خانه / رمالی و دعانویسی / بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی)

بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی)

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی) را برای شما عزیزان قرار دادیم . این روزهای بازار کسب و کار و درآمد رمالان و دعانویسان بسیار گرم و پر رونق شده است . دعانویسی و باز کردن سرکتاب فال گیری و طالع بینی و غیب گویی و باطل کردن طلسم و … کارهایی هست که این دعانویسان و رمالان انجام میدهند و پول خوبی هم از مردم میگیرند ! در شبکه های اجتماعی مثب فیسبوک و کلوب و تلگرام و اینستاگرام و سایتها و وبلاگ ها کارهای خودشون رو تبلیغ میکنند و مشتریان زیادی هم دارند …

بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی)
بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی)

بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی),بازار گردم و داغ دعانویسی و رمالی,باز کردن و دیدن سرکتاب شخص توسط دعانویس و رمال,دعانویسی و رمالی در تلگرام,رمالی و دعانویسی در فیسبوک و شبکه های اجتماعی,کف بینی و طالع بینی توسط دعانویس و رمال استاد,غیب گویی و یشگویی آینده توسط رمال و دعانویس و ساحر و جادوگر

بازار داغ رمالان و دعانویسان (طلسم،سرکتاب باز کردن،فال‌گیری و کف‌بینی،رمالی،جادوگری و غیب‌ گویی،مهرهء مار،خواص سنگ ماه تولد و دعانویسی)

مردمی که به طلسم، سرکتاب باز کردن، فال‌گیری و کف‌بینی، رمالی، جادوگری و غیب‌گویی، مهرهء مار، نحوست یا شگون اعداد، صبر کردن پس از عطسه، فال تاروت و قهوه ، شعور کیهانی و درمان های کاذب و هومیوپاتی ، خواص سنگ ماه تولّد و دعانویسی و … باور دارند ، مشتریان بالقوه  بازاری هستند که این روز ها در خانه های شمال شهر تهران بسیار پر رونق است .

بازار فریب عمومی ، یک مارکتینگ پرسود بر مبنای بهره گیری از دوری عموم مردم از دانش و نگرش علمی است . مجریان برنامه فریب عمومی که از بسط و توسعه آگاهی عمومی در هراس اند با آگاه شدن توده های مردم ، به سختی خواهد توانست طرح ها و برنامه ها و محصولات فریبکارانه خود را عرضه نمایند اما متاسفانه در جامعه ما به دلیل عدم آگاهی رسانی لازم در این رابطه روز به روز با بالا رفتن قیمت های این شغل کاذب اما پر سود و کم دردسر روبه رو هستیم .

تاریخچه فالگیری و رمالی در ایران

فالگیری در ایران سابقه طولانی دارد که در ادامه به تفصیل به آن اشاره خواهیم نمود . فال قهوه ، فال شمع ، تاروت و نظایر آن بیش از سایر روش ها مشتریان را به سوی خود جذب میکنند. امّا سابق بر این نه فال قهوه در ایران رایج بوده نه تاروت. اغلب دعا نویسی وطالع بینی بازار فریب عمومی را پیش میبرده است. دعانویس ها از ابزارهای عجیب و نفرت انگیز ازقبیل ؛ قفل بسته سبز،دندان کرسی الاغ،زنجیر زنگ زده دراز،موی خرس سیاه،فضله کبوتر سفید،ادرار کودک نابالغ، آینه شکسته فرنگی،شانه چوبی مو،شال پشمی سبز ، پشگل ماچه الاغ (الاغ ماده)،آب باطل سحر و… استفاده میکردند تا با ایجاد رعب و وحشت از مجهولات در دل مشتریان، زمینه ذهنی لازم را برای کسب درآمد فراهم آورند.

در تهران قدیم دعانویسی از مشاغل رسمی به شمار می رفت، و در آمار مشاغل هم می آمد ، در آن زمان مشاغل دیگری نظیر رمالی، جن گیری، مساله گویی، معرکه گیری، سرکتاب بینی،علوم غربیه و طلسمات و… هم ذهن مردم را آشفته و جیب آنها را خالی می کرد.

این پدیده واقعیتی است، که مبانی اخلاقی، اعتقادی و ارزشی جامعه را مورد هدف قرار داده و علاوه بر خسارت های معنوی، هزینه های بسیاری را بر معتقدان به آن تحمیل می نماید. نگرانی های کاری، خانوادگی و اجتماعی و عدم اعتماد به نفس، فرد ضعیف را دچار اضطراب و استرس می نماید، به گونه ای که سعی می کند، جهت تسکین درد ها، نزد رمال یا فالگیر برود  از طرفی چون این شیادان تا حدودی موقعیت روان شناختی افراد را درک می کنند، از شرایط موجود سوءاستفاده کرده و برای درماندگان نسخه می پیچند و پولهای هنگفتی به جیب می زنند  در اين ميان گاه آن ها با سوءاستفاده از احساسات و عواطف مذهبي مردم،بر مركب جهل آنان سوار مي شوند وگاهی دشمنان خارجي نيز براي انحراف جامعه از مسير درست، به بهره گيري از روش هاي نرم و خزنده روي مي آورند و جريان هاي انحرافي بزرگ تری هم چون ادعاي نيابت يا ارتباط با امام زمان(عج) يا عرفان هاي دروغين، را ترويج مي كنند.كه مي توان وهابيت و بهائيت را نمونه هاي تاريخي اين فرقه سازي هاي استعماري دانست.

بنا براین رواج این پدیده ها يك تهديد «نرم»محسوب می شود، و منجربه صدمات جبران نا پذیری در سطح جامعه می شود. سؤال اینجاست چرا علی رغم آثار مشهود از خسارت های مادی و معنوی جبران ناپذیرآن باز هم عده زیادی به دام چنین شیادانی می افتند؟ در پاسخ به این سؤال می توان گفت راه منطقی و عقلایی جهت رفع مشکلات، ابتداءً در ظاهر کمی دشوار به نظر می آید، لذا برای حل مسایل و معضلات زندگی به ساده ترین راه ممکن پناه می آورند، و از دکان رمالان و دعا دعانویسان و طالع بینان سر در می آورند  و از طرفی جاذبه های آینده بینی نیز مشوق به انحراف کشیده شدن به سمت چنین پدیده هایی می شود.

با نهایت تاسف در تحقیقی که توسط دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی تهران شمال در مورد سطح گرایش دختران دانشجو به خرافات انجام شده است مشخص شده که 68 درصد از دختران در فاصله سنی 18 تا 26 سال دست کم یک بار به فالگیر مراجعه کردند و۵۰ درصد نیزچندبار مراجعه کرده اند و ۸۳ درصد از دانشجویان حرفهای فالگیران را تصدیق می کنند و با اعتقاد به سراغ آنها رفته اند.

در یکی از پژوهش های صورت گرفته ، با بررسی جمعیت 15 تا 64 سال مشاهده شد 10 درصد جمعیت کشور در طول یک سال گذشته برای دریافت خدمات اعصاب و روان به افراد غیربهداشتی مراجعه کرده‌اند که شامل دعانویس، رمال، و …. بوده است. در این مطالعه ملی سه هزار روان‌شناس در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور مشارکت داشته اند و 8 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این آمار به وضوح نشان می دهد 7 و نیم میلیون نفر ایرانی در آن سال به جادوگران کوپنی مراجعه کرده اند که سه چهارم آنها یعنی بیش از 5 میلیون نفرشان، تحصیل کرده هستند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *