خانه / عجایب شگفت انگیز جهان / شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) ساخته شده است؟ را برای شما عزیزان و علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی قرار دادیم . به اعتقاد مردم محلی منطقه شهر باستانی پترا توسط انسان و بشر ساخته نشده است و این شهر سنگی به وسیله جنها (اجنه) ساخته شده است . برخی دیگر معتقد هستن که شهر باستانی پترا توسط موجودات فرازمینی ساخته شده و حتی برای سالهای طولانی این موجودات فرازمینی در آن زندگی میکردند . عده ای هم اعتقاد دارند شهر باستانی پترا یک شهر طلسم و جادو شده است! برای اطلاعات بیشتر و خواندن متن کامل شهر باستانی پترا به ادامه مطلب مراجعه کنید ./

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) ساخته شده است؟

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) ساخته شده است؟,آیا شهر باستانی پترا توسط جنها ساخته شده است؟,شهر طلسم شده پترا,شهر باستانی و قدیمی پترا در اردن,شهری که توسط جن ها ساخته شده است پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است,شهر باستانی پترا به دست انسان و بشر ساخته نشده است,شهر باستانی پترا چگونه و به دست چه کسانی ساخته شده است,شهر باستانی و تاریخی طلسم و سحر و جادو شده پترا,قدیمی ترین و کهن ترین شهر سنگی پترا در کشور اردن,عکسهای دیدنی از شهر باستانی تاریخی طلسم شده پترا,موجودات فرازمینی و جنها شهر پترا را ساخته اند,زندگی جنها و موجودات فرازمینی در داخل قصر پترا,تصاویر و عکسهای شهر طلسم شده موجودات فرازمینی پترا,جنها اجنه موجودات فرازمینی

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

پترا،شهري كه با كمك جنها ساخته شد.

پترا ( به عربی: البتراء) شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن است که پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌هابود. این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه واقع شده‌است.

پترا شهری است کامل که همهٔ آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گُل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده‌است. کلمه پترا به زبان یونانی به معنی صخرهاست و چون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) کنده شده‌است آنرا پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی و زیبا را به خاطر گل سرخ گون بودنش به‌نام المدینة الوردیة نیز نامیده شده‌است، در سال ۱۹۷۸ میلادی کتابی در این مورد نوشته شده‌است که از تاریخ بنای این شهر باستانی سخن می‌گوید، مؤلف نام کتاب را الأسرار المَدینَة الوَردِیَة نامگذاری نموده‌است. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی صخره،رومیان نامش را به زبان خودشان ترجمه نموده‌اند. پترا در قرن اول قبل از میلاد و در عهد شاه غسانی حارث سوم درخشید.

نبطی‌ها در شکل‌گیری دبیره یا خط عربی که بعدها مورد تقلید و استفاده ایرانیان هم قرار گرفت نقش به‌سزایی داشتند.[۱]

حدود کشور نَبَطی‌ها از ساحل شهر عسقلان در غرب فلسطین و در امتداد صحرای شام در سمت مشرق ادامه می‌یافت. شهر پترا حلقهٔ اتصال بین تمدن سرزمین میان‌رودان (یا بین‌النهرین) و سرزمین شام وشبه‌جزیره عربستان و مصر بوده‌است. این شهر که پایتخت کشور نَبَطی‌ها بود توانسته‌بود کنترل و زمام راه‌های تجارتی مناطق اطراف خود بدست گیرد، کاروانهای تجارتی از جنوب شبه‌جزیره عربستان و غزه وعسقلان و صور و دمشق از راه پترا پایتخت کشور نَبَطی‌ها می‌گذشته‌اند و این شهر از رونق خاصی برخوردار بوده‌اند.

####################################################

جهانگرداني‌ كه‌ به‌ اردن‌ سفر مي‌كنند، پس‌ ازديدار از شهر پترا و آثار باستاني‌ «جرش‌»قلعه‌هاي‌ عجلوان‌ و ام‌قيس‌، آمفي‌ تئاتر روماني‌فيلادلفيا، غار اصحاب‌ كهف‌ و درياچه‌ بحر الميت‌در سواحل‌ زيباي‌ عقبه‌ با اقامت‌ در هتل‌ها ورستوران‌هاي‌ مجهز در سواحل‌ زيباي‌ عقبه‌ به‌تفريح‌ و استراحت‌ مي‌پردازند. شايد باورش‌ مشكل‌ باشد، اما هر ساله‌، هزاران‌توريست‌ از كشور كوچكي‌ مانند اردن‌ ديدارمي‌كنند، كشوري‌ كه‌ حدود 50سال‌ پيش‌ با رهايي‌ از تحت‌ الحمايگی‌ انگليس‌ با نام‌ «پادشاهي‌اردن‌» رسميت‌ يافت‌. اما به‌ چه‌ دليل‌ هزاران‌توريست‌ در سال‌ از «اردن‌» ديدن‌ مي‌كنند؟ 

شهر پترا
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

معروف‌ترين‌اثر باستاني‌ اردن‌ محلي‌ است‌ به‌نام‌ «پترا» كه‌ در سال‌ 1812 ميلادي‌، يك‌جهانگرد سوئيسي‌ به‌ نام‌ «جان‌ ژان‌ لودريك‌» در226 كيلومتري‌ جنوب‌ شهر «امان‌» مركز اردن‌،آن‌ را كشف‌ كرد. پس‌ از آن‌، اين‌ كشف‌ باعث‌رونق‌ «پترا» شد و در دوره‌ معاصر جهانگردان‌بي‌شماري‌ در هتل‌هاي‌ مجهزي‌ كه‌ از سوي ‌وزارت‌ توريسم‌ احداث‌ شده‌ بود، اقامت‌ كردند;بخش‌ خصوصي‌ نيز با كوشش‌ فراوان‌ به‌ ارائه‌خدمات‌ گردشگري‌ پرداخت‌. در زمان‌هاي‌گذشته‌ و بيش‌ از دو هزار سال‌ پيش‌، هنگام‌احداث‌ شهر پترا، اجنه‌ به‌ انسان‌هاي‌ ساكن‌ آن‌منطقه‌ كمك‌ كردند.شهر پترا دره‌ها و گذرگاه‌هاي‌ به‌ عمق‌2000متر و طول‌ يك‌ كيلومتر به‌ نام‌ «ضميق‌» ياتنگه‌، دارد. دانشمندان‌ دره‌هاي‌ عميق‌ باقي‌مانده‌، را از زمين‌ لرزه‌هاي‌ دوران‌ پيش‌ از تاريخ‌دانسته‌اند . در دو طرف‌ تنگه‌ «پترا» كتيبه‌هاي‌باستاني‌ حكاكي‌ شده‌ و صدها ساختمان‌، آرامگاه‌،سالن‌ و تالارهاي‌ تدفين‌ مردگان‌، معابد،پرستش‌گاه‌ها و تخته‌ سنگ‌هاي‌ كنده‌ كاري‌ شده‌از دوران‌هاي‌ گذشته‌ وجود دارد.هنگام‌ طلوع‌ و غروب‌ آفتاب‌، سنگ‌هاي‌ قرمزشهر پترا با تغيير رنگ‌ مناظر زيبايي‌ را به‌ وجودمي‌آورند.در ارتفاعات‌ جبل‌ هارون‌، آرامگاه‌ هارون ‌برادر حضرت‌ موسي‌، قرار دارد. آمفي‌ تئاتري‌ باضريحي‌ به‌ سبك‌ رومي‌ و با گنجايش‌ سه‌ هزار نفردر بخش‌ ديگر شهر واقع‌ است‌.جهانگردان‌ براي‌ ديدن‌ اين‌ منطقه‌ به‌ اردن‌مي‌روند، منطقه‌اي‌ كه‌ داري‌ آب‌ و هواي‌ معتدل‌،چشم‌ اندازهاي‌ طبيعي‌، آثار تاريخي‌ ازرشمند وسواحل‌ زيبايي‌ عقبه‌، در كنار درياي‌ سرخ‌،بحرالميت‌، شن‌هاي‌سرخ‌ و روان‌ صحرا وصخره‌هاي‌ سر به‌ فلك‌ كشيده‌ مي‌باشد.

شهرباستاني‌ پترا ديرينه‌اي‌ بسيار قديمي‌ دارد.در سال‌ 106 بعد از ميلاد اين‌ شهر وارد مرحله‌اي‌جديد از تاريخ‌ شده‌ است‌ و «كورنليوس‌ پالما»فرماندار سوريه‌ به‌ شهر پترا پايتخت‌ «ناباتايي‌»يورش‌ برده‌ و آنجا را به‌ سرزمين‌هاي‌ تحت‌ سلطه‌روم‌ ضميمه‌ كرد و اين‌ سرزمين‌ را ايالت‌ عربي‌ روم‌ناميد. اكنون‌ اين‌ شهر را شهر سنگي‌ گمشده‌ نام‌نهاده‌اند. در واقع‌ سازندگان‌ و ساكنان‌ اوليه‌ اين‌شهر مشخص‌ نيستند، اما عده‌اي‌ معتقدند موجودات‌ فضايي‌ و فرا زميني‌ اين‌ شهر سنگي‌ وصخره‌اي‌ را ساخته‌اند، زيرا در توان‌ بشر اوليه‌ وبدون‌ امكانات‌ نيست‌ كه‌ چنين‌ شهري‌ را بنا وطراحي‌ كرده‌ باشد، گرچه‌ عده‌اي‌ مي‌گويند: درزمان‌هاي‌ قديم‌ روايت‌ است‌ كه‌ «جن‌ها» به‌انسان‌ها در بالا بردن‌ اين‌ بنا كمك‌ كرده‌اند، اماعده‌اي‌ ديگر مي‌گويند: اگر اين‌ فرضيه‌ درست‌باشد، پس‌ فراعنه‌ هم‌ با كمك‌ اجنه‌ و موجودات‌فضايي‌ اهرام‌ خود را بنا نموده‌اند.

شهر پترا
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

اين‌ شهر تمام‌ سنگي‌، از سنگ‌هاي‌ شني‌ وصخره‌هاي‌ صحرايي‌ تراشيده‌ شده‌ منحصر به‌ فرد تشكيل‌ شده‌ و يكي‌ از جالب‌ترين‌ معماري‌هاي‌قرن‌ اول‌ ميلادي‌ محسوب‌ مي‌شود. در آن‌ دوران‌اين‌ شهر به‌ خاطر واقع‌ شدن‌ در جاده‌ ابريشم‌ ازاهميت‌ خاصي‌ برخوردار بوده‌ است‌ و اهميت‌آن‌ در واقع‌ به‌ خاطر ارتباط كشورهاي‌ آسياي‌مانند، چين‌ و هند به‌ كشورهايي‌ چون‌ يونان‌،سوريه‌ و مصر بوده‌ است‌. البته‌ تاريخچه‌ اين‌ شهر به‌ قبل‌ از ميلاد مي‌رسد.طبق‌ اسناد تاريخي‌، «كمبوجيه‌» شاه‌ بابل‌ پسرارشد كورش‌ بزرگ‌ در سال‌ 530 قبل‌ از ميلادبعد از اينكه‌ پدرش‌ كشته‌ شد، خود را شاه‌ بزرگ‌كشورها ناميد و براي‌ لشكركشي‌ و حمله‌ به‌ مصرعازم‌ جنگ‌ شد. او در هنگام‌ عبور لشكر از صحراي‌اردن‌ از شهر سنگي‌ عبور كرد و آنجا را مركز آثارباستاني‌ جهان‌ ناميد.خسرو، پادشاه‌ ايران‌، نيز بعد از حمله‌ به‌ خاك‌روم‌ و تصرف‌ انطاكيه‌، شهر سنگي‌ پترا را تصرف‌ كردو به‌ اين‌ ترتيب‌ تا مدت‌ زيادي‌ شهر پترا متعلق‌ به‌ايران‌ بود.پترا تاريخ‌ باشكوه‌ تبديل‌ شدن‌، قوم‌ بيابان‌گرد نبطي‌ها به‌ شهر نشينان‌ بود، كه‌ شهر خود را دردرون‌ صخره‌ها ايجاد كرده‌ و يكي‌ از بزرگ‌ترين‌جامعه‌هاي‌ شهري‌ دوران‌ باستاني‌ را به‌ وجودآوردند.در شن‌ زارهاي‌ جنوب‌ اردن‌، شهر اردن‌ يك‌مركز مهم‌ بازرگاني‌ در نيمه‌ راه‌، ميان‌ درياي‌ سرخ‌و بحرالميت‌ محسوب‌ مي‌شود.اكنون‌ باستان‌ شناسان‌ با تحقيق‌ و بررسي‌توانسته‌اند كه‌ از اين‌ شهر سنگي‌ انواع‌ و اقسام ‌وسايل‌ زندگي‌ و مجسمه‌هاي‌ مربوط به‌ دوران‌ قبل‌و بعد از ميلاد را بيابند. براي‌ مثال‌ يك‌ هيات‌باستان‌شناسي‌ فرانسوي‌ در جريان‌ كاوش‌ها درشهر باستاني‌ مشهور پترا در جنوب‌ كشور اردن‌ يك‌سر متعلق‌ به‌ يك‌ مجسمه‌ «ماركو آئورليو» امپراتوررم‌ متعلق‌ به‌ قرن‌ دوم‌ ميلادي‌ را كشف‌ كرده‌، كه‌كاملا سالم‌ مانده‌ است‌. اين‌ سر كه‌ 50 سانتي‌مترارتفاع‌ و 35 سانتي‌متر پهنا دارد، در منطقه‌اي‌ از پترا كه‌ در آن‌ كاخ‌ قرار دارد كشف‌ شده‌ است‌.

شهر باستاني‌ پترا براي‌ بناهاي‌ باشكوهش‌ كه‌ دردل‌ صخره‌ها تراشيده‌ شده‌اند، شهرت‌ بسيار دارد.به‌ گفته‌ باستان‌ شناسان‌ اين‌ سر در جريان‌ يك‌ زلزله‌در قرن‌ چهارم‌ قبل‌ از ميلاد از پيكر اصلي‌ مجسمه‌جدا شده‌ است‌.قصرالبنت‌ در شهر پترا از مكان‌هايي‌ است‌ كه‌ به‌عقيده‌ محلي‌ها، ساخته‌ دست‌ بشر نيست‌; بلكه‌موجودات‌ فرا زميني‌ در ساخت‌ اين‌ قصر سنگي‌دست‌ داشته‌اند و حتي‌ بسيار معتقدند ساليان‌ سال‌افراد فرا زميني‌ در اين‌ قصر زندگي‌ مي‌كردند وبدون‌ جا گذاشتن‌ اثري‌ از خود آنجا را ترك‌ كرده ‌و از زمين‌ رفته‌اند. در آنجا زماني‌ كه‌ با محلي‌ها به‌صحبت‌ مي‌نشيني‌، همه‌ شان‌ از «اجنه‌ها» صحبت‌به‌ ميان‌ مي‌آورند. آنها مي‌گويند شب‌ها، اين‌ منطقه‌ پر از اجنه‌است‌ و ما صداي‌ آنان‌ را مي‌شنويم‌، همين‌ امرباعث‌ شده‌ كه‌ توريست‌ها در شب‌ براي‌ ديدن‌ به‌آنجا نمي‌روند. همچنين‌ شايعه‌ وجود اجنه‌ در پترا شهري‌ كه‌ به‌ شهر «اجنه‌» نام‌ گذاري‌ شده‌، باعث‌گرديده‌ است‌ كه‌ توريست‌ها به‌ صورت‌ دسته‌جمعي‌ به‌ ديدن‌ آن‌ منطقه‌ بروند، حتي‌ محلي‌ها هم‌ براي‌ ورود به‌ منطقه‌ سنگي‌ پترا مي‌ترسند، ازاين‌ رو به‌ صورت‌ دسته‌ جمعي‌ از شهر اجنه‌ ديدن‌مي‌كنند. باستان‌ شناساني‌ كه‌ به‌ اين‌ منطقه‌ براي‌ كاوش‌ وتحقيق‌ رفته‌اند، سر و صداهاي‌ عجيب‌ در اين‌منطقه‌ را تاييدكرده‌اند

ورده اند که ان زمان که حضرت موسی از صحرای بی اب و علف » اراباح» در جنوب غربی اردن می گذشت از گرمای سوزان خورشید و روزهای متوالی پیاده راه پیمودن از پای در امده و تشنگی بر او غلبه کرد .
موسی به هر سوی از بیابان سوزان چشم می انداخت تا شاید نشانی از اب بیابد و سایه بانی برای استراحت بجوید که… ناگه از دور تخته سنگ عظیم گنبدی شکلی را دید که به رنگ سفید بود و در زیر تابش انوار افتاب به سان الماس می درخشید . موسی (ع) به ان سو رفت و چون به پای صخره سفید رسید با عصایی که به دست داشت بر پیکر سنگ کوفت . در ان لحظه سنگ شکاف پیدا کرد و اب زلال از دل ان به بیرون جریان یافت . موسی از ان اب گوارا نوشید و چون چندی در سایه تخته سنگ ارمید و جانی دوباره یافت و در پی ماموریت الهی خویش روان شد .
اما ان اب از جریان باز نایستاد و همچنان جوشید و جاری شد تا چشمه امید دیگران باشد و دلیلی برای به وجود امدن تمدنی شگفت انگیز * موسوم به تمدن «پترا » در همان صحرا که بعدها به » وادی موسی » شهرت یافت و چشمه اش با سادگی بسیار و جذابیتی روحانی زیارتگاه معتقدان و زایران شد .
با گذشتن از کنار این چشمه و پیشروی در وادی موسی است که میتوان قدم به خطه ای نهاد که از دیدنی ترین جاهای خاور میانه و یکی از شگفت انگیز ترین اثار به جای مانده از تمدنهای باستانی است ; تمدنی به نام «پترا » .
جاده ای که به منطقه پترا ختم می شود از میان یک بیابان خشک و بی اب وعلف می گذرد . این بیابان در روزگار باستان پوششی از درختان بلوط داشته و سر تا سر ان جنگل بلوط بوده است .
راه دسترسی به پترا یک دره سنگی عمیق است ; دره ای تنگ و باریک  به طول تقریبی 3000متر و عمق 100 متر که پهنای ان در بیشتر نقاط از 3 متر تجاوز نمی کند ! دره ای بس کم نور و هراس انگیز با پیچهای ناگهانی و تند .
با گذشتن از پیچ و خمهای این گذر گاه سر به فلک کشیده که خود از عجایب طبیعت است به نا گاه نمایی از یک کوهستان خاموش در برابر دیدگان ظاهر می شود . از شیب کوهستان که سرازیر شویم خود را محوطه ای شبیه به کره ماه می بینیم . برهوت … با شکوه… با گستره ای پهناور و پر از برامدگیها و برجستگیها و ماسه و سنگهای زرد و کمرنگ .

همچنان که پیش می رویم * سنگهای زرد و سفید به تدریج جای خود را به ماسه سنگهای سرخ رنگ می دهند . رنگ اصلی بیشتر سنگهای این منطقه به رنگ سرخ است . سرانجام به فرو رفتگی عظیمی می رسیم که پیرامون ان را کوههای سنگی و صخره های بزرگ احاطه کرده اند . به هر سو که بنگریم منظره ای از سنگهای شیار خورده و حفره های کوچک و بزرگ در دل صخره ها می بینیم . اما شگفت اور تر از همه قصر ها و معبد های با شکوهی است که معماران باستانی بر سطح صخره ها و در دل کوهها پدید اورده اند .
اینجا پترا است ; نامی از کلمه یونانی  » پترس» به معنی » سنگ » بر گرفته شده است .
روزی پترا محل سکونت و مرکز تمدن مردمی بود که برای خود در میان صخر ه های کوهستان یک » غار شهر » عجیب و شکو ه مند ساخته و نوعی » غار نشینی شهری » پیشه کرد ه بودند.
خانه های این شهر مجلل سنگی را معمارها و سنگتراشهای دوره باستان * در دل سنگهای زیبا صورتی رنگ به قدری استادانه و هنرمندانه دید اورده بودند که حتی امروزه پس از سپری شدن بیش از 2000سال از ساخته شدن انها * همچنان چشم اندازی با شکوه و خیره کننده دارند . بی شک منظره ای گیرا تر از پترا نیست . هر یک از اطاق ها و سر ستونها * در ترکیب رنگهای قرمز و سیاه و سفید و زرد یک اثر هنر کامل است.
پترا با مساحت 45 کیلو متر مربع * بیش از 500 اثر بزرگ تاریخی در خود دارد که با دست هنرمند بشر و توسط معمارهای باستانی که حجار هم بوده و ابزارهای بسیار ساده و ابتدایی داشتند ساخته شده است . اینجا و در میان این اثار بی مانند همه چیز از تاریخ حکایت می کند ; تاریخی ترکیب یافته از واقعیتها و افسانه ها .بومیان محل و بادیه نشینان » وادی موسی » معتقدند که پترا محل دفن خزانه طلا و جواهر » فرعونهای مصر»  است و این قصرها را فراعنه در دل صخره و سنگ پدید اورده اند تا گنجهای بی حساب خود را در ان جای دهند .
بادیه نشینان وادی پترا به طمع گنج بارها اسلحه های خود را به سوی این قصرها  سنگی نشانه رفته و شلیک کرده اند به امید انکه کوه شکاف بردارد و طلا های فراعنه از ان فرو ریزد . دیوارهای سنگی پترا پر است از اثار این شلیکها .
اما تاریخ چه میگوید ؟ سازندگان این اثار شکوهمند چه کسانی بوده اند ؟ چگونه پترا چنین شوکت وابادانی یافت ؟ و… چه شد که شهری به این زیبایی و عظمت چنین ویران و متروک شد ؟

http://tarikhema.parsiblog.com/-473363.htm

####################################################

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

برای 600 سال فكر میكردند این شهر در میان بیابان اردن گم شده، مانند قاره گمشده آتلانتیس ….

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

یك مكتشف سوئیسی كه تصمیم گرفته بود آنرا پیدا كند، از جاده ای باریك، از میان كوههای سنگی كویر سفر كرد

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

تصور كنید هیجان را وقتی برای اولین بار به پترا رسید و این منظره را در قرن نوزدهم مشاهده كرد!

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

معبد پترا یك پرستشگاه به سبك یونانی –

HELLENIC با ارتفاع 42 متر است كه آنرا گنجینه نیز می نامند.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

این معبد در میان ساختمانهای مجلل و با شكوه در پترا كه همگی آنها در سنگ تراشیده شده اند، بی همتاست.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

این معبد به طور كامل در سنگ تراشیده شده

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

معبد پترا انتهای شهر سنگی گمشده است

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

این شهر در 226 كیلومتری شهر امان پایتخت اردن قرار گرفته و یونانیان آنرا پترا نامیده اند یعنی سنگ، ترجمه عبری آن سلع است و ترجمه عربی آن رقیم.اهالی این شهر به قوم نبط مشهورند. برخی مورخان قوم نبط را همان اصحاب كهف میدانند.

اینجا ابتدای راه ورود به شهر گمشده است. راه سمت راست برای افرادیست كه پیاده در مسیر حركت می كنند و راه سمت چپ برای درشكه سواران.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

شهر پترا دره ها و گذرگاه هایی به عمق 2000 متر و طول یك كیلومتر به نام تنگه دارد. در دو طرف تنگه پترا كتیبه های باستانی حكاكی شده و صدها ساختمان، آرامگاه، سالن و تالارهای تدفین مردگان، معابد و پرستش گاهه و تخته سنگهای كنده كاری شده از دورانهای گذشته وجود دارد. در ارتفاعات جبل هارون آرامگاه هارون برادر موسی قرار دارد.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

غاری در دل صخره های سرخ منطقه ((پترا)) در جنوب امان پایتخت اردن در جاده ((سحاب)) واقع شده است و سه قبر سنگی شكافدار در آن دیده می شود كه احتمال می رود این غار همان غار اصحاب كهف باشد

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

پترا حدود قرن ششم قبل از میلاد مسیح در زمان امپراطوری ایران به وسیله قومی به نام نبطی ها ساخته شده است.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

نبطی ها عربهائی بودند كه از طریق تجارت ادویه مانند گیاهان خوشبو زندگی خود را میگذراندند

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

حدود 60 سال پس از میلاد مسیح، پترا تسخیر شد و در حیطه امپراطوری روم در آمد.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

بناهای این شهر محل سكونت اهالی بوده است.

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

پترا برای آخرین صحنه فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی مورد استفاده قرار گرفته است

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

رنگهای روی سنگها طبیعی هستند

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

تركیبات زمین شناسی شن و ماسه این رنگهای زیبا و طبیعی را بوجود آورده اند

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

نبطی ها در پترا یك سیستم آبرسانی مجهز و پیشرفته ساخته اند

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

آمفی تئاتر بزرگ شهر مثل سایر بناهای شهر به صورت یك تكه در دل كوه به شیوه یونانی – رومی تراشیده شده و ظرفیت چهار هزار نفر را دارد

شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟
شهر باستانی طلسم شده پترا,آیا شهر تاریخی پترا توسط جن ها (اجنه) و موجودات فرازمینی ساخته شده است؟

پ.ن : مطالب جالبي به زبان عربي در اين مورد وجود داره. از دوستاني كه به زبان عربي مسلط هستند خواهش ميكنم اگر وقت دارند راجع به اين موضوع يك مطلب بفرستند.

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *