمیم گیرندگان هر ملیت ، سازمان، اجتماع و خانواده کمک نماید تا با شناختی از شخصیت انسانها  ،  تصمیمات لازم را در خصوص گزینش افراد  با توجه به فاکتورهای شخصیتی و استعدادها و تواناییها اخذ نمایند  تا بدین ترتیب  به تحقق اهداف خود در آینده نزدیک شوند.

  در ادامه توضیح خلاصه ای از تاثیر رنگها بر عوامل روحی انسان،  و انرژی که از این رنگها ساطع و بوسیله انسان جذب می شود  ، همچنین واکنشهایی که انسان در برابر جذب انرژی رنگها نشان می دهد آمده است :

قرمز:   افرادی که رنگ زمینه ی آئورای آنان قرمز است غالباً در رهبری و حرفه های پر مسئولیت پیشرفت می کنند ،

نارنجی : افرادی که رنگ زمینه ی آئورای آنان نارنجی است به طور طبیعی کارآمد و سریع الانتقال هستند و براحتی می توان با آنان کنار آمد دیده می شود.

زرد : افرادی که رنگ زمینه ی آئورای آنان زرد است ، زودرنج و ناپایدار هستند . آنان متفکرانی سریعند و از سرگرم شدن و سرگرم کردن لذت می برند

آبی : افرادی که رنگ زمینه ی آئورای آنان آبی است ، ذاتاً مثبت و با حرارت هستند . در نتیجه هاله ی آنان به طور طبیعی بزرگ و درخشنده است .

وسایر رنگها که هریک نمادی از خصوصیات درونی و شخصیتی انسان است و روانشناسان را  در کشف این موضوع کمک می نماید تا فاکتورهای شخصیتی انسانها را شناسایی کنند. در زیر مثالهایی را در موضوع تاثیر رنگها بر عوامل روانی و روحانی انسان بیان می کنیم :

·        در سال ۱۹۳۲ ، رابرت جرارد (Robert Gerard) دانشمند آمریکایی آزمایشهایی بر روی زندانیان انجام داد او پی برد که قرار دادن زندانیان در معرض نور قرمز آنان را به هیجان می آورد و پرخاشگر تر  می شوند و نور آبی آنان را آرام می کند . به تازگی نیز  الکساندر شاوس(Alexander Schauss)   کشف کرد که وقتی زندانیان در معرض نور صورتی قرار می گیرند میزان تهاجم و پرخاشگری آنان کاهش می یابد . او متوجه شد که رنگ صورتی دیوارهای زندان باعث می شود زندانیان آرام بمانند و به خشم نیایند .

بلافاصله بعد از آن ، نیروی دریایی آمریکا رنگ بازداشتگاههای خود را صورتی کرد ، و امروزه صدها   نهاد در سراسر آمریکا زندانیان خشمگین را در بندهای صورتی رنگ می اندازند تا آرام شوند .

·        آزمایش دیگر مربوط به جک ویجری(Jack Widgerey) که از او خواسته بودند دو اتاق بازجویی اداره پلیس را تزیین کند او یکی از اتاقها را با سبز ملایم و بژ رنگ آمیزی کرد و اتاق دیگر را رنگ سبز و قرمز روشن زد . پلیس از اتاق اول برای گفتگو با قربانیان و خانواده های آنان استفاده می کرد و از اتاق دوم برای بازجویی از مظنونان  ،  آنان کشف کردند مظنونان بیشتر حرف می زنند و پلیس راحت تر می تواند از زبان آنان حرف بکشد .

    نتیجه گیری :

 

1ا 1-   انرژی نهفته در انسان بسیار قدرت مند می باشد  به طوری که برتمام ذرات هستی تاثیر می گذارد وکافیست انسان از درون خود تصمیم هر کاری را بگیرد این است که  همواره جمله (  خواستن توانستن است )   در تمام زمینه های جهان هستی صادق می باشد. در واقع انسان می تواند همه چیزی را که در پیش روی اوست تغییر دهد ؛ بسازد؛ بنگارد و       آینده در دستان ماست .

        2 -تحقیقات جدید در علوم متافیزیک قدرت انسان و تبادل انرژی کیهانی را روز بروز دقیقتر و واقعی تر اثبات میکند و به انسانها کمک می کند تا با تکیه بر این نتایج شناخت دقیقی از خود ومحیط پیرامون داشته و کوهتاترین مسیر ضمانت شده موفقیت راسپری کنند

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *