خانه / مطالب دینی و شرعی / آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!

آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!! را برای شما عزیزان قرار دادیم . عده ای اعتقاد دارن در زمان حضرت محمد پیامبر بزرگ اسلام خوردن شراب و مشروبات الکی حلال بوده است !!!

آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!
آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!

آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!,خوردن شراب در قدیم,شراب,خوردن مشروبات الکلی,شراب در رمان حضرت محمد,آیا خوردن شراب حلال است,آیا خوردن مشروبات الکی حلال است,آیا مشروب و الکل حرام است یا حلال

آیا خوردن شراب در زمان قبل از بعثت حضرت محمد (ص) حلال بوده یا حرام؟؟؟!!!

آیا شراب در زمان های قبل از بعثت محمد ص حلال بوده؟؟؟!!!

متاسفانه در اذهان اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان چنین تصوری به غلط وجود دارد…

و دلیل آن این است که فکر می کنند که محمد مصطفی ص بنیانگذار دین اسلام است ! و این نیز فکری است باطل و ناشی از دور بودن از کتاب های آسمانی مخصوصا قرآن مجید که تنها معجزه حضرت محمد ص بوده و خواهد بود.

برای اثبات موضوع بحث لازم است ابتدا مطلب دوم روشن شود و آنگاه به بحث تحریم شراب پرداخته شود.

بنیانگذار *اسلام*(تسلیم بودن در برابر حق) بر اساس آیات 127 و 128 سوره بقره حضرت ابراهیم ص بوده است . و ایشان بودند که نام مسلمان را برای پیروانشان انتخاب فرمودند.:

وَ جَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَ مَا جَعَلَ عَلَيْکُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبِيکُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ وَ فِي هٰذَا لِيَکُونَ الرَّسُولُ شَهِيداً عَلَيْکُمْ وَ تَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَأَقِيمُوا الصَّلاَةَ وَ آتُوا الزَّکَاةَ وَ اعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلاَکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَ نِعْمَ النَّصِيرُ ﴿الحج‏، 78﴾

و در راه خدا چنان كه حق جهاد [ در راه ] اوست جهاد كنيد ، اوست كه شما را [ براى خود ] برگزيده و در دين بر شما سختى قرار نداده است . آيين پدرتان ابراهيم [ نيز چنين بوده است ] او بود كه قبلاً شما را مسلمان ناميد ، و در اين [ قرآن نيز همين مطلب آمده است ] تا اين پيامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشيد . پس نماز را برپا داريد و زكات بدهيد و به پناه خدا رويد . او مولاى شماست ; چه نيكو مولايى و چه نيكو ياورى .

و به همه انسان ها امر شد که فقط و فقط از آیین ابراهیم که مسلمان حنیف است پیروی کنند.

ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْکَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِينَ‌ ﴿النحل‏، 123﴾

سپس به تو وحى كرديم كه : « از آيين ابراهيم حق‏گراى پيروى كن ، [ چرا كه ] او از مشركان نبود . »

 

قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِينَ‌ ﴿آل‏عمران‏، 95﴾

بگو : « خدا راست گفت . پس ، از آيين ابراهيم كه حق‏گرا بود و از مشركان نبود ، پيروى كنيد . »

وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ‌ ﴿البقرة، 130﴾

و چه كسى جز آنكه به سبك مغزى گرايد از آيين ابراهيم روى برمى‏تابد ؟ و ما او را در اين دنيا برگزيديم ; و البته در آخرت [ نيز ] از شايستگان خواهد بود .

و نیز 132 و135 بقره ، 68 آل عمران، ، 125 نساء ، 161 انعام ، 38 یوسف ، 3 شوری ، 4 ممتحنه …

اکنون که مشخص شد که بنیانگذار دین اسلام حضرت محمد ص نبوده است ؛ بهتر است بدانیم که تنها آیین مورد قبول خداوند هم فقط اسلام است.

إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلاَمُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَکْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ‌ ﴿آل‏عمران‏، 19﴾

در حقيقت ، دين نزد خدا همان اسلام است . و كسانى كه كتابِ [ آسمانى ] به آنان داده شده ، با يكديگر به اختلاف نپرداختند مگر پس از آنكه علم براى آنان [ حاصل ] آمد ، آن هم به سابقه حسدى كه ميان آنان وجود داشت . و هر كس به آيات خدا كفر ورزد ، پس [ بداند ] كه خدا زود شمار است .

وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلاَمِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ‌ ﴿آل‏عمران‏، 85﴾

و هر كه جز اسلام ، دينى [ ديگر ] جويد ، هرگز از وى پذيرفته نشود ، و وى در آخرت از زيانكاران است .

پس اگر آیین واحد است و خالق و آمر به آن هم احد و عالم الغیب و الشهاده و عزیز و حکیم ؛ هرگز نباید در دستورات آن از ازل تا ابد کوچکترین اختلافی باشد ، در غیر این صورت خداوند نیز مانند انسانها رشد تکاملی دارد و…

مگر می توان تصور کرد که خداوند کامل برای نسلی شراب را حلال کند و برای نسلی دیگر حرام !!!!چرا؟؟؟

اگر این طور باشد که علمش کامل نبوده و بعد از کسب تجربه عالم شده است؟!

 

و این خلاف آیاتی است که متذکر می شود که دستورات الهی تجدید پذیر و تحول پذیر و تبدیل پذیر نیستند.

62 احزاب ، 23 فتح ، 43 فاطر ، 77 اسراء

 

بسیار باعث تاسف است که گفته شده که تحریم شراب در زمان حضرت محمد ص صورت گرفته است!!! و معتقدند که شراب در طی 4 مرحله حرام گردیده است؟!

1-   بر اساس آیه 67 سوره نحل شراب حلال بوده!!!در صورتیکه هرگز از این آیه نمی توان حلال بودن را استنباط کرد بلکه “سکرا” در مقابل “رزقا حسنا” است.

2-   با آیه 219 بقره و تذکر به گناه بزرگ شراب خواری در برابر نفع اندکش باعث ترک شراب خواری اکثریت “مسلمانان” شد !!!

3-   با آیه 43 سوره نساء شراب خوار از نزدیک شدن به نماز نهی شد!!! که این هم برداشت صحیحی از آیه نیست و “خمر” با “سکر” قطعا تفاوت دارد .

4-   با نزول آیه 90 سوره مائده شراب تحریم شد!!!

سوال:

آیا تا قبل از نازل شدن آیه 90 سوره مائده خمر از اعمال شیطان نبوده ، و بعد از نزول این آیه شیطانی شد؟

آیا امر به نماز آنهم در اوقات کاملا معین که از ازل بر انسان تکلیف بوده (103 نساء) و به هیچ وجه طبق توضیحات فوق دستورات الهی تجدید پذیر نیستند و حتی به حضرت مریم هم توصیه به نماز و رکوع و سجود شده است؛ در آن زمان با مستی خواندنش اشکالی نداشته و در زمان نزول قرآن مجید اشکال دار شده است؟!

یا اینکه بر اساس صد ها و صدها آیه از کلام الله خیلی راحت و ساده ( 17،22،32و40 سوره قمر) می توان فهمید که هیچ امر خداوند شامل مرور زمان نمی شود و کاملا ثابت و محکم بوده است ؛ ولی راحت طلبی و هوای نفس انسان ها در طول زمان آن ها را تغییر می داده است ؛ آنگونه که به حضرت محمد ص می گفتند ما قبل از تو هم نماز داشتیم و خداوند متذکر می شود که آری ،ولی نمازتان تبدیل به سوت زدن و کف زدن شده است (35 انفال)

مَا يُقَالُ لَکَ إِلاَّ مَا قَدْ قِيلَ لِلرُّسُلِ مِنْ قَبْلِکَ إِنَّ رَبَّکَ لَذُو مَغْفِرَةٍ وَ ذُو عِقَابٍ أَلِيمٍ‌ ﴿فصلت‏، 43﴾

(ای محمد:)به تو جز آنچه به پيامبران پيش از تو گفته شده است گفته نمى‏شود . به راستى كه پروردگار تو داراى آمرزش و دارنده كيفرى پردرد است .

 

به امید روزی که به جای صرف این همه انرژی برای تبلیغات مذهبی و القاء به دیگران که ما از شما برتریم (انا خیر منه) مبلغ مرام تسلیم شدن در برابر حق باشیم (مسلمانی) و دیگران را به وحدت دعوت کنیم و نه کثرت…

وَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَ إِذَا ذُکِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ‌ ﴿الزمر، 45﴾

و چون خدا به تنهايى ياد شود ، دلهاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند ، منزجر مى‏گردد ، و چون كسانى غير از او ياد شوند ، بناگاه آنان شادمانى مى‏كنند .

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *